بازدید 12049
۷

تصمیم نهایی برای انتخاب رییس بانک مرکزی

وي افزود: انتخاب، عزل و نصب و پذيرش استعفاي رئيس كل بانك مركزي برعهده رئيس جمهور باقي خواهد ماند.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳ 18 January 2011
دبير مجمع تشخيص مصلت نظام در مورد قيد عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، اين عبارت را براي نحوه اداره بانك مركزي داراي مصداق دانست و گفت: انتخاب، عزل و نصب و پذيرش استعفاي رئيس كل بانك مركزي همانند گذشته برعهده رئيس جمهور باقي خواهد ماند.

محسن رضايي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سؤال كه آيا نحوه انتخاب رئيس كل بانك مركزي قرار است به عنوان "معضل " در مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد بررسي قرار گيرد، اظهار داشت: انتخاب رئيس كل بانك مركزي معضل نيست؛ بلكه انتخاب وي به عهده رئيس جمهور باقي خواهد ماند.

وي افزود: انتخاب، عزل و نصب و پذيرش استعفاي رئيس كل بانك مركزي برعهده رئيس جمهور باقي خواهد ماند.

دبير مجمع تشخيص مصلت نظام در مورد قيد عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، گفت: معضل براي نحوه اداره بانك مركزي به كار رفته و ارتباطي با نحوه انتخاب رئيس كل بانك مركزي ندارد.

رضايي با تأكيد بر اينكه انتخاب رئيس كل بانك مركزي معضل نيست، تصريح كرد: قرار است مجمع در مورد نحوه اداره بانك مركزي به صورت جداگانه بحث و بررسي‌هاي خود را انجام دهد كه البته اين موضوع آغاز شده و به زودي به پايان مي‌رسد.

وي اخبار منتشر شده مبني بر انتخاب رئيس كل بانك مركزي با رأي حداقل دو تن از سران قوا را رد كرد و گفت: چنين مسئله‌اي در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح نشده است.

رضايي افزود: مقرر شده ساير مواد لايحه برنامه پنجم به منظور تصويب و تبديل به قانون به مجلس ارائه شود و در مورد بانك مركزي تصميمات به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.

به گفته وي، اداره فعلي بانك مركزي مشكلي ندارد ولي بنا به ضرورت تقويت اين نهاد و به دنبال آن تقويت بازار پول و سرمايه نياز به اصلاح در قوانين و مسائل نظارتي داريم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به توضيحات رئيس كل بانك مركزي هم‌اكنون عملكرد اين بانك مشكلي ندارد؛ اما در صورت تحقق و اجرايي شدن برنامه‌هاي دولت در زمينه‌هاي بورس و بانك، شاهد تحولات بزرگي در عرصه اقتصادي كشور خواهيم بود.

وي با اشاره به تصميم دولت به منظور آغاز تحولات بانكي از ابتداي سال آينده، خاطرنشان كرد: اداره بانك مركزي متناظر با چشم‌انداز 1404 و تحولات اقتصادي خواهد بود و مجمع تشخيص مصلحت نظام هم دولت را در برنامه‌ريزي‌هايي كه در رابطه با توسعه و پيشرفت اقتصادي كشور پيش گرفته است، كمك مي‌كند.

رضايي در مورد نظر مجمع تشخيص در باره عملكرد فعلي بانك مركزي، گفت: اظهار نظر در اين باره، در حيطه فعاليت‌هاي اين مجمع نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
پشت پرده توافق کردند.
ما به مجمع اطمینان داریم چون مصالح کلی کشور را در نظر می گیرد و کار را به کارشناسان حوزه اقتصاد می سپاریم . سیاسی کردن موضوع به نفع اقتصاد کشور و در نتیجه نظام نیست
"دبير مجمع تشخيص مصلت نظام در مورد قيد عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، گفت: معضل براي نحوه اداره بانك مركزي به كار رفته و ارتباطي با نحوه انتخاب رئيس كل بانك مركزي ندارد."

برادر من
نحوه اداره شدن به رئیس منتخب بستگی دارد
رئیس منتخب نیز به نحوه انتخاب شدیدا وابسته است ..... پس؟
ادامه باند دولت و بانک مرکزی و اعلام تورم غیر واقعی و کمتر!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل