بازدید 33819

سن پیشنهادی احمدی نژاد برای ازدواج

احمدي‌نژاد با انتقاد از افزايش سن ازدواج در جامعه گفت: سن ازدواج در پسرها به 26 سال رسيده و در دخترها به حدود 24 سال. دليلي ندارد كه اين مقدار باشد و سن ازدواج مي‌تواند 22 سال، 20 سال و يا زير 20 سال باشد.
کد خبر: ۱۳۱۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۸ 20 November 2010
رييس‌جمهور با انتقاد از افزايش سن ازدواج در جامعه گفت: من اعتقاد ندارم كه لازمه يك ازدواج و تشكيل يك خانواده موفق، موضوع اشتغال و مسكن است، چراكه معتقدم بخش مهمي از زندگي ساختن است.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد عصر امروز شنبه در مراسم تجليل از فعالان حوزه ازدواج گفت: يكي از موضوعات مهم بشري در طول تاريخ ازدواج بوده و ازدواج در واقع يكي از مهمترين تصميمات هر فرد در زندگي است و آن‌قدر ازدواج مهم است كه در مورد آن تعبير واژه مقدس را به كار برده‌اند و از آن به عنوان يك امر مقدس ياد كرده‌اند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه زن و مرد مكمل يكديگر هستند، گفت: خداوند متعال اين با هم بودن را در خانواده قرار داد و در واقع خانواده بنيان و يكي از پايه‌هاي اصلي يك جامعه متعالي است و اگر خانواده دچار مشكل شود و استحكام نداشته باشد جامعه نيز به تبع آن دچار مشكل خواهد شد و به تعالي نخواهد رسيد.

وي با بيان اين‌كه خانواده نقش مهمي در تربيت افراد دارد و به تبع آن در انسجام و اصلاح جامعه نيز تاثير بسيار زيادي دارد،‌ گفت: انسان‌هاي بزرگ در خانواده‌هاي متعالي رشد كرده‌اند و كم مي‌شود كه در يك خانواده متلاشي كه داراي استحكام نيست، انسان‌هاي بزرگ رشد كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه محال است كه در يك جامعه، خانواده متلاشي باشد و آن جامعه به تعالي و موفقيت برسد، چراكه خانواده پايه است، با اشاره به اهميت محبت و عشق و تاثير اين عنصر در تعالي انسان گفت: در جامعه، ارتباطات اجتماعي بايد بر اساس عشق و محبت تنظيم شود تا آن جامعه رشد كند. اگر ارتباطات اجتماعي در يك جامعه بر اساس كينه‌ورزي تنظيم شود، محال است كه آن جامعه به سعادت برسد.

احمدي‌نژاد با طرح اين پرسش كه چطور مي‌شود كه روابط در يك جامعه را بر اساس عشق و محبت تنظيم كرد، گفت: در واقع وقتي كه اين عشق و محبت از خانواده به روح و جان انسان‌ها تزريق شود، ما مي‌توانيم به اين هدف برسيم و در واقع محور اصلي تشكيل خانواده بايد عشق و محبت باشد. در خانواده حلقه اتصال بين پدر و مادر و فرزندان و استحكام خانواده، عشق و محبت است و هر چه اين عشق عميق‌تر، قوي‌تر و مستحكم‌تر باشد خانواده‌ نيز بهتر و محكم‌تر خواهد بود.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت ازدواج گفت: در كشور ما به خاطر برخورداري از فرهنگ اسلام ناب امر ازدواج امري مهم است و بنيان خانواده‌ها مستحكم است و ما بايد آن را تقويت كرده و گسترش دهيم و اين‌كه بخواهيم ماموريت‌هاي خانواده را به نهادهاي اجتماعي بسپاريم امري غلط است و محال است كه آن‌ها بتوانند ماموريت‌هاي خانواده را به نحو احسن انجام دهند.

وي با بيان اين‌كه آن تربيت و اصلاحي كه بر مجراي عشق صورت بگيرد، خلل‌ناپذير است، گفت: افرادي كه جنايت مي‌كنند وقتي كه سابقه آن‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد مي‌بينيم كه آن‌ها دچار مشكلات فراواني بودند و يكي از مشكلات عمده‌اي كه آن‌ها با آن روبرو هستند اين است كه طعم محبت را نچشيده‌اند و نمي‌دانند محبت چيست، چون خانواده‌شان ريشه‌دار نبوده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت توجه به امر خانواده و استحكام آن در جامعه ما گفت: شياطين به دنبال برهم زدن اين امر هستند و با طرح مسائلي سعي مي‌كنند كه اين موضوع و استحكام را دچار خدشه كنند. وقتي خانواده درست شكيل گيرد، دكان شيطان تعطيل مي‌شود.

رييس‌جمهور با اشاره به تشكيل بنياد خيرين ازدواج گفت: اين امر كار مباركي است البته اين در فرهنگ ما بوده و قرار است سازماندهي شود. در فرهنگ ما فاميل‌ها و بستگان به كساني كه مي‌خواستند ازدواج كنند كمك مي‌كردند و بعضا اين كمك‌ها به نحوي بوده است كه دختر و پسري كه ازدواج مي‌كردند متوجه نمي‌شدند كه اين كمك‌ها از سوي ديگران صورت گرفته است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه ما از اين امر حمايت مي‌كنيم، گفت: در بحث اشتغال و مسكن من اعتقاد ندارم كه لازمه يك ازدواج و خانواده موفق اين دو موضوع است چراكه معتقدم زندگي ساختن است. دختر و پسر بايد بنشينند و با كمك هم زندگي را بسازنند وقتي همه چيز آماده باشد و بياييم و در يك فضاي كاملا آماده زندگي كنيم اتفاقي نمي‌افتد، در اين ارتباط بايد با جوانان صحبت كرد.

وي با بيان اين‌كه دولت تلاش مي‌كند تا پايان دولت دهم موضوع مسكن را به روز كند، گفت: ان‌شاءالله تا آن موقع مشكلي به نام مسكن در فهرست مشكلات ما نخواهد بود. در موضوع اشتغال نيز به همين نحو. وقتي از دو، سه گام آخر هدفمند كردن يارانه‌ها خارج شويم دولت تمركز بيشتري بر روي بحث اشتغال خواهد كرد و ظرف دو، سه سال اين موضوع را نيز به روز مي‌كنيم.

رييس‌جمهور با اشاره به بررسي صندوق توسعه ملي در مجلس گفت: وقتي كه قانون اين صندوق به دستمان برسد سالانه يك ميليون شغل علاوه بر شغل‌هايي كه در حال حاضر ايجاد مي‌كنيم، ايجاد خواهيم كرد. دولت اعلام كرده كه تا پايان سال از ايجاد يك ميليون و 300 هزار شغل پشتيباني مي‌كند و تا پايان مهرماه بيش از 800 هزار شغل ايجاد شده است و ان‌شاءالله تا پايان سال اين رقم از يك ميليون و 400 هزار تا عبور خواهد كرد. وقتي كه قانون صندوق توسعه ملي به دستمان برسد كار را از همين امسال شروع مي‌كنيم و ان‌شاءالله به نحوي پيش مي‌رويم كه در اواخر سال 90 و اواسط سال 91 بازار اشتغال چنان گرم شود كه جوانان دغدغه آن را نداشته باشند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به فعاليت تشكل‌هاي خيريه در امر ازدواج گفت: ما از اين موضوع حمايت مي‌كنيم چراكه ما بايد به سمت ازدواج آسان برويم.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت ازدواج درست و آسان و توجه بيشتر به آن گفت: ما در زمينه فرهنگي به اصل ازدواج و مسووليت خانواده و توجه به آن كمي غفلت كرده‌ايم و بايد اين جنبه را تقويت كنيم.

احمدي‌نژاد با انتقاد از افزايش سن ازدواج در جامعه گفت: سن ازدواج در پسرها به 26 سال رسيده و در دخترها به حدود 24 سال. دليلي ندارد كه اين مقدار باشد و سن ازدواج مي‌تواند 22 سال، 20 سال و يا زير 20 سال باشد.

وي با بيان اين‌كه كار اصلي از روز ازدواج به بعد آغاز مي‌شود و در واقع ساختن از آن موقع شروع مي‌شود، گفت: زن و مرد در خانواده بايد مكمل هم باشند و همانطور كه گفتم ما بايد بر روي اصل ازدواج و مسئوليت‌هاي خانواده بيشتر كار كنيم.

رييس‌جمهور به اهميت آموزش‌هاي پيش از ازدواج اشاره كرد و گفت: اين آموزش‌هاي پيش از ازدواج نبايد فقط به رابطه جنسي محدود شود. البته آن نيز نياز به آموزش دارد ولي عشق و محبت بالاتر از آن است، اخلاق و از خودگذشتگي و فداكاري و وقتي در خانواده فداكاري نباشد محال است كه آن خانواده بتواند دوام بياورد.

رييس‌جمهور با اشاره به اهميت توجه به فرهنگ ايراني و اسلامي و ارائه اين فرهنگ گفت: من بيش از آن‌كه نگران هجوم ديگران باشم نگران كم‌كاري خودمان هستم. ما بايد فرهنگ‌مان را عرضه كنيم و وقتي كه فرهنگ‌مان عرضه شود شياطين فرسنگ‌ها دور مي‌شوند. مقداري در حال حاضر در فضاي عمومي در اين زمينه رهاشدگي وجود دارد به خصوص در اين امر كه بايد آن را برطرف كنيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بار ديگر گفت: بهترين سن ازدواج براي دختران 17 و 18 سالگي است و براي پسران 20 و 21 سالگي است.

رييس‌جمهور خطاب به خيرين امر ازدواج گفت: ان‌شاءالله تا دو سال ديگر با همت شما ديگر دغدغه ازدواج جوانان را نداشته باشيم.

در اين همايش از تعدادي از فعالان امر ازدواج تقدير و قدرداني شد و پيش از صحبت‌هاي رييس‌جمهور، بذرپاش رييس سازمان ملي جوانان به ايراد سخنراني پرداخت.

در اين مراسم علاوه بر رييس‌جمهور، وزير كشور، بذرپاش رييس سازمان ملي جوانان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه حضور داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۳
با کدوم شغل و درامد وسرپناه؟
تو بگو 30 سال.کو شرایط؟؟؟
آقاي رئيس جمهور من يه جوون 23 ساله هستم . سربازي رفتم و نياز به ازدواج هم دارم چون مثل خيلي از هم سنهاي خودم دنبال دوستي خيابوني نيستم .
يه پدر دارم كه كارمند هست .شما بگيد من چطوري ازدواج كنم ؟
خواهشا نطرم درج بشه ....
4سال لیسانس + 2سال خدمت + 1سال کار
یعنی کمترین حالت میشه 25 سالگی .
ما هم بدمون نمیاد زود سر و سامون بگیریم اما چجور!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۳۰
دوشت عزیز بنده به گفته نزدیکان در مدرسه و دانشگاه درسم خوب بوده الان بعد از لیسلنس و خدمت 27 سالمه 3ماهه رفتم سرکار هیچ سرمایه ای هم ندارم حتی برای رهن یک خانه
اونوفت ایشون راجع به درآمد پیشنهادی برای ازدواج حرف نزدن؟! چه برای مرد، چه برای زن؟!
اگه اشتغال و مسکن نیست پس چیه؟ با چی بسازیم؟ آقای احمدی نژاد بگن من همین فردا با دختر مورد علاقم ازدواج میکنم
ایشان بهتر است کار ایجاد کنن برای جوانان وگرنه بیش از نیمی از جمعیت جوان در ایران از بیکاری
در خیابانها غاز میچرانند. در اینصورت با ازدواج معضل بیکاری برطرف نمیشود جز آنکه به کودکان خیابانی چند میلیون دیگر اضافه میشود. چرا بجای حل صورت مسئله رو نمائی میکنید؟
خیلی امکانات محیا ست برای جوانان سن ازدواج ملاک نیست شرایط بدهید
اگر شرايط اقتصادي مهيا باشد چه اشكالي دارد
انشاء الله امیدواریم تا دو سال دیگر مساله ازدوراج حل بشه برا جوونا
آقا جه جوری 20 سالگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا 25 سالگی باید تو دانشگاه فسفر بسوزونیم تا یه مدرک کپک زده بدرد نخور بهت بدن, بعد یکسال باید بدوی التماس کنی که ببرنت سربازی!!!! 2 سال با فوق لیسانس یا دکترا باید تو پادگان ... بعد 2 سال باید بدوی دنبال کار با هزار جور آزمون و گزینش آنچنانی بیارنت سر کار با حقوق 360 تومن!!!! بعد باید 5 سال کار کنی تا یه پولی برای ازدواج و پول پیش خونه جمع کنی!!!
حالا بگین 20 سالگی ازدواج کنید
ان شا الله بعد از هدفمندی یارانه ها نه تنها سن ازدواج میاد پایین بلکه ازدواج دوم هم باب خواهد شد!!
ببخشید جوانی که 4 سال از زندگیش رو حداقل برای تحصیلات دانشگاهی می ذاره و بعد در خوشبینانه ترین حالت 2 سال رو سربازی می ره و در زمان خدمت حق کار کردن و اعتراض رو نداره ... اون وقت می تونه مسئولیت یکی دیگه رو قبول کنه ..... چه کاریه ؟ 40 سالگی هم زودشه .....
سن ازدواج در کشورهایی مانند انگلستان و آمریکا که ما آنها را بی بند و بار می پنداریم به مراتب پایین تر از ما است و علت های اصلی آن هم شغل ، امنیت اجتماعی و امنیت مالی است. چراکه یک جوان کافر آمریکایی با مدرک دیپلم می تواند شغلی داشته باشد که با درامد آن در عرض یک سال همه نیازهای اولیه خود شامل خوراک پوشاک و مسکن را برطرف کند. حال بچسب ایران را که با حقوق 300 هزارتومنی باید بره گوشت کیلوی 15 هزارتومنی بخره
اين مدينه فاضله كه دخترها و پسرها در اون بدون هيچ مشكلي زود ازدواج مي كنن كجاست؟
آخه 21 سالگی تازه سربازی تموم میشه!!!!!!!
آقاي احمدي ن‍ژاد پسر خود شما اگه يه كارمند معمولي بود و ماهيانه 600 تومان (بدون هيچ قسط و كسوراتي) درآمد داشت و هيچ پشتيباني مالي نداشت ميتونست هم كرايه خونه بده هم ديگر اموراتش زندگيش رو بگذرونه؟؟؟ به خداوندي خدا نميتونست
خاله بازي !؟ بابا بيست ساله ها كه نمي تونن دماغ شونم بالا بكشن! ببينين اونايي كه كار دارن چند سالگي ازدواج مي كنن! اين سن كه شما گفتين برا بيكاراست!!!
دیگه تو سن چهل ساگلی هم نمیشه زن گرفت چه برسه تو بیست سالگی
لازمه ازدواج، اشتغال و مسكن نيست. چون مي‌شه تو پارك خوابيد و گدايي يا دزدي كرد. فقط نكته مهم اينه كه يه مرد و يه زن باشند كه همديگر رو كامل كنند و احساس خوشبختي نمايند.
جناب آقای رییس جمهورمحترم اگراعتقاد به سن ازدواج دختران در17و18 سالگی دارید ومیخواهیدسن ازدواج پایین بیاید چرادختری که دراین سن ازدواج میکند بجای تشویق تنبیه میشود وباید ازدبیرستان اخراج شود بجرم ازدواج
ان‌شاءالله به کارمندان دولت که زمین دریافت نکرده اند زمین داده شود تا مشكلي به نام مسكن در فهرست مشكلات ما نباشد ما در شهرها این همه زمین داریم چرا سیاست انقباضی داریم و رو اوردیم به برج و ارتفاع سازی
شرمنده اگه زير 20 سال باشه كار چي ميشه درآمد چي ميشه خونه چي ميشه !!!!!!!!! 2 سال بعد طلاق و بعد بيچاره گي شروع ميشه !!!!!!!
من 28 سالمه .ولی میبینم بعضیا فقط ازدواج می کنند که بگند ازدواج کردند !!ازدواج فقط برای روابط جنسی نیست.این که تو چه سنی ازدواج میکنی کمیته.زندگی باید کیفیت داشته باشه تا بگیم زندگی میکنیم.وگرنه بدون شغل و مسکن و پول درست حسابی چه ازدواجی؟یکی دیگه هم با ما بدبخت میشه.یه درد می شه صد تا.ولی با اقای رییس جمهور موافقم ، اگر کسی از هر لحاظ تامینه چه بهتر 18 و19 سالگی بهترین سنه ازدواجه.
1- رييس‌جمهور با انتقاد از افزايش سن ازدواج در جامعه گفت: من اعتقاد ندارم كه لازمه يك ازدواج و تشكيل يك خانواده موفق، موضوع اشتغال و مسكن است، چراكه معتقدم بخش مهمي از زندگي ساختن است.
2- احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه محال است كه در يك جامعه، خانواده متلاشي باشد و آن جامعه به تعالي و موفقيت برسد
پرسش: اگر جوانی بیکار و فاقد مسکن ( هر چند اجاره ای ) باشد چگونه می تواند ازدواجی پایدار داشته باشد؟
آره دیگه بعد که 2 روز گرسنگی کشیدن عاشقی یادشون میره بعد تازه اول داستانه هی میزنن تو سرو کله هم و دست آخر توبهترین حالت با یه بچه طلاق میگیرن و می افتن به جون خیابونا.بعضی وقتها هم میزنن همدیگه رو میکشن یا بچه رو میکشن بالاخره یکی این وسط میمیره.
آخه نمیشه که یه نظر کلی داد .. به نظر من دختر و پسر باید به شرایط خودشون نگاه کنن و بعد درست و منطقی تصمیم بگیرن .. بالاخره اتفاق پیش پا افتاده ای که نیست ..
خيلي ببخشيد ولي اگه براي ازدواج اشتغال و مسكن مهم نيست پس چي مهمه؟ فكر نميكنيد وقتي از نظر مالي خانواده دچار مشكل باشه، كم كم استرس و عصبانيت جاي عشق رو ميگيره!
بهترین سن طلاق است این
سن مناسب برای ازدواج پسران ایرانی 25 و 26 می باشد که به رشد فکری مناسبی رسیده اند نه 20 و 21 سال که هنوز خامی از سر و کله شان میبارد
اين سربازي رو برداريد ما هم 2 سال زود تر ازدواج كنيم!
آقا شما بگین من 27 سالمه ، خدمت سربازی هم 6 ساله تموم شده ، پدرم انقدر قدرت مالی نداره که هزینه ازدواج منو بده. تو خرج خونه هم به خانواده کمک میکنم، ماهی 400 تومن هم در میارم ، به نظر شما چطور میشه ازدواج کرد؟؟؟ ازدواج هدف نیست ، ازدواج یک اتفاقه . من 40 سالگی رو برای ازدواج مناسب میدونم، اصلا ازدواج کنم که چی بشه؟
اصلا اگر دو نفر از نظر مالی هم کاملا بی نیاز باشند باز ازدواج در سن کمتر از 25سالگی از نظر روان شناختی کاملا اشتباهه چون معیارهای جوانان در این سن بسیار خام و اشتباهه و در عرص 3-4 سال تغییر می کنه و به جدایی منجر میشه...
من 24 سالمه و دانشجوی فوق لیسانسم.خیلی هم دوست دارم ازدواج کنم ولی با کدوم کار، کدوم درامد، و هزارو یک بدبختی دیگه. خواهشا پیام را حتما درج کنید.
منظور آقای ریس جمهور عقد است و نه عروسی هروقت شرایط مهیا شد عروسی کنند اینطوری راه انحراف بسته می شه
با اجتزتون پنج شنبه مراسم عقدم هست
باور کنید خدا تو قرآن گفته اگر به خاطر مشکل مالی نمیرید جلو من خودم از فضلم سیرابتون میکنم( سوره نسا)
من 21 سال دارم و شاغل هم نیستم
گاهی کارت پخش میکنم
اما به خدا اعتماد دارم
هرروز وضعم داره بهتر میشه
احتمالا یک کار هم داره برام جور میشه
بدرود
مگه با جیب خالی هم میشه ازدواج کرد.!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الحمدلله كه بيكاري رو حل كردن مسكن هم داره حل مي شه مشكل ازدواج هم كه مشكلي نيست
به نظرم طرحی خوبی است امافکر کنترل جمعیت هم باشیدچون با10سال کم کردن سن ازدواج امکان تولد4یا5 بچه بیشتردراین مدت وجود دارد ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار