بازدید 20243
تایید خبر تابناک: توقیف 153 میلیون دلار اموال بانک ملت توسط انگلستان،

غفلت مسئولان ایرانی و به یغما رفتن اموال ایران

این بند رأی صادره از سوی دادگاه استیناف انگلستان به همراه چندین بخش دیگر رأی، نشان می دهد که چگونه «جاناتان کرو»، وکیل مورد وثوق وزارت خزانه داری انگلستان ـ که اکنون وکیل بانک ملت ایران است ـ این اتهام سنگین را ـ که خمیرمایه اصلی سناریو ضبط و توقیف غیرقانونی اموال ایران در انگلستان است ـ پذیرفته و باعث شده، در دادگاه نشان داده شود که ایران، سلاح هسته ای و بیولوژیکی و شیمیایی تولید می کند!
کد خبر: ۱۴۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۹ 23 January 2011
همان گونه که پیشتر سایت «تابناک» از نتیجه دادگاه فرجام خواهی بانک ملت ایران در انگلیس و از توقیف غیرقانونی اموال این بانک با شکایت وزارت خزانه داری انگلیس، خبر داده بود، اخبار منتشره از تأیید خبر «تابناک» حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار ما، محدودیت مالی و توقیف اموال ضررهای فراوانی به بانک ملت وارد کرده که بر پایه آن، 25 میلیون دلار هزینه مبادلات سالیانه بانک بوده و همچنین مبلغ 153 میلیون دلار از اموال بانک در توقیف وزارت خزانه داری انگلستان باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری کویتی «کونا»، یک بانک ایرانی که اموالش به اتهام تأمین مالی برنامه هسته ای ایران توسط وزارت خزانه داری انگلستان توقیف شده، روز پنجشنبه گذشته، باز هم در فرجام خواهی در دادگاه انگلستان ناکام ماند.

بنا بر این گزارش، بانک ملت، یکی از بانک های بزرگ ایران، بنا بر قانون به اصطلاح ضد تروریستی انگلستان از دسترسی به همه اموال و دارایی های خود بازمانده است.

این قانون به وزارت خارجه انگلستان، این اختیار را می دهد، اموال کشورهایی را که به زعم آنها در صدد توسعه هسته ای و بیولوژیکی و شیمیایی هستند و یک «خطر بزرگ» برای منافع انگلستان به شمار می رود، توقیف کند!

دادگاه عالی انگلستان درخواست فرجام خواهی نسبت به رأی صادره را که در ماه ژوئن سال 2011 از طرف وکلای بانک ملت صادر شده بود، رد کرده است.

این محدودیت مالی و توقیف اموال، ضررهای فراوانی به بانک ملت وارد کرده است که بر این اساس، 25 میلیون دلار هزینه مبادلات سالیانه بانک بوده و همچنین مبلغ 153 میلیون دلار از اموال بانک در توقیف وزارت خزانه داری انگلستان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، تخلفات متعدد و کوتاهی وکلای انگلیسی پرونده ملت بانک «پی.ال.سی» و با بی توجهی مسئولین ایرانی بانک ملت تشدید شده، چرا که فردی موکل پرونده بانک ملت ایران انگلیس شده که خود از مورد وثوق ترین وکلای وزرات خزانه داری انگلیس بوده است.

بنا بر این گزارش، در بند 15 رأی صادره از سوی سه قاضی انگلیسی دادگاه استیناف عالی انگلستان، تأکید شده که وکیل حقوقی بانک ملت، آقای «جاناتان کرو» که دارای رتبه کیوئیز کونسل در سیستم قضایی انگلستان است (در حالی که نامبرده برای بیش از یک دهه مورد وثوق ترین و مورد اعتمادترین وکیل وزارت خزانه داری انگلستان بوده) در لوایح خود و در حین برگزاری دادگاه در برابر ادعای وزارت خزانه داری انگلستان اعلام می دارد، «ایران در حال توسعه و تولید سلاح های هسته ای! بیولوژیک، شیمیایی بوده و تولید و تجهیز این گونه سلاح ها، باعث خطرات بزرگی برای منافع ملی انگلستان می باشد»؛ این بند را قضات انگلیسی به عنوان موضوع غیر قابل اختلاف The undisputed matter بیان نموده اند و از آن به عنوان موضوعاتی که در آن بانک ملت وزارت خزانه داری انگلستان، هیچ گونه اختلافی باهم ندارند، یاد کرده اند!

این بند رأی صادره از سوی دادگاه استیناف انگلستان به همراه چندین بخش دیگر رأی، نشان می دهد که چگونه جاناتان کرو، وکیل مورد وثوق وزارت خزانه داری انگلستان ـ که اکنون وکیل بانک ملت ایران است ـ این اتهام سنگین ـ که خمیرمایه اصلی سناریو ضبط و توقیف غیرقانونی اموال ایران در انگلستان است ـ پذیرفته و باعث شده، در دادگاه نشان داده شود که ایران سلاح هسته ای و بیولوژیکی و شیمیایی تولید می کند و اموال بانک ملت ایران نیز که این فعالیت های غیرقانونی ایران را تأمین مالی می کند، برای امنیت ملی انگلستان، خطر بزرگی به شمار می رود؛ بنابراین، اموال بانک ملت در انگلستان نیز باید توقیف شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۳
چرا كسي نمي پرسد كه 178 ميليون دلار در انگلستان چكار مي كرده؟ مگر انگليس هم 178 ميليون دلار تو ايران دارد؟ معمول اين است كه براي كنترل چنين حالتي هميشه يك موازنه مالي و قدرتي برقرار باشد. مواضب باشيد كه چنين اشتباهي با هند هم پيش نيايد. در مانند همان بلايي كه اماراتي ها سر دارايي مردم اوردند.
خاک بر سر من دانشجوی حقوق بین الملل که بایستی اجنبی ها از حقوق بین المللی ما دفاع کنند!
لطفا دوستانی که همیشه سنگ اینا رو به سینه میزنن بیان و نظر بدن که چرا یه کشوری که همیشه دم از دموکراسی میزنه به همین راحتی اموال دیگران رو چپاول میکنه و میدزده کسی هم صداش درنمیاد!!!
وقتی مسئولان خودی اصلا حواسشون به این نیست که در مورد وکیلی که میگیرن تحقیق کنن به این دلیل که پول وکیل و یا خسارات احتمالی وارده را که مسئول محترم از جیب مبارک نمیدهد که دلش بسوزد ! اونوقت انتظار دارین یک وکیل انگلیسی به جای فکر کردن به منافع کشورش دلش برای کشور ما بسوزد؟! متاسفانه ما از خودی ها بیشتر از دشمنان ضربه میخوریم!از ماست که بر ماست!
اموال بانک ملته اموال ملت که نیست. فشار خونمونو بی خودی بالا نبریم بخاطر یک بانک
لوگوی بانک ملت مدتهاست این شکلی نیست!!!!!! بنده خدا آقای دکتر دیواندری چندین میلیارد تومان خرج کرده که این لوگو توی سرتاسر کشور عوض بشه، لطفا احترام بگذارید
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
چه هزینه هایی که برای کارهای بی ارزشی از این دست نمی شود
اینکه خوبه تابناک چرا ناراحتی؟
چرا ؟
انشاءاله یک دکتر مصدق دیگر بیاید تا حق ایران گرفته شود.
واقعاً که به این بی‌ عرضه‌گی مقامات ایرانی‌ ..همانطور که آمریکا میلیاردها دلار پول‌های ایران را بالا کشید حالا انگلیس هم بقیه را بالا کشید...
ايا وكلاي ايراني نميتوانند از منافع ايران دفاع كنند؟ بهتر است سعيد مرتضوي را براي اين مهم بفرستيد
حالا شما عرضه نداشتید کار اونها شد غیر قانونی ؟
بانک های نزول خور هر چی سرشون بیاد حقشونه
چقدر مردم صرفه جوئی توی مصرف آب و برق و گاز و نفت و بنزین و گازوئیل بکنن تا بشه 178میلیون دلار معادل 178هزار میلیارد تومان ؟!؟!؟!؟!؟!!!!
حق منو کی داره میخوره ؟ چرا ؟ به چه دلیل چنین اجازه به انگلیسهای کثیف داده شده ؟
امیدواریم مسئولین حقوق ضایع شده بانک را پس بگیرند.
ما تا کی باید توی کشور هایی مثل انگلیس منافعی داشته باشیم که اونا بعد یه دادگاه سوری راحت منافع بالا بکشن!
اخه چند بار از یه سوراخ باید گزیده بشیم اخه ... حدی داره !!!!
جالبه ، پولمون را مفت مفت میخورن یه آبی هم روش ، تابناک جرات اینکه نظرمون راهم منتشر کنه نداره.
هنوز هم مماشات کنند با این کفتار پیر تا به خودشان اجازه بدن هر غلطی که می خواهند بکنن ، رابطه با این ملعونها چه معنی داره و ایا مااز مقابله به مثل عاجزیم !!!
باج که به این بی شرفا ندییم اینجوری می گیرن. این مسئله نشون می ده که دولت فعلی اهل باج نبوده و انگلیس های مفت خور اینجوری تلافی کردن.!!!!!!
چرا شما انقدر عقب مونده هستید؟! واقعا چرا؟!!!

بانک ملت رنگ بندی لوگوش رو عوض کرده!! خیلی وقته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آبی نیست دیگه!! افتـــــــــــــــــاد؟!!!!
غیر از این باشه باید تعجب کرد
اسم خبرگزاري كويتي خيلي ضايعه
متاءسفانه در ايران رايج شده شده است كه سهل انگاري مسئولين را به دول بيگانه و عوامل ماوراء طعبيه نسبت داده مي شود و در صورت ثابت شدن كه اگر كسي پيگيري كند كه نمي كند ومقصر مسئول مملكت باشد فقط تنها كاري كه مي كنند از مسئول يك قسمت به مسئول قسمت ديگر مي رود اين بيشترين توبيح يك مسئول كه وظايفش را خيلي بد انجام دهد اتفاق مي افتد به خاطر همين است كه ما هر روز شاهد اهمال كاري بيش از حد مسئولين مملكتمان در تمام زمينه هاهستم با در اين خصوص تجديد نظر شود.
همش178 میلیون دلار ؟ ای بابا این ها که رقمی نیست .
حساب كرديد اين پول برابر چقدر يارانه ايست كه با هزار منت به مردم پرداخت ميكنيد . از همه طرف فقط فشار روي گرده مردم است
فقط زبون درازی برای مردم داخل دارند!!!
پاسخ ها
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۰۵
کیبوردت طلا.
خط 21كلمه وكيل صحيح است نه موكل
این بانک ملت که خودتون رو براش پاره می کنید... چند ماه قبل 3 میلیون تومان دیر کرد از من بزور گرفت... خوشحالم که حق منو ازش می گیرن.والبته امیدوارم این حق رو به من برگردونن..هر که آ ب بکارد ...سیل درو می کند
خب چرا مجلس ما چنین قانون های را تصویب نمیکند براحتی این چنین کشورها ما به تلافی داریها ی اشخاص یا شرکت هایشان را توقیف کنیم
البته از این نامردی بازی ها در کشور خودمان هم کم نیست شناور دوست من که تحت پوشش یک شرکت بیمه ای بود غرق شد و چون شرکت از پرداخت خسارت امتناع کرد موضوع را در دادگاه طرح کردیم و وکیل کرفتیم بعد از اینکه موضوع بنفع شرکت بیمه خاتمه پیدا کرد متوجه شدیم وکیل باشرکت بیمه خصوصی همدست بوده یعنی مصداق ضرب المثل هم از آخور می خوره هم از توبره البته زیاد نگران نباشید چوب خدا صدا نداره
كي مامي خواهيم از خواب غفلت بيدار شويم و با واقعيت ها روبروشويم تكي كي ما بايد چوب اهمال كاري مقانات را بخوريم اينقدر مسئولين در همه امور اهمال كاري مي كنند تا حادثه اتفاق بيافتد در آن موقع هم نيز نمي خواهند مسئوليت اشتباه را بر گردن بگيرند و فقط مي خواهند به كردن ديكر كشورها بياندازند ( ما هنوز ياد نگرفتيم كه كليه كشورها دنبال منافع خويش هستند اين درست نيست كه عدهاي را دوست وعده اي را دشمن تلقي كنيم بدون در نظر گرفتن جوانب امر ، از قديم گفته اند دشمن دانا بهتر از دوست نادان است )
ما که نفهمیدیم بانک ملت خصوصیه یا دولتی؟
اگه خصوصیه پس اموال ایران چیه؟
خب نتیجه شایسته سالاری همینه دیگه!!!!!!


اکثر متصدیان کرسی های مدیریت کلان ایرانی تجربه کافی برای احقاق حق ملت را ندراند.

حقالزحمه رو عشقه
بی لیاقت ها
واي واي واي اوا چه حرفا؟ !!!!!!!!!!!!!!!
بيخود ديگران را سرزنش نكنيد ،نتيجه بانگداري غير اسلامي در لفافه اسلامي ، نابودي سرمايه خواهد بود . مگر شما قرآن نمي خوانيد؟
فدای سر آقا زاده ها !!!
ما كه داخل جيبمون شپش بازي مي كنه چه كساني در يك كشور گران و غريبه اروپايي اينقدر ثروتمند داره نكنه همين مفسدان اقتصادي هستند كه قراره يه روز بعد از ظهر اساميشون خونده بشه خدا داند
لعنت بر انگليس
این کشور بدبخت وسگ آمریکا با این وجود بایستی کل بانکهای خودشو که خطری برای کل جهان علل خصوص جهان اسلام است توقیف کنه .
ایران هم باید باغ قلهک را توقیف کند.
قابل توجه ملت ایران!!!!!!!!!!!!!!!
حال وکلای ایرانی بنشینند و دست بر دست گذارند و تخصصی شدن امر وکالت را پشت گوش بیاندازند تا بخورند اموال ایران را وکلای انگلیسی
مصطفی ترک همدانی وکیل پایه یک
از خدا بترسید وقتی مسئول اموال مردم هستین
چه اشکالی‌ داره، اجازه بدید دولت انگلیس هم از ملت ایران یه چیزی عایدش بشه. اموال ملت ایران حق همه س جزٔ ایرانیها.
خاک بر سر اون مسولی که این وکیل رو انتخاب کرده انگار تو مملکت قحط الرجال اتفاق افتاده که یک وکیل مناسب برای این موضوع پیدا نمی شه
اینجا از حلقوم ملت ایران با سود و بهره بالا بکش بیرون بعد برو بدع دست انگلیسی ها چون اونا بهتر از ما بلدن چه جوری بخورن به هیچ کسی هم بر نمی خوره
با سلام
خوب اقای تابناک اگه میدونید غافلند چرا آگاه شان نمی کنید؟
همه کارهای آنها رو حساب و برنامه است. اغلب کارهای ما هم از روی غفلت و بی برنامه گی و غیر علمی است!!
بالاخره روزی خواهد رسید که مجموعه خیانات و خباثت سلطنت انگلیس را یکجا بر سرش خراب کنیم و انتقام رنج آفرینی تاریخی آن بر ملت خودمان را بشایستگی بگیریم
بنده ازاين ناراحتم كه مگر درعلم حقوق افراد نخبه وصاحبنظر مثل جناب دكتر ناصر كاتوزيان نداريم كه از وكلاي انگليسي براي حق مسلم خود استفاده ميكنيم بيگانه پرستي در رگ بعضي مسئولان ما ريشه دوانيده است چه از نضريات چنين انسانهاي والا براي حل مشگلات قضائي كشور استفاده نميكنيم روز قيامت در مقابل ذات اقدس الهي بايد جوابگو باشند
در امور داخلی انگلیس دخالت نکنید تابناک
تابناک تو هم بعضی موقع ها داری مثل کیهان غیب گویی می کنی ها؟
این چه جور رسانه ای است وقتی همه چیز تمام می شود وکیل چنین است وچنان /دوم اینکه وزارت خارجه ما نباید کتاب قوانین کشورهایی که رابطه دارد داشته باشد وسفرا وکارشناسان اگاه ومواظب باشند با توجه به کارهای امریکا/حالا انگلیس بعدا فرانسه /المان و......
غفلت مسئولان ایرانی خیلی وقته که اموال ایران را به باد داده موضوع جدیدی نیست !
ولی در هر حال ممنون از تابناک بخاطر پیگیری خبر این موضوع.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل