بازدید 23688

آسمان تهران آبپاشی شد

هواپیماهای آبپاش تا ارتفاع 100 متر به زمین نزدیک می شوند تا ذرات معلق آلاینده را که بیشترین رنجش را برای تهرانی ها به دنبال داشته زمین گیر کنند.
کد خبر: ۱۳۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲ 07 December 2010
دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران از آبپاشی مناطق مختلف تهران شامل محدوده خیابانهای آزادی تا یافت آباد و آزادی ـ انقلاب، شهید مطهری و طالقانی و مناطق مرکزی شهر توسط هواپیماهای شرکت هواپیمایی خدمات وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

علی اشرفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه عملیات آبپاشی مناطق مختلف تهران افزود: هواپیماهای آبپاش تا ارتفاع 100 متر به زمین نزدیک می شوند تا ذرات معلق آلاینده را که بیشترین رنجش را برای تهرانی ها به دنبال داشته زمین گیر کنند.

وی اضافه کرد: سورتی اول پرواز ناوگان آبپاشی تهران انجام شده و در مرحله دوم مناطقی در مرکز، غرب و جنوب غرب تهران آبپاشی می شوند. آبپاشی در شرق تهران نیز در دستور کار است و با وارد شدن پنج هواپیمای دیگر به ناوگان آبپاشی تمامی مناطق پایلوت آبپاشی می شوند.

اشرفی پور با تاکید بر اینکه هر هواپیما هشت نوبت در روز پرواز می کند اظهار داشت: ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در روزهای متوالی آلودگی در صدر میانگین جدول PSI بوده اند و هواپیماها به شکل اسپره ای آب را در مناطق مختلف می پاشند تا ذرات معلق از هوا گرفته شود.

وی اظهار داشت: اگر این عملیات در حجم قابل توجهی انجام شود وضعیت هوای پایتخت بهبود می یابد این در حالی است که اعضای کمیته آلودگی هوای تهران از منتقدان این طرح هستند و آن را مطابق استاندارهای علمی و اقتصادی نمی دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۶
بی زحمت حیاط ما را هم آبپاشی نمایید.با تشکر.
تا اونجایی که من می دونم، بنزین هواپیما یکی از مهمترین آلاینده هاست. این هواپیما ها که پرواز می کنند، به اندازه ای که آلودگی تولید می کنند، هوا را تمیزی می کنند؟ البته این فقط یک سوال است
پس هوای خوب امروز به همین خاطر است؟؟؟؟؟
آب در هاونگ کوبیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
بیسواد هاون نه هاونگ! در ضمن این کار بیشتر آلودگی تولید میکنه و برای بستن دهان مردم است
خب نتيجش؟
ما که چیزی ندیدیم
به خدا بیاین اهواز رو هم ببینید.
ای ول دیدم هوا تمیز شده ها . امروز شنیدم هر بار 1500 لیتر آب میپاشند یعنی 8 بار هر کدام = جمعا یهنی 12000 لیتر در کل تهران . میشه یک قطره برای هر کوچه . آفرین به این ابتکار
دود ناشی از سوخت این سم پاشهای فکر کنم بیشتر هوا رو آلوده کنه
به اين ميگن تلطيف هوا به روش آفتابه اي نه باران مصنوعي
این هوا÷یما کجا بودند که سراغ جنگل گلستان نیامدن
اگر آب پاشی در ساعات نیمه شب تا ساعت 8 صبح انجام گیرد نتیجه بهتری خواهد داشت چرا که در روز گرمای هوا باعث تبخیر قطرات آب شده و اثر بخشی آن را از بین می برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
داداش می دونی چه صدایی می داد؟ آدم فکر می کرد جنگ جهنیه دومه . نصفه شب بیاد؟!
کار بسیار خنده داریه. درصد موفقیت این کار زیر صفره. واقعان کدوم کارشناسا چنین طرحهایی رو میدن؟؟؟ مسئولین میخوان فقط رفع مسئولیت کنن. حتی به قیمت از دست رفتن بیت المال. فردا منتظر گزارشی از سقوط یکی از هواپیماها هم میدین.
انتقال آلودگی از هوا به آبهای زیر زمینی !!!
معلومه خون تهرانيها از بقيه ايرانيها رنگين تره چرا توي مدتي كه مردم در جنوب كشور گرد و خاك ميخوردن كسي به فكر نبود!؟ چرا با وجود اينكه رسانه ها اعلام ميكنن هواي عسلويه 100 برابر از تهران آلوده تره اين هواپيماها لطف نميكنن بيان تميزش كنن . با وجود اينكه خيلي از مخارج پايتخت از عسلويه تامين ميشه . واي به شما!!!!!
اوه چه هوای لطیفی !!!!!!
آخيش! عجب هواي مفرحي شد
شنیده بودیم دشمن رو زمین گیر کنن ولی نشنیده بودیم ذرات معلق رو هم میشه زمین گیر کرد. من پیشنهاد میکنن با شدت هر چه تمام تر به ذرات معلق حمله کنیم تا جان به جان آفرین تسلیم کنند
خود این هواپیماها با توجه به ملخی بودن موتور آنها که بنزین مصرف میکنند خودشان آلوده کننده هوا هستند
چقدر با دوستان خندیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
بخند به روی دنیا تا دنیا به روت بخنده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
عجله نکن ! حالا مونده تا بخندیم !!!
هزینه این کاره ها را صرف متروی تهران کنند تنها راه حل مترو تهران است و بس
ما كه توي منطقه طالقاني بوديم و چيزي نديديم و نشنيديم
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
به نظرم به جای این کار یه طرح بریزیم همه تهرانیها بیان یه طرف تهران فوت کنن خیلی بهتره شاید نتیجه بده
به این میگن یه نظر کارشناسی
از فردا شاهد تصادفات هوايي در تهران خواهيم بود...
بابا عجب كاري كردن اينها بارك الله به اين دانشمندان با اين تز هاي عالي و محشري كه ميدن
منم توی منطقه طالقانی بودم و چیزی ندیدم احتمالا منظور از ارتفاع 100 متر از زمین نبوده بلکه از لایه ازن بوده!!!
بی زحمت مراقب باشید تولید رعد و برق و سیلاب نشود.
فکرنمیکنندآب پاشی باعث میشودکه آلودگی ها ی اسیدی درآمده و بر سر وروی این مردم بریزددست کم شب باشدکه کسی بیرون نباشد/
من فکر کنم مسئو لان اتیش سوزی جنگل های مازندران را با الودگی هوا اشتباه گرفتن بابا به جا این هزینه های بیخود 4تا مینی بوس بخرین تا از دست این قدیمی های دودزا خلاص بشیم به خدا هوا پاک میشه
اینا یک قطره آب می چکوندن دو برابر جاش دود می کردن
طرح پت و مت بود؟
آقا لطفا ماشين منو بشوييد چون من پول كافي براي شستن ماشينم در كارواش ندارم.
من پیشنهاد می دم که همه آقایون برن بالا پشتبون و لطف کنن از همون بالا خیابون و یه آب پاشی کنن ،هم تو مصرف آب صرفه جویی میشه و هم سیستم فاضلاب یه استراحتی می کنه. به این میگن صرفه جویی....
دست شما درد نکنه! جدید بود, تا حالا نشنیده بودم!
عوضش صادرات زغال از جنگلهای شمال زیاد میشه. کسی که اونجا را خاموش نمیکنه.
باور کنید نمی توانستم باور کنم که تصویب شده که با استفاده از هواپیماهای سم پاش اقدام به آب پاشی تهران برای کاهش الودگی هوا شود. در ادامه بررسی می کنیم چرا این برنامه نمی تواند منطقی و موثر باشد.
نمیدانم چرا این طرح تصویب شده اما به این دلایل این طرح نمیتواند موثر واقع شود:
۱-خطرناک ترین آلودگی هوای تهران مربوط به مونواکسیدکربن هست که حتی دانش آموزان دبیرستانی هم میدانند اساسا” در آب نامحلول است و تنها راه پاک شدن هوای تهران از آن وزش باد است.
۲-هواپیماهای مذکور دارای حجم مخزن بسیار محدودی در حد حداکثر دویست لیتر هستند که برای سمپاشی کافی است اما برای آب پاشی بیشتر به جوک شبیه است.
۳-برای دانستن بزرگی وسعت حجم در مقیاس طبیعت کافی بدانید که برای بارش فقط یک میلیمتر باران در تهران حدود سه میلیارد لیتر آب نیاز است!!! که از توان بشر با هر تکنولوژی خارج است.
۴-خود این هواپیماها در حین پرواز حجم زیادی آلودگی تولید می کنند که میزان آب پاشی آنها حتی کفاف پاک کردن آلودگی پرواز خود این هواپیماها را هم نمی دهد.
بهتر است به جای آب پاشی تهران به فکر خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای شمال کشور با روش آب پاشی هوایی باشیم! زیرا این روش برای کاهش آلودگی هوای تهران فاقد هرگونه توجیه علمی بوده و حرکتی صرفا” نمایشی محسوب میشود چیزی که در کشور ما بسیار بسیار شایع است. در واقع این حرکت چیزی شبیه آب بازی قلمداد میشود.
احسنت. ایرانی می تواند. برای افرادی که فقط بلدند مسخره کنند این طرح ها را متاسفم. اگر ایده بهتری دارید بسم الله. تابناک این دفعه دهمه که دارم پیام می دهم.
بابا به جای این مسخره بازیا یه فکر اساسی بکنید.
ناشکری نکنید مفتی میخندید
دوستان من درخيابان جمهوري هستم نزديك انقلاب هوا حدود ساعت 11 اندكي مرطوب شد.كه اصلا نمي دانستم ساعت اب پاشي چه ساعتي است اگر سورت پروازها بيشتر باشد فقط در مناطق الوده شايد با كاهش 20 درصدي الودگي مواجه شويم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی