بازدید 102605

خودرو دوگانه‌سوز بخریم یا بنزینی؟

کد خبر: ۱۴۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵ 11 January 2011
خودروهای بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودروهای دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و100 هزار تومان برآورد می‌شود.

به گزارش «خبرآنلاین»، هزینه سوخت خودرو های10 تا 20 میلیون تومانی بنزینی در مقایسه با خودرو های دوگانه سوز در این رده قیمت، به طورمتوسط در ماه 70 درصد بیشتراست.

محمودی ـ کارشناس بازار خودرو ـ با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این رقم با احتساب بنزین دو نرخی لیتری 400 و 700 تومان و گازهرمتر مکعب 300 تومانی است که اگر یک خانواده دارنده خودرو بنزینی به طور متوسط 30 هزار کیلومتر در یک سال با خودرو خویش پیمایش داشته باشد ، باید ماهیانه برای بنزین157 هزار تومان بپردازد؛ این درحالی است که هزینه سوخت خودرو های دوگانه‌سوز، ماهیانه 90 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: در واقع خودرو های بنزینی در یک سال بیش از یک میلیون و 880 هزار تومان در سال هزینه سوخت دارند، این در حالی است که هزینه خودرو های دو گانه سوز در سال کمتر از یک میلیون و 100 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی یادآورشد: در واقع دارندگان خودروهای دوگانه سوز با پرکردن هرباک گاز، 40 درصد هزینه های خانواده های خویش را در ماه نسبت به خودرو های بنزینی کاهش می دهندکه در مسافت طی شده یک سال این کاهش هزینه کاملا ملموس‌تر است. 

این کارشناس خودرو با بیان این که به طور متوسط افراد در سال با خودرو خویش 20 هزار کیلومتر مسافت طی می کنند، افزود: با محاسبات به عمل آمده مشخص شده است هزینه خودرو های بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار تومان و اما دوگانه سوز ها ماهیانه 60 هزار تومان است.   

محمودی با اشاره به تثبیت نرخ آزاد بنزین در آینده، یادآور شد: اگر بنزین را تنها با احتساب نرخ آزاد 700 تومانی در نظر بگیریم به طور تجربی ثابت شده است هزینه دارندگان خودرو های بنزینی درهفته با 500 کیلومتر مسافت طی شده؛ 35 هزار تومان است اما هزینه دارندگان خودروهای دوگانه سوز در هفته با500 کیلومتر مسافت طی شده، 11 هزار تومان است با این اوصاف، هزینه خودروهای بنزینی در هفته به طور تجربی با احتساب نرخ بنزین آزاد بیش از دو برابر خودروهای دوگانه سوز خواهد بود.

وی با اشاره به این که هرچند خودروهای دوگانه سوز با توجه به این که گاز عرضه شده استاندارد بالایی نداشته با مشکلاتی روبروست، تاکید کرد: افراد با سوخت یارانه ای به سفرهای درون و برون شهری می روند اما چنانچه با سوخت آزاد بخواهند جابه جا شوند فواید خودرو های دو گانه سوز در کاهش هزینه های خانواده محسوس تر خود را نشان می دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶۹
داداشم من در حال حاضر ماهیانه 50 تومن برای بنزین می دهم و دیوانه نیستم گاز بزنم(ماشینم دو گانه است)و شتاب ماشینم و بیارم پایین و در ضمن گاز ساختار ماشین و از بین می بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
برادر پس چرا دوگانه سوز خريدي؟
كيومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
درسته

تازه اين كارشناس محترم بايد هزينه هاي جانبي استفاده از گاز كه بشدت موجب استهلاك موتور ميشه رو هم محاسبه ميكرد+تلف شدن وقت صاحب خودرو براي سوخت گيري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
اگر استهلاک بسیار بالای خودرو و همچنین دور از دسترس بودن جایگاههای گاز و حجم کم کپسول گاز یعنی طی مسافت حدودا یک سوم در مقایسه با 60 لیتر بنزین و افت شدید کارایی موتور(استفاده از گاز در پستی بلندی تهران در تابستان با 4 سرنشین و کولر غیر ممکن است از رانندگان تاکسی بپرسید) را در نظر بگیرید و در محاسبه ضریبی برای این موارد قایل شوید نتیجه چیز دیگری خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
فراموش نکنید که خودرویی که بخودی خود بسیار پرمصرف است( پژو 405و سمند و پیکان وانت و نیسان وانت) با گازسوز شدن پرمصرفتر هم میشود و در نتیجه هیچگونه بهینه سازی مصرفی متصور نیست
ابنا فقط سوختو مقايسه كردن
اسطحلاك رو نگفتن كه دوگهنه چند برابره به سال نرسيده به خرج ميوفته
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
هر وقت یاد گرفتی استهلاک چطوری نوشته میشه اونوقت درمورد ماشین که بالای 14000 قطعه در اون بکار رفته نظر کارشناسی بده.
ضمناً فرمول محاسبه استهلاک رو هم یاد بگیر !
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
اتلاف وقت تو صف گاز هم روش !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
ميگم اين كلمه "اسطحلاك" رو به شوخي نوشتي يا جدي؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۳
استهلاک
آیا هزینه استهلاک خودروهای دوگانه سوز و همچنین هزینه چندساعتی که باید در صف گاز هدر دهیم را هم محاسبه کرده این آقای کارشناس؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
مرده شور كارشناس و كارشناسي شان را هم ببرن!!
اصولا سوخت گاز برای خودرو استاندارد نیست و استفاده از آن غیر منطقی و بسیار خطرناک است ، عید سال 87 در چهارراه اکباتان همدان به خاطر یک تصادف معمولی 11 نفر به علت ترکیدن مخزن سوخت گاز جان باختند و از این نمونه ها بسیار زیاد است، اگر این کار منطقی بود بسیار از کشورها از جمله آمریکا و روسیه که منایع عظیم گازی در اختیار دارند زودتر به فکر استفاده از گاز می افتادند، ضمن این که با گران شدن گاز استفاده از این خودروها به هیچ عنوان توجیح پذیر نیست. درضمن آلودگی ایجاد شده توسط این خودرو ها به دلیل استهلاک بالا اگر بیشتر از خودروهای بنزینی نباشد ، کمتر نیست!!
متاسفانه ما همیشه باید از دنیا عقب باشیم ، نمونه اش استفاده از لامپ های کم مصرفه که خیلی وقته در دنیا منقرض شده ولی تازه ما داریم تبلیغشو می کنیم!!
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
باید بگم که من هم در این مورد مطالعات زیادی هم از نظر علمی و هم تجربی داشتم و بنده هم نظر این دوست عزیز را تایید میکنم ما نباید سرسری به این موضوع نگاه کنیم فقط هزینه سوخت ملاک نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
گاز مقدار آلاینده کمتری از بنزین دارد ولی نوع این آلاینده ها بسیار خطرناکتر است.
بهتر بود جناب کارشناس صدماتی را که از مصرف گاز بر موتور خودرو وارد میشود را لحاظ و سپس نتیجه را اعلام میکردند
پاسخ ها
كارشناس خودرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
خودروهاي گازسوز در هر يكي دو سال نياز به تعويض سر سيلندر به مبلغ حداقل 400 هزار تومان دارد كه جناب كارشناس سايت درنظر نگرفته است .... از باقي خرجهاي موتوري هم كه بخاطر داغ شدن بيش از حد موتور به قطعات مربوطه صدمه مي زند صرفنظر مي كنيم ...
هزينه افزايش قيمت دوگانه سوز باضافه خسارت به موتور و اتلاف وقت در صف گاز و خطرات احتمالي گاز نسبت به بنزين و... را اضافه كنيد
به اين كارشناس خودور بفرمائيد هزينه‌هاي مربوط به استهلاك موتور ماشين هاي گازسوز را هم حساب كنند تا ببينيم كدومش به صرفه تره .....
ماشین بنزین سوز کم مصرف 100 به6 با صرفه تراست
در عوض هزینه های تعمیرات و نگهداری و سرویس های دورهای دوگانه سوزها در مجموع 40% بیشتر از بنزین سوزها بوده و از امنیت و اعتماد کمتری هم برخوردارند.
هزينه هاي زير را هم به ميزان مصرف ماشينهاي گاز سوز اضافه كنند
1- 1.5 ميليون بيشتر بودن قيمت پايه خودروهاي گاز سوز
2- يك تا دو ساعت معطلي براي پر كردن سيلندر (در خوش بينانه ترين حالت ساعتي 5 هزار تومان)
3-استحلاك موتور ماشين و هزينه هاي تعمير آن
4- هزينه نگه داري ادوات مربوط به گاز
5- بستن بار بند براي خودرو
البته اگر هزينه‌هاي استهلاك بيشتر موتورهاي دوگانه سوز پايه بنزين و همچنين هزينه اوليه بيشتر اين خودروها را به آن اضافه كنيم هزينه ها مساوي خواهد شد. ميماند شتاب كمتر گاز و البته آلودگي كمتر
در مجموع به نظر اينجانب تفاوتي ندارند و ديگر مانند قبل استفاده از گاز آنچنان توجيهي ندارد.
اما در مورد فرسایش و نابودی سریع تر خودرو های گاز سوز چه نظری داری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هزينه خريد و تعميرات و نگهداري خودرو دوگانه سوز باتر هست اين را هم در نظر بگيريد.
هزينه استهلاك خودرو گاز سوز هم بيشتر است
اره جون خودت !!
اين را هم بگوئيد كه خودروي دوگانه سوز داراي استهلاكيبيشاز 3 برابر خودروي بنزين سوز است .
شاید درست تر این بود که کارشناس محترم در محاسبه هزینه ی خودروهادر سال میزان استهلاک قطعات هر دو نوع (بنزینی و دوگانه سوز )را هم اضافه می کردند وبه این شایعه که دوگانه سوزها در مجموع وبه دلیل استهلاک زیاد در طول زمان گرونترند پاسخ می دادند تا ماوخیلی های دیگه از بلاتکلیفی انتخاب درمی اومدیم.متشکر
آخه دانشمند هنوز که قیمت گاز تثبیت نشده!! ممکنه به زودی از انچه که هست خیلی گرانتر بشه
اين كارشناس محترم هزينه ساليانه تعويض سر سيلندر و تعمير موتور در خودروهاي دوگانه سوز بدليل استفاده از گاز هاي غير استاندار را در محاسبات خود نياورده است.
با سلام ، اين كارشناس محترم در تحليل خود تفاوت قيمت خودرو دوگانه سوز با بنزين سوز را در نظر نگرفته است. اگر تفاوت قيمت را حدود يك ميليون و سيصد هزار تومان در نظر بگيريم با احتساب سود ساليانه حداقل 15 درصد اين مبلغ كه ميتوان سرمايه گذاري كرد و همچنين ساير مزاياي بنزين از جمله عمر بيشتر موتور، عدم اشغال حجم عمده اي از صندوق عقب، عدم بارگذاري بيش از صد كيلوگرم بطور مداوم، اتلاف وقت در جايگاههاي گاز، عدم وجود كافي جايگاه گاز در مسيرهاي برون شهري و ساير استهلاكات و اينكه معمولاً يك اتومبيل صفر را حدود 5 سال استفاده كرده و تعويض مينمايند خريد اتومبيل دوگانه سوز آنچنان هم اقتصادي و به صرفه نيست.
با تشكر از سايت محترم تابناك خواهشمندم اين نظر را درج نماييد.
محاسبات اشتباه است:
1- تا دو سال گذشته متوسط پيمايش ساليانه خودرو25 هزار كيلومتر بوده كه با توجه به سهميه بندي اين ميزان به 20 هزار كيلومتر كاهش يافته است ضمن اين كه با افزايش قيمت سوخت پيمايش باز هم كم خواهد شد.
2- مصرف سوخت خودروهاي دوگانه سوز در مقايسه با تك سوز بالاتر است حداقل 10 درصد
3- با توجه به اين كه خودروهاي گازسوز در كشور ما همان خودروهاي بنزيني تبديلي هستند كارايي اين موتورهاي پايين است حداقل 20 درصد افت توان
4- هزينه تعميرات و نگهدار خودروهاي دوگانه سوز بالاتر است
بنابراين با در نظر گرفتن عوامل بالا استفاده از خودروهاي دوگانه سوز هيچ توجيه اقتصادي نخواهد داشت
این رو هم می گفتند که اگه خودروی دوگانه سور بخری باید 3 ساعت تو صف پمپ گاز بمونی تا برای 100 کیلومتر گاز بزنی.....خودرو دوگانه سوز اصلا دارای استاندارد نیست و کاملا باعث اصطحلاک موتور می شود....دارای خطرات بیشتری نسبت به بنزین در تصادفات می باشد....اگر چیز مفیدی بود مطمین باشید تا الان خودروسازی های غول دنیا به عقلشون می رسید که خودروی دو گانه سوز تولید کنند.....نکته ی آخر اینکه الان نسل نسل خودروهای هیبریدی می باشد که در حال حاضر در اروپا و امریکا و ژاپن در حال تولید و استفاده است.
با سلام
این را هم به این کارشناس محترم بگوید
در ماشین های دوگانه سوز عملا صندوق خودرو از بین میرود دوم عمر مفید موتور شما به نصف کاهش پیدا میکند و در کل هیچ فرقی نمیکند
خودروهاي گاز سوز فوق العاده خطرناك هستند.

.
.خيلي از مردم ...خودشان گاز تزريق ميكنند.
.
.
اينها بمب متحرك هستند
.
.خدا رحم كند مگر خودش ما را...
.
.
سلام به عزیزان چرا به هزینه نگهداری در این مقایسه اشاره نشده است از سوالاتی که اینجانب از اکثر دارندگان خودروهای دو گانه سوز داشتم سر سیلندر آنها در طول سال حداقل 2 بار باید باز شود
با توجه به قیمت های جدیدهیچ تفاوتی وجودندارد ودقیقا سربه سر می شودضمنا استهلاک گازسوز هم پیشکش
به این کارشناس محترم بگین هزینه ای که در اثر مصرف گاز به خودرو تحمیل می کنه واقعا ارزش این رو داره?.به طور متوسط هر دو سال یک بار باید یک سرسیلندر عوض کنی که حدود 300 هزار تومان قبل از هدفمندی بود.اگه سوپاپ های یک خودروی گاز سوز رو این کارشناس ببینه فکر کنم کمی نظرش عوض بشه.این تنها قسمتی از قطعات است که تحت اثر گاز خراب میشه.
هزينه نصب سيستم ويا اختلاف قيمت دوگانه سوز با بنزينسوز را حساب كنيد + مشكلاتي كهبراي موتور خودروپيش ميآيد + صفهاي طويل گاز حالابفرمائيدكدام يكي باصرفه است . (آقاي تابناك لطفا منعكس كنيد )
با احتساب فرسایش موتور های گاز سوز و نیز ایمنی کم این خودروها ایا ماهیانه 70 هزار تومان به حساب شما البته این ارزش رو ندتره که کلا گاز بی گاز؟
تحلیل ریالی سوخت . جالبه من تصور می کردم چیزی در مورد پاکی و عدم آلایندگی بخونم . حالا خوب شد دوگانه سوز تو این تحلیل برنده شده و گر نه ... به این تحلیلتون هزینه های درمان و آلودگی رو هم اضافه کنید
با توجه به صف طویل پمپهای گاز عطای گاز را باید به لقایش بخشید
اين كارشناس محترم چرا به مقوله مضرات استفاده از گاز براي سيستم هاي موتوري خودرو وهزينه هاي مازاد آن براي دارننده گان خودروهاي دو گانه سوز نپرداخته است.
با سلام
بالاخره ما نفهمیدیم در سال 30 هزار کیلومتر کارکرد داره یا 20 هزار کیلومتر !!!!
باید در نظر داشت که خودروی گاز سوز باید سالی یکبار تعمیر اساسی بشه که باید این هزینه رو به هزینه ها اضافه کرد.
اين كارشناس توجه دارند كه يك تعمير موتور حداقل يك ميليون تومان هزينه دارد وحتما اين راهم ميدانند كه سيلندر موتور را ميخورد .لذا از اول دولت امده هزينه را براوردكرده وروي قيمت بنزين كشيده.
ایشون کارشناس بازار خودرو هستند یا بازاریاب برای شرکتها؟ از 20% کاهش بازدهی و استهلاک خودروهای دوگانه سوز چرا حرفی نمیزنند؟
به عنوان یک کارشناس انرژی باید اعلام کنم در این ارزیابی باید کیفیت خدماتی که از انرژی مصرفی به دست می آید نیز مقایسه شود نه فقط هزینه صرف شده!
در متن بالا گفته شده:
****هزینه خودرو های بنزینی در رده قیمتی 10 تا 20 میلیون تومانی در 20 هزار کیلومتر پیمایش طی یک سال؛ ماهیانه 98 هزار تومان و اما دوگانه سوز ها ماهیانه 60 هزار تومان است. ****

ماءالتفاوت ذکر شده 98-68=30 هزار تومان است با توجه به اینکه هزینه گازسوز کردن خودروی 10 تا 20 ملیون تومانی 1.2 میلیون است چنانچه وجه مذکور در حساب بانکی با سود 17% سالیانه گذاشته شود سالیانه 204 هزا تومان و ماهیانه 17000 میشود که اگر از 30 هزار تومان مالتفاوت کم شود می شود 13000 هزار تومان
پس آیا بنظر شما دوستان عزیز بخاطر 13000 تومان ارزش دارد جان خود و دیگران را بخطر بیندازیم؟؟؟
باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
بانک ها در حال حاضر سالیانه 14 درصد سود می دهند نه 17 درصد
روح اله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
13000 تومان هم که هزینه معاینه فنی برای خودروهای گاز سوز11 هزار توام تفاوت دارددر ضمن خودرو های گاز سوز هر 3 سال تعمیر نیاز پیدا می کند ولی خودروهای بنزینی بیش از 5 سال و موارد استهلاکی و...
اين آقا کارشناس خودرو هستند! يا کارشناس هزينه هاي تخيلي!
سوخت cng به خاطر عدم احتراق مناسب در موتور باعث هرز رفتن قدرت موتور (حداقل براي پرايد 20 اسب بخار کاهش) و فشار مضاعف به ديسک و صفحه کلاچ مي شه که خودش هزينه هاي تعمير گزافي رو براي خودرو تحميل مي کنه در ضمن براي تامين سوخت CNG در هفته ۲ تا ۳ بار بايد به پمپهاي گاز مراجعه کني و کلي وقت بزاري و چندين بار ماشين رو خاموش و روشن کنيد تا به پمپ برسيد آيا اين از نظر شما هزينه بر نيست؟
اينکه بياييد و هزينه خودرو ۲ گانه سوز رو با خودرو بنزيني فقط در ميزان هزينه سوخت مقايسه کنيد کاملا" اشتباه و غير منطقي است.
عزيز من خودرو دوگانه سوز حدودا يك يك ميليون گرونتر به مردم ميدن كه با گرون كردن گاز بوسيله دولت اين به اون در ميشه يعني ما گول خورديم كه خريديم .يكي به اینا بگه
اون گازملت رو كه تو پارس جنوبي كشور
قطر داره مفت ميبره جلوشو بگيرید نه هي براي مردم خودمون گرونش بكن
به نظرم اگر اجازه بدهند همان اولاغ و اسب را سوار شويم بهتره
خیلی تحلیل خنده داری است وغیر کارشناسی
سلام
انتظار داشتم که این مقام مسول علمی جواب دهند.
چرا باقی کشورها که از ما منابع کمتر نفتی دارند به این فکر نیفتاد؟؟؟؟
آیا در طراحی سیلندر که حتی قطر لاستیک هم در نظر گرفته میشود مهمترین موضوع سوخت نیست که سیستم جرقه زنی روغنکاری و خنک کاری و... به نوع سوخت بستگی دارد؟؟؟
خودرو یا باید گازوییلی یا بنزینی یا گازسوز باشد نه ترکیبی از همه
این کار از دیگر شاهکارهای صنعت خودروساری ماست
مدت 2 سال است که خودروی دو گانه سوز پراید استفاده می کنم ولی تا به حال هیچ گونه هزینه ای صرفت تعمیر و تعویض قطعات نکرده ام . همه این حرفها شایعات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۱
احتمالا اصلا نروندي ماشينتو دادام!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
من که سه ساله دارم تاحالا مشکلی نداشتم
جالب بود. به نظرم ایراد مشکلات ناشی از مصرف گاز نیز خالی از لطف نیست. آیا با هزینه های مازاد تعمیرات ارزش دارد.
عزیز من، هر کی کارشناس باشه واسه خودش ایجاد کسب میکنه، نه اینکه برای دیگران کار بکنه.کارشناس هم کارشناسای قدیم.
احتمالا همین آقا محاسبه گر دولت است که قیمت گاز 10 برابر شده وگرنه هیچ عقل سلیمی حتی با استفاده از بنزین لیتری 700 تومانی راضی نمی شود گاز کیلویی405 تومانی(قابل توجه آقای محاسبه گر) استفاده کند من همین پارسال به علت اسفاده از این سوخت درپیت(سوخت سبز) نزدیک به یک میلیون صرف تعمیر ماشین مدل 87 خود کردم
با این قیمت جدید سی ان جی صرفه با بنزین سوز است
من به جرات قسم می خورم که این آقای کارشناس خودروش بنزینی واون هم از نوع وارداتی می باشد،اگرخلاف این بود گناهش پای خودم
آقاي نويسنده بزرگواراين فرمايشات شما بيشتربه روزگاريست كه خودروقيمت بالارادرسرمي پرورانيد. اميدوارم به آرزويت برسي.آرزوبرجوانان عيب نيست.درثاني دارندگي وبرازندگي...شماناراحت نباش
اصلا نظر كارشناسي نيست . خودرو دوگانه سوز 100برابر خودرو بنزيني است
به جای این تبلیغات به فکر اون دسته از مردم باشید که توان خرید ماشین را ندارند و حمل و نقل عمومی را سر وسامان دهید در ضمن وجود حمل ونقل عمومی قوی و استاندارد مشکل الودگی هوا روهم برطرف میکنه!
در سال 30 هزار کیلومتر یعنی روزانه حدود 82 کیلومتر !
فکر نکنم این میانگین درست باشه
اگراحمدی نژاد هویت کارشناسان تابناک رابداند فوری ابلاغ وزارت رابرای ایشان می زند .تابناک مواظب باش کارشناسان مجربتان راندزند.
زنده بادایرانی خوشحالم که این کارشناسی باعث شد هموطنان آگاهم واکنش نشان دهند. من می خواستم خودرودوگانه سوز بخرم با این توضیحاتی که هموطنان نوشتند ازخرید ماشین گازسوز منصرف شدم.
خیلی جالبه بنزین 700تومانی هنوز باید پراید (قوطی کبریت) و پژوی 50 سال پیش رو سوار شیم اونم با چه قیمتی اینا اصلا به فکر جون مردم نیستن
بابا ببخشید طرف شاید خوابش رو تعریف کرده ولش کنید بنده خدارو.
سه سال و نیم قبل در اوج تقاضای دیوانه وار مردم برای خرید خودرو دوگانه سوز نتوانستم چنین خودروی بخرم.
حالا اين دوستمان يه چيزي گفت دست از سرش بردارين ديگه
محمودی- کارشناس بازار خودرو-ظاهرا نفهمیده که 300 تومان قیمت یک متر مب است و حداقل باید 405 تومان را معادل یک کیلو و یک لیتر بنزین در نظر بگیرد.
در ضمن این بیسواد هم مثل سایر ک.ارشناسها هیچ تحلیل درستی ندارند.
ماشینهای ایران را با ماشینهای کره ای
به روز مقایسه کنید
واقعا کارخانه های ایرانی خجالت بکشند
پژو 405 بیست وپنچ الی سی سال پیش در فرانسه از رده خارج شده اند
ضمن تشکر از این کارشناس محترم و نابغه زمان که یا محاسبات پیچیده علمی و فرمولهای ریاضی به نتایجی دست یافته اند که به فکر ما و انشتین هم نمیرسید
وقت تلف شده براي زدن گاز را فراموش كرديد .بنزين بهتر است
باسلام
به نظر من اگر از خودرو درست و استاندارد استفاده شود هيچ هزينه جانبي متوجه مصرف كننده نخواهد بود
ماشین بنزینی بهتر ست استهلاک کمتر خطر کمتر قیمت کمتر بنزین به این شکل نمی ماند تا رئیس جمهور بعدی
فکر می کنم ماشین های دوگانه سوز رو دستشون باد کرده، الکی تبلیغ می کنن ولی مردم خودشون بهتر از همه می فهمن. ماشین دوگانه به اندازه وزن یک نفر سنگینتره و به موتور فشار میاره.
اي كارشناس !! اي البالو اي شفتالو

هزينه جانبي رو هم حساب مي كردي قربون اون مرامت چرا گيج مي زني؟؟؟
تمام نظارت دوستان كه در بالا دادن درسته؟؟؟
با سلام، حتما ميدونيد كه ،چفتش دو تاست.
بیخیال هیچکدوم به درد نمیخوره الکتریکیش از همه بهتره گه باور ندارید یک سری به سایت www.tesla.com بزنید ببنید آنها کجای کارند
این آقای کارشناس باید کیلویی مدرک گرفته باشد
بابا دعوانكنيد مصرف خود شما كه بيشتر شد!!!!!!
من 2 سال است که سمند دوگانه سوز موتور ملی یا ef7 دارم و خیلی راضی هستم و صناری هم خرج موتور نکردم
من یک تاکسی دوگانه سوز پزو glxداشتم درمدت دوسال پنج میلیون تومان خرج سر سیلندرولوازم گاز ان کردم اگر بنزین لیتری 3000 تومان میزدم اینقدر نمیشد گاز سوز کردن خودروها اصلا کارشناسی نیست
وانت پیکان دوگانه سوز یکی از فامیلامون (مدل 88)که بیشتر گاز می زد دچار ترک بوش و شکستن سوپاپ شد که حدود 800 تومان هزینه تعمیرش کرد.
اين چه مزخرفاتي كه اين آقاي كارشناس عنوان مي كنند.
ایران
ما ملت كي باشيم كه بخواهيم نظري بدهيم
دوستان عزیز- موضوع جدی تره!
این وسط جنگه! اگر ما گاز رو مصرف نکمیم قطر از اون طرف میکشه می بره! حالا که تحریمیم و ساخت پالایشگاه گرونه پس بهتره خودمان حداقل گاز رو مصرف کنیم!
آبروی هرچه کارشناسه بردی.
برو خونه بکپ
فکر کنم دوستان حسابی از خجالت این نویسنده دراومدن و من الفاظ ..... نگه میدارم تا اگه بازم از این جور چیزا نوشت
به نظر من این نظر کارشناسی درست است وعین واقعیت است
بهتر آن است که در منزل بنشید و پای رایانه و نرم افزلر google earth نسخه 5 و بیشتر را نصب و به جای رفتن به محل کار دورکار و دورکاو شوید
به صورت دورکاوی و یا بعضا دورکاری با تجهیزات جدید و مبتنی بر دانش زندگی کنید.
در تاريخ 22 ديماه يكي از تيترهاي تابناك در مورد انفجار مخزن cng يك خودرو پژو بود.
دوستان در نظر داشته باشند چیزی که در ایران بعنوان خودروی دوگانه سوز تحویل می گیرند از مشخصات فنی کافی برخوردار نیست
استهلاک کارکرد با گاز برای موتور اتومبیل بسیار بالاتر از بنزین است.
طرف کارشناس نبود بی خیال شید بسشه
با احترام به نظر دوستانی که فرمودند خودرویی که با CNG کار می کند پرهزینه تر از بنزین سوز است این نکته رو بیان کنم که حرف ایشان زمانی درست است که بنزین استاندارد با درجه خلوص بالا و اکتان بالا مصرف شود. اینجانب مهندس مکانیک هستم و عقیده دارم بنزین کنونی صدمه بیشتری نست به گاز CNG می زند.
بهتره این آقای کارشناس بره جواب اون هموطن گلستانی که خانواده ش تو آتیش سوختند رو بده !
تابناک ترسو
خوب در عوض استهلاک ماشین بنزینی نصف ماشین گازی است
تو هیچ کدوم از نظرات بالا ذکر نشده
دردا! دردا! دردا ودريغا !وطن من وطن من.......با صداي زنده ياد بسطامي گوش دهيد..
آخرش چيكار كنيم؟
http://www.tabnak.ir/fa/news/142123
واسه من نظرات توخالی بعضی از دوستان خیلی جالبتر از نظر کارشناس محترم سایت بود . معلومه که بازار شایعات خیلی داغتر از بازار پژوهش توی ایرانه .
hddhy
باسلام خدمت دوستان من یه تویوتا شاسی بلند قدیمی دارم عمر ماشین 25ساله؟
مصرفش تو شهر تو100کیلومتر18لیتره.
و در جاده در100کیلومتر15لیترمصرف دلره.
ایا میشه یا میصرفه ماشینو گازسوز کنم؟
گاز طبیعی بهتره یا گاز مایع؟
ایا راهکاری برای خورده نشدن سرسیلندر وجود داره؟
شنیدم کمی گازوییل توباک بریزم سر سیلندر چرب میشه و خراب نمیشه.
ممنون میشم کمکم کنید.
من بابام پراید دوگانهسوز داره شتاب ماشین ما هنگام استفاده گاز و بنزین باهم تفاوتی نداره
سلام از عزیزان دعوت می کنم از سایت اولین تولید کننده شتاب دهنده خودروهای دو گانه سوز boran.irدیدن فرمایید
2 بار خودروي پژو پارس دوگانه سوز خريدم و هر بار ٥٠٠٠٠كيلومتر باهاشون رفتم هم شهر هم جاده.اگه حواست به روغنش باشه و مداوم رو گاز كار نكنه خيلي هم خوبه.اما اگه مثل تاكسيا ٢٤ساعته رو گاز باشه آره ضرر داره
باسلام،من ميخواستم ماشينم روگازسوزكنم اما باخوندن نظرات دوستان كلا منصرف شدم ممنون ازهمه دوستان به ويژه آقاي كارشناس
من خودم از طرفدارای گاز بودم ولی سالی یکبار دارم سر سیلندر تعمییر میکنم همین دیروز 400هزار خرج کردم وبا صدای بلند میگویم ماشین دوگانه آشغاله نخرین$
tyy87787y7t
اسم این کارشناس چی بود؟؟
برای مسافرتهای طولانی وشهرستانها فقط2گانه
ای داد بی داد
درکل ماشینتو گاز سوز نکن
آقا الان گاز خیلی بیشتر میصرف
دوستان لطف کنیداز کارشناس ایراد نگیرید درشرکتهای خودرو سازی ایران از این غارشناس
نظریه ها راخواندم وبه این نتیجه رسیدم که ماشینی که میخرم فقط بنزینی باشد چون دو گانه سوز به خطراتش نمی عرضه با تشگر
ایامیتوان سمند ال ایکس سمند 7 را کاز سی ان جی نصب کرد
موتور پایه گازسوز عالی است و کاملا مقرون به صرفه می باشد.
به نظر من ماشین گاز سوز خوب نیست وخطر هم دارد واگر ماشین گاز سوز نباشد بهتر است
به نظر من ماشین گاز سوز خوب نیست وخطر هم دارد واگر ماشین گاز سوز نباشد بهتر است
والا من به شخصه یه پراید دوگانه شرکتی دارم ۲ ساله ازش استفاده میکتم مدل ۹۳ راضیم چه از لحاظ سوخت چه تعمیرات تا حالا اذیت نکرده
والا من به شخصه یه پراید دوگانه شرکتی دارم ۲ ساله ازش استفاده میکتم مدل ۹۳ راضیم چه از لحاظ سوخت چه تعمیرات تا حالا اذیت نکرده
با سلام جناب آقای ... که نوشتید:
مدت 2 سال است که خودروی دو گانه سوز پراید استفاده می کنم ولی تا به حال هیچ گونه هزینه ای صرفت تعمیر و تعویض قطعات نکرده ام . همه این حرفها شایعات است.
از کی تا حالا پراید جزو خودروها محسوب میشه در ضمن خودرو های دوگانه سوز برای مسافرکشی بهتره نه برای شخصی سوار چون کمترین کمکی که میکنه از آلودگی هوا کاهش میده اما اگه خودرو شخصی سوار بخوای هیچی جای تک سوز هارو نمیده هم ایمنی بیشتری داره هم خودروت همیشه سرحاله
باسلام هفت ساله پراید دوگانه سوز سوارمیشوم شکر خدا ریالی ازاین بابت هزینه نکردم سه بار سفر مشهد و شاید کل ایران با این ماشین گشتم در ضمن بالا 300هزار کیلومتر راه رفته ولی بخدا فقط یک بار واشر درب موتور باهفت هزارتومان عوض کردم ضمنا سه روزه ماشینو فروخته ام
بنده از سال 84 تا کنون انواع مختلف ماشین گازسوز داشتم فقط تنها ایرادش که روغن کم میکنند ودر ضمن مصرف بنزین ماشین را بالا میبرند وگرنه بهترین وسیله ماشین دوگانه هست وهزینه سوخت ماشینتان بشدت پایینتر از ماشینهای بنزینی است موفق باشید.
ماشین دوگانه سوز بهتره من دو باک گاز میزنم روزی 170هزار تومان پول درمیارم هر 6ماه واشر عوض میکنم سر سیلند ماشین هم خوردگی پیدا نمیکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها