بازدید 3119
اعتراف تلخ كفاشيان !

جناح طرفدار بن همام به سعيدلو راي نداد!

رييس فدراسيون فوتبال دودستگي و جناح بندي در AFC را عامل از دست رفتن كرسي ايران در AFC دانست.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱ 09 January 2011
علي کفاشيان که هم اکنون در دوحه بسر مي برد، در رابطه با انتخابات كنفدراسيون فوتبال آسيا گفت: ما از ايران دو نفر را نامزد کرديم. آقاي سعيدلو براي پست نايب رييسي و من براي عضويت در کميته اجرايي. اما به جهت اينکه اين شبهه پيش نيايد که چون ايشان را نمي شناسند، راي نياورد و من راي بياورم، انصراف دادم تا فقط ايشان در انتخابات بماند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: متاسفانه دو سال است که يک نوع دوگانگي يا به عبارتي دودستگي در اي.اف.سي بوجود آمده که يک طرف آن به رهبري کشور کويت است و آنها موفق شده اند برخي کشورها را با خود همراه کنند و يک طرف هم جناح بن همام است. اين دودستگي باعث شده که هيات اجرايي از اهداف اصلي خود که بايد فعاليت در جهت رشد و گسترش فوتبال آسيا باشد و کشورهاي مطرح فوتبال آسيا را در داخل خود جذب کند، دور افتاده و به شکل يارکشي و جناح بندي تبديل شده که به نظر من اين براي آينده اي.اف.سي. مفيد نخواهد بود.

کفاشيان ادامه داد: در اين انتخابات هم يک گروه از ايران حمايت کرده و گروهي ديگر که مربوط به جناح بن همام بود، اين کار را نکرد. اين مساله براي کره جنوبي هم پيش آمد و آقاي چانگ که 16 سال عضو هيات اجرايي کنفدراسيون آسيا و نايب رييس فيفا بود به دليل همين مسايل انتخاب نشد در حالي که بن همام بسيار علاقه داشت که وي بارديگر انتخاب شود. اما متاسفانه اين جناح بنديها در داخل اي.اف.سي. وحدت را ازبين برده و زماني که وحدت نباشد هميشه گروهي ضربه مي خورند و از آنجا که بن همام هم مي خواهد کشورهايي را بياورد که صرفا همسو با او باشند، گروه طرفدار او از ايران حمايت نکرد و نتيجه آن شد که اغلب کشورهايي که در فوتبال آسيا محلي از اعراب ندارند کرسي ها را بدست بياورند که اين مساله آينده فوتبال آسيا را تهديد مي کند زيرا وقتي فقط گرفتن کرسي مطرح باشد و کار مفيدي انجام نشود، فوتبال آسيا به کجا خواهد رفت؟

رييس فدراسيون فوتبال گفت: در اين انتخابات بجز ما و کره جنوبي، کشورهايي مانند ژاپن، چين و عراق و لبنان هم نتوانستند پست هاي مورد نظر خود را کسب کنند و کشورهايي که راي آوردند مانند نپال، سريلانکا، گوام و ميانمار که فوتبال مطرحي ندارند به دليل آن بود که کاملا با يکي از جناحها هماهنگ هستند و البته هزينه هم مي کنند. البته ما همچنان در کميته ها نقش داريم و خود من در چند کميته آسيا و فيفا عضو هستم و فعاليت خود را ادامه خواهيم داد. خيلي از کشورها هم نزد ما آمدند و اعلام همکاري کردند و ما را مانند کره جنوبي، يک قطب در فوتبال آسيا مي دانند و اگر اين جناح بنديها وجود نداشت صرف نظر از نام افراد، به ايران راي مي دادند همانگونه که 20 کشور هم راي دادند. آنها کشورهايي بودند که ايران را مي شناختند و آن را قبول داشتند.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که ثبات افراد تا چه ميزان در موفقيت آنها در اين انتخابات موثر است، گفت: سوال خوبي است. تمام آنهايي که انتخاب شدند ازجمله همان نپال، گوام، سريلانکا و ديگران گذشته از آن مساله جناح بندي که قطعا دخيل است، افرادي هستند که سالها در هيات اجرايي بوده و هستند. چهره آنها براي همه آشنا است و البته هزينه مي کنند و امتيازهاي خاصي هم مي دهند. واقعا تعارفي وجود ندارد زيرا براي انتخاب شدن در چنين مجامعي بايد هزينه کرد. ما حدود 30 کشور در آسيا داريم که در فوتبال فعال نيستند اما راي آنها موثر است و اينها کشورهايي هستند که افراد روي آنها با دادن همان امتيازها کار و راي آنها را به سوي خود جذب مي کنند.

وي افزود: از شاخص هاي مهم موفقيت در اينگونه انتخابات، ثبات مديريت، توانمندي در زمينه برقراري ارتباطات بين المللي و دانستن زبان خارجي و هزينه کردن و اعطاي برخي امتيازها است. بن همام بارها گفته که حق ايران در هيات اجرايي و کميته ها بيش از اين است اما بدليل تغييرات مداوم در فدراسيون شما، اين کار صورت نمي گيرد. در اين انتخابات هم اقاي سعيدلو ازسوي جناح بن همام حمايت نشد و نتوانست راي لازم را بدست بياورد. شايد اگر من مي ماندم انتخاب مي شدم اما سياست ما براين قرار گرفت که براي نايب رييسي نامزد شويم که مانند کره جنوبي راي نياورديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که چانگ که ثبات داشت، چرا انتخاب نشد؟ گفت: اگر تحليل دقيقي داشته باشيم موضوع به همان تلاش دو سال اخير کويت و شوراي المپيک آسيا که مقر آن در کويت است، برمي گردد. آنها درحال تلاش و برنامه ريزي هستند تا در هيات رييسه بن همام تغييراتي ايجاد کنند که نتيجه آن خروج چانگ از هيات رييسه بود و نفر مورد نظر خودشان انتخاب شد. البته ايران هم 20 راي آورد که اين دقيقا همان دودستگي موجود در اي.اف.سي را نشان مي دهد.

وي در پايان گفت: بهرحال در سطح کلان تصميم گرفتيم که اقاي سعيدلو نامزد نايب رييسي شود و از آن پس ما بايد با تمام توان از ايشان حمايت مي کرديم که اين کار را هم انجام داديم البته نه از ايشان که از ايران حمايت کرديم. اما متاسفانه به دليل حمايت نکردن جناح طرفدار بن همام موفق نشديم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل