بازدید 21222

رییس بانک مرکزی تهدید به استعفا کرد

بهمنی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های مهم و مسائل اصلی استقلال، استقلال خود مدیریت سازمان مربوطه است. رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر کاری را که به نفع نظام است نتوانم انجام دهم، کناره گیری خواهم کرد.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷ 15 November 2010
رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تغییر ترکیب مجمع عمومی این بانک اعلام کرد: اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه‌دار شده است همان روز استعفا خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود بهمنی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص ترکیب مجمع بانک مرکزی گفت: روز گذشته ترکیب مجمع بانک مرکزی به تصویب مجلس رسید، بحث اصلی در این خصوص استقلال بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این بانک هیچگاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد، در بیان دلایل آن گفت: هر فردی از ذخایر بانک مرکزی سهم دارد و ما باید این سهم را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی مسئول این است که خدشه ای به این اصل وارد نشود، افزود: بانک مرکزی استقلال داشته دارد و خواهد داشت. بهمنی تاکید کرد: اگر روزی احساس کنم که استقلال بانک مرکزی خدشه دار شده است، همان روز استعفا خواهم داد.

بهمنی با تاکید بر اینکه این موضوع را به صورت جدی مطرح می کنم، افزود: تمام موجودیت بانک مرکزی استقلال این بانک است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کارهای بانک مرکزی به صورت کارشناسی و تخصصی انجام می شود، اظهار داشت: بانک مرکزی بر اساس کار کارشناسی استقلال خود را حفظ می کند.

به گفته وی، اگر بانک مرکزی استقلال کامل نداشت نمی توانست در مورد مسائل ارزی تصمیم گیری کند، اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم ذخایر ارزی کشور را به بهترین وجه اداره کنیم و اگر استقلال نداشتیم نمی توانستیم سبد ارزی مان را در شرایطی که خود تشخیص می دهیم و آن گونه که مصلحت نظام است، حفظ کنیم.

بهمنی خاطر نشان کرد: ممکن است تمام ابزارها برای استقلال ایجاد شود ولی خود رئیس کل بانک مرکزی و زیر مجموعه مستقل نباشد. وی ادامه داد: ممکن است ابزاری هم نداشته باشیم اما مدیر بتواند با استقلال عمل کند.

بهمنی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های مهم و مسائل اصلی استقلال، استقلال خود مدیریت سازمان مربوطه است. رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر کاری را که به نفع نظام است نتوانم انجام دهم، کناره گیری خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
اگر بانك مركزي مستقل است....؟

.
.
چرا امارهايش تا بدين ميزان تفاوت ماهوي و فاحش دارند؟
.
بحث اصلی این آقای بهمنی عزیز تملق است و بس1
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این بانک هیچگاه استقلال خود را از دست نداده و نخواهد داد،
پس بخاطر این استقلاله که مدام نرخ تورم پایین و پایین تر اعلام می شه؟اینم یه نمونه از استقلال بانک مرکزی محسوب میشه دیگه؟!!!!!!!!
اقای بهمنی نگران صندلی خودتو نباشید و تفکر تکنقره را برون بریزید
بانک مرکزی که محل آزمون و خطای شما نیست ، قانون باید استقلال بدهد و مدیر هم باید با مشورت و بررسی همه جوانب اقتصادی به کمک مجمع عمومی اقدام کند تا باز هم طرح هایی مثل بنگاه های زودبازده تکرار نشه
.شما اگر شهامت داشتيد اينقدر نگران صندلي تان نبوديد.
راستي بعد از استعفايتان چگونه پاشخگوي اينها خواهيد بود!!!!
-ايران هفدهمين قدرت اقتصادي دنيا!!!
-تورم يك رقمي!!!
-تداوم پايين نگاه داشتن نرخ ارز به قيمت نابودي صنايع و صد البته ميلياردر شدن عدهاي واسطه (ببخشيد تاجر!!!)عزيز كرده!!
..............
از بس دروغ شنیدیم باور نمی کنیم
پس چرا موجودی حساب ذخیره ارزی رو نمیگی اگه استقلال داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
چرا بعضی افراد بی خودی نظر می دهند؟ مگه کدام کشور هر روز ذخیره ارزی خود را به دنیا اعلام می کند که کشور ما هم که هزاران هزار دشمن داخلی و خارجی دارد بخواهد اعلام کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
الحمد لله که ریاست بانک مرکزی هم با پشتیبانی خود از تصمیم نمایندگان و قانونی شدن استقلال بانک مرکزی انقیاد خود را به قانون تاکید نمودند.
استقلال بانک مرکزی برای این است که این بانک فقط بر اساس معیارهای اقتصادی عمل کند(بر خلاف مثلا وزارت اقتصاد که مجری سیاستهای اقتصادی دولت است و یا مجلس که باید نظر رای دهندگان را هم تامین کند). به عبارت دیگر بانک مرکزی باید بتواند تنها متعهد به علم اقتصاد باشد و نه پاسخگو به دولت و مجلس باشد و حتی با نگاهی به کشورهایی مثل آمریکا، حتی نه پاسخگو به مردم. فلسفه استقلال بدین معناست که عده ای اقتصاددان برجسته و کارکشته بتوانند در فضایی به دور از سیاست و و بدون نیاز به تایید و رای کسی(دولت، مجلس، بخش خصوصی، مردم، . . .) صرفا دانسته های علم اقتصاد را پیاده کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار