بازدید 73581

پاسخ مجدد متکی به اظهارات احمدی نژاد

این بد اخلاقیها را متوقف کنید زیرا نه زیبنده نظام اسلامی و سیره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزیز ایران همخوانی دارد. ان شاءالله چنین خواهد شد.»
کد خبر: ۱۳۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷ 24 December 2010
منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای ضمن رد اظهارات مسئولان عالی دولتی بر بی‌خبر بودن خود از برکناری و مراسم تودیع تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر منوچهر متکی در پاسخ به اظهارات مسئولان ریاست جمهوری، توضیحات وی را به منظور آگاهی افکار عمومی به شرح ذیل در اختیار رسانه ها قرار داد:
به نام خداوند جان و خرد
 
« در پی اقدام غیر اسلامی، خلاف عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز در نحوه برکناری وزیر امور خارجه ، به نظر نمی رسید آقایان متوجه علت اصلی سئوال و اعتراض آحاد مختلف جامعه در این مورد نشده باشند. صورت مسئله کاملا روشن است؛

1- آیا وزیر امور خارجه قبل از سفر به سنگال در جریان زمان حتی تقریبی برکناری خود قرار گرفت؟ خیر.

2- آیا وزیر امور خارجه از جانشین خود و روز مراسم تودیع(!) آگاه بوده است؟ خیر.
 
3- آیا رئیس جمهور می دانست وزیر امورخارجه در این ماموریت به حداقل دو کشور سفر می کند؟ آری.
 
مقرر بود ماموریت وزیر امور خارجه صبح روز یکشنبه 21/9/1389 آغاز و با ورود به تهران حوالی ظهر روز چهارشنبه 24/9/1389 پایان پذیرد.
 
وزیر امور خارجه خبر برکناری خود را روز دوشنبه در اثنای ملاقات با مقامات سنگال و از زبان آنان می شنود!
 
لذا بار دیگر ضمن تکذیب آنچه که در مراسم معارفه مبنی بر آگاهی اینجانب از زمان برکناری و مضحک تر از آن، اطلاع از روز برگزاری مراسم تودیع مطرح گردید و تاکید بر رعایت صدق در گفتار به ویژه برای مسئولین اعلام می دارم:

این بد اخلاقیها را متوقف کنید زیرا نه زیبنده نظام اسلامی و سیره رهبران بزرگوار آن است و نه با شان، فرهنگ و ادب ملت عزیز ایران همخوانی دارد. ان شاءالله چنین خواهد شد.»
 
بنده خدا – منوچهر متکی
3/10/1389
 

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در پایان سفر به استانبول برای شرکت در یازدهمین اجلاس اکو در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های بین‌ المللی گفته بود جابجایی مدیران در ایران یک امر طبیعی است. متکی هم از دوستان و مدیران محترم است.

احمدی‌نژاد درباره اینکه چرا متکی وقتی در خارج از ایران بود تغییر کرد افزوده بود دفتر وزیر امور خارجه در هواپیما و جاده است، فکر نمی‌کنم این مسئله مشکلی داشته باشد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه پیش از این نیز با متکی درباره این جابه جایی صحبت کردم بیان نقل قول از جانب وی را یک اشتباه و برداشت نادرست دانسته و تصریح کرده که ایران کشور آزادی است و همه حق اظهار نظر دارند.

وی درباره تاثیر تغییر وزیر امور خارجه در مذاکرات پیش‌روی ایران با 1+5 تصریح کرد: سیاست خارجی ایران سیاست ثابتی است که با تغییر افراد تغییر نمی‌کند و تغییر آقای متکی صرفاً یک بازسازی درون‌سازمانی است و وزارت امور خارجه با مدیریت آقای صالحی که دانشمندی برجسته و دیپلماتی ورزیده و باسابقه است حتماً کارکردها و توان بالاتری برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی از خود نشان خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها