بازدید 19702

آماری از تعداد پناهندگان افغانی در ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: هم اکنون حدود سه میلیون پناهنده افغانی در ایران حضور دارند.
کد خبر: ۱۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲ 01 December 2010
97 درصد از جمعیت این پناهندگان در داخل شهرها زندگی می کنند و از تمام تسهیلاتی که دولت برای اتباع ایرانی فراهم می کند، استفاده می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: هم اکنون حدود سه میلیون پناهنده افغانی در ایران حضور دارند.

سید تقی قائمی در مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزود: از این تعداد یک میلیون پناهنده، مجاز و بقیه غیرمجاز هستند.

وی گفت: همچنین هم اکنون حدود پنجاه هزار نفر از اتباع عراقی در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند. قائمی افزود: 97 درصد از جمعیت این پناهندگان در داخل شهرها زندگی می کنند و از تمام تسهیلاتی که دولت برای اتباع ایرانی فراهم می کند، استفاده می کنند.

وی گفت: سه درصد بقیه نیز بنا به درخواست خودشان در اردوگاه ها ساکن هستند.

قائمی افزود: در سه دهه گذشته به طور میانگین حدود پنج میلیون نفر را در ایران مورد حمایت قرار دادیم و بنا بر اظهارات سازمان های بین المللی، حمایت از آنها در حد بالاترین استانداردهای بین المللی بوده است.

وی گفت: شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان به شکلی حرکت می کند که به نظر می رسد جمعیت پناهنده رو به ازدیاد است بنابراین پیشنهاد می کنیم سازمان های بین المللی برای جلوگیری از ایجاد بحران جدید پناهندگی تلاش کنند.

قائمی همچنین پیشنهاد کرد از مردم و دولت هایی که در معرض ایجاد پدیده پناهندگی هستند حمایت شود و پناهندگان در کشورهای مختلف تحت آموزش های فنی، حرفه ای قرار گیرند تا در موقع بازگشت به کشورشان افراد مؤثری باشند.

وی با اشاره به حمایت سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف از کشورهای پذیرنده پناهندگان گفت: باید تلاش کرد تا با فراهم کردن امکانات در کشورهای مبدأ پناهندگان، امکان بازگشت داوطلبانه انان به کشورشان فراهم شود. مراسم شصتمین سالگرد تأسیس کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در این مراسم کارلوس زاکا گنینی نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران و سید تقی قائمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و تعدادی از کارمندان این کمیساریا و سازمان های مردم نهاد حضور داشتند.

وظایف این کمیساریا حمایت از کشورهای پناهنده پذیر و همچنین حمایت از پناهندگان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل