بازدید 9798

فرمانده کل ارتش: فتنه گران با مهارت می آیند

وقتي در پادگان‌ها مي‌ديديم كه به عنوان مثال عكس سران فتنه در اتاق‌هاي برخي از سربازان است به آنها نمي‌گفتيم كه آن عكس را پاره كنند، بلكه به مسئول عقيدتي ـ سياسي مي‌گفتيم كه سعي كنيد از دل‌هاي آنها اين موضوع را پاك كنيد.
کد خبر: ۱۳۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲ 05 December 2010
فرمانده كل ارتش با اشاره به اينكه فتنه گران در آينده با مهارت بيشتري مي آيند، گفت :نبايد نگاه ملايمت‌آميزي از ارتش در برابر فتنه احساس شود .

به گزارش خبرنگار ايلنا امير سرلشكر عطاالله صالحي پيش از ظهر امروز در نخستين گردهمايي مسوولين واحدهاي امر به معروف و نهي از منكر ارتش جمهوري اسلامي ايران طي سخناني با بيان اينكه دشمن آرام ننشسته و با تجربه بيشتر به ميدان خواهد آمد ، بر لزوم ايستادگي در دين و اعتقادات و همچنين پيش‌سازي در اين عرصه تاكيد كرد وگفت: بايد راه‌هايي را پيدا كنيد كه دشمن نسبت به ارتش طمع نكند زيرا دشمن همواره نسبت به ارتش طمع دارد و به اصطلاح يك حساب خودماني در مورد ارتش دارد.

وي تاكيد كرد: من در تمام جلسات اين موضوع را گفته‌ام و در اينجا نيز تكرار مي‌كنم هيچ كس نبايد نگاه ملايمت آميزي از ارتش در برابر فتنه احساس كند.

فرمانده كل ارتش در ادامه سخنراني خود امر به معروف و نهي از منكر را از نظر نظامي، خط مقدم حق عليه باطل بر شمرد و خطاب به مسوولين واحدهاي امربه معروف و نهي از منكر ارتش گفت: نبايد روحانيون عقيدتي سياسي ما همچون پزشك صبر كنند بيمار به نزد آنها برود بلكه بايد مثل واكسيناسيون در دل جمعيت رفته با برنامه‌هاي دين شناسي، بصيرت افزايي و توحيد نسبت به قوي كردن نيروي انساني ارتش اقدام كنند.

صالحي در ادامه اظهاركرد: تزاحم حق و باطل خط مقدمي دارد كه همان امر به معروف و نهي از منكر است.

وي با بيان اينكه امروز فضا بگونه‌اي است كه به راحتي از امر به معروف و نهي از منكر صحبت مي‌كنيم افزود: تفاوت رساله‌اي كه در دهه 40 از حضرت امام به طور مخفي به دستمان مي‌رسيد با رساله‌هاي ديگر در بخش امر به معروف و نهي از منكر بود آن‌زمان فضا به گونه‌اي بود كه امر به معروف و نهي از منكر با خطر همراه بود.

فرمانده كل ارتش با بيان اينكه بصيرت امسال با بصيرت سال گذشته كه دشمن شناسي صرف بود‏‏، متفاوت است بر ضرورت بيان و آموزش حق و ولايت تاكيد كرد و گفت: من همواره با لباس غير نظامي به نماز جمعه مي‌روم و در ميان مردم حاضر مي‌شوم. در آن نماز جمعه حساس سال گذشته كه از دل جمعيت شعارهاي ضد نظام مي‌دادند ؛ به ما توصيه مي‌شد كه نرويم، اما ما عبور كرده و خود را به قلب نماز جمعه رسانديم و صحنه‌هايي بود كه همه آن را ديدند.

فرمانده كل ارتش گفت: وقتي در پادگان‌ها مي‌رفتيم و مي‌ديديم كه به عنوان مثال عكس سران فتنه در اتاق‌هاي برخي از سربازان است به آنها نمي‌گفتيم كه آن عكس را پاره كنند، بلكه به مسئول عقيدتي ـ سياسي مي‌گفتيم كه سعي كنيد از دل‌هاي آنها اين موضوع را بيرون كنيد تا خود عكس‌ها را پائين آورند.

وي گفت: اين شخصيت‌ها نيستند كه حق را تعيين مي‌كنند بلكه وقتي كه حق شناخته شود، شخصيت‌ها نيز شناخته مي‌شود.

صالحي گفت: لشكري كه دشمن دل به او بسته است لشكر جهل، ترديد و شك است و دشمن نيز در اصول‏ ايجاد شك مي‌كند.

وي با تاكيد بر نگاه تاريخي و عميق شدن در مسئله فتنه گفت: دكترين فتنه در انگلستان بوده و پيوند شديدي با صهيونيست دارد. دكترين فتنه مبتني بر دين‌سازي است‏، زيرا آنها بعنوان مثال با شيعه و يا مسيحيت مبارزه نمي‌كنند بلكه اهداف خود را با دين‌سازي‌هاي جعلي دنبال مي‌كنند. دين‌سازي مجاهدين خلق كه به منافقين تبديل شدند، بعث، وهابيت و بهائيت ريشه‌هاي فتنه‌اي دارد كه مركزيت آنها واحد بوده و در يك مكان هستند.

فرمانده كل ارتش خطاب به مسئولين واحدهاي امر به معروف و نهي از منكر گفت: بايد كاري كنيم كه در جوانان ما نسبت به حقيقت تشكيك نشود.

وي با تاكيد بر پيروي از راه حق، خدا و ولايت گفت: آن زمان شخص حضرت پيامبر(ص) بودند كه دست حضرت علي (ع) را گرفتند و بالا بردند اما امروز كسي را در جامعه نداريم تا دست اين سيد علي(مقام معظم رهبري) را بگيرد و بگويد اين آقا است.

صالحي با بيان اينكه اين مطلب را به دليل اينكه معظم‌له فرمانده كل قوا است نمي‌گويم‏، تاكيد كرد: چه باشم و چه نباشم حضرت آقا مصداق ولايت فقيه و ولايت امر است.

وي با تاكيد بر جلوگيري از عمل صوري به معارف اسلام، به ضرورت آموزش دين اشاره كرد و گفت: در آن نماز جمعه كه فتنه‌گر عرصه را از ما مي‌گرفت و يا زماني كه بر بالاي پشت بام الله‌اكبر مي‌گفتند دل فرزندان ما در خانه مي‌لرزيد و مي‌گفتند مگر مي‌شود الله‌اكبر گو را بازداشت كرد، اين يعني جنگ نرم دشمن كه بايد دلها را در برابر آن قوي كرد.

فرمانده كل ارتش در پايان ابراز اميدواري كرد كه ارتش ولايي پشت سر مقام معظم رهبري و در راه اسلام حركت كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل