بازدید 6950

نظر سروری درباره روشنگری احمدی نژاد

وي با بيان اين‌كه «برخي در حمايت از نامه آقاي احمدي‌نژاد هدف آن را روشنگري عنوان مي‌كنند» گفت: چرا هميشه خود رييس‌جمهور روشنگري مي‌كند؟ اين نامه به صلاح نبود و نمايندگان نيز كاري نمي‌توانند بكنند.
کد خبر: ۱۴۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۰ 31 January 2011
يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، گفت: از آقاي احمدي‌نژاد توقع نداشتيم؛ چراكه نامه ايشان به نمايندگان صلاح نبود و سودي نداشت.

به گزارش ايسنا پرويز سروري يكشنبه در نشست هفتگي انصار حزب‌الله طي سخناني با موضوع «نهضت روح‌الله از ريزش‌ها تا رويش‌ها» اظهار كرد: تفسير قانون، كار شوراي نگهبان است و تنظيم روابط قوانين با رهبري است. بايد در مدار وحدت حركت كنيم و طبق فرمايشات رهبري اختلاف بايد در درون قوا حل شود و وحدت در ويترين قرار گيرد.

وي با بيان اين‌كه «برخي در حمايت از نامه آقاي احمدي‌نژاد هدف آن را روشنگري عنوان مي‌كنند» گفت: چرا هميشه خود رييس‌جمهور روشنگري مي‌كند؟ اين نامه به صلاح نبود و نمايندگان نيز كاري نمي‌توانند بكنند.

وي در بخش ديگري از سخنانش، گفت: آرايش‌هاي سياسي بعد از فتنه 88 نمي‌تواند به آرايش قبل از جريان فتنه برگردد و اين حرفي است كه خاتمي و كساني كه مي‌خواهند برگردند بايد بفهمند؛ كساني كه مي‌خواستند آش را با جاش ببرند امروز از موضع طلبكاري ظاهر مي‌شوند. امروز نسبت افراد با موضع‌شان نسبت به جريان فتنه ملاك است.

نماينده مردم تهران در مجلس يادآور شد: در فتنه 88 كساني به مرز سقوط رسيدند كه مدعي انقلاب، امام، استكبارستيزي و فتح سفارت آمريكا بودند اما در جريان فتنه تمام قد در آغوش استكبار قرار گرفتند.

وي ادامه داد: هر آنچه انقلاب ظرفيت‌سازي و ذخيره كرده بود فتنه‌گران زير پا گذاشتند و ولايت، قانون اساسي و تمام شعارهاي نظام را زير سوال بردند.

اين نماينده اصولگراي مجلس همچنين گفت: جريان اصلاح‌طلبي كه خود را از درون نظام و متصل به آن مي‌دانست اينطور ريزش كرد و اين اتفاق عجيبي بود.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: كساني كه مي‌خواهند برگردند بايد شرايطي را طي كنند و اين نكته مهمي است چرا كه امروز آرايش‌ها تغيير كرده و دو جريان ياري‌كنندگان فتنه و مقابله‌كنندگان با فتنه به وجود آمده است و كساني كه بر طبل فتنه بكوبند ريزش خواهند كرد و كساني كه در مقابله با فتنه حركت كنند نيروهاي انقلابند.

سروري تاكيد كرد: در آينده سياسي كشور جريان فتنه شاخص خواهد بود. اصحاب سكوت و ترديد بايد از اين مواضع خارج شوند وگرنه در دامن فتنه قرار خواهند گرفت. امروز افرادي چون بني‌صدرها مي‌خواهند در جريان انقلابي نفوذ كرده و درون نظام وارد شوند.

وي خاطرنشان كرد: دو خط، جريان فتنه آينده را رقم خواهند زد؛ يك خط، كساني كه با سكوت خود با فتنه همراهي كردند و دو، كساني كه در جريان اصولگرايي جا خوش كرده و حرف‌هاي فتنه‌گران را مي‌زنند كه اين دو خط در يك نقطه بهم مي‌رسند و نيروهاي انقلاب بايد آنها را رصد كنند تا به نقاط خطرناك نرسند.

نماينده مردم تهران در مجلس در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: سخن گفتن از انقلاب بسيار دشوار است. بزرگ‌ترين ويژگي انقلاب منحصر به فرد بودن آن در تمام ابعاد است. انقلاب تمام معادلات سياسي جهان را بهم ريخت و همين باعث تعجب بسياري از كارشناسان شد.

سروري افزود: تمام كودتاها و انقلاب‌ها براي اينكه موفق شوند به يكي از دو بلوك شرق يا غرب متوسل مي‌شدند و در مقابل ديگري مي‌ايستادند اما انقلاب اسلامي تنها انقلابي بود كه نه شرقي و نه غربي را براي اولين بار سر داد و باعث شد اين دو قطب بعد از جنگ جهاني دوم متحد شوند و در كنار هم قرار گيرند تا مانع سقوط شاه شوند.

وي با بيان اينكه تا ديروز تنها دو الگوي ليبراليستي و كمونيستي كه هر دو تقريبا در لباس سكولاريستي سامان گرفته بودند، وجود داشت، افزود: شرق و غرب هر چند در ظاهر مقابل هم ايستاده بودند ولي مي‌خواستند ريشه معنويت را بزنند، اما انقلاب اسلامي آرايش‌هاي سياسي را بهم زد و مدل جديدي ارايه داد.

وي ادامه داد: در حالي كه همه مي‌گفتند غير از اين دو مدل هيچ مدل ديگري امكان موفقيت ندارد، انقلاب اسلامي وارد عرصه شد و خود را تحميل كرد و تنها انقلابي بود كه از همان ابتدا صريح صحبت كرد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي، ويژگي ديگر انقلاب را اينطور بيان كرد كه انقلاب ايران بدون حزب و تشكيلات سازمان‌يافته به وجود آمد، حال آن‌كه تمام انقلاب‌ها با حزب و سازماني كه داشته‌اند پيش رفته‌اند ولي اين انقلاب جز يك رهبر ساده كه مرجع تقليد بود چيز ديگري نداشت.

وي به گزارشي از ساواك اشاره كرد و گفت: در اين گزارش آمده است، اگر اين‌ها (نيروهاي انقلاب) پيچيده‌ترين حزب هم بودند ريشه‌ا‌شان را مي‌زديم، اما با يك شبكه غيرمرئي چه كار مي‌توانيم بكنيم.

وي با بيان اين‌كه انگليس در آخرين گزارش خود آورده بود كه "شاه سقوط نخواهد كرد چرا كه هيچ نشاني از انقلاب وجود ندارد"، افزود: امام شبكه اطلاعاتي دشمن را فلج كرده بود.

سروري در ادامه گفت: ويژگي ديگر انقلاب اين بود كه از همان ابتدا يك مدل اجتماعي مطرح كرد و آن جمهوري اسلامي و مردم‌سالاري ديني بود.

سروري افزود: كمونيست‌ها دين را افيون ملت‌ها و ابزار حاكمان براي سلطه بر مردم معرفي مي‌كردند و ليبراليست‌ها نيز مي‌گفتند دين حق حضور در عرصه‌هاي اجتماعي و سياسي را ندارد و تنها متعلق به حوزه فردي است، اما انقلاب اسلامي ايران حكومتي آورد كه در آن دين محور حركت‌هاي اجتماعي، فرهنگ و حكومت قرار گرفت و اين حرف جديدي بود كه وارد عرصه شد ليبرال‌ها و كمونيست‌ها بسيج شدند تا اين اتفاق نيفتد.

وي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي هم در روش، هم در اصول و انديشه‌ها و هم گفتمان منحصر به فرد بود.

نماينده مردم تهران در خانه ملت، يادآور شد: در 17 شهريور كه شاه كشتار وسيعي به راه انداخت همه فكر مي‌كردند امام وارد جنگ مسلحانه مي‌شود، شاه هم همين انتظار را داشت تا بتواند با ارتش كار را تمام كند، اما در ناباوري تمام، امام گفت مردم مي‌دانم عزاداريد ولي گل به دست بگيريد و به برادران ارتشي خود بگوييد آيا جواب گل گلوله است.

وي افزود: امام (ره) يك تهديد را به فرصت تبديل كرد و مانع خونريزي شد و اين از ويژگي‌هاي امام بود.

سروري در ادامه سخنانش نيز گفت: بعد از رنسانس و حقارتي كه براي دين به وجود آمد، نگاه مادي بر دنيا حاكم گشت و اين باعث شد معنويت از جامعه رخت بربندد و اخلاق متناسب با علم رشد نكند و لذا آنچه بايد موجب رفاه حال مردم مي‌شد بلاي جان‌شان گشت.

وي در توضيح پيامدهاي منفي علم منهاي اخلاق به كتاب "شاخص‌هاي فرهنگي آمريكا تا قرن بيستم" از "ويليام. جي. بنت" اشاره كرد و گفت: در اين كتاب آمده است، از سال 1960 تا 1997، جرائم عمده مانند قتل، تجاوز و سرقت بيش از 160 درصد، جرايم قضايي 280 درصد، جرايم جنايي نوجوانان 215 درصد، حبس 280 درصد، ميزان زاد و ولد نامشروع 511 درصد، سقط جنين 37% و خودكشي 155 درصد افزايش داشته است.

نماينده تهران در مجلس ادامه داد: عضويت در كليسا كاهش يافته، خانواده‌هاي تك والد سه برابر و طلاق دو برابر شده است و درصد خودكشي به دليل افسردگي دو برابر قتل در آمريكاست. اين‌ها پيامدهاي جامعه‌اي است كه در علم رشد كرده و نه در اخلاق.

اين نماينده اصولگراي مجلس در ادامه اظهار كرد: وقتي انقلاب پيروز شد فوكو گفت انقلاب ايران روح جهان بي‌روح است و كاپوچي يك رهبر كليسا نيز گفت اينكه مي‌گويند انقلاب ايران، اسلام را زنده كرد اشتباه است، بلكه انقلاب ايران تمام اديان را زنده كرد.

سروري در بخش ديگري از سخنانش در مورد ريزش‌ها و رويش‌ها صحبت كرد و گفت: مهم است كه ريزش‌ها و رويش‌ها چگونه باشند، هر انقلابي كه ريزش در آن بيشتر از رويش باشد به قهقرا مي‌رود و سقوط مي‌كند، مانند انقلاب مشروطه كه نسبت درستي بين ريزش‌ها و رويش‌هاي آن به وجود نيامد.

نماينده مردم تهران در مجلس، با بيان اين‌كه غرب در مورد انقلاب نيز مي‌خواست از طريق بالا بردن ريزش‌ها آن را ساقط كند، افزود: وقتي تلاش غرب در اين زمينه به نتيجه نرسيد نفوذي‌هاي خود مانند بني‌صدرها و اعضاي جبهه ملي و نهضت آزادي را وارد كرد، اما نمي‌دانست اينجا ديگر مشروطه نيست و امام اجازه نداد و ريزش‌ها و رويش‌ها جايشان عوض شود.

وي افزود: انقلاب تلاش بسياري براي ريزش در جريان سلطه انجام داد و ريزش بزرگي به آن تحميل كرد و با زير سوال بردن ايدئولوژي سكولاريزم، مفاهيم نظام سياسي سلطه و انديشه‌هاي آن را به چالش كشيد.

سروري با بيان اين‌كه امام مفاهيمي چون آزادي، حقوق بشر و دموكراسي كه نظام سلطه، سنگ آنها را به سينه مي‌زد به چالش كشيد، افزود: با انتخاباتي كه به فاصله دو و نيم ماه بعد از انقلاب انجام شد غرب به عجز و ناله افتاد و امام شاخ غرب را شكست و خلع سلاح‌شان كرد.

سروري حزب‌الله حماس و حركت‌هاي مردمي در مصر و تونس و ساير كشورها را از رويش‌هاي بين‌المللي انقلاب خواند و گفت: انقلاب اكسيري خلق كرد و در مردم دميد و يك جنبش عظيم شكل داد بطوري كه ما امروز حتي در كشورهاي غيراسلامي رشد داشته‌ايم.

وي تاكيد كرد: امروز غلبه گفتمان اسلامي بر گفتمان ليبراليسم مشهود است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به سوالي، اظهار كرد: اسرائيل پس از شكست در دو جنگ با لبنان و غزه به دنبال اعاده حيثيت خود بود و چون مي‌دانست تا زماني كه مقاومت لبنان از حماس حمايت مي‌كند نمي‌تواند غزه را به دست بگيرد، تصميم گرفت لبنان را درگير مسائل ديگر كند و از اين رو ماجراي دادگاه حريري آغاز كرد.

سروري ادامه داد: از آن جايي كه حزب‌الله 10 وزير در كابينه دولت داشت مطمئن بودند كه نمي‌تواند دولت را ساقط كند. بنابراين با مديريت دادگاه حريري جريان رو به سمتي بروند كه حزب‌الله را مجرم معرفي كنند تا دولت بتواند با اين ادعا حزب‌الله را خلع سلاح كند و چون حزب‌الله مقاومت مي‌كرد، درون لبنان اختلاف مي‌افتاد و سپس ناتو وارد عمل مي‌شد.

وي افزود: مقاومت با زيركي يك وزير ديگر را بيرون كشيد و توانست دولت را ساقط كند اما برخلاف انتظار همه از جريان مقاومت نماينده معرفي نكرد بلكه يك شخص معتدل از جريان 14 مارس را انتخاب كرد و با اين كار هم در درون 14 مارس شكاف ايجاد كرد و هم راي لازم را براي تشكيل دولت كسب كرد و هم مانع بهم ريختن اوضاع لبنان شد.

سروري گفت: خود غربي‌ها اين كار حزب‌الله را يك شاهكار سياسي ناميدند.

سروري همچنين به موضوع مصر پرداخت و گفت: يكي از پايه‌هاي قوام استكبار در خاورميانه و يكي از تكيه‌گاه‌هاي اسرائيل و عوامل بدبختي فلسطين مصر است، لذا آمريكا براي جلوگيري از فروپاشي آن بسيار هزينه مي‌كند.

اين نماينده اصولگراي مجلس تاكيد كرد: فروپاشي مصر بسيار مهم است چرا كه اسرائيل بشدت از اين موضوع صدمه خواهد ديد و اين يك تراژدي براي آمريكاست.

وي افزود: فقدان رهبري يكي از مشكلات اساسي در مصر و تونس است. اخوان المسلمين همچنان در احتياط زمان مبارك بسر مي‌برد كه قابل قبول نيست و تلاش آمريكا براي روي كار آمدن البرادعي نگراني‌هايي به وجود آورده است.

نماينده مردم تهران در مورد وحدت در اصولگرايان اظهار كرد: هر وحدتي در يك جريان مبتني بر فرآيندي است و آن فرآيند مدلي طراحي مي‌كند كه وحدت به نتيجه برسد.

وي ادامه داد: در جريان اصولگرايي رييس‌جمهور جلسه‌اي گذاشتند با شركت بزرگان اصولگرايان و در آن آقايان حدادعادل، عسگراولادي و ولايتي را مامور پيگيري موضوع وحدت در اصولگرايي كردند و با جلسه‌اي كه جامعتين داشته است تلاش مي‌شود اين دو خط به هم نزديك شوند.

سروري در مورد رياست مجلس خبرگان نيز، گفت: تعيين رياست با مجلس خبرگان است. بحث در مورد تغيير رياست آن و اينكه آقاي مهدوي كني رياست آن را برعهده بگيرد يا نه وجود دارد. اگر چه شنيده‌ام كه آقاي مهدوي كني نمي‌شوند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان، گفت: رييس‌جمهور وجود موازي‌كاري در وزارت خارجه را رد مي‌كند. ما نيز آن را مناسب نمي‌دانيم و به همين دليل من و آقاي نادران بحث تحقيق و تفحص در مورد جشنواره ايرانيان مقيم خارج را مطرح كرديم اما به دليل اتفاقاتي كه در اين جريان افتاد منصرف شديم.

سروري افزود: آقاي صالحي در مورد موازي‌كاري‌ها گفته است تا جايي كه اقدامات در مسير سياست‌هاي وزارت خارجه باشد تحمل مي‌كنيم در غير اين صورت نه.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار