بازدید 8257

توکلی؛ موافق سوم استیضاح

توکلی:شنیده​ام رئیس​جمهور به بهبهانی دستور داده به مجلس نیاید که توهین به مجلس است
کد خبر: ۱۴۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶ 01 February 2011

نماینده تهران در مجلس از فشارهای رئیس جمهور خبر داد که باعث«19 سال تعهد در آینده» شده که وزیر راه و ترابری نباید زیر بار آن می​رفت.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی با بررسی حجم پروژه​های عمرانی دولت از تاخیرهای پیاپی و هزینه​های تحمیلی زیاد آن سخن گفت که منجر با گسترش نارضایتی عمومی شده است. بویژه از آن جهت که به دلیل وعده​های انتخاباتی بوده است.

رئیس مرکز پژوهش​های مجلس 12 مورد از اثرات منفی این رویکرد را برشمرد که یکی از آنها بی اعتمادی به نظام سیاسی و تضعیف مشروعیت و اقتدار نظام بود.

وی با بیان اینکه عمده​ترین سند سالانه، بودجه سنواتی است، ادامه داد: متاسفانه بررسی اعتبارات راه و ترابری نشان از تخصیص​های نادرست این اعتبارات دارد که البته ریشه در دوره​های گذشته نیز دارد. طرح حرم تا حرم و خط آهن سریع تهران مشهد در هیچ جای بودجه 89 نیامده و هیچ یک از مراحل عملیاتی خود را پشت سر نگذاشته در حالی که باید تا پایان سال 91 به بهره برداری برسد.

توکلی از بودجه​های ملیاردی برآورد شده برای این پروژه​ها یاد کرد که با سرعت عمل دولت تا 11 سال آینده به طول خواهد انجامید و معلوم نیست که چرا دولت سقف 3 ساله​ای را تا پایان سال 91 اعلام کرده که سطح توقعات از دولت را بالا برده است.

نماینده تهران از وعده​های لاف و گزاف وزیر راه یاد کرد که به متوقف شدن راه تهران شمال انجامید و این بزرگراه همچنان در رکود به سر می​برد. 13 فقره قراداد برای 8 هزار کیلومتر راه در کشور نیز به جایی نرسیده است، پروژه​های در دست اجرای راه​سازی نیز ناتمام مانده و سرعت لازم را ندارد. این در حالی است که دولت برای 19 سال آینده تعهد ایجاد کرده ولی برای تحقق آن گامی بر نداشته است.

وی افزود: باید به روشنی اذعان کنیم که فشار برخی مقامات همچون رئیس جمهور در ایجاد این تعهدات بی تاثیر نبوده است. اما وزیر نباید زیر بار این کارها برود که زیان آن به مردم برسد. آیا عقوبت اخروی بدتر از ادامه وضعیت موجود نیست؟ چطور در چنین شرایطی تازه وزیر تلاش می​کند که استیضاحش را لغو کند؟

توکلی ادامه داد: علاوه بر دلایل غیرشرعی و غیرعلمی و مواردی از این دست برای استیضاح وزیر راه، عزل و نصب​های پیاپی که برخی سوء استفاده​های مالی و فساد را ایجاد کرده نیز دلیل این استیضاح است. شما که پدر راه خوانده شده​اید چطور نمی​توانید مدیران کار کشته​ای را سر کار بگذارید که هر شش ماه یک مدیر عوض نشود؟ در سی ماه چهار مدیر عامل عوض شده​اند که نتیجه آن تفاوت مدیریت​ها، هزینه نابجای منابع و زمین​گیر شدن پروژه​هاست که دود آن به چشم مردم می​رود.

به گفته این نماینده تهران در مجلس، وزیر با برکناری برخی مدیران باتجربه افرادی را با لیسانس حسابداری و فوق لیسانس زبان و الهیات جایگزین آنها کرده است. او از این افراد نیز نام می​برد و می گفت که فردی را با لیسانس الهیات جانشین ریاست صنایع هوایی با 60 سال سابقه کرده است! با این انتصاب​ها چگونه می​توان کشور را مدیریت کرد؟

توکلی در واکنش به نامه امروز میرتاج​الدینی خطاب به هیات رئیسه مجلس در راستای لغو استیضاح وزیر راه گفت: تشخیص قانونی بودن کار در مجلس بر عهده هیات رئیسه و خود نمایندگان است و دولت چنین جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: شنیده​ام که رئیس جمهور به وزیر دستور داده که به مجلس نیاید اما حفظ حرمت مجلس و جلوگیری از استیضاح،  اقتضا می​کند که نمایندگان به این استیضاح رای دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس