بازدید 3810

ببر سيبري خودكشي كه نكرده است!

به گفته نماينده مردم نوشهر و چالوس، آنچه مسلم است علت مرگ ببر سيبري هر چه باشد سهل‌انگاري است چراكه ببر سيبري به علت بيماري خارق العاده يا خودكشي نمرده و در يك سيكل چندماهه به اين وضعيت دچار شده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵ 07 January 2011
در پي مرگ ببر سيبري در باغ وحش تهران نايب رييس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين‌كه اظهارات ضد و نقيضي در خصوص مرگ ببر سيبري بيان مي‌شود، گفت: در عين حال سهل‌انگاري دليل اصلي مرگ اين ببر است.

انوشيروان محسني بندپي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين‌كه تا امروز عوامل مختلفي را براي مرگ ببر سيبري در باغ وحش تهران مطرح كرده‌اند، تصريح كرد: دامپزشكي اطلاعاتي در اين خصوص ارايه نمي‌كند، سازمان محيط زيست هم كه يك كار اشتباه كرده اما نمي‌خواهد آن را بپذيرد.

به گفته نماينده مردم نوشهر و چالوس، آنچه مسلم است علت مرگ ببر سيبري هر چه باشد سهل‌انگاري است چراكه ببر سيبري به علت بيماري خارق العاده يا خودكشي نمرده و در يك سيكل چندماهه به اين وضعيت دچار شده است.

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان خاطرنشان كرد: اين امر نشان مي‌دهد ما نسبت به اين گونه‌هاي نادر و حيواناتي از اين دست خيلي توجه و مديريت نداريم و آنها را به امان خدا رها مي‌كنيم و براي حفظ، نگهداري و سلامت آنها هيچ تلاش نمي‌كنيم.

محيطزيست بايد درمورد اين واقعه پاسخگو باشد

تعلل درانتقال ببر به زيستگاه اصلي عامل مرگ ببر بود

محمدرضا تابش، رييس فراكسيون محيط زيست مجلس هم پس از مرگ ببر سيبري در باغ وحش ارم با اظهار تاسف فراوان از اين حادثه به ايسنا گفت: مسوولان مربوطه و خصوصا سازمان محيط زيست در راس آنها بايد در مورد اين واقعه پاسخگو باشند.

به گفته وي نيز اظهارنظرات متناقضي در مورد مرگ ببر سيبري مطرح شده است اما مسلم است تعلل در انتقال اين ببرها از محل نگهداري موقت به زيستگاه اصلي در ميانكاله و منطقه جنگل‌هاي هيركاني از عوامل اصلي مرگ ببر نر سيبري است، لذا مسوولان بايد پاسخ دهند كه چرا مدت‌ نگهداري در محل موقت از يك ماه به هفت تا هشت ماه افزايش يافته است.

نماينده اردكان در خانه ملت با تاكيد بر اين‌كه كوتاهي در خصوص مرگ ببر نر سيبري قابل گذشت نيست، گفت: ببرهايي كه انتقال آنها از روسيه به ايران براي تكثير به واسطه تفاوت اندك ژنتيكي با ببر مازندران با موجي از مخالفت مواجه شده بود چرا بايد آن‌قدر مورد بي‌توجهي قرار گيرند كه تلف شوند.

تابش ورود ببر سيبري به ايران را به دليل تفاوت اندك ژنتيكي ميان ببر سيبري و ببر مازندران دانست و گفت: قرار شد براي تكثير ببر مازندران دو ببر از روسيه وارد ايران شود كه اين موضوع اظهارنظرهاي مختلف تخصصي را در ايران برانگيخت.

رييس فراكسيون محيط زيست مجلس درباره اقدامات اين فراكسيون در خصوص اين موضوع گفت: از طريق فراكسيون در حال پيگيري موضوع هستيم.

موضوع مرگ ببر سيبري در باغ وحش ارم در كميسيون بهداشت و درمان هم در حال بررسي است

حسن تامين ليچايي، مخبر كميسيون بهداشت مجلس نيز گفت: از آنجا كه بيماري مشمشه به عنوان يكي از دلايل مرگ ببر سيبري مطرح است موضوع مرگ ببر سيبري در باغ وحش ارم در كميسيون بهداشت و درمان هم در حال بررسي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار