بازدید 22270

صدور حكم اعدام دو عامل سايتهاي مستهجن

حكم اعدام دو نفر از مديران سايت هاي مستهجن در دو شعبه مختلف صادر شده،‌ كه براي تاييد به ديوان عالي كشور ارسال شده است.
کد خبر: ۱۴۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱ 30 January 2011
دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: حكم اعدام دو نفر از مديران سايت هاي مستهجن در دو شعبه مختلف صادر شده،‌ كه براي تاييد به ديوان عالي كشور ارسال شده است.
   
به گزارش ايرنا، 'عباس جعفري دولت آبادي' ، عصر روز يكشنبه در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرستان جديد و قديم دادسراي جرايم اقتصادي تهران ، در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد : همچنين ‌هفت نفر در رابطه با فعاليت هاي ضد اديان به دادگاه انقلاب معرفي شدند كه به پرونده آنان رسيدگي خواهد شد .

وي افزود : ما نام اين فعاليت ها را شيطان پرستي نمي گذاريم زيرا اين افراد به فعاليت ضد ديني مشغول بوده اند.

وي همچنين درباره كشف استوديوهايي كه براي شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان اقدام به دوبله فيلم مي كردند، گفت: زماني كه اين استوديو ها كشف شد به عنوان 'فارسي وان' معرفي شدند، و هم اكنون اين پرونده نيز در جريان تحقيق است.

به گفته جعفري ، از اين نوع دفاتر در تهران وجود دارد و دادسراي ارشاد مكلف به رسيدگي به اين پرونده ها شده است.

دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اينكه هفته گذشته نيز يك مورد از اين دفاتر در تهران كشف شد،‌اضافه كرد:‌ متاسفانه برخي از جريانات ضد فرهنگي خارج كشور سعي در توسعه اين استوديو ها دارند اما پليس و دستگاه قضايي اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده اند و اين پرونده ها در دادسراي فرهنگ و رسانه كه به زودي گشايش مي يابد بررسي خواهد شد.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه درباره افرادي كه در هفته هاي اخير به جرم داشتن مواد مخدر اعدام شدند، گفت: اين احكام كه در هفته هاي اخير اجرا شد، پيش از اين صادر شده بود اما طبق سياستهاي قوه قضائيه، بايد پيش از قطعي شدن حكم، براي اجرا با اين دستگاه هماهنگي شود كه اين كار صورت نگرفته بود اما پس از هماهنگي هاي لازم، اين احكام اجرا شد.

وي در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه در اجراي احكام اعدام در هفته هاي اخير، برخي از خانواده ها موفق به دريافت اجساد مربوط به خود نشده اند، گفت: اگر كساني هستند كه اجساد خود را تحويل نگرفته اند، به دادسرا مراجعه و موضوع را مطرح كنند.

*** زهرا بهرامي متهم به حمل كوكائين بود

دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين درباره ادعاي برخي سايت ها كه مدعي شده اند زهرا بهرامي در جريانات عاشوراي سال گذشته دستگير شده است ، تصريح كرد: اينكه در روز عاشورا دستگير شده است مغايرتي با داشتن مواد مخدر ندارد و وي اتهام ديگري نيز داشت اما چون در بازرسي از منزل وي، كوكائين كشف شد، قاضي براي وي، حكم اعدام صادر كرد.

*** دولت هلند حق دخالت در امور ساير كشورها را ندارد

دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اظهارات دولت هلند براي تعليق تماس ها با ايران در پي اعدام زهرا بهرامي گفت: ما قاضي هستيم و به كار ديپلمات ها كاري نداريم اما دولت هلند بداند كه حق دخالت در امور ساير كشورها را ندارد.

*** احضار فرزند يكي از شخصيت ها در چارچوب كار دادسرا بود

دولت آبادي همچنين درباره خبر بازداشت و آزادي فرزند يكي از شخصيت ها گفت: اساسا بازداشتي در كار نبوده است و فقط احضار قضايي شده بود.

وي درباره علت احضار فرزند اين شخصيت، افزود: دادستاني گاهي اوقات درباره مسايل قضايي از افراد توضيح مي خواهد و وي نيز در همين رابطه احضار شد و در چارچوب كار دادسرا پاسخگو بود.

*** متهماني در رابطه با پرونده ترور استاد علي محمدي دستگير شده اند

دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين درباره پرونده ترور استاد علي محمدي گفت: در اين مورد كارهاي خوبي صورت گرفت و متهماني نيز دستگير شدند.

وي درباره تعداد متهمان دستگير شده، گفت : در اين باره نمي توانم اطلاعاتي بدهم زيرا اعلام تعداد دستگير شدگان، دشمنان ما را حساس تر مي كند كه سرنخ هاي ما را بسوزانند.

*** ماموران متخلف در حادثه ميدان كاج به دادسراي نظامي معرفي شدند

دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه درباره پرونده ماموران متخلف در حادثه ميدان كاج سعادت آباد گفت: اين پرونده از همان بدو ورود به دادسراي نظامي ارسال شد زيرا در بحث اينكه آيا تخلفي واقع شده يا خير، بايد بر اساس قانون نيروهاي مسلح در دادسراي نظامي به آن رسيدگي شود.

دولت آبادي تصريح كرد: حداقل براي دو نفر در اين زمينه پرونده تشكيل شده است.

*** در مساله حقوق حيوانات ورود نكرده ايم

وي همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اقدام مدعي العموم در باره مرگ شيرها و ببرهاي باغ وحش تهران گفت: تا كنون درباره اين موضوع دادستاني ورود پيدا نكرده است و اجازه دهيد ما براي رسيدگي به حقوق حيوانات ورود پيدا نكنيم.

*** پرونده پزشك كهريزك همچنان مفتوح است

دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره وضعيت پرونده پزشك كهريزك گفت: اين پرونده در دادسراي جنايي مفتوح است اما هنوز نتيجه اي گرفته نشده و بازپرس در تلاش براي تكميل اين پرونده است.

*** دادسراي فرهنگ و رسانه دهه فجر گشايش مي يابد

دولت آبادي همچنين درباره زمان گشايش دادسراي فرهنگ و رسانه افزود: اين دادسرا به احتمال زياد در دهه فجر گشايش مي يابد و تا كنون در حال فراهم كردن مقدمات كار از جمله ساخت و ساز بوده ايم.

دادستان عمومي و انقلاب تهران در ادامه درباره طرح مساله ايجاد دادسراي ميراث فرهنگي در زمان رياست آيت الله شاهرودي در قوه قضائيه گفت: اگر قرار باشد بر اساس ميل دستگاه هاي اجرايي دادسرا و شعبه قضايي ايجاد شود، مي بايست صدها دادسرا و شعبه قضايي ايجاد شود كه اين كار از عهده ما خارج است.

دولت آبادي اضافه كرد: البته در برخي موارد همچون پزشكي و املاك، دادسراهاي مشخصي وجود دارد اما در موارد ديگر تلاش كرديم كه حداقل پروندها در يك مكان و دادسرا، متمركز شوند.

*** در رعايت حقوق زندانيان توجه زيادي داريم

دادستان عمومي و انقلاب تهران همچنين درباره اظهار اخير همسر تاج زاده كه بيان كرده حقوق زندانيان رعايت نمي شود، گفت: ايشان زياد نامه مي نويسند اما ما همچنان معتقديم كه در رعايت حقوق زندانيان توجه زيادي داريم و بايد توجه داشت كه اگر اين بحث ها، مستند نباشد قابليت پيگيري قضايي دارد.
وي همچنين درباره پرونده مهران فرجي يكي از خبرنگاران بازداشت شده گفت: وي به محض
تكميل پرونده اش آزاد خواهد شد همان طور كه ديروز - شنبه - خانم حاتمي آزاد شد.

*** صدور قرار 300 ميليوني براي متهم حادثه ايران خودرو

دادستان عمومي و انقلاب تهران در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اقدام صورت گرفته از سوي دادستاني درباره حادثه اخير ايران خودرو و اينكه كاميوني كه منجر به كشته شدن تعدادي شده، هوو بوده است، افزود: ما اين موضوع كه كاميون هوو بوده، از شما مي شنويم. در اين حادثه كه چهارشنبه شب هفته گذشته رخ داد، كه در سلامت راننده نيز ترديد وارد شده است، چهار نفر كشته و 10 نفر نيز زخمي شدند. البته به خاطر برخي مسايل تعدادي همان زمان دستگير و به دادسرا فراخوانده و سپس آزاد شدند.

وي با بيان اينكه هم اكنون شرايط كارخانه آرام و كار توليد ادامه دارد، گفت: اين پرونده در دادسراي فرودگاه در حال رسيدگي و براي متهم قرار 300 ميليوني صادر شده است.

*** پرونده سلطان شكر در دست رفع نقص است

دادستان عمومي و انقلاب تهران در مورد پرونده معروف به سلطان شكر نيز گفت: پرونده سلطان شكر در دست رفع نقص است و اين پرونده از دادگاه گرفته شد تا رفع نقص شود كه نتيجه آن به اطلاع مردم خواهد رسيد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار