بازدید 12267

خزعلی: برخی سابقه جنگ جعل می کنند

ما امروز از زبان این جریان چیزهایی می شنویم که در انقلاب نشنیده بودیم.علاوه بر آن برخی افراد این جریان که هیچ سابقه ای در دفاع مقدس ندارند امروز برای خود سابقه جنگ تولید می کنند وبه نوعی سوابق انقلابی و مبارزاتی پیش کسوتان عرصه نظام،انقلاب و دفاع مقدس را زیر سوال می برند.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵ 16 November 2010
روزنامه حزب الله نوشت:

متاسفانه به دليل درگيري‌هايي كه پس از انتخابات رياست جمهوري دهم بين فرزندان انقلاب اعم از راست وچپ به وقوع پيوست، آشفتگي جدي را در دو جناح اعم از اصولگرا يا اصلاح طلب مي‌بينيم.
 
مهدي خزعلي فرزند آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي متولد 1344 در قم است. وي پس از حضور احمدي‌نژاد در دولت انتقادات تندي را عليه وي مطرح كرد که به دليل همين انتقادات صلاحیتش در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و سازمان نظام پزشكي رد شد.

این  نویسنده، پزشک و وبلاگ نویس منتقد دولت که پس از حدود یک ماه بازداشت بعد از ظهر جمعه ۲۲ آبان ماه به قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد در خصوص نحوه دستگیری خود به حزب الله گفت: روز چهارشنبه 21 مهرماه 1389 ساعت 8 صبح، از پلیس امنیت تماس گرفته و از بنده دعوت کردند که من هم عازم شعبه چهارم امنیت ( مستقر در اوین ) شدم. ولی متاسفانه روزنامه منتسب به دولت در خبر کذبی مدعی شده بود " مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی روز چهارشنبه 21 مهر 89 هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت، باز داشت شد!" که من این مساله را تکذیب می کنم.

وی ادامه داد:این روزنامه در چند سطر خبر مختصر اتهاماتی را متوجه من کرده که از اساس دروغ است نشر اکاذیب جزو اتهامات من نیست علاوه بر آن من هیچ گاه عضو انجمن حجتیه نبوده و نیستم و اعتقادی هم به عضویت در چنین انجمن هایی ندارم.

خزعلی گفت:بنده به اتهام نشر اکاذیب و افترا از این روزنامه شکایت خواهم کرد و امیدوارم که به این مساله رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه این بسیجی خیبر تا آخر در دفاع از انقلاب اسلامی ایستاده است و صحنه را ترک نخواهد کرد، گفت:این جریان آرزوی فرار این پزشک بسیجی را به گور خواهند برد چرا که  ما امروز قصد داریم خود را برای رقابت های بعدی آماده کنیم.

وی در توضیح این اظهارات خود گفت: امروز جرياني كه هرگز در جبهه و جنگ نبوده و با فرهنگ ايثار و شهادت آشنا نيست مراكز قدرت و تصميم‌گيري را در دست گرفته ‌است بر همین اساس ما در صدديم براي رقابت با اين جريان، افرادي معتقد به تفكر انقلاب اسلامي و آرمان های نظام و امام را زير يك چتر جمع كنيم و کشور را از مشکلاتی که در عرصه های مختلف اعم از سیاسی ،اقتصاد،فرهنگی ،اجتماعی و.....با آن مواجه شده نجات دهیم.

مهدي خزعلي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين همان جرياني است كه امروز منتقدان دولت با بخشي از اصلاح طلبان به دنبال تشكيل آن هستند، گفت: اين جبهه مستقل بوده و راست وچپ را قبول ندارد و به طور کلی به هيچ يك از جناح‌هاي سياسي حاضر فكر نمي‌كند و در آنها نمی گنجد.

 اين جريان در پي احياي ارزش‌هاي انقلاب و حفظ نظام است.

وی افزود: هر كس فارغ از اين كه اصولگرا يا اصلاح طلب باشد مي‌تواند در اين جريان حضور داشته باشد به شرط آنكه معتقد به نظام و انقلاب بوده و ارزش‌هايش را زير پا نگذاشته باشد. این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که محوريت اين جريان با چه كسي خواهد بود؟ گفت: هنوز اين مساله مشخص نشده است.

اما ما با همه نيروهايي كه در انقلاب بودند و مصلحت انديشي نكرده و ارزش‌هاي نظام را به پاي منافع ذبح نكرده اند همکاری خواهیم کرد.

خزعلی همچنین در خصوص پیش بینی خود از آرايش سياسي دو جناح در شرايط فعلي  گفت: متاسفانه به دليل درگيري‌هايي كه پس از انتخابات رياست جمهوري دهم بين فرزندان انقلاب اعم از راست وچپ به وقوع پيوست، آشفتگي جدي را در دو جناح اعم از اصولگرا يا اصلاح طلب مي‌بينيم، كه من آن را فتنه مي‌دانم و معتقدم دشمنانی که همواره به دنبال اختلاف افكني و درگيري بين نيروهاي انقلاب بوده و هستند آن را ایجاد کردند.

بر همين اساس فکر می کنم ما آرايش ثابتي در دو جناح مطرح كشور در شرایط فعلی نمی توانیم متصور شویم  و در حال حاضر دو طرف با تشتت و اختلاف مواجهند.

وی ادامه داد:اصلاح طلبان پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به کما رفته و فعاليت چندانی در عرصه سیاسی ندارند.

هر چند این انفعال را می توان  به دلیل حضور سران این جناح در زندان و توقیف روزنامه هایشان دانست.بر همین اساس نمی توان برنخاستن  صداهاي مختلف از اين جريان را به معنای یکدستی و وحدت درون جناحی تعبیر کرد .

اگر اين فعالان سیاسی اصلاح طلب آزاد شوند به مرور با مواضعي كه اتخاذ خواهند كرد اختلافشان در عرصه سیاسی مشخص‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد:اما در جناح راست با يك تشتت عميق مواجهيم كه در اظهارنظرهايي كه مي‌كنند كاملا این امر هويدا است.

خزعلی تاکید کرد:متاسفانه ما در این جناح با جریان تنگ نظری مواجهیم که قصد دارد تاریخ انقلاب را حذف و سانسور کند.

ما امروز از زبان این جریان چیزهایی می شنویم که در انقلاب نشنیده بودیم.علاوه بر آن برخی افراد این جریان که هیچ سابقه ای در دفاع مقدس ندارند امروز برای خود سابقه جنگ تولید می کنند وبه نوعی سوابق انقلابی و مبارزاتی پیش کسوتان عرصه نظام،انقلاب و دفاع مقدس را زیر سوال می برند.

وی در خصوص نقش لاریجانی به عنوان اصولگرای منتقد گفت: من جريان لاريجاني را متفاوت از جريان احمدي‌نژاد نمي‌دانم و معتقدم اختلافات آنها پايه‌اي نيست.

مسائلي كه امروز از سوي اصولگرايان منتقد مطرح مي‌شود تنها تبليغاتي است و با هدف جذب آراي مخالفين دولت صورت مي‌گيرد.

وی ادامه داد:فکر می کنم پشت پرده این اختلافات تنها مسائل انتخاباتی بوده و آقایان در اساس مشکلی با هم ندارند.جناح دولت سعی دارد با پررنگ کردن اختلافات با محوریت لاریجانی رای مخالفان و منتقدان دولت را هم جذب کند.

خزعلی در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات  آقايان رضايي و قاليباف را هم در اين راستا ارزیابی می کنید؟ گفت:خير، رضايي و قاليباف نقدشان علمي و اجرایی است. آنها براي اداره كشور حرف دارند. اما پشت پرده اختلافات لاریجانی و احمدی نژاد زرگری است.

خزعلی در پاسخ به این سوال که آیا آقايان رضايي و قاليباف در این جریان حضور خواهند داشت؟گفت:

قطعا ما بچه‌هاي جبهه و جنگ را با هيچ كس عوض نمي‌كنيم و معتقديم اين جريان مي‌تواند در رقابت‌هاي آتي يك موج جديد در كشور ايجاد كند البته ما از اصلاح‌طلبانی که پایبند به ارزش های اسلامی و احیای تفکر ناب محممدی هستند نيز براي حضور در اين جريان دعوت خواهيم كرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به رد صلاحیت شما در انتخابات مجلس هشتم فکر می کنید در انتخابات آتی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت خواهید شد گفت:در این راستا رایزنی هایی را در سطوح عالی نظام خواهیم داشت تا حداقل در جبهه ارزشی که ما به دنبال آن هستیم این رد صلاحیت ها تکرار نشود.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل