بازدید 3215

كلاهبرداری ميلياردي با فروش خودروهاي گرانقيمت

تبهكار فراري تاكنون دو ميليارد تومان از صاحبان خودروهاي مدل بالا كلاهبرداري كرده است، اما از آنجا كه تلاش براي رديابي و دستگيري متهم فراري تاكنون بي‌نتيجه مانده، كيفرخواست غيابي‌اش صادر و پرونده به دادگاه كيفري ارسال شده است.
کد خبر: ۱۳۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۲ 07 December 2010
ایران: پرونده تبهكار فراري كه با جعل اسناد و فروش خودروهاي گرانقيمت، دست به كلاهبرداري ميلياردي زده بود، به دادگاه رفت.

اواسط ارديبهشت امسال مرد جواني به شعبه پنجم دادياري دادسراي الهيه رفت و به قاضي «شيخ كاظمها» گفت: حدود 15 روز پيش خودروي بي‌.‌ام.‌و گرانقيمت خود را براي فروش به يكي از نمايشگاه‌هاي شمال شهر برده و بيمه‌نامه و كارت خودرو را هم به مرد جواني كه از كاركنان نمايشگاه بود، سپردم.چند روز بعد وقتي در كمال ناباوري از صاحب نمايشگاه شنيدم كه مرد جوان پس از تسويه حساب خودرو را نيز با خود برده، راهي نمايشگاه شدم، اما به نتيجه‌اي نرسيدم.

در حالي كه پيگير موضوع بودم، صبح امروز هنگام عبور از خيابان ولنجك به‌طور اتفاقي خودرويم را داخل كارواش ديدم، وقتي سراغ صاحبش را گرفتم، مرد ميانسالي به طرفم آمد و در جريان سؤال و جواب‌ها گفت: خودرو را با پرداخت 150 ميليون تومان پول نقد به صورت قولنامه‌اي خريده و قرار است مابقي پول را به صورت اقساط بپردازد و بعد هم او سند بزند.

به دنبال اين شكايت، تيمي از كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي تلاش براي رديابي و دستگيري تبهكار فراري را آغاز كردند. در نخستين مراحل نيز دستور احضار صاحب نمايشگاه صادر شد.محمد در بازجويي‌ها به كارآگاهان گفت: هادي از شش ماه قبل در نمايشگاه مشغول به كار شده بود، اما پس از پنج ماه به بهانه‌هاي واهي تسويه حساب كرد و رفت، اما خيلي زود فهميدم او يك دستگاه خودرو بنز امانتي را با اسناد جعلي فروخته است، حالا هم از فروش خودروي گرانقيمت بي‌ام‌و يكي ديگر از مشتري‌ها باخبر شده‌ام، اما از همه چيز بي‌اطلاعم.

به گفته قاضي پرونده، تبهكار فراري تاكنون دو ميليارد تومان از صاحبان خودروهاي مدل بالا كلاهبرداري كرده است، اما از آنجا كه تلاش براي رديابي و دستگيري متهم فراري تاكنون بي‌نتيجه مانده، كيفرخواست غيابي‌اش صادر و پرونده به دادگاه كيفري ارسال شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری