بازدید 38831
۶

آلوده ترین مناطق تهران

در این بررسی‌ها مشخص شد، ایستگاه‌های آزادی و پارک رازی بیشترین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و کمتر از 2.5 میکرون را با اعداد 237 و 195 دارا هستند.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۳ 03 December 2010
مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران اعلام کرد: ایستگاه‌های آزادی و پارک رازی بیشترین میزان ذرات معلق کمتر از 10میکرون و کمتر از 2.5میکرون را دارند.   

به گزارش فارس، با توجه به ادامه شرایط پایداری جوی هوا در کلانشهر تهران و بر اساس میزان آلاینده‌های اندازه‌گیری شده در سطح استان تهران که نشان دهنده حد بالاتری از میزان مجاز آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 و 10 میکرون بوده است و میانگین PSI=154 و PSI=108 را نشان می‌دهند.

در این بررسی‌ها مشخص شد، ایستگاه‌های آزادی و پارک رازی بیشترین میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و کمتر از 2.5 میکرون را با اعداد 237 و 195 دارا هستند.

این در حالی است که ایستگاه‌های آزادی، شهرداری منطقه 10 و میدان فتح، به لحاظ آلاینده‌ منواکسید کربن به ترتیب PSI=236 و PSI=210 و PSI=201 را دارا هستند.

البته بر اساس همین گزارش ایستگاه آزادی به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با PSI=237 در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد.لذا به طور کلی وضعیت آلودگی هوای تهران روز پنجشنبه 11 آذر در شرایط هشدار اعلام شده است.

در اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران آمده است بدیهی است در این شرایط برای کاهش اثرات ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون رعایت توصیه‌ها و اقدامات زیر تاکید می‌شود:

افراد سالمند یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تفنسی از حضور در معابر خودداری کنند.
ورزشکاران از فعالیت‌های شدید در محیط‌های روباز ورزشی و کوهپیمایی به ویژه در ساعات صبحگاهی خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: برای کنترل بیشتر عوارض آلودگی‌ها، واحدهای امدادی و اورژانس شهری، ماسک تنفسی مناسب را در اختیار همشهریان قرار دهند و عوامل راهنمایی رانندگی از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا به شدت جلوگیری کنند.

همچنین توصیه شده شهروندان ترددهای غیرضروری با وسیله نقلیه شخصی را کاهش داده و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
با سلام
در بخش تماس هم نوشتم
آیا می توانید یک تصویر ماهواره ای از شرایط فعلی تهران و تاثیر آلودگی هوای آن در سایت قرار بدهید بنده فکر می کنم که بسیا جالب تاثیر گذار باشد
با تشکر
با سلام
لازم است تا تذكري هم به تاكسي ها داده شود اين چند روزه برخي تاكسي ها خالي رفت و امد ميكردند و مسافرين را سوار نميكردند.
در ترمینال شاهد بودم اتوبوس های بیش از یک ساعت قبل از حرکت موتورشان روشن بود.اگر عمدا هم بخواهید هوای تهران را آلوده کنید به این خوبی نمی توانید!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار