بازدید 6977
۲

اسكان اضطراري زلزله‌زدگان استان کرمان

وي با اشاره به پراكندگي روستاهاي زلزله‌زده گفت: تا صبح امروز تيم‌هاي جستجوگر جمعيت هلال احمر به ارزيابي و جستجوي گرفتارشدگان احتمالي زلزله پرداختند و پس از آن نيز از دقايقي پيش اسكان اضطراري زلزله‌زدگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳ 21 December 2010
رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله 6.5 ريشتري شب گذشته در شهرستان ريگان استان كرمان از آغاز اسكان اضطراري زلزله‌زدگان از دقايقي پيش خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه از دقايق اوليه پس از وقوع زلزله امدادگران جمعيت هلال احمر استان كرمان و شهرستان‌هاي اطراف به كمك زلزله‌زدگان شتافتند، گفت: با توجه به تاريكي هوا تيم‌هاي جستجوگر از چراغ‌هاي خودرو براي يافتن مردم و زلزله‌زدگان استفاده كردند.

وي با اشاره به پراكندگي روستاهاي زلزله‌زده گفت: تا صبح امروز تيم‌هاي جستجوگر جمعيت هلال احمر به ارزيابي و جستجوي گرفتارشدگان احتمالي زلزله پرداختند و پس از آن نيز از دقايقي پيش اسكان اضطراري زلزله‌زدگان آغاز شد.

مظفر كه در شهرستان ريگان كرمان حضور داشت، ميزان خسارت خانه‌هاي روستايي را از 20تا صد درصد اعلام كرد.

زلزله تاكنون هفت كشته داشته است
اطلاعات دقيقي از شمار مجروحان وجود ندارد

دكتر غلامرضا معصومي در مورد مجروحان و كشته شدگان زلزله شب گذشته در شهرستان ريگان در استان كرمان به خبرنگار «حوادث» ايسنا، اظهار كرد: براساس آمار اوليه بر اثر اين زلزله هفت تن از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

وي با بيان اينكه سه نفر از كشته‌شدگان از اعضاي يك خانواده بوده‌اند، گفت: از تعداد مجروحان اين حادثه هنوز اطلاعات دقيقي وجود ندارد و بر اساس آمار اوليه پنج تن از مصدومان به بيمارستان‌هاي كرمان منتقل شده‌اند.

براساس اين گزارش، مختصات كانون اين زلزله در عرض شمالي 28/56 و طول شرقي 59/14 درجه ثبت شده است. اين زلزله در مرکز استان کرمان نيز احساس و باعث وحشت و اضطراب مردم شد.

پيش از اين نيز صبح امروز زمين لرزه اي به بزرگي ‌2.9 ريشتر امواج دروني زمين در حوالي شهرستان حسين آباد در ‌58 كيلومتري شهرستان فهرج به وقوع پيوسته بود.

درهمين رابطه امشب ستاد حوادث غير مترقبه استان تشکيل جلسه داده است و گروه هاي امدادي در سطح استان کرمان به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

 20 روستا در كانون زلزله

محمد برزنگ فرماندار شهرستان ريگان نيز در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: گزارش‌ها در خصوص آخرين خسارات وارده به منطقه زلزله زده حاكي از آن است كه ‌1800 واحد مسكوني روستايي و عشايري آسيب‌ديدند و تعدادي از روستاها با قطعي برق و آب مواجه هستند.

به گفته وي، نيروهاي امدادي علي‌رغم صعب العبور و كوهستاني بودن منطقه و مسدود شدن برخي جاده‌ها بر اثر ريزش كوه‌ خود را به منطقه آسيب‌ديده رسانده و هم‌اكنون نيروهاي امدادي در حال امدادرساني هستند.

وي خاطرنشان كرد: چادرهاي امدادي براي اسكان موقت آسيب‌ديدگان برپا شده و نيازهاي اوليه شامل غذا ودارو تأمين شده است.

برزنگ افزود: مركز زلزله در روستاي چاه قنبر بوده است و كانون اصلي زلزله ‌20 روستا را شامل مي‌شود و ‌50روستا و آبادي در اطراف اين كانون قرار دارند.

براساس گزارش ايسنا، هنوز از ميزان خسارات مالي و جاني اين زمين لرزه خبري دريافت نشده و ارتباط تلفني با اين منطقه قطع شده است.

بامداد ‌پنجم دي ‌1382 زمين لرزه اي به بزرگي ‌6/‌6 ريشتر در شهرستان بم روي داد که باعث مرگ ده ها هزار نفر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هنوز باور نکرده ایم ما در کانون خطر هستیم..((با توجه به تاريكي هوا تيم‌هاي جستجوگر از چراغ‌هاي خودرو براي يافتن مردم و زلزله‌زدگان استفاده كردند.))؟؟؟!! ایا این امدگی وامکانات مبارزه با بحران است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی