بازدید 13849
فارن پلیسی:

پس از تونس دیگر حکومت های عربی باید در انتظار سقوط باشند

در همین باره، یک سايت خبري عربی نیز نظرسنجي درباره رخدادهای كشورهاي عربي کرده و از خوانندگان خود خواسته است به اين پرسش پاسخ دهند که آيا پس از رویدادهای تونس و موفقيت مردم در بركناري رئيس جمهور و تغيير هيأت حاكمه، آيا انتظار داريد اين حوادث در دیگر كشورهاي عربي تكرار شود، که در پاسخ بیش از 84 درصد خوانندگان پاسخ «آري» داده اند.
کد خبر: ۱۴۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۷ 15 January 2011
مجله «فارن پلیسی» در شماره صبح امروز خود، در مقاله ای با اشاره به تظاهرات و اعتراض های جوانان تونس، سیاست های دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به حکومت های عربی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، این مجله در ادامه مقاله خود نوشت: سقوط دولت «زین العابدین بن علی»، رئیس جمهور تونس به دست معترضان به دیگر کشورها و نظام های عربی نیز انتقال خواهد یافت و یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

«فارن پلیسی» که مجله ای تخصصی در زمینه سیاست خارجی آمریکاست، در ادامه مطلب خود، از دولت «اوباما» خواست با حمایت از مؤسسات و سازمان های غیر دولتی موجود در کشورهای عربی، دست به جنگ نرم بزنند تا تغییر و تحولات آرامی را در این کشورها موجب شوند.

به گفته این مجله آمریکایی، هدف از این کار، جلوگیری از خشونت های سیاسی و وقوع شورش و اعتراض های مشابه در دیگر کشورهای عربی است.

این مجله آمریکایی، در حالی چنین تحلیلی کرده که پیش از این نیز مدیر پایگاه اطلاع رسانی «ویکی لیکس»، مدعی شده بود بر پایه اسناد و تحلیل این پایگاه وضعیت سیاسی کشورهای عربی بسیار شکننده بوده و احتمال وقوع آشوب های زنجیره ای در این کشورها هست.

در همین باره، سايت خبري «المحيط» نیز نظرسنجي درباره رخدادهای كشورهاي عربي کرده و از خوانندگان خود خواسته است به اين پرسش پاسخ دهند که آيا پس از رویدادهای تونس و موفقيت مردم در بركناري رئيس جمهور و تغيير هيأت حاكمه، آيا انتظار داريد اين حوادث در دیگر كشورهاي عربي تكرار شود، که در پاسخ بیش از 84 درصد خوانندگان پاسخ «آري» داده اند، 14.29 درصد پاسخ «خير» و 0.82 درصد نيز اين پرسش برايشان بي اهميت بوده است.

این گزارش می افزاید، همچنین خبرگزاري ها از آغاز ناآرامي هاي مردمي در اردن خبر داده اند.
برنامه هاي اقتصادي «سمير الرفاعي»، نخست وزير جديد اردن، موجب شده كه نارضايتي هايي در قالب تظاهرات خياباني از پايتخت اين كشور گزارش شود.

افزايش ناگهاني قيمت ها در اردن ـ كه در نتيجه اصلاحات اقتصادي است ـ مردم را به خيابان ها كشانده و خواهان پايان حكومت كمتر از يك ماهه «سمير الرفاعي» شده اند.

«الرفاعي» چند هفته پیش، با 111 رأي از مجموع 119 نماينده مجلس اردن رأي اعتماد گرفت و برنامه اقتصادي لرزاني را اجرا كرد كه در نتيجه آن، بسياري از اقلام مايحتاج عمومي به بيش از دو برابر قيمت هاي گذشته رسيده است.

همچنین بنا بر گزارش «الكفاح العربي»، به رغم حضور سنگين نيروهاي امنيتي در خيابان هاي پايتخت، مردم آشکارا مخالفت خود را با برنامه هاي اقتصادي دولت اعلام مي كنند و با برپايي تظاهرات خواهان تعديل قيمت ها هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
مساله استبداد و ناديده گرفتن مردم است ربطي به عرب و غير عرب ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۵
نظام پادشاهی به سرعت میتونه سقوط کنه تاریخ این رو ثابت کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
متوهمین خیلی با این اخبار سقوط کردن حکومت ها حال میکنن تا یک جا تقی به توقی میخوره سه سوت فاز انقلاب و رژیم جنچ !! میگیرن که آخ جون کم کم داره نوبت ما میشه ولی زهی خیال باطل چون خدا با ماست و از همه مهمتر اینکه آمریکا (کعبه متوهمین) هیچ غلطی نمیتواند بکند و این پرچم به کوری چشم آمریکا و آمریکا پرستان به دست امام زمان (عج) خواهد رسید انشاالله .
زنده باد مردم تونس.
ما كه نفهميديم شما ويكي ليكس را قبول داريد يا خير
تابناک برای دیگران نسخه نپیچ برات می پیچند!
عمو جان ویکی لیکس از خودش تحلیلی نکرده بلکه تحلیل وزارت خارجه امریکا و نهاد های زیر مجوعه اش رو که در قالب اسناد محرمانه حفظ میشده منتشر کرده همین و بس
مگه ویکی لیکس مرکز مطالعات و تحقیقات سیاسیه که فرت و فرت از خودش تحلیل بده بیرون مثل بعضی هاااااااااا
این کشور هم تیتر شد؟ خدا به داد مردمش برسه
كشوري كه وابسته به غرب شد واميدش شد آمريكا بايد با سر زمين بخوره
متاسفانه به دلايل نامعلومی یک چنین واقعه عظیمی که در گشورهای عربی زلزله ایجاد خواهد کرد در مطبوعات ایران بازتاب شایسته ای نیافت.
انشالله تابناک جبران کند.
ملتها را نمی شود نادیده گرفت همیشه ودر همه جا سیل خروشان ملل بنیان ظالمان را از ریشه خواهد کند واین وعده خداوندی است
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۶
در قرآن مجيد آمده است : سرنوشت هر قوم را خودشان تعيين ميكنند ـ
افرين به مردم تونس
دنیا به سمتی پیش میرود که ادیان الهی روزی آن را وعده داده اند.با وقایع پیش آمده ظهور یک منجی و اصلاح سیستم مدیریتی و اقتصادی جهان حتمی شد.
اي مردم تونس! چتونس؟ مگه پونس تو پاتونس؟
کشور هایی که دولت هایشان به امریکا وغرب متکی باشد مجبور به سقوط هستند جالب اینکه وقتی که تاریخ مصر فشان می گذر همین کشورهای حامی تحویلشان نمی گیرندقابل توجه کسانی که خیلی علاقه مند به امریکا وغرب هستند !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی