بازدید 9679

تاکید قرائتي بر راه اندازی سايت خنده حلال

قرائتي در عين حال گفت: اسلام همان طور كه عزاداري دارد خنده هم دارد، در غير ايام عزاداري بايد مردم را با خنده‌هاي حلال بخندانيم و من هم تصميم دارم در اين جهت سايت خنده حلال راه‌اندازي كنم.
کد خبر: ۱۴۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۲ 14 January 2011
رئيس ستاد اقامه نماز گفت: مأموريت مبلغان ديني تبليغ دين و خارج كردن مردم از ظلمات به سمت نور است و نور همان قرآن است.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين قرائتي در كارگاه روش تفسيري چهره به چهره ويژه طلاب غيرايراني 45 كشور جهان گفت: قواعد را بايد از قرآن بگيريم نه اين‌كه نظر ديگران را محور بگيريم و قرآن را با آن وزن كنيم، بلكه بر عكس بايد قرآن محور باشد و نظرات ديگران را با آن بسنجيم.

وي با بيان اين‌كه ما مزه قرآن را نچشيده و به نسل جوان هم نچشانده‌ايم عنوان كرد: ما از قرآن تنها به الفاظ آن بسنده كرده‌ايم و از آن براي زندگي درس نمي‌گيريم، حوزه علميه اگر تنها به آيه «ايلاف قريش» اكتفا كنند، نبايد حوزه را در تابستانها تعطيل كنند.

قرائتي در اين كارگاه با بيان اين‌كه هر كلمه قرآن حاوي پاسخ چندين سئوال مورد نياز براي جامعه است، تصريح كرد: تنها از كلمه «سقي لهما» كه اشاره به آب دادن به گوسفندان دختران شعيب از سوي حضرت موسي(ع) دارد مي‌توان چندين نكته استخراج كرد كه براي جامعه امروز ما هم مفيد است.

وي ادامه داد: من تنها از يك آيه شريفه سوره اسراء كه در آن به احسان والدين دستور داده است 20 نكته كشف كرده‌ام.

قرائتي با اشاره به خاطره‌اي از سفرش به پاكستان و سخنراني در نزد علماي وهابي آنجا اظهار داشت: در اين سخنراني من با سه آيه از جمله «تطهير» و «السابقون السابقون» به آنها ثابت كردم كه چرا پيرو اهل بيت(ع) هستم و آنها مبهوت شده بودند و چون آيه قرآن بود نمي‌توانستند منكر سنديت آن شوند.

رئيس ستاد اقامه نماز درادامه با بيان اينكه قرآن كريم به اقامه عدل، دين، كتاب آسماني و نماز دستور داده است، بيان كرد: قرآن و نماز در كنار يكديگر هستند و خدا نماز را واجب كرده تا مردم به قرآن توجه بيشتري كنند از اين رو طلاب بعد از نمازها حتما يك آيه را براي مردم تفسير كنند.

وي خطاب به طلاب غيرايراني افزود: شما بايد يك دوره تفسير را حتما مطالعه كنيد بعد سراغ انديشه‌ها و آراء دانشمندان اسلامي برويد و محور را قرآن قرار دهيد.

قرائتي گفت: اگر داستان بخواهيد قرآن 268 قصه دارد، اگر تاريخ بخواهيد از قرآن بگوئيد و اگر اخلاق و اعتقادات مي‌خواهيد براي مردم بگوئيد باز هم به قرآن مراجعه كنيد.

وي در ادامه با اشاره به ريشه‌هاي عزاداري گفت: ريشه عزاداري در قرآن است و خداوند در سوره شمس براي يك دختر بيگناه دوران جاهليت صدر اسلام عزا مي‌گيرد و مي‌فرمايد «باي ذنب قتلت». آن وقت ما چرا براي آن همه مصيبت‌هاي امام حسين(ع) و اهل بيتش كه بهترين مردم هستند گريه و عزاداري نكنيم.

قرائتي در عين حال گفت: اسلام همان طور كه عزاداري دارد خنده هم دارد، در غير ايام عزاداري بايد مردم را با خنده‌هاي حلال بخندانيم و من هم تصميم دارم در اين جهت سايت خنده حلال راه‌اندازي كنم.

وي با بيان اين‌كه روحانيون بايد كوتاه و مفيد سخنراني كنند، اظهار داشت: روحاني خوب كسي است كه از مردم، براي مردم و با مردم باشد، اخلاص داشته باشد، به سراغ نسل جوان برود و محور كارهاي خود را قرآن قرار دهد.

گفتن اذان با صداي بلند، استفاده از تمثيلات، مشاركت در تبليغ و بهره‌گيري از ديگران در اين زمينه، غافل نشدن از توسل، تبليغ براي نماز، خنداندن مردم، انتخاب آيات متناسب با مردم و ... از ديگر توصيه‌هاي قرائتي به طلاب غيرايراني بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار