بازدید 14862

احتمال تعطيلي شنبه در تهران

مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران روز جمعه اعلام كرد كه ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون 154 PSI شده است كه نسبت به روز گذشته افزايش محسوسي نشان مي‌دهد.
کد خبر: ۱۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۳ 10 December 2010
در حالي كه تهران 32 روز را در شرايط «هشدار» سپري مي‌كند كه آمارهاي روز جمعه نشان مي‌دهد شاخص كيفيت هواي تهران باز هم افزايش يافته و از «نيمه هشدار» همچنان فراتر است.

به گزارش ايسنا، مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران روز جمعه اعلام كرد كه ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون 154 PSI شده است كه نسبت به روز گذشته افزايش محسوسي نشان مي‌دهد.

بر اين اساس شاخص كيفيت هواي تهران همچنان در شرايط «هشدار» قرار دارد.

دكتر يوسف رشيدي، مدير عامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران روز جمعه با اشاره به اين كه همچنان پايداري جوي در پايتخت ادامه دارد، به ايسنا گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد پايداري جوي در تهران و افزايش آلاينده‌ها تا يكشنبه ادامه مي‌يابد.

مهندس سيد امير فاتح وحدتي، رييس دبيرخانه كميته هماهنگي و نظارت مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران و رييس مركز پايش آلودگي هواي تهران نيز از تشكيل كميته اضطرار آلودگي هوا به رياست استاندار تهران در بعدازظهر امروز خبرداد و گفت: قطعا تصميمات لازم در خصوص وضعيت هواي تهران در اين جلسه اتخاذ خواهد شد.

سردار حسين رحيمي، رييس پليس راهور تهران نيز به ايسنا گفت: اجراي طرح سراسري زوج و فرد خودروها در روز شنبه همچنان ادامه مي‌يابد و با خودروهاي متخلف برخورد مي‌شود.

مهندس محمدرضا محموي، معاون عمراني استاندار تهران و جانشين رييس كميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران از احتمال تعطيلي شنبه به دليل افزايش آلودگي هواي تهران خبرداد.

وي با اشاره به افزايش غلظت آلاينده‌ها در تهران و تشكيل كميته اضطرار در بعد از ظهر جمعه از احتمال تعطيلي در تهران در روز شنبه خبرداد و به ايسنا گفت: براي حفظ سلامت شهروندان پس از ارائه گزارش‌ها و آمار درباره تعطيلي تصميم‌گيري خواهيم كرد.

وي يكي از دلايل افزايش ميزان آلودگي هواي امروز تهران را تردد خودروهاي زوج و فرد عنوان و تصريح كرد: چون در روزجمعه طرح زوج و فرد اجرا نمي‌شود لذا اكثر شهروندان با خودروهاي شخصي تردد مي‌كنند لذا آلودگي هم افزايش يافته است.

معاون عمراني استاندار تهران به ايسنا گفت: براي تسهيل در رفت و آمد شهروندان روزهاي جمعه را جزء طرح زوج و فرد قرار نداديم، اما به علت افزايش ميزان آلودگي روزهاي جمعه نيز در كميته اضطرار مطرح مي‌شود تا درباره آن تصميم‌گيري شود.

محمودي تصريح كرد: تعطيلي يكي از احتمالات هميشگي كميته است اما اينكه تعطيلي در چه سطحي از شهر باشد، لذا آمار و ارقام در كميته بررسي مي‌شود و چنانچه براي سلامت شهروندان مضر باشد تصميمات مقتضي را اتخاذ خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، تا قبل از ظهر امروز ميانگين غلظت آلاينده منوكسيدكربن در شهرداري منطقه 19، آزادي و امام خميني(ره) در شرايط «هشدار» قرار دارد.

همچنين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون نيز در پارك رز، دروس، شهرداري منطقه 16، ميدان فتح، آزادي و قلهك در شرايط «هشدار» بوده و ميانگين غلظت اين آلاينده نيز در مرز ورود به شرايط «هشدار» است.

گزارش‌هاي دريافتي حاكيست از 36 ايستگاه سنجش آلودگي هواي تهران تنها اطلاعات 20 ايستگاه دريافت شده و مابقي ايستگاه‌ها قطع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
آقا تعطیل کن ما مشقامونو ننوشتیم
شما نگو احتمال تعطیلی که هر وقت گفتی تعطیل نشد! سق سیاهی بس که!
به فرض که تعطیل کردید و به فرض که باد و باران هم آمد بعدش دوباره همین میشه باید فکری اساسی کنند رای این بنزین
بابا تعطیل کنین ما به کارای عقب موندمون برسیم ...
بابا پدر ما در اومد اینقدر که کلاس جبرانی رفتیم!!!!!!!!!!!!!!!!!
حداقل دانشگاه رو تعطیل نکنین...
آقايون مسئول
واقعا شما تهران هستيد و ميگيد كه هوا در شراطي اصطرار نيست ودر شرايط هشدار است.
من كه از تعريف هاي مثلا علمي شما سر در نمي يارم.با با به كي بگم من جوان سي وپنج ساله سه روزه در ناحيه سينه ام درد احساس مي كنم ونفسم بالا نمي ياد. با چند نفر ديگه هم صحبت كردم شرايط مشابه داشتند.نكنه اضطرار يعني اينكه تو خيابونا مردم شروع كنن به افتادن و مردن.
بجه هاي كوچك چه گناهي كردن ؟
با با كاري نمي تونيد بكنيد مشكلي نداره لااقل تعطيل كنيد مردم بچه هاشونو از اين شرايط مرگ تدريجي خارج كنند.
يعني چي از الان منتظر روز سه شنبه هستين كه شايد بارون بياد. نه اينكه بر اساس پيش بيني هواشناسي سه شنبه هفته گذشته قرار بود باد بياد!
بجای حل مشکل اصلی که همانا کیفیت افتضاح سوختهای فعلی اتومبیلها است، میخواهند هر روز مملکت را تعطیل کنند. ضمنآ خسارت این سوختها به موتور اتومبیل مردم، در آینده نمایان خواهد شد.
جمعه را هم به روزهای زوج و فرد اضافه کنید.امروز جمعه نمیدانید خیابان ها چه خبر بود از ماشین.یک هفته ماشین های شخصی ممنوع.
اگر فعالیت آتشفشانی دماوند مجددا فعال شود ممکن است ناچار شویم برای حفظ جان مردم
، تهران را تخلیه کنیم. اگر احتمال وقوع حمله هوایی دشمن، سیل، زلزله، یا هر رویداد طبیعی دیگری پیش آید، توقف در امور روزمره و نجات جان مردم غیرعادی بنظر نمی رسد. بنظرم خطر الودگی هوای تهران برای جان شهروندان کمتر از هیچیک از وقایع ذکر شده نیست ولی نمی دانم چرا تصمیم گیرندگان در این مورد با افکار عمومی تعارف دارند؟!!
درست است پدید آورندگان این پدیده خودمان هستیم و ممکن است برخی دستگاهها بابت اینکه بموقع با وقوع این معضل برخوردمناسب نکرده اند زیر سوال بروند و خسارات اقتصادی ناشی از تعطیلی ها و خسارات جانی وارده به مردم به گردن عده ای بیفتد ولی این دلیل نمی شود که با جان مردم بازی کنند. بنظرم باید شهر را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند و به مردم هم اعلام کنند که هر که جانش را دوست دارد تهران را ترک کند.
سلام، طرح زوج و فرد با این وضعیت حمل و نقل عمومی واقعا برای خیلی ها فاجعه است. من خودم استاد دانشگاه هستم. یک روز تصمیم گرفتم که به جای ماشین شخصی از اتوبوس استفاده کنم. با هزار زحمت و تحت کلی فشار سوار اتوبوس شدم. 1 پیرمرد مریضی اومد و کنار من ایستاد. بعد از مدتی یک صرفه توی صورت بنده کرد که باعث شد من تا ده روز تو خونه به خاطر سرماخوردگی بستری بشم و 100 نفر دانشجو از درس هاشون عقب بمونن.
از طرفی دیگه تحت اون فشار توی اتوبوس، همه مردم بوی گند عرق گرفته بودند و اون روز کلا من با اون شرایط کلی خجالت کشیدم تا رفتم دانشگاه
بابا مردم خفه شدن از این هوا یه کاری بکنید.
من در شهرستان زندگی میکنم و همیشه اینگونه اخبار را دنبال میکنم.
اخباری هم در مورد مرگ و میر(مستند و غیر مستند)خوانده ام. خواستم خواهش کنم سریعا این مشکل را حل کنید زیرا فقط پارامتر مرگ و میر کنونی ملاک نیست و طولانی شدن اینگونه آلودگی ها میتواند اثرات جبران ناپذیری بر بچه ها داشته باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل