بازدید 36215
سرمقاله تهران امروز:

آقای احمدی نژاد از اردوغان یاد بگیرد

بغل‌گوش خودمان همین آقای اردوغان با برخی از وزرایش مشکل داشت و دارد اما به هر حال همدیگر را تحمل کرده با یکدیگر کار می‌کنند. ما همواره استقبال کننده خوبی بودیم اما بدرقه‌کننده خوبی نبوده‌ایم. بگذارید این بار قاعده فوق را نقض کنیم و نشان دهیم می‌توانیم با وجود اختلاف‌نظرها در کنار یکدیگر بنشینیم و به روی هم لبخند بزنیم و گذشته را فراموش کنیم.
کد خبر: ۱۳۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۲ 14 December 2010
تهران امروز در سرمقاله خود با شاره به عزل منوچهر متکی از وزارت خارجه نوشت:


*آقای رئیس‌جمهور معتقدند وزارت‌خارجه در حد دولت نهم نیست و به این نتیجه رسیده‌اند برکناری وزیر خارجه می‌تواند حلال برخی از مشکلات باشد. ما هم به نظر رئیس‌جمهور احترام می‌گذاریم اما نمی‌توانیم انتقاد خود را از این نحوه برکناری پنهان نماییم. مهم شخص نیست، رویه‌ای است که شکل می‌گیرد. باید حرمت افراد را نگه داشت و رئیس‌جمهور باید در این مورد، الگوی سایرین باشد.

*فرهنگ ایرانی و عادت و سنت‌های مذهبی، همه به ما یادآور می‌شوند حرمت افراد و بالاخص برادران مومن خودمان را نگه داریم. نباید اقدامات ما طوری باشد که خدایی ناکرده انگیزه دیگران را برای خدمت کاهش دهد. جوانانی که این حرکت را می‌بینند، چه تصوری از اختلاف‌ها در ذهن آنها شکل می‌گیرد و چگونه به حل اختلاف‌ها می‌اندیشند؟

*ماهیت سیاست چیزی جز اختلاف‌نظر نیست اما نحوه حل این اختلاف‌ها رابطه مستقیمی با فرهنگ سیاسی آن جامعه دارد. اینجا دیگر مخاطب، شخص خاصی نیست، خود ما هستیم. از من تا شما. نمی‌توانم با قاطعیت بگویم اگر جای وزیر خارجه با رئیس‌جمهور عوض می‌شد و همین اختلاف وجود داشت، در آن‌صورت برکناری شکل دیگری به خود می‌گرفت.

*بغل‌گوش خودمان همین آقای اردوغان با برخی از وزرایش مشکل داشت و دارد اما به هر حال همدیگر را تحمل کرده با یکدیگر کار می‌کنند. ما همواره استقبال کننده خوبی بودیم اما بدرقه‌کننده خوبی نبوده‌ایم. بگذارید این بار قاعده فوق را نقض کنیم و نشان دهیم می‌توانیم با وجود اختلاف‌نظرها در کنار یکدیگر بنشینیم و به روی هم لبخند بزنیم و گذشته را فراموش کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر