بازدید 9210

کشف میدان گازی میلیاردی در عسلویه

سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به کشف یک میدان جدید گازی در سواحل خلیج فارس، گفت: ذخایر میدان جدید گازی خیام، حدود 260 مییارد مترمکعب تخمین زده می شود که 80 درصد ذخایر هیدروکربوری این میدان، شامل 210 میلیارد مترمکعب قابل برداشت است.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷ 16 January 2011
وزیر نفت از کشف میدان جدید گازی خیام با ذخیره 260 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در منطقه عسلویه و در سواحل شمالی خلیج فارس خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به کشف یک میدان جدید گازی در سواحل خلیج فارس، گفت: ذخایر میدان جدید گازی خیام، حدود 260 مییارد مترمکعب تخمین زده می شود که 80 درصد ذخایر هیدروکربوری این میدان، شامل 210 میلیارد مترمکعب قابل برداشت است.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه با حفاری 18 تا 21 حلقه چاه، امکان برداشت روزانه 24 میلیون مترمکعب از میدان گازی خیام وجود دارد، تصریح کرد: همچنین حجم ذخایر میعانات گازی این میدان حدود 220 میلیون بشکه برآورده شده که 100 میلیون بشکه آن قابل برداشت است.

رئیس اوپک با اعلام اینکه با در نظر گرفتن ارزش 60 دلاری هر بشکه میعانات گازی و 20 سنتی هر مترمکعب گاز استحصالی، ارزش این اکتشاف جدید بیش از 50 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه این میدان در منطقه عسلویه و در حاشیه شمالی خلیج فارس در مقابل جزیره لاوان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اکتشافات ذخایر جدید نفت و گاز ایران ادامه می یابد.

پیش از این احمد قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در گفتگویی با مهر از کشف 2 میدان جدید گاز طبیعی خبر داده و گفته بود: جزئیات این اکتشافات جدید گازی به زودی توسط وزیر نفت اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، سیدمسعود میرکاظمی وزیر نفت پیش از این حجم ذخایر نفت خام را 150.3 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی ایران را 33.1 تریلیون متر مکعب اعلام کرده بود.

از یکسال گذشته تاکنون پنج میدان جدید نفت و گاز شامل میدان گازی هالگان (استان فارس)، میدان نفتی سومار (کرمانشاه)، میدان گازی طوس (خراسان رضوی)، میدان گازی فروز (خلیج فارس) و میدان گازی سفید (هرمزگان) کشف و جزئیات آن توسط وزارت نفت اعلام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
خدارو شکر ایران، رو این همه سرمایه با ارزش خوابیده و بعد هی میگن کمبود گاز کمبود گاز!
چرا وقتی که کشورمون از همه چیز غنی و پر نعمته، ملتمون این همه باید بابت همه چیز اذیت بشن و یکسری از شهرها فقیر نشین باشن.
چرا؟
چرا؟
چرا بخاطر بی تدبیری های یکسری به اصطلاح مدیر و مسئول و وزیر و نماینده و ...، ایران تحریم همه جانبه بشه و ضرر مستقیمش رو مردم بی گناه ببینن؟
...؟
دهها از اين ميادين كشف و بهره برداري شده ولي هيچكس نيامده بگه پولش كجا رفته؟
یک زمانی از شنیدن چنین خبرهایی خوشحال می شدیم ولی دیگر نه .چون می دانیم مشکل ما مدیریت این منابع است نه نداشتن آن.
دیگه خیلی وقته از این خبرا خوشحال نمیشم. فایده اش چیه ؟
وقتی این همه بریز و بپاش الکی میشه و این همه فقیر و بچاره و بی کار در ایران داریم 1000 تا دیگه از این میادین هم پیاده بشه ؟ ثمره اش چیه ؟
خب پيدا بشه چه ارتباطي با وضع زندگي اين ملت داره!!!!!!!!!
نوش جون قطري ها
ما که خیلی نمی بینیم. چینی ها ببرند حالش را ببرند.
به همین مناسبت قیمت سی ان جی را گرانتر کنید تا هزینه های استخراج و انتقال به کشورهای دیگر فراهم آید
این بابا اصلا نمی دونه میدان گازی چی هست
مبارکه. اما با همینها که داشتیم چه کزدیم. کشوری با دومین ذخیره گازی در دنیا با مشکل کمبود گاز مواجه میشه؟
یکی ازسوالات کنکور1390 لو رفت:
چرا در ایران هرچی چاه نفت وگاز پیدا میشود وضع اقتصادی کشور ومردم ان تغییری نمیکنید؟
این کشور هرجاشو کلنگ میزنی نفت و گاز درمیاد! خدایا شکرت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی