بازدید 2102
یادداشتی از غلامعلی میگلی نژاد

مجلس از تولید بنزین غیراستاندارد جلوگیری می‌کند

کد خبر: ۱۳۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰ 05 December 2010
غلامعلی میگلی نژاد نماینده بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که هفته نامه صدای بوشهر به چاپ رسیده آورده است که سیستمی که برای پالایشگاه‌ها تعریف شده است برای تولید فرآورده‌های نفتی است نه تولید بنزین اما بنا به شرایط موجود برای خودکفایی وبه این دلیل که کشور در همه زمینه‌ها استعداد تولید را داراست، لذا از بین پالایشگاه‌های موجود 6 پالایشگاه به سمت تولید بنزین سوق داده شدند.

موضوعی که در هفته‌های اخیر در مورد بنزین تولیدی این پالایشگاه‌ها مطرح شده شائبه سرطانزا بودن این بنزین است که درخصوص این موضوع مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات مجلس مامور شدند تا قضیه را مورد بررسی قرار داده و گزارش نهایی را به کمیسیون ارائه دهند.

در اولین گزارش کارشناسی دیوان محاسبات آلوده بودن بنزین‌های تولیدی در پالایشگاه‌ها به صورت تلویحی رد شده است اما کمیسیون اصرار دارد که این موضوع دوباره مورد بررسی قرار گیرد که اگر این بنزین آثار سوء دارد تولید آن متوقف شود.

قرار است دیوان محاسبات آخرین گزارش خود را درخصوص بنزین تولیدی از پالایشگاه‌های پتروشیمی ارائه كند و سپس از ناحیه کمیسیون تعیین تکلیف شود و در دستور کار کمیسیون تاکنون قرار نگرفته است.

تا زمان ارائه گزارش کارشناسی از ناحیه دیوان محاسبات تصمیم‌گیری صورت نخواهد گرفت لذا باید منتظر شد تا از ناحیه دیوان محاسبات در ارتباط با بنزین تولیدی از ناحیه پتروشیمی منتشر شود.

در صورت اثبات سرطانزا بودن بنزین تولیدی در این 6 پالایشگاه، یقینا کمیسیون از تولید بنزین غیراستاندارد که مشکل زیست‌محیطی داشته باشد جلوگیری به عمل خواهد آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار