بازدید 13116

شهرداری مشهد 300 گربه را عقیم کرد

بعد از عملیات عقیم‌سازی، از گوش سمت راست حیوان نر و از گوش سمت چپ حیوان ماده، تكه‌ای بریده می‌شود تا شناسه حیوان عقیم شده باشد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶ 19 November 2010
مدیر عامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری مشهد گفت: از تیرماه سال جاری تاكنون، 300 گربه ولگرد در مشهد عقیم شد.

به گزارش موج؛ علی نجفی افزود: گربه‌های ولگرد یكی از معضلات شهری است كه این حیوان با استفاده از تله‌های مخصوص زنده‌گیری و توسط دامپزشك متخصص جراحی و عقیم می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از عملیات عقیم‌سازی، از گوش سمت راست حیوان نر و از گوش سمت چپ حیوان ماده، تكه‌ای بریده می‌شود تا شناسه حیوان عقیم شده باشد.
 
وی در ادامه از جمع‌آوری 697 قلاده سگ ولگرد در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: جمع‌آوری سگ‌ها به روش زنده‌گیری است كه بعد از انجام آزمایشات متعدد در صورت بیمار بودن، حیوان بعد ازبیهوش شدن، به طریق «مرگ با ترحم» از راه تزریق سم كشته و به صورت بهداشتی دفن و امحاء می‌شود.
 
نجفی تاكید كرد: كار جمع آوری حیوانات موذی براساس ماده 55 قانون شهرداری ها بر عهده این نهاد قرار گرفته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۲
زحمت کشید/ من خودم مشهدی هستم فقط توی کوچه ما 300 گربه داره...
بهم زدن چرخه حیات میتونه پیامدهای ناگواری رو داشته باشه. باید توجه کرد که عقیم کردن گربه ها در نهایت باعث افزایش جمعیت موشها نشه. بهرحال همینکه شاهد کارهای عجیب سالهای قبل نیستیم بازم خوبه چون حیوانات هم حقوقی دارن
چرا نظام طعبیت را به هم می زنید؟ آنها هم حق زندگی و تولید مثل دارند اگر بحث این است که گربه ها ولگرد هستند می توانند از آنها نگهداری کنند نه آزارشان بدهند و عقیمشان کنند
دست شهرداری درد نکنه که حداقل جون شیرین این حیوانات زبان بسته رو ازشون نگرفتن و از این طریق هم اونها با گرفتن موشها ، از زحمات شما قدر دانی می‌کنن
شهرداری تهران یاد بگیره . گربه از سرو کولمون داره بالا میره . من نمی دونم چرا گربه هارو عقیم نمی کنن ؟ اونم این گربه ها که بسیار بی غیرت هستن و موش از دو متریشون رد میشه پا به فرار میذارن .
پس این حیوانات زبان بسته کجا زندگی کنند.
ای بابا اوناکه اینهمه زحمت کشیدن گربه هاروگرفتن چراولشون کردن دیگه !میدادن شرکتای سوسیس کالباس سازی
مگه گربه غیر ولگرد هم هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی در صورت ابتلا به چه نوع بیماری این حیوانات مظلوم محکوم به مرگند؟
خدا خيرشون بده كاش تو تهرانم اينكارو انجام بدن . توي دهكده المپيك پر گربه است به 137 زنگ زديم گفتن خود اهالي محل بايد يه جوري از شرشون خلاص بشن و وظيفه شهرداري نيست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
همشهری محترم و137 عزیز این موجودات زیبا شر نیستند لطفا" به مخلوقات خدا توهین نکنید این ما آدما هستیم که جای اینها را تنگ کردیم وبه طبیعت تجاوز کردیم.
مگر گربه جز ولگردی کار دیگه ای هم داره نکنه انتظار دارید هر روز بره اداره و کارت بزنه
قربون دستتون بیاید این گربه های تهرون رو هم وازکتومی کنید اونقد زباله خوردن هم هیکل شیر شدن
حيوانات زبان بسته هستند، اين کار با مخلوقات خدا گناه کبيره است که انجام دهندگان آن به کيفر خواهند رسيد ، شهرداری اگر راست می گويد موشها را نابود کند نه گربه ها که خود موشها و سوسک و ساير جانوران موذی را می خورند
اگر اين خبر به اطلاع عموم نمي رسيد مشكلي پيش مي آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۹
این خبر خیلی هم مهمه.آفرین به شهرداری مشهد وآفرین به تابناک.به امید روزی که به حقوق واخبار حیوانات در جامعه ما اهمیت داده شود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی