بازدید 27420

سناریوهای مختلف ویکی‌لیکس و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

در این اسناد آمده است که عربستان، بحرین، ‌امارات، اردن و مصر به صراحت از آمریکا خواسته‌اند، در برابر ایران از گزینه نظامی استفاده کند/ به هر صورت، انتشار این اسناد نشان‌دهنده وضع نگران‌کننده‌ای است که کشورمان در آینده نزدیک پیش روی خواهد داشت؛ چه اگر این اسناد واقعی باشد، ایران با یک جنگ اعلام ‌نشده از سوی همسایگان خود روبه‌روست؛ همسایگانی که خواهان رویارویی ایران و آمریکا هستند و خود را در این رویارویی منتفع می‌بینند.
کد خبر: ۱۳۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹ 30 November 2010
 چندی پیش، سایت «ویکی لیکس» دو سری اسناد محرمانه درباره افغانستان و عراق را منتشر کرده بود. انتشار این اسناد و همچنین اسناد جدید، نگرانی ظاهری مقامات نظامی و سیاسی آمریکا و بسیاری کشورها را به دنبال داشته است. البته هنوز نمی‌توان به درستی مشخص کرد که این اسناد تا چه اندازه واقعی و مستدل هستند و از همه مهمتر، هدف واقعی انتشار این اسناد چیست؟!

به گزارش «تابناک»، دکتر عیسی گل وردی در مطلبی که امروز در روزنامه «ملت ما» منتشر شد، جوانب گوناگون این مسأله را بررسی کرده که به شرح زیر می آید:

 باید این موضوع را در نظر داشت که این اسناد تحت هر سناریویی ممکن است منتشر شده باشند:

1 ـ انتشار اخبار واقعی و غیرواقعی برای تزریق راحت اخبار غیرواقعی
2 ـ مهره سوزان عناصر سوخته
3 ـ افشاگری واقعی

در سری جدید اسناد منتشره این سایت، مطالب تکان‌دهنده‌ای هست که جای تعمق بسیار دارد. درباره ایران، این متن‌ها شامل دو دسته سند است:

دسته نخست که بیشتر این اسناد را شامل می‌شود، به فعالیت‌های اعراب حاشیه خلیج فارس و در مرکز آنها درخواست پی در پی برای بمباران ایران می‌پردازد. این اسناد حکایت از درخواست برخی سران عرب از آمریکا برای حمله به ایران دارد.

بر پایه اسناد جدید «ویکی‌لیکس»، چند کشور عربی از جمله عربستان سعودی از آمریکا خواسته‌اند به ایران حمله نظامی کند. در اسناد جدید منتشره از سوی ویکی‌لیکس آمده است که کشورهایی چون عربستان، بحرین، ‌امارات، اردن و مصر آشکارا از آمریکا خواسته‌اند که در برابر ایران از گزینه نظامی بهره ببرد.

در اسناد دیگری به این نکته اشاره شده که پادشاه بارها از آمریکا خواسته که ایران را بمباران هوایی کند.

در یکی از این اسناد، مقام سعودی از قول عبدالله، ایران به مار تشبیه کرده و از آمریکا می‌خواهد که سر این مار را ببرد.

در اسناد دیگری از درخواست‌های مشابه مقامات کشورهای دیگر عربی از امارات تا عمان برای حمله به ایران خبر داده شده است؛ اسنادی که ویکی‌لیکس در صدد انتشار آنهاست، نشان می‌دهد که ترکیه به القاعده در عراق کمک و همچنین آمریکا از شورشیان کرد «پ.ک.ک» در این کشور حمایت کرده است.

البته باید توجه داشت اسناد منتشره در ویکی‌‌لیکس، به گونه‌ای است که هر خواننده‌ای که از اوضاع خاورمیانه بی‌اطلاع باشد، گمان می‌کند ایران ریشه همه مشکلات موجود در این منطقه است و همه کشورهای حاضر در این منطقه، خواهان از بین رفتن ریشه این ناآرامی‌ها هستند.

به هر صورت، انتشار این اسناد، نشان‌دهنده وضع نگران‌کننده‌ای است که جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک پیش روی خواهد داشت؛ چه اگر این اسناد واقعی باشد در واقع ایران با یک جنگ اعلام‌ نشده از سوی همسایگان خود، روبه‌روست؛ همسایگانی که خواهان رویارویی ایران و آمریکا هستند و خود را در این رویارویی منتفع می‌بینند.

باید این مسأله مهم را مد نظر داشت که با وجود روابط دشمنانه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران و حضور این قدرت اشغالگر در منطقه و در نزدیکی مرزهای کشور، رویارویی نظامی هیچ‌گاه در دستور کار مقامات جمهوری اسلامی نبوده و همواره روحیه دفاعی و ضداشغالگری و ادامه حضور آمریکا در منطقه بر فضای سیاست خارجه کشور حکمفرما بوده است، حال آن‌ که در حمله تروریستی 11 سپتامبر به خاک آمریکا، شهروندهای کشورهای عربی نامبرده به ویژه عربستان سعودی دخیل بودند و به طور کلی، ایدئولوژی و منابع مالی چنین حمله‌ای مستقیم و غیرمستقیم، از ناحیه دولت‌ها یا شهروندان این کشورها تأمین شده است.

این مسأله درباره تحرکات طالبان در افغانستان و معدود گروه‌های سنی معاند دولت در عراق نیز مصداق دارد؛ در حالی که نه تنها به هیچ عنوان رابطه‌ای بین حادثه 11 سپتامبر با دولت یا هیچ ‌کدام از شهروندان ایرانی یافت نشد، بلکه جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین‌کننده‌ای در برگرداندن ثبات و آرامش در عراق و افغانستان داشته است.

از اینجاست که ابعاد نگران ‌کننده مسأله روشن می‌شود و تلاش تخریبی برخی دولت‌های همسایه در سوءاستفاده از فضای روابط سیاسی تیره بین ایران و آمریکا در راستای برگرداندن تدریجی اتهامات خود به سوی ایران و نقش‌آفرینی در رویارویی دو کشور است؛ چیزی که اگر مورد اهتمام ویژه مقامات کشور قرار نگیرد، می‌تواند پیامدهای خطیری را در آینده داشته باشد و امنیت ملی را به خطر اندازد.

از این روی، پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل از نخبگان در بالاترین سطوح امنیتی کشور، نخست درستی و نادرستی این اسناد و دلایل انتشار آنها بررسی شود و دوم، راهبردهای متناسب برای مقابله با وضع پدید آمده در پیش گرفته و به مورد اجرا گذاشته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۵
ولی تابناک افشاگریهاش خیلی برای من جالب بو.د به ویژه اونایی که مربوط به شما بود از همه بهتر بودلطفا تمام مطالب مرتبط با ایران را شما هم منتشر کنید اگر به جریان آزاد اطلاعات اعتقادی دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
تابناک الان سیستم نظردهی کار نمیکنه ضمن اینکه در عرض چند دقیقه (شاید کمتر از 10 دقیقه) رای های منفی زیادی به 2 تا کامنت اول داده شد فکر میکنم طبیعی نیست و یک نفر داره سیستم نرم افزار سایتت رو دستکاری میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
تابناک میبینم یه چهل پنجاه نفر حامی هم استخدام کردی ... یهو در بعضی از نظرات مانند همین نظری که من زیرش نظر دادم میبینیم که رای ها کمی به سود همفکران شما تغییر کرده اما وقتی همه نظرات و رای ها رو نگاه میکنیم میبینیم این مسئله فقط محدود به همین یکی دو مورده و باقی رای ها در سایر نظرات به روال قبل و طبیعی خود برگشته ... در اینجاست که دم خروس نمایان میشه.
ناشناس
| Czech Republic |
۱۷:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
آقا این سیستم رای مخالف موافق مشکل داره یکبار صفحه رو باز میکنی 60 تا مخالف داره یک بار دیگه 30 تا مخالف درستش کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
با دوستان موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
تابناک چرا میشه رای منفی داد اما رای مثبت ثبت نمیشه . شما هم یاد گرفتین؟
به به چه عجب به جاي چسبيدن به تئوري توطئه يكم واقع نگر به مسئله نگاه كرديد. پيشنهاد خوبي است اگه گوش شنوايي باشه
"از این رو، پیشنهاد می‌شود با تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل از نخبگان در بالاترین سطوح امنیتی کشور، نخست درستی و نادرستی این اسناد و دلایل انتشار آنها مورد بررسی قرار گیرد.... "

آقای تابناک، خیلی وقته خبری از نخبگان برای رصد مسائل سیاسی و امنیتی در سطوح بالا نیست. خلاء مراکز مطالعات راهبردی اینجا خودش رو نشون میده، کشور فقط به فیزیک دان و دانشمند اتمی نیاز نداره بلکه به نخبگان و تحلیل گران ارشد در سطوح بالا نیاز داره
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۲۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
به نظر می رسد اگر در رابطه با امریکا تجدید نظر کنیم همه این کوتوله های عرب کیش و مات خواهند شد
تابناک تکلیف و خودت و ما رو مشخص کن. یه بار میگی ویکی لیکس خود امریکا راه انداخته یه بار حرفهاشو سند میکنی
مرگ بر منافق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
آخه همونجوری وسط هوا زمین میگی مرگ بر منافق؟ تو از هر دسته و گروهی هستی داری بدترین دفاع ممکن رو انجام میدی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
شما حالت خوبه؟؟
ناشناس
| United States |
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
هرکی منفی زده خودش باید شرم کنه که طرفدار منافقهاست مگه اینکه معنیه منفی عوض شده باشه!
بهترین راه حل و شاید تنها راه حل برقراری ارتباط با آمریکا می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
خوب شد تو سیاستمدار نشدی!
نمی دانم چرا بعضی ها اینقدر نسبت به اعراب خوش بین هستند .گویا تعصب مذهبی بعضی ها را کور کرده
ویکی لیکس کیه؟! چیه!؟کیه!؟
تابناک به شدت جو گیر ویکی درز شدی ها
بابا ول کن تخیلات رو هیچی تو دنیا به اون مهملات که عمدا با برخی حقایق مخلوط شده بهایی نمیده.
شنیده ها حاکی از آن است که تابناک لیکس هم اعلام موجودیت کرده اما با پنچری مواجه شد.
اين كجاش تعجب داره؟ مگه اين اعراب همانهايي نيستند كه در زمان جنگ در كنار صدام و دست در دست امريكا بر عليه ما در حال جنگ بودند؟ حالا اين در خواستشون كجاش تعجب داره ؟
‫مسیری که رهبر معظم معین کردند با بصیرت کاملا ادامه دهید و ترسی از این مواضیع نداشته باشید، خلاص ولک.
بنده اعتقاد دارم اگر اعراب زورشون به ایران می رسید منتظر امریکا نمی شدن و خودشون با ما خیلی وقت پیش وارد جنگ می شدن ، دلیل اون هم کاملا مشخصه به خاطر حسادت به نژاد ایرانی و پیشرفتهای چشمگیر ما و عقب ماندگی خودشون . به نظر من بهتره برای سکته دادن اعراب همه روزه پیشرفتهای ایران رو با بزرگنمایی به زبان عربی در شبکه های تلویزیونی نمایش بدهیم . یادمان باشد که علت ظهور پیامبر در میان اعراب جهل و عقب ماندگی فکری انها در میان سایر ملل بود که ظاهرا همچنان دارای مغزی پوک هستند.
با اين مسله هم مثل هدفمندي يارانه ها كنار ميايم، اصولاً ايراني با همه شرايطي ميسازه
وقتی که گوگل مپ(google map( اومد همه تعجب کرده بودند که چرا آمریکا اینکارو کرده.بعدا مشخص شد که دیگر به اونها احتیاجی نداره واطلاعات جدیدی رو جایگزین کرده .این سناریو هم منظورش اینه که یه موقع به ایران حمله بشه خواست عربها بوده است
متاسفانه دست اندکاران وزارت خارجه به جای آن که واقعیت را آنچنان که هست ببینند، آنچه را که ذوست دارند ببینند می بینند و می گویند!
و جالب اینجاست که هیچ کدام از کشورها اسناد را تکذیب نکرده اند!
فعلا این عربها هستند که دارند برای منطقه تصمیم گیری میکنند متاسفانه سیاست خارجی ما خیلی ضعیف شده و به این ترتیب اگر روزی جنگ بشه ایران در برابر کل اعراب وغیر اعراب باید بایسته .
این سندها تاریخ گذشته شدند و مربوط به جنگ سرد کشورهاست. چون دنیا در استانه جنگ سوم اتمی هستند .انتشار این سندها دوایی بر درد کسی نخواهد شد.سندها منقضی شدند و یا سوختندو باعث جنگ افروزی خواهد شد.این بازیه. جنگ اتمی در راهه.انگار یک انحراف فکری دنیا شده.وگرنه اینا هیچکدوم ارزش ندارند.بدرد هیچ کشوری نمیخورد که اجازه انتشار انرا دادند.(( یعنی پایان جنگ سرد و اغاز جنگ اتمی))
پاسخ ها
علی
| United Kingdom |
۱۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
عزیزم فکر کنم دوزش زیاد بود دفعه دیگه بیشتر دقت کن. وای خدایا یه بمب اتم می بینم شتلخ پوخ خ خ خ خ خ !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
ببینم داداش این نظر را داشتی می دادی قرص اکس زده بودی؟
ببنیم مگه اسناد بکلی سری یک دولت نیازمندی های همشهری که یک صدها هزار برگ از آنها را افشا کند واقعا مسخرس این یانکی های آدم کش معلوم نیست چی پیش خودشون فکر کردن که همچین نمایش تابویی رو راه انداختن .
پاسخ ها
شاهین
| United Kingdom |
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
یانکی آدمکش رو حتما بگو که دلت خنک شه خاورمیانه ای باهوش زیبای باتمدن!!!!
بهتره دست از خواب و خیال بر دارید امام حسین (ع) را هم کسانی شهید کردن که خود را مسلمان می نامیدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
اونوقت اين يعني خودتون رو ميذاريدجاي امام حسين اعراب رو جاي يزيديان؟؟!!!
این اخبار از سایت وزارت امور خارجه توسط یک افسر امنیتی در طی ماهها استخراج شده و در سایت ویکی لیکس قرار گرفته و هیچگدام از سران امریکا ان را رد نکرد ه اند در ثانی این اخبار موید واقعائیت هاست مگر در زمان جنگ همین عربستان و کشور های خلیج فارس و مخصوصا کویت که حتی جزیره بووارین بعلاوه صدهها میلیلارد دلار پول جهت سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار صدام قرار نداده بودند
پس چه جای تعجب است
کارز کار سهیونیستهاست
میخواند با این کارها توی دل مردم ایران رو خالی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Czech Republic |
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
شما ها کلا توهم صهیو نیست دارید
ناشناس
| United States |
۲۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
احتما لا شما هم خود سهیونیزمی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
بعد از 32 سال هنوز املای صهیونیستو بلد نیستی اظهار فضل هم می نمایی؟
حالا بعضی باید به این فکر کنند که چرا شاه به آمریکا و اسراییل نزدیک شده بود ! آیا از ترس اعراب نبوده ؟
تا به حال یک تروریست انتحاری ایرانی که خودش را برای کشتن غیر نظامی ها منفجر کرده باشد وجود نداشته است. سوال این است که چرا حامیان تروریست هایی مانند القاعده عربستان و دوستان ان است اما در نهایت ایرانی ها متهم میشوند.
بزرگترین دشمن رابطه و مذاکره ایران با امریکا اعراب هستند چون در حال حاضر با برگ امریکا در مقابل ایران بازی میکنند اما در غیر این صورت کسی انها را تحویل نمیگیرد.
این اسناد در صورت صحت باید درسی باشد برای انهایی که میخواهند به زور ایران را به اعراب بچسبانند. مشکل این است که کشورهای عربی هیچ تمایلی به این برادری زوری ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
سیستان و بلوچستان و ریگی یادمون نره
به تجربه ثابت شده كه اعراب از ما ايرانيها هيچ وقت خوششون نمياد و هزينه هاي هنگفتي ميكنن براي دشمني روزافزون ما و امريكا ازين رو به نظرم يه ارتباط در حد معقول با امريكا به بي اثر شدن اين هزينه هاي اعراب خيلي كمك ميكنه به نظرم ايران بايد مجسمه ي ازادي و حقوق بشر كوروش رو توي جزيره ابوموسي درست كنه چون اعراب خيلي به اون حساسيت دارن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
شدیدا موافقم .. نفرت دارم ازشون
دنياي قدرتمند خارج هر وقت تصميم بگيرد كه آشوب جدي درست كند يك موضوع و سناريوي قابل توجه و حقيقتا مكارانه اي را ساز ميكند اين موضوع و سناريو هم ميتواند از خود مايه گذاشتن باشد هم ميتواند از ديگران هزينه كردن باشو بنابراين نبايد ساده از اين جريان انتشار اسناد گذشت.متسفانه ما در كشورمان هم خائن زياد داريم و هم دوست نادان كه با رفتار و گفتارشان آب به آسياي دشمن ميريزند.بهر حال بايد فكري اساسي كرد تابناك راست ميگويد بايد نخبگان بنشينند و تجزيه و تحليل كنند.
اگر دروغ گفته بود دول عربی تکذیب میکردن
بنام خدا
فکرمی کنم نویسندگان مطلب براحتی درمسیر اهداف گردانندگان ویکی لیکس گام برداشتند چون از اهداف تاریخی ومشخص زورگویان «تفرقه بیانداز و حکومت کن»است که بنظر می رسد از اهداف برنامه ریزی شده آنها با اقدامات اخیر ویکی لیکس می باشد.امیدوارم گردانندگان سایت تابناک این بار هشیارتر از جریان فتنه در سال گذشته عمل کنند وفورا در دام فتنه اختلاف برانگیزی بین ایران واعراب نیافتند.
مومن از یک سوراخ چندبار مورد گزش قرار نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
اگه تفرقه افکنی بود تا حالا خود آمریکا بیشترین شکاف براش ایجاد شده
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
منطقی ترین نظرو این دوستمون دادن ولی منفی هایی که از تعصب داده شده کاملا پوچ و بی ارزش است حتی به خودشون زحمت نمیدن که فکر کنن ویکی لیکس این اسناد رو از کجا آورده؟ منبعش کجاست؟ می تونه اثبات کنه؟ چرا قبلا نامی از ویکی لیکس نبوده؟ جنگ بین ایران و اعراب به سود چه کسانی هست؟ همینطور سر خود میان و به خاطر نفرت و عقده ای که از نژاد عرب دارن میان و هیاهو می کنن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۰
دوست ناشناس من یک طرفه حرکت نکن ، واقعا برای تو جای تعجب نداره که تو ایران و خبر گزاریهاش فقط اسناد کشورهای دیگه گزارش میشه؟ یعنی حتی یک سند هم واسه خود ایران نبوده؟
اگر اینطوری نگاه کنی به همه چیز شک میکنی و احساس میکنی کلا غریبه هستی تو ایران و میری از بیرون گود مسئله رو نگاه میکنی
تا دیروز که ویکیلیس بر علیه آمریکا بود همه با خوشحالی ازش استقبال می کردند وحالا که بر علیه ما افشا گری کرده دروغگو شده و چرت و پرت می گه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۲:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
میشه بگی چیو افشا کرده؟ اینا که همون چیزایی بود که تا حالا از رسانه های امریکا میشنیدی، حالا ویکی لیکس از سفارتخانه ها دارد نقل میکند.
واقعا فکر می کردید که عربها با ما دوست هستند و گول ظاهرشان را خورده بودید؟ مسلم است که آنها خواهان نابودی و اضمخلال ایران هستند.
من ميگم تابناك زير پوستي شيطنت ميكنه همينه
وقتي عربستان چراغ سبز به آمريكا نشون داد كه از فضاي اين كشور جهت حمله به ايران ميتونه استفاده كنه اين نياز به افشاي ويكي ليكس نداره وقتي اردن ميگه ايران در پي نوار سبز شيعيست و از اوضاع عراق ناراضيه نيازي به ويكي ليكس نيست وقتي بحرين بخاطر وجود فارسهاي بحرين ايران رو بزرگترين دشمنش ميدونه به ويكي ليكس نياز نيست
آيا تابناك در جنگ نرم،روان مردم ايران رو ميخواين متشنج كنيد؟
آيا اين مقاله شما كمي بودار نيست؟
ايران هميشه تنها بوده و تمام دنيا بر عليه منافع ايران در جنگ جهاني در جنگ عراق در تمامي مسائل در مسئله ملي شدن نفت مساله جداسازي كشورهاي تازه كشور شده اي مثل امارات قطر بحرين از ايران كمك انگليس به شيخ خزعل و غيره آيا اين موضوع جديده كه تابناك انقدر گندش ميكنه و ميخواد تو دل مردم ايران ترس بندازه؟
تابناك عزيز ايراني باش و خودت رو بازيچه نكن امروز كانديداي شما رئيس جمهور نيست ولي فردا شايد باشه پس استقلال و سرفرازي ايران براي هممون خوبه يكم هوشيار باش و بازي نخور
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
چه عجب اینبار بدون پرچم اتگلستان نظر گذاشتی آقا مازیار
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۹
والا ما از خوندم مطلب تابناک اینطور که شما گفتی برداشت نکردیم.
کاش تمام اطلاعات منتشر شده را سایت شما منتشر بکند یا به اصطلاح اطلاع رسانی واقعی انجام بشود تا ما هم این همه دست به دامان سایت های خارجی نباشیم برای نمونه باز هم اطلاع رسانی سلیقه ای در مورد اسناد منتشره ویکی لیکس انجام دادید.
صبح عالي بخير
به امید ویکی لیکس ایران
اقا نظرات کارشناسی مردم از خود خبر جالب تره!
ای وای بر ما که در ایام انتخابات گول خوردیم افتادیم به جان هم اتفاق نداشتیم دشمن دندان تیز کرد اگه امام فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند منظورشون در زمان اتحاد ملت بود نه در زمان تفرق ببینید همیشه به زمان سخن بزرگان توجه کنیم پس باید به مسئله این اساند کاملا توجه شود و کارشناسان مورد بررسی قرار دهند . هوشیاری شرط لازمه
چند مطلب قابل تامل است 1-مخالفتهای آمریکا و ایران (حتی به ظاهر زیرا در دشمنی و دوستی به هر حال آمریکا منافع خود را میبرد) 2- این تهدیدات تازگی نداره 3- میتواند مانند نوار ویدیویی بن لادن در شب انتخابات آمریکا موجب تثبیت مجدد بوش شود واینگونه ظاهرا افشاگریها میتواند موجب توجیه هر گونه فضای ....شود ظاهرا انگیزه افشاگری مشخص نیست ولی میتوان از نتایجش نگران بود
یه مثل معروف هست که میگه تاریخ رو میشه عوض کرد ولی جغرافیا رو نه . ما بخواهیم نخواهیم در این منطقه ساکنیم و با هوش و درایت باید با همسایگان برخورد کنیم و سعی در آرام کردن منطقه داشته باشیم که خدای نکرده در صورت بروز جنگ متظررین اصلی ما و همسایگان ما هستند و آمریکا سود آنرا میبرد
وقتی می گویند که ویکی لیکس مهره است و این کارها اهداف سیاسی دارد پس باز مهم است؟
بابا ویکی لیکس گزارشهای سری سفارتخانه ها رو داره منتشر میکنه، خوب توش گفتن ایران فلان و فلان، خوب اینکه چیز جدیدی نیست. همینطوریش هم امریکا همانها رو میگفت. بهتره خودمون نرم افزارهای ویکی لیکس رو گیر بیاریم.
تابناک من با موزیلا فایرفاکس میتونم شونصد تا منفی و مثبت بدم چه حالی میده با یکی مخالف باشی !
اکثر منفی ها و مثبت ها مال منه ، برو درستش کن پدر جان یا حذفش کن.
قابل توجه آقایانی که سعی‌ کردن ایران را عضو اتحادیه عرب کنند اما عربها با غرور جواب نه دادن، حالا واقعیتها داره نمایان می‌شه
به نظر میاد ما دشمنانی به مراتب بدتر از آمریکا داریم
انها مارا ول کرده اند ما انان را ول نمیکنیم ولک.
نظر ما رو که هیچ وقت نمی ذاریواسه خودت میگم :
از اعراب خیری به ایران نرسیده و نمی رسه و نخواهد رسید . هویت ایرانی رو بچسبید اعراب ما رو به درون خودشون راه نمی دن .
چو ایران نباشد تن من مباد..
با سلام
نوسینده بسیار ساد انگارانه اظهار نظر نموده
حقیقت آنست طی 32 سال گذشته کشورهای حوزه خلیج فارس هیچگاه نگاه مثبتی به ایران نداشته اند و از هیچ کوششی برای تضعیف ایران و سوء استفاده از اختلاف ایران و امریکا دریغ نداشته اند و نابودی ایران به هر طریق جزء آرزوی آنان است و بسهولت این موضوع قابل اثبات بوده از جمله شواهد و قرائن آن :
حمایت بیدریغ از صدام
اجازه حضور امریکا در خلیج فارس
اجازه ایجاد پایگاه امریکا در کشورهای خود
ترویج و حمایتهای مالی گسترده از سلفی گری
رقابت خصمانه با ایران در جریان انرژی هسته ای و جریانات لبنان و فلسطین و ده ها دلیل و مصداقهای مختلف
ّبه نظر من در حال حاظر آمریکا با توجه به بحران مالیش و توانمندیهای ایران ظرفیت حمله به ایران و رسیدن به اهدافش را ندارد. اگر این توانایی را داشت منتظر فرمایشات عربهای منطقه نمی ماند، همانطور که به عراق حمله کرد در حالیکه خیلی از عربها مخالف بودند.
خوبه که این دشمن ما (آمریکا) اینقدر شعور داره که قبل از حمله بنشینه حساب کتاب کنه. میگن دشمن دانا به از دوست نادان.
آمریکا از انتشار این مطالب هدفی داره . شاید بخواهدبا مشغول کردن دنیا با این اراجیف کاری دیگر دور از چشمان انجام بدهد خدا بخیر کند
اسناد ويكي‌ليكس هيچ چيز به اطلاعات ما و واقعيت‌هاي موجود اضافه نكرده است؛ بدون اين اسناد نيز بسياري از مواضع واقعي اعراب و ساير موارد براي مردم مشخص بوده و هست.
نیازی به افشای اطلاعات ازطرف ویکی لیکس نیست . اصولا درروابط خارجی هرکشوری می کوشد خود را برترازدیگران جلوه دهد .پر واضح است که همسایگان ما بطور تاریخی درددل ازمادارند .
اینها همه بهانه ای است برای امریکا برای برقراری ارتباط با ایران
آقا تو را به خدا یه خبری هم از جنگلهای گلستان درج کنید.به خدا اتش به نزدیکی گرگان رسیده.امروز از گرگان هم میشد اتش رو دید.مسئولین کجان پس؟؟؟؟مگه این جنگل گلستان پارک ملی نیست؟؟؟چرا به دروغ میگین خاموش شده؟؟؟جنگلهای اسپانیا و پرتغال رو یادتون رفته که چطور تو بوق و کرنا کرده بودین؟؟؟؟صدا و سیما که قربونش برم انگار نه انگار.میدونم که کامنت منو نمیزاری
کاشکی تو این اسناد راجع به 11 سپتامبر هم پیدا می شد , به نظر من که کمی بو داره !
تابناک جان شما هم از خودتون اسنادی رو منتشر کنید حالا اگه چرت و پرت هم باشه زیاد مهم نیست مهم اینه که همه باور می کنن مثل اراجیف ویکی لیکس
ای بابا اینا همه کشورهای دوست و برادر هستند ، به همین خاطر هشت سال به صدام پول دادند که باری جنگ علیه ما اسلحه بخره. الان هم دارن دوستی و برادریشون رو ثابت می کنن
واقعا باید تاسف خورد به این همه نظرات نژاد پرستانه
اینترپل روز سه‌شنبه با اضافه کردن نام ژولین آسانژ به لیست قرمز خود، حکم بازداشت مدیر ویکی‌لیکس را به اتهام تجاوز آزار و اذیت جنسی صادر کرد ....... اینم از ویکی لیکس دوستان که داره به درک واصل میشه (:
ماشالله به منافق
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار