بازدید 5475

فردا روز "جمعه خشم" در مصر

: فعالان سیاسی مصر با انتشار بیانیه‌هایی در صفحه‌ای که جدیدا در فیس‌بوک به نام "همه خالد سعید هستیم" افتتاح شده است، از ملت مصر درخواست کردند، روز جمعه (فردا) و پس از ادای فریضه نماز جمعه در اعتراض به شرایط بد معیشتی و ادامه "انقلاب خشم" که از روز سه‌شنبه هفته جاری در سراسر نقاط مصر آغاز شد، در تظاهرات اعتراض‌آمیز میلیونی و سراسری شرکت کنند.
کد خبر: ۱۴۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۱ 27 January 2011
فعالان سیاسی مصر با انتشار بیانیه‌هایی در سایت "فیس بوک" ملت مصر را به حضور گسترده و پرشور در تظاهرات روز جمعه که آن را "جمعه خشم" نامیده‌اند،‌ فراخواندند.

به گزارش فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی "الوفد" نوشت: فعالان سیاسی مصر با انتشار بیانیه‌هایی در صفحه‌ای که جدیدا در فیس‌بوک به نام "همه خالد سعید هستیم" افتتاح شده است، از ملت مصر درخواست کردند، روز جمعه (فردا) و پس از ادای فریضه نماز جمعه در اعتراض به شرایط بد معیشتی و ادامه "انقلاب خشم" که از روز سه‌شنبه هفته جاری در سراسر نقاط مصر آغاز شد، در تظاهرات اعتراض‌آمیز میلیونی و سراسری شرکت کنند.

"خالد سعید" فرد 28 ساله مصری بود که پلیس این کشور تا سرحد مرگ که منجر به فوت وی شد، او را کتک زد و به یاد او هم‌ اکنون صفحه‌ای در فیس‌بوک افتتاح شده است.

الوفد در ادامه افزود: از زمان انتشار بیانیه فوق الذکر تا زمان درج خبر بیش از 400 هزار کاربر از این سایت بازدید کردند و بیش از 20 هزار نفر ظرف دو ساعت اولیه انتشار بیانیه به آن پاسخ مثبت داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: روز جمعه و برای تحقق حقوق و خواسته‌هایمان از تمام مساجد و کلیساها به سوی میادین اصلی راهپیمایی خواهیم کرد و مصر با تمام مسلمانان و مسیحیانش برای مبارزه با فساد و بیکاری و ظلم و نبود آزادی در این راهپیمایی شرکت خواهد کرد.

حضور اخوان‌المسلمین در تظاهرات فردا
در این راستا جماعت اخوان المسلمون نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در تظاهرات روز جمعه حضور پر شور و گسترده‌ای خواهد داشت.

"محمد مرسی" عضو دفتر ارشاد جماعت تاکید کرد: از آن جا که جماعت اخوان المسلمون خود را جزیی جدایی‌ناپذیر از ملت مصر می‌داند، بنابراین در تظاهرات "جمعه خشم " مشارکت خواهد کرد و با این که اخوان دعوت کننده به این تظاهرات نبوده، اما در آن شرکت می‌کند و به آن پاسخ مثبت می‌دهد.

مردم مصر در دو روز گذشته بزرگ‌ترین تظاهرات‌های ضد دولتی را در سی سال گذشته انجام دادند که در آن چهار مصری کشته و بیش از 200 نفر مجروح و نزدیک به 100 نفر بازداشت شده‌اند.

دولت مصر نیروهای امنیتی را در تعدادی بسیار گسترده به مقابله با مردم فرستاده است و تلاش می‌کند با متفرق کردن مردم، تظاهرات را سرکوب کند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر