بازدید 9149

220 کشته و زخمی، در جمعه خونین لیبی

سی ان ان» از اخراج کلیه خبرنگاران از لیبی خبر داده و می افزاید: تلویزیون لیبی در سه روز گذشته تنها به پخش کنفرانس ها و نشست های سیاسی و اقتصادی که در آن از «قذافی» تعریف و تمجید می شود، می پردازد گویی هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی دهد
کد خبر: ۱۴۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۷ 18 February 2011
خبرگزاری ها از سرکوب شدید تظاهرکنندگان در لیبی خبر می دهند. مهمترین تظاهرات لیبی در شهر «بنغازی» در شرق لیبی گزارش شده است و مقامات پزشکی این شهر از کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن حداقل 200 نفر دیگر در این شهر خبر داده اند.
 
به گزارش «تابناک»، «محمد عبدالله »، رئیس جبهه ملی آزادی لیبی به «سی ان ان» گفت : افراد مسلح که لباس غیرنظامی بر تن داشتند ناگهان به مردم حمله کردند و در مواردی به یکدیگر نیز تیراندازی کردند و در نتیجه این عملیات کور بیش از صدها تن کشته و زخمی شدند و این شیوه معمول سرکوب در لیبی است .

«سی ان ان» از اخراج کلیه خبرنگاران از لیبی خبر داده و می افزاید: تلویزیون لیبی در سه روز گذشته تنها به پخش کنفرانس ها و نشست های سیاسی و اقتصادی که در آن از «قذافی» تعریف و تمجید می شود، می پردازد گویی هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی دهد.

نیروهی امنیتی در روز جمعه به تشیع کنندگان 13 تن از کشته شده های روزهای گذشته در شهر «البیضاء» حمله کرده و مانع از برگزاری مراسم تدفین شده اند.

مردم در شهر «البیضا» به زندان مرکزی حمله کرده و بازداشت شدگان روزهای گذشته را آزاد کردند.  شهر «درنه» از دیگر شهرهای لیبی است که سانسور خبری شدید اجازه انتشار اخبار اعتراضات وسیع مردمی به دیکتاتوری لیبی را در آنجا نمی دهد.

خبرنگار «سی ان ان» از اینکه موفق نشده که اخبار بیشتری از حوادث لیبی را گزارش کند از خوانندگان این سایت خبری پوزش طلبیده است زیرا سانسور خبری شدید حاکم بر لیبی به او اجازه فعالیت خبری نمی دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر