بازدید 6631

25 روز در تعقيب عاملان شهادت مأمور پليس

مأموران كه به دنبال فرصتي براي دستگيري ساير تبهكاران بودند با تعيين محلي به ملاقات تبهكار رفتند. اما متهمان در محل قرار حاضر نشدند. دقايقي بعد در حالي كه هنوز نيروهاي گشت كمكي در راه بودند تبهكاران با دو دستگاه بليزر و يك دستگاه وانت شورولت وحشيانه به سوي مأموران يگان امداد كه كنار خودروي پليس ايستاده بودند حمله‌ور شدند.
کد خبر: ۱۳۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳ 28 December 2010
ایران: تجسس‌هاي ويژه پليسي براي شناسايي و دستگيري عاملان شهادت مأمور يگان ويژه امداد، با دستگيري دزدان جنايتكار پايان يافت.



گفت‌وگو با سركرده باند

چند ساله‌اي؟
30 ساله.

متأهلي؟
بله دو تا بچه هم دارم.

اهل كجايي؟
غرب كشور.

سرقت‌ها را از چه وقت شروع كردي؟
يادم نيست خيلي وقته.

پدرت هم سارقه؟
بله، اوايل لوازم داخلي خودرو سرقت مي‌كرديم و بعد...

خانواده‌ات مي‌دانستند دزدي مي‌كني؟
بله، همسرم مي‌دانست.

چرا به مأموران پليس حمله كردي؟
نمي‌دانم. فقط مي‌خواستيم دوستمان را نجات دهيم. البته به هيچ عنوان نمي‌خواستم او را بكشم. تا قبل از دستگيري هم نمي‌دانستم به قتل رسيده است.

بعد از حمله به مأموران پليس چه كرديد؟
به مخفيگاه‌مان در كرج رفته و مخفي شديم...

در اين مدت باز هم سرقت كرديد؟
بله 6 فقره. از يك شيريني‌فروشي، يك ويلا و چند مغازه.

چرا آن شب از دست مأموران فرار كرديد؟
آن شب مي‌خواستيم از يك مغازه سرقت كنيم. به دليل اين‌كه وسايل سرقت داشتيم وقتي مأموران به ما دستور ايست دادند و به خاطر اينكه خودروهايمان هم مسروقه بود از ترس فرار كرديم، اما وقتي دوستمان «محسن» دستگير شد تصميم گرفتيم او را نجات دهيم كه اين اتفاق افتاد.

مي‌داني چه سرنوشتي در انتظارتان است؟
نمي‌دانم، اما مطمئنم خوب نيست!

سرهنگ عباسعلي محمديان – رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ – ديروز در نشست خبري در تشريح اين پرونده گفت: ساعت 10 شب دوشنبه – 8 آذر – مأموران پليس 110 از درگيري 2 مأمور گشت يگان امداد با سرنشينان يك دستگاه خودروي «بليزر» در خيابان 45 متري زرند – حوالي مهرآباد جنوبي – باخبر شدند.

دقايقي بعد مأموران پليس پس از حضور در محل حادثه با پيكرهاي خونين و نيمه جان دو مأمور يگان امداد و دو دستگاه خودروي بليزر مسروقه روبه‌رو شدند. همزمان با انتقال مجروحان به بيمارستان تجسس‌هاي پليسي با تحقيق از شاهدان حادثه آغاز شد.

مأموران نيز در ادامه پي بردند اين حادثه به دنبال صدور دستور ايست پليس به سرنشينان يك دستگاه خودروي بليزر رخ داده است. اما چهار سرنشين خودرو بي‌توجه به دستور ايست پليس از محل گريختند كه در جريان عمليات تعقيب و گريز يكي از متهمان به نام محسن دستگير و همدستانش متواري شدند.

2 مأمور يگان امداد نيز پس از دستبند زدن به متهم، وي را به خودروي پليس منتقل كرده و بلافاصله براي اعزام خودروي گشت كمكي با مركز تماس گرفتند. آنها در انتظار رسيدن مأموران كمكي بودند كه متهمان فراري با تلفن همراه دوستشان تماس گرفته و با پيشنهاد مبلغ قابل توجهي رشوه از مأموران خواستند همدستشان را آزاد كنند.

مأموران كه به دنبال فرصتي براي دستگيري ساير تبهكاران بودند با تعيين محلي به ملاقات تبهكار رفتند. اما متهمان در محل قرار حاضر نشدند. دقايقي بعد در حالي كه هنوز نيروهاي گشت كمكي در راه بودند تبهكاران با دو دستگاه بليزر و يك دستگاه وانت شورولت وحشيانه به سوي مأموران يگان امداد كه كنار خودروي پليس ايستاده بودند حمله‌ور شدند.

پس از مجروح شدن مأموران، تبهكاران بلافاصله همدستشان را آزاد كرده و پس از خلع سلاح مأموران در حالي كه خودروي بليزر دوم را نيز در محل رها كرده بودند سوار بر وانت بار گريختند. آنها با سرعت به سوي ميدان فتح در حركت بودند كه با مشاهده گشت پليس از ترس دستگيري، خودرو را به يك پژو 206 كوبيدند. آنها سپس با تهديد اسلحه راننده را بيرون انداخته و سوار بر خودروي او گريختند. مالباخته نيز بلافاصله موضوع را به پليس اطلاع داد و مشخصات خودروي مسروقه هم در اختيار واحدهاي گشت پليس قرار گرفت. تبهكاران به سوي كرج در حركت بودند كه ناگهان لاستيك پژو تركيد و آنها مجبور به توقف شدند.

بنابراين پس از سرقت تمام لوازم جانبي خودرو پياده خود را به مخفيگاهشان رساندند. مأموران نيز ساعتي بعد پژو 206 را كنار جاده يافتند. اين در حالي بود كه دقايقي بعد خبر شهادت استوار يكم «ابوالفضل رستم‌زاده» اعلام شد و محمد شهرياري – بازپرس كشيك ويژه قتل – نيز در جريان موضوع قرار گرفت.

بدين‌ترتيب پرونده شهادت مأمور يگان امداد با دستور بازپرس جنايي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت. همزمان با صدور دستورات قضايي ويژه در اين‌باره كارآگاهان از طريق بررسي آثار انگشت‌ متهمان، صبح روز بعد هويت متهم اصلي پرونده – يوسف 30 ساله – كه از سارقان سابقه‌دار بود را شناسايي كردند. كارآگاهان با استفاده از آلبوم مجرمان حرفه‌اي و سابقه‌دار پليس آگاهي مخفيگاه متهم را در كرج شناسايي كردند. اما مشخص شد وي متواري شده است. با اين وجود تحقيقات تخصصي همچنان ادامه يافت تا اين‌كه هويت چهار همدست وي نيز شناسايي شد.

شواهد نشان مي‌داد پدر و برادر متهم اصلي نيز از اعضاي باند جنايتكار هستند. همگي آنها نيز سارقان سابقه‌دار لوازم داخلي خودرو و مغازه‌ها در شهرستان‌هاي قزوين، كرج و برغان بوده‌اند. سرانجام در ادامه رديابي‌هاي تخصصي، پليسي مخفيگاه آنها در حوالي كرج شناسايي شده و شامگاه يكشنبه سه تن از متهمان در عمليات غافلگيرانه‌اي دستگير شدند. يكي ديگر از متهمان كه براي عمل جراحي در بيمارستان بستري شده بود قبل از انتقال به اتاق عمل از سوي كارآگاهان دستگير شد. در ادامه عمليات دستگيري سه تن ديگر از متهمان در محل نگهداري اموال مسروقه دستگير شدند.

از مخفيگاه آنها ده‌ها تخته فرش، لوازم خانگي، مواد خوراكي و قطعات خودروهاي اوراقي به همراه يك دستگاه خودروي پژو پرشيا و خودروي «اوپيروس» نيز كشف شد. از تبهكاران دو قبضه سلاح كه زير پلي مخفي شده بود نيز به دست آمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها