بازدید 41901

حاشيه‌هاي قصاص قاتل پرونده ميدان كاج

تنها لحظاتي پس از اجراي حكم قصاص و به دار آويخته شدن يعقوب عده‌ زيادي از شهروندان تهراني كه در محل اجراي حكم حاضر شده بودند فرياد نيروي انتظامي تشكر تشكر و قوه قضاييه تشكر تشكر سر دادند.
کد خبر: ۱۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱ 05 January 2011
صبح امروز حاضران در صحنه اجراي حكم قصاص يعقوب قاتلي كه در سعادت آباد يك نفر را به طرز فجيع به قتل رسانده بود با فرياد‌هاي خود از مسئولان قوه قضاييه و پليس تشكر كردند.

به گزارش فارس،‌ تنها پس از 69 روز از وقوع يكي از دلخراش ترين حوادث سال‌جاري در تهران يعقوب محكوم به قصاص نفس به دار مجازات آويخته شد تا چنگال عدالت اجازه ندهد مجرمي متواري شود.

اجراي حكم قصاص در سحرگاه امروز حواشي خاص به خودش را داشت كه بخشي از اين حواشي به دليل اجراي حكم درملاء عام بود كه در زير مي‌خوانيم.

خبرنگار فارس در ساعت 4:45 در صحنه محل اجراي حكم حاضر شد و به اين ترتيب حاشيه نگاري درباره اين حكم آغاز شد.

در ساعت 5 بامداد يك خودروي آمبولانس كه مشخص نبود وظيفه حمل جسد قاتل را به عهده دارد و يا براي جلوگيري از بروز حوادث احتمالي است به محل وارد شد.

پيش از ورود اين خودروي آمبولانس تعداد زيادي از مأموران پليس در محل حاضر بودند كه نشان از اهميت بالاي نحوه اجراي اين حكم داشت.

در محل اجراي حكم 2 جرثقيل وجود داشت كه يكي مخصوص حفر چاه و ديگري مخصوص اداره برق براي تأمين روشنايي خيابان بود.

در ساعت 5:40 دقيقه بامداد جرثقيل اداره برق كه در محل حاضر بود توسط برخي از مسئولان پليس شهر تهران از جمله سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ و همچنين سرهنگ خانچرلي مورد بررسي قرار گرفت.

بعد از بازديد از جرثقيل مقرر شد تا جرثقيل ديگري به محل اجراي حكم انتقال داده شود تا با جرثقيل سوم حكم اجرا شود و به اين ترتيب اجراي حكم كه قرار بود قبل از ساعت 6 صبح اجرا شود با تأخير روبرو شد.

سرانجام در ساعت 6 بامداد و زماني كه قرار بود حكم اجرا شود اما به تأخير افتاده بود جرثقيل سوم و البته دومين جرثقيل براي اجراي حكم وارد محل اجراي حكم شد و باز هم مورد بازبيني قرار گرفت.

در ساعت 6:10 دقيقه در ميان هماهنگي‌هاي انجام شده ميان مسئولان اجراي حكم اعم از مسئولان پليس و همچنين نمايندگان دادستاني عده‌اي معدود كه مشخص بود وابسته به گرو‌ه‌هاي مخالف نظام هستند به هواخواهي از قاتل فرياد رضايت رضايت سر دادند كه اين فرياد‌ها بي‌نتيجه ماند.

در ساعت 6:12 دقيقه بامداد تنها لحظاتي پس از اذان صبح محكوم به قصاص به همراه مأموران اجرا و همچنين امير آبادي سرپرست دادسراي جنايي و قاضي واحد اجراي احكام دادسراي جنايي به همراه پورمكري مسئول دفتر اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران وارد محوطه اجراي حكم شدند.

در ساعت 6:14 دقيقه يعقوب از خودروي حمل محكومين پيدا شده و به اين ترتيب لحظه‌هاي نفس‌گير اجراي حكم وارد مرحله جديدي شد.

يعقوب در اين لحظه به محض باز شدن در خودروي حمل كننده وي داد و فرياد زيادي كرد كه نشان از ترس وي داشت در حالي كه در دادگاه اين فرد بسيار خونسرد حاضر شده بود.

يعقوب در لحظه‌اي كه بالاي جرثقيل هدايت شد تا طناب دار به دور گردن وي آويخته شود روي زانو‌هاي خود نشسته و از شدت ترس و وحشت توان ايستادن نداشت و از ايستادن امتناع مي‌كرد.

طناب آبي رنگ توسط مأموران اجراي حكم به دور گردن يعقوب بسته شد و سرانجام در ساعت 6:16 دقيقه صبح امروز يعقوب به دار مجازات آويخته شد.

تنها لحظاتي پس از اجراي حكم قصاص و به دار آويخته شدن يعقوب عده‌ زيادي از شهروندان تهراني كه در محل اجراي حكم حاضر شده بودند فرياد نيروي انتظامي تشكر تشكر و قوه قضاييه تشكر تشكر سر دادند.

جسد يعقوب در ساعت 6:51 دقيقه بامداد توسط مأموران پليس به داخل كيسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و پس از معاينات پزشكي خودروي حمل جسد آماده انتقال جسد يعقوب شد.

در اين ميان برخي از دوربين‌هاي تلويزيوني با پدر يعقوب و همچنين پدر مقتول به مصاحبه پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۶
جنان تعریف میکنید مثل اینکه دارید فیلم عاشقانه تعریف میکنید
خدا بیامرزتش و از گناهانش بگذره. اگه معتاد به شیشه نبود الان هم خودش زنده بود و هم اون مقتول جوون...خداهمه زنهای افسونگر رو هم به راه راست هدایت کنه.
چرا عقل کند کاری که باز ارد پشیمانی
انسان نباید از مکافات عمل غافل باشد . این درس عبرتی باشد بر ای مجرمین و افرادی که مسائل را با چشم می بینند نه با عقل و شعور .
خداوند انشاالله همه ما را عاقبت بخیر بگرداند
واقعا متاسفم براي مرگ هردو جوون هم مقتول و هم قاتل ولي دليل اصلي اين اتفاقات ..............................
حادثه ای که در سعادت آباد اتفاق افتاده بود و سر و صدای زیادی به پا کرده بود بیشتر به خطار سوء مدیریت پلیس در جریان حادثه بود نه خود قتل. زیرا این اتفاقات در تهران زیاد پیش می آید و قتلی اتفاق می افتد و در نهایت قاتل به سزای عمل خودش می رسد. اما در این جریان اعدام سریع قاتل بیشتر نشان از تغییر صورت مساله دارد تا جلوگیری از اتفاقات بعدی. این اعدام را چنان روش تبلیغ کردند که انگار قاتل فقط خطایی کرده بود و نه دیگران.
یادتون باشه از این به بعد کسی از خانواده مقتول درخواست رضایت بکنه اسمش میره تو لیست وابسته به گوههای مخالف نظام.
چرابي خبر اعدامش كردند و اينقدر زود؟ اينجوري شايد مجرمان خطرناك و سابقه دار متنبه نشوند. ارزش اين اعدام به ملا عام بودن و گستردگي اجتماعيش بود.
یه روز از چاقو خوردن مردم در خیابان فیلم میگیریم و لذت میبریم ،امروز از آویزان شدن نفر دیگری!ریشه جرم را چه کسی میابد و میخشکاند خدا میداند!
ضمنا کسانی که فریاد رضایت سر میدادند را میستایم.فرهنگ بخشش هم مال مخالفین نظام شد؟یا توصیه حضرت علی (ع) بود تابناک!!!؟؟؟
سفارش به گذشت از قصاص در قرآن آمده است آنوقت شما کسانی را که درخواست رضایت از اولیا دم می کنند را مخالف نظام می دانید!!!!!
علت و معلوم را با هم از بین می برید
اصل قضیه را باید حل کنید
عده ای مخالف نظام؟! فقط به خاطر اینکه خواستن رضایت بگیرن!!!!
همه هم از نیروی انتظامی تشکر کردن و چنگال عدالت هم مجرم رو به سزای اعمالش رساند. فقط نمی دونم چرا این همه سعی شده تو این قضیه از نیروی انتظامی !!! تشکر بشه. مطمئنا به خاطر جلوگیری از وقوع جرم نبود
ادم یاد داستانهای قرون وسطی می افته!
فقط اعدام يك قاتل سياسي نشده بود كه به گزارش فارس شد!!!!
ضمنا اگر اهمال پليس نبود حالا اين دو نفر هم زنده بودند. خدا از سر گناهشان و گناهانمان بگذرد!
چه آسان شده دیدن جانکندن انسانی بر بالای دار و چه جای بسی تاسف شادمانی کردن بدین مناسبتهارا . واقعا ما به کجا میرویم....
با چه کیف و ولعی این خبرنگار عزیز داستان را تعریف میکند!انگار گزارش فوتبال است!
متاسفم براي جامعه اي که يعقوب و يعقوب ها را پرورش مي دهد و زمينه را براي جرم آماده مي کند.
به راستي فقط يعقوب بايد بر دار مي شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید کسانی که به غیر از اون باعث این کار بودنرو هم تنبیه کنن
یعنی در این میان مقصر فقط یعقوب بوده و آن خانم که باعث و بانی همه چیز بوده بی گناه شناخته شده است !!!
خوب شد که در ملاء عام این کار انجام شد ولی چرا اینقدر دیر؟؟؟
همه این داستان را داشتند فراموش می کردند.
اگر می خواهید عبرت شود باید سریعتر عمل کنید.
یعنی کشتن یک انسان یک کار الهی و حزب اللهی است!؟ که اگر عده ای رضایت رضایت بگویند مخالف نظامند!؟ اصلا اگر روز حادثه پلیس دخالت میکرد و یا مردم جلوگیری میکردند هیچ کدام از این اتفاقات میافتاد ، خودمان را فریب ندهیم و کمی فکر کنیم ، همه مان مقصریم، همه مان مقصریم و بهتر است در این رابطه با نگاه انصاف و انسانی مطلب بنویسیم و بیاد داشته باشیم که ارزش انسان ها ( حتی خطا کار ) از دید خداوند متعال ارجمند است.
چه وحشتناک. اما شما هم لذت بردینا
آیا چنین عملی در کاهش خشونت اثر دارد؟
هر كسي كه براي رضايت اولياي دم فرياد بزند مخالف نظام است؟ عجيب استدلالي است. اگر تشويق به كشتن كنيم مي شويم مدافع نظام؟ اصلا مي فهميد چه مي نويسيد؟
باید این مصاحبه ها علنی از تلویزیون پخش شود تا آدمها به خودشون اجازه ندن به آسانی دست به کشتن بقیه بزنن.
از خانواده مقتول هم تشکر می کنم که رضایت ندادن تا درس عبرت بشه برای دیگران
اگه رضایت دادن باب بشه اونوقت دیگه امنیت از بین میره. هرکسی آدم میکشه بعد با یه کم گریه ذاری کردن و یا با پول رضایت میگیره بعد میره سراغ نفر بعدی
نباید تصور کنیم
همان کسانی که دیروز در صحنه جرم به جای برخورد با قاتل مشغول تماشا بودند و نظاره گر مرگ هموطن خود بودند امروز برای مرگ هموطن دیگر خود نیز هورا کشیدند.واعجبا
بهتر بود جمعيت مي گفتن نيروي انتظامي خجالت خجالت ! چون کوتاهی اين نيرو باعث كشته شدن دو نفر كه از اول نه جنايتكار بودند و نه شرور و تحت شرايط رواني باعث اين مشكل شدند رو رقم زد . بچه گانه است كه بگيم باعث آرام شدن و تشكر افكار عمومي شديم !
آن موقعی که جان یک نفر را گرفت و مانع از کمک مردم شد به این لحظات فکر نمی کرد .
مردم حاضر در صحنه به جاي اينكه با فرياد تشكر كنند روز حادثه اگه به خودشون و پليس يه كم زحمت مي‌دادند الان 2 نفر زنده بودند
تابناک جان!توکه بصیرتت زیاد لطفا به ما هم بگو از کجا فهمیدی اونایی که درخواست رضایت سر دادند(مثلا احتمالااز خانواده و دوستان قاتل)وابسته به گرو‌ه‌هاي مخالف نظام هستند
پس اون پلیسهای نیروی انتظامی که تو صحنه قتل حاضر بودند چه شدند؟ تشویق شدند؟ امداد چه؟ آنهنم بیگناه بود؟
تشکر چی؟ اینکه ماموران پلیس میتونستند جلوی یک جنایت رو بگیرند و از همه مهمتر جان یک انسان که نه دو انسان را نجات بدهند و نکردند! و توان همه چیو حق و نا حق یک نفر بکشه! بهتر بود اون ماموران منفعل هم در این مراسم شرکت داده میشدند و صندلی اعدام را آنها از زیر پای این نگون بخته خودکرده میکشیدند!!
این اعدام باچرثقیل از کجا باب شده .چهار نفر هم چند روز پیش در زاهدان به همین روش اعدام شدند .این پرستیژ خوبی برای ایران در وجهه جهانی ندارد. بهتر نیست مثل قدیم از چوبه دار استفاده شود.؟
تبليغات گسترده داشته باشد تا اثر داشته باشد. حداقل مردن اين جوان اين سود را داشته باشد كه ديگران متنبه شوند.
عجب مردمی، عجب تشکری.
اگه پليس به موقع وارد عمل ميشد نه مقتول كشته شده بود نه قاتل اعدام ميشد اين است نتيجه سهل انگاري
تشکر کردند؟
به خاطر چی؟
چرا هر چیزی را سیاسی میکنین.! از کجا متوجه شدین که آن عده معدود مخالف نظام هستند قیافه هاشون؟ طرز لباس پوشیدنشون؟ فریاد رضایت رضایتشون؟. شما که انقلابی و طرفدار نظام هستی و متوجه شدی آن گروه مخالف نظامند دستور دستگیریشان را صادر میکردی
ز کجا فهمیدی آنها که فریاد میزدند ضد نظام بودن ؟؟!!!!
دو مرد بخاطر یک زن معلوم الحال کشته شدند وچندی پیش دو زن بخاطر یک مرد معتاد ( ناصر محمد خانی) کشته شدند چه دنیای کثیفی شده
آقا اين "تا چنگال عدالت اجازه ندهد مجرمي متواري شود." رو خوب اومدي. اما بهتر بود نيروي انتظامي كه در هنگام حادثه در محل بود از وقوع جرم جلوگيري مي كرد. ضمنا مگر نمي شود كسي طرفدار رضايت باشد و مخالف نظام هم نباشد؟
من قاضي نيستم ولي قضاوت سختي است.
جواني احساساتي ضربه چاقويي مي زند.
پليس و اور‍ژانس اهمال مي ورزد
مضروب مقتول مي شود
و بنا به اصل اولين عامل قتل،‌ ضارب به دار آويخته مي شود.
آيا اين كافي است؟
ما مسلمانيم و قتل يك انسان را در حد قتل عام بشريت مي دانيم چرا براي چنين مسايلي زود راضي مي شويم به اعدام؟

خدا شاهد باشد كه من نظرم را گفتم و عدالت با خدا كه آيا او مستجق چنين جزايي بود يا نه
يا حق
باتشکرفراوان ازتابناک به خاطرگزارش فوق بایدعرض کنم که یعقوب خودانتخاب کننده این مسیربودبایدعاقل می بود وازحوادث درس عبرت می گرفت
همیشه اینجور مواقع علاوه بر انجام حکم قصاص یک تیم زبده کارشناسان اجتماعی ، روانشناسی و ... روی علت و معلول حادثه بررسی و تحقیق میکنند و حتی چندین جلسه مختلف با خود متهم ، افراد شاهد مصاحبه هاب هدفمندی رو انجام میدهند که متاسفانه من بعید میدونم در مملکت ما متولیان امر کاری کرده باشند!!!؟
یا اطلا بعید میدونم که در این گونه موارد متولی خاصی وجود داشته باشه تا معظل یاد شده رو ریشه یابی کنه!!!؟
میگید نه !؟ همین تابناک این موضوع رو که کسی کاری کرده یا نه رو تحقیق کنه اونوقت پی به موضوع خواهید برد!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
درست میگی دوست من!!!
ولی اینها که گفتی مال ما نیست!!!
چه تشكري ؟ اعدام قاتل كه ديگه هنري نداشت . هنر اين بود كه جلوي قتل دو نفر رو به موقع مي گرفت كه اين كار رو نكرد ... با تشكر كه درج نمي كنيد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست