بازدید 15950

هشدار دادستانی به بنگاه ها و مشاورین املاک+سند

بر اساس این دستور قضایی، هرگونه همکاری اعم از مشاوره و مشارکت (مباشرت ـ معاونت) در نقل، انتقال، اجاره یا در اختیار قرار دادن واحدهای مسکونی، اداری و تجاری به دسیسه‌های هرمی، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد/ مديريت مبارزه با فعاليت هاي هرمي وزارت اطلاعات اعلام كرده، صاحبان بنگاه‌ها و املاكي كه دستورالعمل اعلامي را رعايت كنند، در صورت انجام فعاليت هرمي در ملك مربوط به آنها از مجرميت مبرا خواهند بود.
کد خبر: ۱۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۷ 25 December 2010
معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران هرگونه همکاری مشاورین املاک با شرکت‌های هرمی را جرم اعلام کرد و همچنين از برخورد و پیگیری قضایی با مالکان ساختمان‌هایی که در اختیار مجموعه‌های هرمی قرار گرفته‌اند، خبر داده است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس این دستور قضایی، هرگونه همکاری اعم از مشاوره و مشارکت (مباشرت ـ معاونت) در نقل، انتقال، اجاره یا در اختیار قرار دادن واحدهای مسکونی، اداری و تجاری به دسیسه‌های هرمی، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

بنابر این گزارش، در دستوری که سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌ای و فناوری اطلاعات به شماره 31/55/89/م د/20 و در تاریخ دوم آذر امسال صادر کرده، تاکید شده که از این پس با مسئول بنگاه و فرد مشاور همکاری کننده با باندهای هرمی، به اتهام «معاونت در جرم» برخورد قانونی انجام شده و مراتب توسط مدیریت مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تعقیب خواهد شد. علاوه بر اين مالکانی که منزل خود را به منظور استفاده شرکت‌های هرمی در اختیار اعضای مجموعه‌های غیرقانونی قرار می‌دهند، ملکشان تخلیه و با حکم مرجع قضایی پلمب خواهد شد.

همچنین مشاورین املاک تهران و کشور موظف شده‌اند دستورالعمل آموزشی مربوطه را به دقت مطالعه کرده و علاوه بر اجرای مفاد آن، نسبت به اطلاع‌رسانی به مالکان از طریق نصب در محل آژانس و توجیه مالکان، اقدام کنند.

در اين دستورالعمل به مالكان آژانش‌ها توصيه شده براي اطمينان از اينكه در ملكي فعاليت هرمي نمي‌شود، نشاني يكي از بستگاه موجر را داشته باشند و به صورت ماهانه و البته بدون اطلاع قبلي از ملك بازديد كنند. همچنين در صورت احتمال فعاليت هرمي بايد مراتب را به شماره 30006048 پيامك كنند.

بر اين اساس مديريت مبارزه با فعاليت هاي هرمي وزارت اطلاعات اعلام كرده، صاحبان بنگاه‌ها و املاكي كه دستورالعمل اعلامي را رعايت كنند، در صورت انجام فعاليت هرمي در ملك مربوط به آنها از مجرميت مبرا خواهند بود.













سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
این توهین یه مجردین است. مگه متاهلین خلاف نمی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
مجردین چه ربطی داره به هرمی ها ؟!!
متاهلین هم خلاف می کنند اما خلاف هرمی عمدتا در خانه های مجردی رخ می دهد.آدم زن و بچه دار که خانه خود را آفیس و پاتوق جوانهای مجرد هرمی نمی کند.
بصورت ماهانه از ملک بازديد کنند؟؟؟ واقعاً خود اون آقاي که اين قانون رو تصويب کرده اجازه ورود به خصوصي ترين حريم زندگيش رو به بهانه اطمينان از هرمي نبودن محل به آژانس املاک ميده؟؟؟؟ پس از اين به بعد بايد مستاجرين گرامي منتظر حضور هر از گاه افراد بيگانه به حريم زندگيشون باشن.
اي ول به اين راهكار يعني افرادي كه فعاليتهاي هرمي مي كنند نمي تونند به نام يك زوج متاهل مسكن كرايه كنند؟؟؟؟؟؟؟
اگر از اول با این هرمی ها برخورد قاطع میشد الان کار به اینجا نمیکشید ولی ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست .
الان من 5 ماهه خونم به خاطر اجاره به افراد هرمي كه مي گفتن 3 تا دانشجو هستند پلمپه.
به نظرم اصلا هم توهین به مجرد ها نیست.در موضوع کلد کوئست خانه ها تیم ها معمولا مجردی هستند.من یک بار دار و ندارم را در همین بازی احمقانه کوئست از دست دادم و حالا دست هر کسی را که برای مبارزه با این مشکل کاری بکند می بوسم
بابا جان برين دنبال آژانس هاي املاك كه بدون جواز معامله ميكنند وآب از آب تكان نميخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر