بازدید 3167
نصيرزاده: تکرار ديدار مس و ذوب آهن ممکن نيست!

اخبار ريز و درشت از فوتبال ايران

کارشناس داوري گفت: طبق قوانين و مقررات موجود در فوتبال، ديدار مس کرمان و ذوب آهن تکرار نخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷ 28 December 2010
هوشنگ نصيرزاده در مورد ديدار جنجالي مس کرمان و ذوب آهن اصفهان و اعلام نظر فيفا گفت: فيفا در اين زمينه تصميم گيري را به قوانين داخلي کشورها واگذار مي کند. در اين زمينه آيين نامه انضباطي فوتبال ما دو ماده دارد اول بند 4 ماده 6 که مي گويد، تصميم داوران در زمينه مسابقات قابل اعتراض نيست. ماده ديگر ماده 38 است که مي گويد در صورتي که مقامات رسمي مرتکب اشتباه شوند، مسابقه قابل تکرار است.

وي ادامه داد: منظور قانونگذار اين است که اگر سازمان ليگ يا هيأت برگزاري مسابقات مرتکب اشتباه شوند، بازي قابل تکرار است و داور جزو مقامات رسمي محسوب نمي شود. بر اين اساس اگر بر فرض سازمان ليگ به اشتباه اعلام کند، محمد رضا خلعتبري سه اخطاره است اما بعد مشخص شود او فقط دو کارت زرد داشته، بازي ذوب آهن با حريفش قابل تکرار است.
نصيرزاده تأکيد کرد: کارشناسان و هيأت کارشناسي نيز نمي توانند رأي بر تکرار مسابقه دهند؛ زيرا براي اين کار مجوز قانوني لازم است که در آئين نامه داخلي چنين مجوزي وجود ندارد. بنابراين بايد گفت، اگر چه حق تيم مس کرمان به دليل اشتباه داوري ضايع شده و در واقع همانند بسياري از مسابقات اشتباه هاي داوري به سود ذوب آهن تمام شده، اما قوانين موجود در فوتبال اجازه تکرار بازي را نمي دهد.


150 سکه طلا پاداش قهرماني تيم ملي در جام ملتها
بازيکنان تيم ملي در صورت قهرماني در رقابتهاي جام ملتهاي 2011 آسيا در قطر، هرکدام 150 سکه طلا پاداش خواهند گرفت. خسرو والي زاده، مدير امور رسانه اي تيم ملي فوتبال ايران در اين زمينه گفت: رئيس فدراسيون فوتبال در مراسمي که با حضور علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني و اعضاي تيم ملي فوتبال ايران در محل سفارت ايران در دوحه برگزار شد، اين خبر را اعلام کرد و گفت: سعيدلو وعده پاداش 150 سکه به هر بازيکن در صورت قهرماني در جام ملتها را داده است.


پايان هفته، آخرين مهلت ابومسلم و پيام؛ شريفي : مشهدي ها نظر شاکيان را جلب نکنند به دسته پايين تر مي روند
رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: اگر تيمهاي مشهدي نتوانند رضايت شاکيان را جلب کنند، به دسته پايين تر سقوط مي کنند.
مجتبي شريفي درباره کسر امتياز تيمهاي ابومسلم و پيام عنوان کرد: اين دو تيم مشهدي تنها تا پايان هفته فرصت دارند تا بدهي هاي خود را تسويه کنند و در غير اين صورت سه امتياز از آن ها کسر خواهد شد.
شريفي افزود: ما اين حکم را مدتها پيش به دو باشگاه ابلاغ کرديم، اما با اصرار و فرصت خواهي مديران اين دو تيم، حکم را به تعويق انداختيم. متأسفانه با اينکه به اين دو تيم وقت داديم، اما همچنان رضايت شاکيانشان را نگرفته اند و به همين علت آخرين مهلت را تا پايان هفته به آنها داديم.

وي تصريح کرد: پس از کسر اين سه امتياز نيز چنانچه باز هم جلب رضايت شاکيان انجام نشود هر دو تيم به دسته پايين تر سقوط خواهند کرد.
شريفي با بيان اينکه در اجراي اين حکم جدي عمل مي کنيم، خاطرنشان کرد: متأسفانه مديران اين دو تيم و برخي از مسؤولان خراسان رضوي توقعات بي مورد دارند و اعلام مي کنند چون من مشهدي هستم بايد بيشتر هواي اين دو تيم را داشته باشم، اما مگر آقاي تاج که اصفهاني است براي همشهري هايش کاري انجام مي دهد؟

رييس کميته انضباطي تأکيد کرد: از هواداران فهيم پيام و ابومسلم خواهش مي کنم فدراسيون فوتبال و بخصوص شخص بنده را در اين موضوع مقصر قلمداد نکنند. اين مشکلات به خاطر بدحسابي مديران تيمهاي ابومسلم و پيام است و همين امر موجب مي شود تا چنين احکام انضباطي صادر و اجرايي شود.


بازديد شاهزاده اردن از کمپ تيم هاي ملي ايران
"علي بن حسين " ، شاهزاده اردن که براي ملاقات با مسؤولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال کشورمان به تهران آمده است، از کمپ تيم هاي ملي فوتبال بازديد کرد. علي بن حسين که در راس هياتي بلندپايه از کشورهاي کويت، عربستان و بحرين به ايران سفر کرده است، پس از ملاقات با مسؤولان فدراسيون فوتبال و سازمان تربيت بدني به کمپ تيم هاي ملي رفت تا از اين محل بازديد کند. اين شاهزاده اردني و هيات همراهش از تمامي قسمت هاي کمپ تيم هاي ملي از جمله زمين هاي تمرين، سالن، هتل آکادمي، ساختمان پزشکي و ... بازديد کردند.
در زمان حضور مسؤولان فدراسيون فوتبال و ميهمانان عرب آنها در کمپ تيم هاي ملي، تيم ملي فوتبال پيشکسوتان کشورمان در اين محل مشغول تمرين بود. شاهزاده اردن و هيات همراه وي در ديدار با علي سعيدلو از کانديداتوري وي براي نايب رئيسي AFC در منطقه جنوب و مرکز آسيا اعلام حمايت کردند.



انتقال نفت تهران به استان مرکزي منتفي مي شود
سخنگوي باشگاه نفت تهران اعلام کرد: انتقال اين تيم به استان مرکزي منتفي مي شود. جعفر انيسي در مورد وضعيت نفت تهران و بحث انتقال اين تيم به استان مرکزي گفت: با توجه به شرايط موجود انتقال تيم نفت تهران به استان مرکزي منتفي مي شود. هيات مديره باشگاه نفت نيز گزارشي براي وزير محترم نفت در مورد وضعيت تيم نفت تهران تهيه کرده تا اين تيم منتقل نشود. حتي اگر هم اين اتفاق رخ ندهد، نفت به طور قطعي تا پايان اين فصل فوتبال در تهران باقي خواهد ماند. سخنگوي باشگاه نفت در مورد اين که وزير نفت چه زماني به اين گزارش پاسخ خواهد داد گفت: هنوز نمي دانيم قرار است شخص آقاي ميرکاظمي وزير محترم نفت اين گزارش را مطالعه کنند يا دفتر وزراتخانه، اما به محض اين که پاسخي دريافت کرديم آن را رسانه اي خواهيم کرد.


حسين عسگري: طبق نظر فيفا عنايت بايد تغيير کند
حسين عسگري گفت: بر اساس قانون جديد فيفا، رئيس کميته داوران فدراسيون فوتبال تا سه ماه ديگر بايد تغيير کند.
کارشناس داوري فوتبال در گفتگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: بخشنامه اي از فيفا آمده است که بر اساس آن رئيس کميته داوران بايد يکي از اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال باشد و از آنجا که اين بخشنامه از دهم فروردين ماه سال آينده لازم الاجراست، فدراسيون سه ماه وقت دارد تا رئيس کميته داوران را تغيير دهد.
وي ادامه داد: مهم نيست، رئيس کميته داوران تجربه داوري داشته باشد؛ بلکه طبق نظر فيفا بايد عضو هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال باشد. به اين ترتيب پس از انتخاب رئيس کميته داوران، فرد انتخاب شده نايب رئيس و اعضاي کميته را به فدراسيون پيشنهاد مي دهد و با حکم رئيس فدراسيون، اعضاي کميته تعيين مي شوند. اعضاي کميته داوران هم بايد پنج نفر باشند که تجربه کافي در امر داوري داشته باشند.
عسگري همچنين افزود: کار کميته داوران تعيين خط مشي و سياستگذاريها و راه حلهاي اجرايي براي توسعه کمي و کيفي داوري است و نهاد ديگري به نام دپارتمان داوري که آن هم بايد تشکيل شود، مسؤول اجراي برنامه ها و مصوبات کميته است. رئيس دپارتمان هم بايد هشت ساعت در روز کار کند و در ضمن بايد تجربه داوري هم داشته باشد.


نظري جويباري: مذاکره اي با هاشميان نداشتيم
قائم مقام باشگاه استقلال گفت: پيگير شکايت از هوارملامحمد هستيم، اما بعيد مي دانم او نتواند براي تيم ملي کشورش بازي کند.
نظري جويباري درباره شکايت باشگاه استقلال از بازيکن تيم ملي فوتبال عراق اظهار داشت: همچنان پيگير اين شکايت هستيم و از مراحل حقوقي آن اطلاعي ندارم.
وي در پاسخ به اين پرسش که آيا بازيکني را جايگزين وي خواهيد کرد، گفت: براي رقابتهاي داخلي نمي توانيم کسي را جايگزين کنيم. اگر بازيکني بگيريم، تنها مي تواند در ليگ قهرمانان آسيا براي استقلال بازي کند.
قائم مقام باشگاه استقلال درباره اينکه آيا اين شکايت مي تواند مانع حضور هوارملامحمد در تيم ملي عراق شود، پاسخ داد: بعيد مي دانم چنين امکاني وجود داشته باشد. نمي دانيم شکايت از هوار چه زمان به نتيجه مي رسد و در نهايت چه الزام هايي را ايجاد مي کند، اما گمان مي کنم بازيهاي ملي ارتباطي با اين نوع شکايتها نداشته باشد.
نظري جويباري با بيان اينکه هيچ مذاکره اي با وحيد هاشميان انجام نشده است، گفت: مذاکره با بازيکنان مختلف منوط به خواست و نظر کادر فني است. سرمربي تيم تاکنون نظري درباره اين بازيکن نداشته است.


براي ديدار دوستانه با بلژيک؛ فهرست تيم ملي فوتسال شنبه اعلام مي شود
حسين شمس، سرمربي تيم ملي فوتسال کشورمان فهرست بازيکنان اين تيم را براي ديدار دوستانه با بلژيک در روز شنبه هفته پيش رو اعلام خواهد کرد. براساس اعلام حسين شمس در فهرست جديد تيم ملي که شامل 18 بازيکن خواهد شد، سه بازيکن جديد نيز حضور خواهند داشت که براي اولين بار به اردوي اين تيم دعوت مي شوند.
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در خصوص احتمال دعوت از وحيد شمسايي به اردوي اين تيم نيز گفت: بايد در هفته پيش رو بازي وحيد را بررسي کنيم و اگر شرايط همراهي تيم ملي را داشت، حتماً او را به اردو دعوت خواهيم کرد. براساس برنامه تيم ملي فوتسال کشورمان در روز 26 دي ماه به مصاف تيم ملي بلژيک مي رود. قرار است اين بازي در اصفهان و به ميزباني باشگاه فولاد ماهان برگزار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل