بازدید 20770
صد هزار شهروند در انتظار عدالت؛

بر باد رفتن سرمایه 33 میلیارد تومانی یک شرکت پتروشیمی

این فرد و شرکت خصوصی با وجودی که از حیث تعداد سهام حداقل آورده را داشته اند، با بهره از نفوذ خود در میان نمایندگان سهامداران وارد هیأت مدیره شده و سپس با توسل به روش های غیر معمول، فردی را به عنوان نماینده خود به عضویت هیأت مدیره و ریاست آن درآوردند.
کد خبر: ۱۳۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۸ 27 December 2010
رئیس سابق هیأت مدیره شرکت پتروشیمی زنجان، با شکایتی به سوءاستفاده از اموال، اعتبارات، اختیارات قانونی به سود مقاصد شخصی، تبانی و تحصیل مال نامشروع متهم شده است.

به گزارش «تابناک» در طرح شکایتی که به دادگستری زنجان ارایه شده، اعضای هیأت مدیره شرکت پتروشیمی، خواستار رسیدگی به از دست رفتن 33 میلیارد تومان اموال دولتی و حقوق سهامداران زنجانی این شرکت شدند.

بنا بر این گزارش، قرار بود شرکت صنایع پتروشیمی زنجان (سهامی عام) در سال 1386 با هدف ایجاد اشتغال و کمک به توسعه استان زنجان از طریق احداث پروژه «اوره و آمونیاک» با سرمایه گذاری شرکت های پتروشیمی ایران، شرکت بلکا و سهامداری صد هزار زنجانی، راه اندازی شود که در این باره، شرکت پتروشیمی ایران با آورده 9 میلیارد تومانی خود 19درصد از سرمایه گذاری اولیه و یک شرکت خصوصی با همین میزان تعهد به عنوان دو طرف اصلی سهامداران شرکت مذکور در ازای صد هزار سهامدار زنجانی با آورده 96 میلیارد تومانی قرار می گیرند.

این در حالی است که شرکت خصوصی، تنها به پرداخت سه میلیارد تومان اقدام کرده و به پرداخت باقی مبلغ پذیره نویسی سهام متعهد شده بود، اما این تعهد هرگز رنگ عمل به خود نگرفت.

این فرد و شرکت خصوصی، با وجودی که از حیث تعداد سهام حداقل آورده را داشته اند، با بهره از نفوذ خود در میان نمایندگان سهامداران، وارد هیأت مدیره شده و سپس با توسل به روش های غیر معمول، فردی را به عنوان نماینده خود به عضویت هیأت مدیره و ریاست آن در آوردند.

این فرد با نفوذ خود در هیأت مدیره، کنترل 35 میلیارد تومان از اموال عمومی و سهامداران زنجانی را به دست گرفته و علاوه بر خودداری از پرداخت مبلغ مورد تعهد خود اقدام به حیف و میل 33 میلیارد تومان از نقدینگی شرکت می نمایند.

رئیس پیشین هیأت مدیره این شرکت در اجرای پروژه اوره و آمونیاک، شرکت دیگری را به هیأت مدیره معرفی می نماید تا شرکت پتروشیمی با آن وارد تجارت شود که با تضمین 20میلیارد تومانی آن را به عنوان پیمانکار برمی گزیند.

این در حالی است که در میان اعضای هیأت مدیره این شرکت که به عنوان پیمانکار معرفی می شود، نام اعضای هیأت مدیره شرکت خصوصی و شخص رئیس هیأت مدیره شرکت پتروشیمی زنجان دیده می شود.

گفتنی است، عقد قراردادهای بدون موضوع و تعهد تنها با پرداخت تعدادی چک به عنوان تضامن موجب خروج میلیاردها تومان از سرمایه شرکت پتروشیمی شده، به گونه ای که هم اکنون شرکت پتروشیمی زنجان، افزون بر از دست دادن میلیاردها تومان از سرمایه خود با چک های بلامحل شرکت تجاری طرف قرارداد با پتروشیمی روبه رو شده و در انتظار رسیدگی در دادگستری است تا حقوق مردم استیفاء شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۸
پتروشیمی ها و هرآنچه با نفت و گاز سر و کار داره از مراکز فساد زاست بدلیل حجم قابل توجه منابع مالی در این حوزه
پاسخ ها
توسلي
| United States |
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
ناشناس گرامي چرا از هزار فرسخي وبدون اطلاع کافي، آنهم قبل از همه، حکم ميکني؟
nader abadani
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
مگه غیر از اینه که سهم سایر ارگانها رو میگیرن خرج اینجا(پتروشیمی) می کنند من خودم تو جنوبم
پاشا
| United States |
۰۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
شما هم چرا از 1000 فرسخی، از کسی که در چند کیلومتری شماست ایراد میگیرید؟!
به نظر من هم اینطورست، چون اولا با منابع باد آورده زیادی سرو کار دارند و همینطور اینکه دولتی بودن آنها مانع از بهینه بودن و حساب کشی از آنها میشود
ناشناس
| United States |
۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
آقای توسلی عزیز خودتو به خواب زدی؟
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۷
متاسفم که بعضی ازهموطنان بدون اطلاع وبدون ترس ازخدا،هرچه دلشان میخواهدمیگویند.این جمله عمومی که آقای ناشناس! گفته توهین به همه زحمتکشان عرصه نفت وگاز.واقعا"متاسفم.
حقوق مردم استیفاد گردد ؟!!!
موجر و مستاجر اختلاف دارن 60 سال طول میکشه رسیدگی کنند این که دیگه جای خود!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۹:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۶
همانطور كه به شكايت مالباختگان شفق در اسرع وقت رسيدگي شد
آمارتون غلطه اسنادش هم موجوده.
پتروشیمی . اوخ اوخ یعنی همونی که نفت رو تبدیل به طلا میکنه و صد ها زالوی گنده هم از طریق بورس دارن به این غارت دامن میزنن . اوخ اوخ چه باحاله اسم اش هم صادرات غیرنفتی اوخ اوخ اوخ
این فرد چه کسی است معرفی کنید لطفا !!!
در کشورما اینها که جزیی است .
ای بابا کلا تو ایران هرکی یا به زور خودشو به جایی می رسونه یا گردن کلفته و میشه مسئول جایی، فقط به فکر خوردن و بردنه، اونم هنگفت!
بیچاره قشر ضعیف جامعه که همیشه باید ضررهارو از جیبشون به اسم مالیات بکشن بیرون.
با سلام و خسته نباشید ما سهامدار پتروشیمی کرمانشاه هستیم که در پذیره نویسی سال 79 ان را خریده و اکنون بعد از 10 سال همچنان دستمان به هیچکجا بند نیست معلوم نیست چه بر سر انهمه پولی که مردم دادند چه امد نه سود میدهند و نه سهامش را کسی میخرد تمام شرکتهایی که برای رشد مناطق مختلف تاسیس شد و به صورت قوم و قبیله ای مدیریت شدند به این روز افتاده با اینکارها نتظار رشد ند منطقه خود را نداشته باشند
از اینها توی ایران زیاده
متاسفم
خبرهایی هست که این انگشت گوچیکه هست
سازمان حسابرسی که سالانه حسابرسی می کند پاسخ بدهد
بعضی‌ها برای خرید سهام پتروشیمی زنجان فرش زیر پاشونو فروختند‍ بعد 5 سال این‌م خبر خوش!
این را هم به آمار اختلاس های مکشوفه در پیروشیمی ایلام، بانک ها ، گمرکات و ... اضافه کنیم ، جای نگرانی دارد که در این مورد هم مانند آمار تصادفات ، اعتیاد ...در رده های بالای جهانی قرار گیریم!!!
اختلاس در پتروشيمي ايلام به كجا رسيد؟
عملكرد غارتگرانه اين قبيل موارد(اين مورد وپتروشيمي ايلام مشخصا) باعث شده كه رويكرد مردم به خريد سهام فوق العاده كاهش يافته وديگركسي اعتماد نمي كندودراين دوران تحريم هاي سرمايه گذاري خارجي معلوم نيست كاربه كجاها مي كشد.
پتروشيمي گلستان هم در سال 85 با سفر احمدي نژاد به گرگان با 30 ميليارد تومان پذيره نويسي شد ولي تاكنون اقدامي نشده است و به سرنوشت پتروشيمي زنجان دچار شده است
33 میلیارد یعنی چقدر؟!!
ما که تا 33 هزار تومن رو می فهمیم.دروغ نگم 33 میلیون رو نمی فهمم ،چون تا حالا ندیدم و نداشتم،اما 33 میلیارد رو چون نمی فهمم چقدره،پس مهم نیست!
این از آثار مبارزه جدی با مفاصد اقتصادی است . نگران نباشید بالاخره یک روزی حل می شوند
وقتي توي هر نقطه اي از مملكت، بدون كار كارشناسي و بررسي هاي علمي از نظر نزديكي به منابع گازي، نزديكي به پايانه هاي صادراتي، وضعيت اكوسيستم و...دستور ساخت پتروشيمي داده مي شه،در واقع بستري ايجاد شده واسه آدمهاي فاسد و سودجو كه بودجه كلاني به جيب بزنن هيچ كار مثبتي هم انجام ندن.بهد از 20 سال هم كه شمك همه شون پر شد مي گن كار كارشناسي نشده بود.
گرگان چي شد ...نبود پتروشيمي ...نبود مردم نجيب وساده دل ..بدو بدو ...پتروشيمي دارم براتون
چرا هیچکس نمیگه 5 سال قبل با هزار تبلیغ سهام شرکت پتروشیمی گلستان را به مردم فروختند من بیچاره هم خریدم اما تا به حال هیچ خبری از تاسیس این شرکت نیست و نمیدانیم برای پس گرفتن پولمان کجا باید شکایت کنیم ؟؟ تابناک لطفا بنویس شاید به دست شما خبری شنیدیم .
اون از اختلاس 100 میلیاردی مدیرعامل پتروشیمی ایلام اینم از پتروشیمی زنجان....به همین دلیله که هر روز یه گوشه ایران یه پتروشیمی جدید به بهره برداری میرسه دیگه!!!!!!!
میگم تازه به این فکر افتادید که در پتروشیمی ها چه خبر است یک روز آنجا و یک روز این جا من که فکر می کنم آب از سرچشمه گل آلود است خدا یا ببین بنده هات با خودشان چه می کنند
یه سری هم به پتروشیمی های دیگه که با این پتروشیمی شروع شد ه و در شمال کشور هست بزنید....
وای به حال مردم زنجان!
چه اشتیاقی داشتند برای گرفتن سهام پتروشیمی! پول مردم خوردن....
فساد مالی هیات مدیره پتروشیمی ایلام کم بود زنجان نیز اضافه شد و در آینده ای نزدیک پتروشیمی لردگان و بقیه پتروشیمی هایی که در سفرهای استانی بذل و بخشش می شدند و مردم به امید رهایی از دیو بیکاری با سوت و دست از نوید ساخته شدن آنها در شهرشان خوشحال می شدند نیز به همین سرنوشت دچار می شوند.
متاسفتنه در اکثر پتروشیمیها همین طور می باشد مخصوصا در پتروشی میها تازه تاسیس مدیران مختار و ازادند تا هر کاری بکنند الان هم که به اسم خصوصی سازی بیت المال ره تاراج می برند و هر کسی از اطرافیان و اشنایانشان را خواستند بر سر کار می برند و هیچ کسی هم حق اعتراض ندارند با هر شرکتی که خواستند با هر مبلغی قرار داد میبندند
پدید آمد آن خنجر تابناک
به کردار یاقوت شد روی خاک... (فردوسی)
مگه اولین باره از این اتفاقات می افته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من چند سال پیش برای تحصیل لندن بودم با یکی از دوستان تاجر خواستیم شرکتی ثبت کنیم که به دوستم گفتم میخواهم در فعالیتهاش نفت وصنایع وابسته رو هم بیارم که اون گفت اگه وارد این موضوع بشی مافیایی هست که حتی اگر پاش بیفته تا کشتنت هم پیش میرن که بعد از کمی تحقیق به درستی ادعاش پیبردم ودیدم مطالب صحیحه حالا اگر عضو اون مافیا و تیم باشند فاتحه اون سرمایه رو بخونید ولی اگر با توجه به وزیر نفت جدید اون تیمها محدود و تیمهای جدید اومده باشند با استفاده ناشیگری اونها شاید امیدی باشه ولی در غیر اینصورت sorry!!!
فدای سر یک موی م.قشنگ .
دروغ به این بزرگی!!!!!!!!!
مندرجات بالا کذب محض است اقایان می خواهند سهام پتروشیمی را تضعیف کنند ودر مزایده اینده فرا بورس خودشان مشتری شوند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر