بازدید 18453

حلقه رفقای خاص آقای خاص در مناطق آزاد تنگتر می شود

درصد اختصاص داده شده به مناطق آزاد از محل سقف سهمیه واردات توسط دولت ـ برای نمونه، امسال حدود ششصد میلیارد تومان از سقف 1.5 میلیارد دلار سهمیه واردات ـ علاوه بر دیگر درآمدهای هر یک از این مناطق ـ از محل فروش زمین، دریافت عوارض و... ـ سرمایه هنگفتی را در اختیار مدیران این مناطق قرار داده است که بدون شک، عدم تخصص و تجربه لازم از یک سو و باند بازی ها و گروه گرایی ها از سوی دیگر می تواند بیش از پیش محمل مناسبی را برای حیف و میل این ثروت هنگفت ملی فراهم آورد.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲ 30 December 2010
با انتصاب علیرضا مقیمی به عنوان مدیر عامل جدید منطقه آزاد ارس از سوی حمید بقایی، حلقه مدیریتی دوستان وی در مجموعه مناطق آزاد کاملتر شد تا تکمیل پازل آقای خاص در این حوزه، از کانال بقایی همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، بقایی پس از انتصاب سیدرضا موسوی، معاون گردشگری میراث به مدیر عاملی منطقه آزاد قشم، علی اصغر پرهیزکار، مدير عامل کانون جهانگردي و اتومبيلراني و عضو هيأت مديره توسعه گردشگري ايران، به مدير عاملی منطقه آزاد اروند و علیرضا بهمنی به مدیر عاملی منطقه آزاد انزلی در هشت ماه اخیر، شنبه هفته جاری، علیرضا مقیمی مدیر کاخ موزه سعدآباد تهران را به مدیر عاملی منطقه آزاد ارس منصوب کرد.

بنا بر این گزارش، این تغییرات که بر پایه شعارهای دکتر احمدی نژاد، قاعدتا باید بنا بر شایستگی و کارآمدی بیشتر مدیران جدید انجام می شد، متأسفانه در همین مدت کم، چیزی خلاف این مسأله را اثبات کرده است.

برای نمونه، موسوی با انجام هفده جابجایی مدیریتی در سازمان منطقه آزاد قشم و جانشینی افرادی از اقوام و همشهریان خود، به قول برخی از کارمندان عملا آنجا را تحویل سبزواری ها داده و این در حالی است که یکی از دلایل بقایی در برکناری اصغری مدیر پیشین قشم، غیر بومی بودن وی عنوان شده بود!

یا در جایگزینی پرهیزکار به جای مدیر پیشین در اروند، یکی از دلایل این برکناری بومی نبودن و پروازی بودن مدیر سابق عنوان شده بود که امروز پس از گذشت بیش از پنج ماه از انتصاب پرهیزکار، وی نیز همچنان پروازی بوده و خانواده وی در تهران اقامت دارند!

این گزارش می افزاید: در حالی یکی دیگر از بهانه های بقایی برای برکناری مدیران پیشین مناطق آزاد و نصب دوستان خود، عدم سابقه آنها و نداشتن تجربه کافی برای اداره مناطق تحت مدیریتشان بود که سوابق کاری موسوی، پرهیزکار، بهمنی و مقیمی هم چیزی غیر از این را نشان نمی دهد، به ویژه آنکه مدیریت مناطق آزاد تجاری با گردش مالی سرسام آور قاعدتا به مدیران اقتصادی کارکشته نیاز دارد.

بر این مبنا اگر بر فرض، مدیریت این افراد را در مأموریت های پیشینشان در میراث فرهنگی قابل قبول بدانیم ـ که شواهد چیزی غیر از این را نشان می دهند ـ نمی توان ارتباطی بین مدیریت یک منطقه آزاد تجاری با مسئولیت های گدشته آنان که اساسا از جنس مسائل فرهنگی است و حتی تحصیلات آنها ـ دیپلم یا لیسانس غیر مرتبط ـ یافت.

از سویی، شنیده ها حاکی از آن است که دو منطقه آزاد تجاری کیش و چابهار نیز در شرف چنین تغییراتی هستند.

بنابراین، فارغ از اینکه هم اکنون مناطق آزاد تجاری در ایران ـ شش منطقه آزاد موجود در کشور ـ بر خلاف آنچه در قانون تصریح شده است، به جای مبادی صادرات کالا عملا به مبادی واردات کالا تبدیل شده و نبض اقتصادی کشور را به ویژه در رابطه با تولیدات داخلی بر هم زده است، گویا، درصد اختصاص داده شده به مناطق آزاد از محل سقف سهمیه واردات توسط دولت ـ برای نمونه، امسال حدود ششصد میلیارد تومان از سقف 1.5 میلیارد دلار سهمیه واردات ـ علاوه بر دیگر درآمدهای هر یک از این مناطق ـ از محل فروش زمین، دریافت عوارض و... ـ سرمایه هنگفتی را در اختیار مدیران این مناطق قرار داده است که بدون شک، نداشتن تخصص و تجربه لازم از یک سو و باند بازی ها و گروه گرایی ها از سوی دیگر، می تواند بیش از پیش، محمل مناسبی را برای حیف و میل این ثروت هنگفت ملی فراهم آورد.

پس بجاست تا نهادهای نظارتی و مسئول، حواسشان بیشتر جمع باشد تا زیر تابلوی مبارزه با مفاسد اقتصادی، خدای ناکرده مفاسد برخی تکنوکرات ها در دوره های پیشین، این بار با پوشش عدالت طلبی تکرار نشود!

در پایان گفتنی است، هرچند بارها و بارها این رفتارهای مافیاگونه از سوی رسانه های اصولگرای منتقد و حتی تریبون نماز جمعه به دولت محترم و نهادهای نظارتی گوشزد شده است، متأسفانه، هر بار با انگ و افتراهای بسیار روبه رو شده و وقعی گذارده نشده است، ولی به هر روی، وظیفه رسانه ای، ایجاب می کند تا برای پالایش نظام مقدس جمهوری اسلامی از این پلشتی ها، این گونه مسائل بررسی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
چرا از اصطلاح آقای خاص استفاده میکنید ؟ ایشان خاص نیست فقط به مانند یک بادکنک در فضای سیاسی ایرانه که پس از مدتی باد شدن به وقتش میترکه.
خلاص
پاسخ ها
بادکنک ساز
| Belgium |
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۹
بلانسبت بادکنک !
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
اين آدم كوچك رو گنده نكنيد
تابناک موضع خودتو مشخص کن اینوری یا اونوری ؟
پاسخ ها
موسوی
| Malaysia |
۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
حالا هر طرفی‌! نباید حرفشو بزنه؟ سکوت کنه که چون مثلا باید اتحاد باشه؟
شایسته است سازمان بازرسی کل کشور به وظیفه قانونی خود در خصوص مطالب مطروحه در اسرع وقت اقدام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
دلت خوشه برادر
من یه بار به عنوان نماینده کلی آدم رفتم از یه رییسی شکایت کنم مدیر کل استان بهم گفت:
اگه بگیم چرا کار نمی کنین می گن بودجه نداریم
اگه بگیم چرا این کارو کردین جواب می دن در مدیریت ما دخالت می کنین
بطور ضمنی همین جمله ای رو به من گفت که صریحا اولش بهت گفتم!!!
ناشناس
| Australia |
۰۴:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
از این دست سازمان ها با مسئولیت رسیدگی و بازرسی کم نداریم، چقدر نتیجه گرفتن؟
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
عجب این ادبیات فارسی بود...سه چهار کلمه فارسی داشت، اونم از و به و که بود...
آها، به این می گن شایسته سالاری ای ول
خوب احتمالاٌ "آقای خاص" به دنبال انتخابات بعدی است و در حال برنامه ریزی مالی و مدیریتی است!
حلقه ها در دولت نهم و دهم انقدر تنگ شده که خیلی هارا خفه کرده و فقط شش هفت نفر خودی تلقی میشوند که واقعا جای تاسف دارد
تابناک ، اگر میگی میزان و سطح تحصیلات مدیران عامل مناطق ازاد کم و غیر مرتبط است ، اونهارو هم ارائه کن .
متاسفانه واقعیت دارد و من عملا تغییرات مدیریت در یکی از این مناطق را به وضوح دیده ام متاسفانه چندین فرد متخصص از یکی از این مناطق برکنار شده اند و به جای آن افرادی عملا بی اطلاع از سمت خود، منسوب شده اند. بعید است با این مدیران شاهد پیشرفتی باشیم
آقای صاحب تابناک م ر دوست داری که به شما هم بگویند آقای ..... چرا این طوری به یک فرد که صادقانه کار میکنه هجوم میبرید. مگر قبلا" که شماها بودید افرادی خارج از گود خودتان رو به این سمتها میگذاشتید.
فکر نمیکنم که اینو نشون بدید در سایت تون.
مدیر پایگاه ببخشید ما قبلا کجا بودیم که خودمون نمی دونیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
سید جان سبزواری هستی بهت بر خورد؟
هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
مافیای بقایی میراث فرهنگی این مملکت رو به باد داد بدون اینکه به تریچ قبای کسی بر بخوره.منهدم شدن میراث فرهنگی و سیل کارمندانی که هیچ کاری جز جابجایی ندارند و هیچ جوابگویی.حالا نوبت مناطق آزاده.چه میشه کرد وقتی توی این مملکت قحط الرجاله و یکی مثل بقایی ده تا پست داره
با سلام ، تابناک همیشه موضع شجاعانه وبی طرفی اتخاذ کرده وباعث افزایش کاربران شده به نحوی که دوستانم که قبلاً از سایت های خبری خارج از کشور مطالعه می نمو ده اند به این سایت روی آورده اند.
من یکی از کارمندان سازمان منطقه آزاد اروند هستم انسان باید انصاف را رعایت کرد در خصوص آقای پرهیزگار در این مدت زمان کمی که از مسئولیت ایشان می گذرد در رسیدگی به امور کارکنان تمام تلاش خود را معطوف داشته اند و پرسنل نیز از ایشان راضی می باشند اتفاقاً ایشان برنامه های بهتری نیز دارند. ایشان با مسئولین شهری نیز هماهنگی بسیار مستمر و موثری دارند. در حوزه عمرانی نیز تاکنون مناقصات زیادی بازگشایی شده که علاوه بر پروژه های قبلی جهت اجرا شدن نیاز به زمان دارد.
ضمناً خانواده آقای پرهیزگار در منطقه می باشند. ما از ایشان راضی هستیم انشاالله خدا هم از او راضی باشد. راستی من کامنت های زیادی می فرستم ولی شما نشان نمی دهید چرا؟
مدیر پایگاه برادر من ما کامنتایی که توش دروغ باشه رو نمی ذاریم چون حداقل این یه قلم خانوادشو داری دروغ می گی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
اسم و فامیلتم که گذاشتی اصلا هم دنبال ترفیع یا مساعده نیستی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
مگه همه به خدا اعتقاد دارند که بخوان ازشون راضی باشه!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
اين دوستمان تعريف کرده، و براي اينکه ريا نشه اسمي هم از خودش ننوشته!!!!!!!!!!!!!!!
تا کي ريا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شهروند یکی از مناطق آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۰
جناب آقای سید یدالله میرزائی
شما مدیران و کارکنان مناطق آزاد باید راضی باشید چون از یک طرف حقوق میگیرید ،از یک طرف کار نمیکنید بدبخت اون مردمی که به اسم وجود منطقه آزاد در شهرشون انتظاراتی دارند که متاسفانه هرگز عملی نمیشه و فقط سرمایه افراد خاص رو بیشتر میکنه
تابناک جان اینجوری که تو روایت میکنی معلوم نیست کدوموری هستی به هر حال یکی باید بخوره همین کیش خودمون در مقابل دوبی اندازه کف دسته با این درامدی هم که داره اگر نصفش خرج خودش بشه کف خیابوناش میباس طلا باشه تا بوده همین بوده حالا نمیخاد زیاد حرص بخوری که کدوم طرف رو کاره.فقط لطف کنند لای انگشتهاشونو باز نگهدارند چونکه ما ناخودیها اون زیریم.کیشوند
منتظر باش تا اقدام کنه .دوزار بده آش به همین خیال باش
سرزمین من، امیدوارم روزی را ببینی که آزاد، آباد و شاد باشی ...
امیدوارم روزی را ببینی که شایستگان بر مسندها تکیه زده اند، نخبگان در راس امورند و مردم در رفاه و امنیت...

پروردگارا، آرزو می کنم من هم بتوانم چنین روز فرخنده ای را ببینم...
خبر از کارمندان بدبخت سازمان میراث فرهنگی دارید چطوری مجبور به رفتن به شیراز و ... شدن؟ خبر از خرید بلیط برای همشون، اقامت در هتل همای شیراز به مدت یک ماه، اجبار به انتخاب شهری غیر تهران و یا دور کاری اجباری؟ خدا رو شکر میکنم من اونجا کار نمیکنم. این آقای خاص عملا داره همه چی رو از بین میبره.تازگی هم همه واحدهای استانی رو مجبور کرده هر کدوم یه پرچم ایران با فناوری نانو! بخرن به قیمت 50 میلیون!! همه چی حل شد جز این ریخت و پاش که مخیله آقای خاص این رو هم تشخیص دادند! واقعا گند زده به همه چی! اگه وصل به فلانی نبود رسما انگ معاند رو میچسبوندم به پیشونیش. ولی خوب!!! ظاهرا همه فکر ها رو تنهایی نمیکنه
سلام؛
اولا اين آدم كوچك رو گنده نكنيد ـ‌با اصطلاح آقاي خاص ذهن‌ها رو به جاي ديگه مي‌بريد ـ اين اصلا آقا نيست يك انسان كاملا معمولي است ـ به عنوان مثال مي‌گويند به الاغ بار شتر را بزني مي‌خوابد ـ الان مسئوليت‌هايي كه در حد و اندازه ايشان نيست به ايشان داده‌اند و ايشان فكر مي‌كند كه مي‌تواند انجام دهد.
دوما:‌مناطق آزاد كشور هميشه در اين گير و دار ها گرفتار بوده است ولي تا قبل از سال 84 كساني كه مسئوليت داشتند شكمشان سير بود ولي الان ...
سوما: مسائلي مهم‌تر از اين است كه شما در مورد آن ساكت هستيد، مثلا فتنه پارسال كه وقتي اسم سران فتنه مي‌آيد اذهان را به سمت خاصي سوق داده‌اند، چرا شما تحليل دقيقي پيرامون اين مطلب نكرديد، مگر شما قرار نيست حرف راست بزنيد و شما با سيستم كج‌دار‌مريض ـ بادست پس زدن و با پا پيش كشيدن ـ داريد فعلا حركت مي‌كنيد يك بخشي به عنوان ـ جناح بندي تعطيل! ، يا باند بازي ممنوع و.. ـ‌درست كنيد و خدا وكيلي به تمام جناح‌ها گير بدهيد.
خدا به شما خير دهد....
سري به موسسه اموزش عالي قشم برنيد تامديريت نادرست و حيف وميل رامتوجه شويد
بالاخره اینها هم سهم خودشان را میخواهند. وگرنه چرا باید یک غیر کارشناس مدیر شود. در ضمن لطف کنید وقتی مطلبی مینویسید .معادله نباشد شفاف باشید .
آیا رسیدگی میشود
پرونده های فراوان و مشکلات فراوانی از عدم مدیریت صحیح در جزیره کیش وجود دارد نشانه از رانت های فراوان و فساد مدیرت کلان مناطق آزاد دارد و مردم ناراضی اعم از کارگر و سرمایه گذار و حیف و میل های بیت المال که ایت الله جنتی و ایت الله املی و اقای پور محمدی در کلامشان هست و گفته شد که نیاز به توجه و اطلاع رسانی بیشتری از جانب رسانه ها را می طلبد و این مشکل هم با سیاست های اقای بقایی سازگار است و سیاست او واستادش مشایی است و به مدیر عامل ها که مجری بی درایت بیش نیستند ربطی ندارد
بیچاره اون همه باستان شناس نامه به رهبری نوشتند که بقایی داره میراث را تکه پاره می کنه چی شد ؟ به کجا رسید ؟ کیه که به داد کارمندان میراث برسه در ضمن نمی دانم سیاست را می دانید یا نه اول کارمندان را دور می کنند بعد نوبت به میراث فرهنگی می رسه بنشینید و تماشا کنید
سلام. کاش یه سر به منطقه آزاد کیش هم میزدید و مشاهده میکردید که ترکیب افراد شاغل در این سازمان و همچنین افراد ساکن در کیش چه رابطه معنا داری باشهر محل تولد روسای قبلی سازمان دارد.پس وقتی تابناک میگه منطقه آزاد اروند عملا دست سبزواریهاست بی دلیل نمیگوید.چون تو کیش به همین روش اداره امور انجام میشده و بسیاری از همشهریهای آقایون رییس قبلی سرکار هستند.به امید روزی که مدیر عاملان این مناطق بصورت دوره ای از تمامی استانهای کشور انتخاب شوند شاید برای ما جنوبی هایی که فقط گرما و محرومیت این خطه رو می بینیم فرجی حاصل بشه.
من بخوبی یکی از روسای مناطق ازاد را میشناسم ایشان تا چهار سال پیش یک تهیه کننده معمولی تلویزیون بود شد مدیر روابط عمومی اقای بقایی وحالا رییس بزرگترین منطقه ازاد حتما میریت کلان ودانش اقتصاد را یکشبه اموخته
به عنوان یکی ازساکنین جزیره کیش که حدود 14 سال اقامت دارم دیده ام با تعویض خطوط چندین مدیر درمنطقه عوض شده اند واقعیت این است که جدای خدمات پیدا و پنهانی که به ولی نعمت خود ارائه میدهند با توجه به توان مدیریتیشان اقداماتی نیز درعرصه وظیفه اصلیشان انجام میدهند که میتوان با صراحت گفت ملاک سنجش همان اقدامات مدیریتی است و دیده ایم افراد لایق که زود مورد توجه مردم وسرمایه گذاران قرارمیگیرند زودتر عمض میشوند.
آنهاییکه خنثی و مانع پیشرفتند هستند دوام بیشتری دارند.
من خودم درمنطقه ازادقشم کار می کنم وازنزدیک شاهد تمام تغییرات هستم بعدازانتصاب مدیرعامل جدیدمنطقه مدیران لایق وباتجربه برکنار وافرادمنتصب به موسوی جایگزین شده که بعضی افراد فامیل ودوستان ایشان است سوال این است یا مسولین بازرسی کل کشور با ایشان کنار امده اند یاازموضعی به این مهمی بی اطلاع هستند
بهتره در جريان باشيد و به هوش باشيد كه همين آقاي مكتب ايراني، فعاليت گسترده و پنهاني جهت رايزني و دادن وعده و توزيع پول و امكانات باهدف يارگيري و تشكيل ستاد و جذب هوادار جهت انتخابات هاي آتي (مجلس و رياست جمهوري) در سطح شهر هاي ايران شروع نموده است.
انتظار است شفاف بیوگرافی ورشته تحصیلی وسابقه تجربی و اهمیت مدیر این مناطق ذکر شود یک مقدار مثل خبر نگار خارجی پی تحقیق ازآ ن مناطق بروید
من خودم ساكن قشم هستم و دقيقا 18 تغيير مديريت را ديدم توسط اقاي موسوي همچنين فاميل بازي و ديپلم بازي و فاميل 24 ساله با 16 سال سابقه مديريت البته به قول اقاي موسوي!!!!!!
درموردمناطق ازادخصوصاقشم که مطالبی گفتید چون ازنزدیک شاهدم تاییدمیکنم ولی چه فایده چون کسی زوررش به اقای خاص وعوامل ودستنشانده های او نمیرسد
لطفنا داغ مارا تازه نکینید
خوب است حداقل کشور ما درفساد پیشرفت داشته.خدا وکیلی کجای کار اشگال دارد که اینهمه در فساد پیشرفت داشته ایم که هر چند وقت تابناک اندکی از انرا افشا میکندوگوش کسی هم نمیشنود. این هم از خاصیت نظام مردمیست که گوش شنوائی درمسئولین بالای نظام وجود نداشته باشد. امیدوارم شما تابناکیها بتوانید این سئوال راپاسخ دهید البته اگر نخواهید من وخودتان را سانسور کنید
کاملا"درسته بنده با10سال سابقه کاربه منطقه ازاد ارس مراجعه وتاکنون 3باراعلام نیازکردند مدارک گرفتند ومصاحبه ودعوت کردند ولی هرباریکی ازفامیلهای کارمندان درستکاردولت خدمتگذار! ومدیران سرکارحاضرشدند واقعا"که دیگه من یکی راضیم این مملکت ویرانه بشه شده به دست بدترن دشمنان.
به حقا که تابناکم پیرو رهبری نیست چرا دو پهلو کار میکنید؟ کاملا جهتتون مشخصه اما رو نمیکنید درزم آقای خاص نگاها رو متوجه کس دیگه میکنه
انتقاد چیز خوبیه، اما تحقیق کنید و بعد منتشر کنید. من بعنوان یک شهروند قشم ویکی از خوانندگان پروپاقرص تابناک خدمت شما عرض کنم که از زمان حضور آقای موسوی و طرح شعار قشم جزیره عجایب 7 گانه خلیج فارس بعث شده که قشم کم کم از زیر سایه کیش خارج بشه و سرمایه گذاران دارند سرمایه هاشون رو میارند اینجا.
پل خلیج فارس بعنوان یکی از بزرگترین پروژه های ملی رو موسوی به جدیت داره پیگیری می کنه که اگه افتتاح بشه بزرگترین خدمت رو به مردم قشم خواهد کرد. خداییش حالا که یکی داره کار می کنه اینجوری دلسردش نکنید.
من یکنفراهل چزیره قشم هستم دراینجا به هیچ عنوان بهایی به بچه های بومی وتحصیل کرده نمی دهند فقط شغلهای خدماتی وپادویی را به آنها می دهند.
از وضعیتی كه در دوران مقيمي در سعدآباد حكمفرما بود نيز خبر بگذاريد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس