بازدید 10414

بانك اشعار و نثر ادبي عاشورايي به روز شد

بانك اشعار و نثر ادبي عاشورايي را مي توانيد از نشاني http://ashoora.persianblog.ir مشاهده كنيد.
کد خبر: ۱۳۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵ 08 December 2010
بانك اشعار و نثر ادبي عاشورايي به مناسبت آغاز ماه محرم همه روزه اشعاري تازه در اختيار علاقمندان قرار مي دهد.

 عبد الرحيم سعيدي راد، مدير وبلاگ بانک اشعار و نثر ادبي عاشورايي در گفت و گو با خبرنگار «تابناك»، گفت: از سال 1381 به مرور به جمع آوري اشعار عاشورايي از كتاب ها و شعراي سراسر كشور پرداختم تا اينكه اين وبلاگ تبديل به يك بانك شعر عاشورايي تبديل شده است.

وي اظهار داشت: تا كنون در اين بانك، حدود 2 هزار شعرعاشورايي از شعاري كهن و معاصر منتشر شده است. اشعار ارائه شده در انواع قالبهاي شعري و موضوعات متنوع پيرامون حادثه جانسوز عاشورا مي باشند.

اين اشعار به دليل دسته بندي هاي متنوع شعري مي توانند مورد استفاده مبلغان حوزه هاي علميه، دانشگاهيان جهت ارائه پايان نامه هاي با موضوع محرم و عاشورا و نيز محققان، منتقدان،  اديبان و همه علاقمندان شعر قرار گيرند.

اين شاعر اهل بيت (ع)، ادبيات فارسي را مرهون واقعه عاشورا دانست و گفت: اين واقعه باعث غنا و بركت و  پربارتر شدن ادبيات فارسي شده است.

وي تصريح كرد: اگر چه در زمينه عاشورا و اشعار عاشورايي به طور كيفي كم كار شده است، اما چند سالي است كه شاعران جوان به طور جدي وارد كار شده اند و دست به خلق آثار در خور تاملي زده اند و اميد آن است كه در آينده اي نزديك اشعار عاشورايي به پختگي لازم برسد و در دو يا سه سال آينده شاهد آثاري با كيفيت بسيار بالا در اين حوزه ادبي خواهيم بود.

بانك اشعار و نثر ادبي عاشورايي را مي توانيد از نشاني http://ashoora.persianblog.ir مشاهده كنيد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان