بازدید 6678

تمدید حضور منشور کوروش در ایران

دفتر خبررساني موزه‌ي بريتانيا در بيانيه‌اي گفته است كه منشور كوروش كه از ماه سپتامبر امسال در موزه‌ي ملي ايران نمايش داده شده است و قرار بود، 16 ژانويه (26 دي‌ماه) به انگليس برگردانده شود، تا 15 آوريل 2011 ميلادي (26 فروردين‌ماه 1390) و پس از تعطيلات نوروزي، در تهران خواهد ماند.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۰ 05 January 2011
موزه‌ي بريتانيا اعلام كرد كه امانت دادن منشور كوروش به ايران براي سه‌ماه ديگر براساس درخواست مقامات ايراني تمديد مي‌شود.

به گزارش ايسنا به نقل از بلومبرگ، دفتر خبررساني موزه‌ي بريتانيا در بيانيه‌اي گفته است كه منشور كوروش كه از ماه سپتامبر امسال در موزه‌ي ملي ايران نمايش داده شده است و قرار بود، 16 ژانويه (26 دي‌ماه) به انگليس برگردانده شود، تا 15 آوريل 2011 ميلادي (26 فروردين‌ماه 1390) و پس از تعطيلات نوروزي، در تهران خواهد ماند.

براساس اعلام موزه‌ي بريتانيا، تمديد مدت حضور منشور كوروش، به مردم ديگر استان‌هاي ايران فرصت مي‌دهد تا اين منشور را ببينند.

پيش از اين، رييس موزه‌ي ملي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اعلام كرده بود: اقدامات اوليه و پي‌گيري‌ها براي درخواست‌ تمديد مدت حضور منشور كوروش در ايران انجام شده است و اين كار بايد مراحل اداري خود را طي كند.

منشور كوروش ساعت 6 و 45 دقيقه‌ي نوزدهم شهريورماه امسال از طريق فرودگاه امام خميني (ره) به تهران وارد شد و قرار بود به‌مدت چهارماه در ايران بماند.

منشور حقوق بشر كوروش كه با نام استوانه‌ي كوروش نيز شناخته مي‌شود، از جنس سفال است و در سال 539 پيش از ميلاد ساخته شده است. دور اين استوانه‌ي سفالين كه 23 سانتي‌متر طول و 11 سانتي‌متر عرض دارد، در حدود 40 خط به زبان ميخي بابلي، فرمان‌هاي كوروش حك شده است. منشور كوروش به‌عنوان نخستين منشور حقوق بشر شناخته مي‌شود و در سال 1971 ميلادي، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمي منتشر كرد. بدلي از اين منشور نيز در مقر سازمان ملل متحد در شهر نيويورك نگهداري مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
مگر موجود زنده است که از واژه "حضور" به کار می برید؟
ظاهرا اینم که تو ایرانه بدله
تنها کسی که بهش افتخار نمیکنه خودمونیم
شنیدیم که این هم بدل است وانگلیسی ها باز هم زرنگی خودشان را نشان داده اند. درسته یا نه؟؟؟
اگه مال ماست چرا داره میره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون از این سخاوت خیلی با مراما این انگیلیسا!
آقا این که میگویند این منشور " بیمه نشده " راست است یا نه ؟

راستش ما که به اصل بودن آن شک داریم . به نظر میرسید که از تخت جمشید چین پیداش کردند .
مرد باشید و منشور رو بهشون پس ندید یه ملت پشت سرتون هستند
امیدوارم زودتر برگرده اونجا که قدرش رو می دونن.
هی تمدید کنیم تا ابد.... نظر مثبت اتون چیه؟
خيلي مسخرست كه اونا به ما اجازه ميدن منشورمونو بيشتر نگه داريم.
سازمان میراث فرهنگی اعلام کند نار هنگام ورود منشور به کشور تاکنون چند نفر ار این منشور دیدن کرده اند؟
کسانی که میگن این منشور بدله یا اینکه شایعه کردن بلیط موزه 20 هزار تومنه هدفشون اینه که مردم رو از آشنایی با این اثر غرور انگیز ملی دور نگه دارن. بلیط نمایشگاه 1000 تومنه و فاصله اش هم از ایستگاه مترو توپخونه 200 - 300 متر بیشتر نیست.

حتی اگر ایرانی هم نیستین برین ببینین.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل