بازدید 4790

ادعای وزیر:هدفمندسازي شایدارزاني بياورد

غضنفري در ادامه با بيان اين‌كه اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها مي‌تواند ارزاني بياورد، عنوان كرد: لازم نيست خانه‌ها را پر از كالاها كنيم و ما در مورد انواع كالاها با تقسيم‌بندي آن‌ها با سه دسته‌ براي آن‌ها برنامه‌هايي را در نظر گرفته‌ايم.
کد خبر: ۱۳۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷ 15 November 2010
بسيج هميار دولت در اجراي هدفمندسازي يارانه‌هاست و با اجراي اين طرح حتي مي‌توانيم كاهش قيمت داشته باشيم.

به گزارش ايسنا، مهدي غضنفري كه در همايش بسيج ادارات در بازرسي و نظارت در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها سخن مي‌گفت با بيان اين جملات ادامه داد:‌ انتظاري غير از اين از بسيج نمي‌رفت كه خودش اعلام همكاري كند اين ما نبوديم كه بسيج را به همكاري ترغيب كنيم بلكه خود آنها از چند ماه قبل براي اين همكاري اعلام آمادگي كرده بودند.

وي ادامه داد:‌ بسيج امروز نه به خاطر دعوت وزارت بازرگاني بلكه به خاطر ميثاقي كه با انقلاب اسلامي دارد و آماده است كه جان‌فشاني كند و دنبال پول و كار دنيايي نيست اعلام همكاري كرده است.

غضنفري در ادامه با اشاره به قانون هدفمندسازي يارانه‌ها افزود:‌ قبلا يارانه‌ها را به بخش مصرف و توليد مي‌پرداختيم اما اكنون نمي‌خواهيم آن‌ها را حذف كنيم و پروژه ما پروژه حذف يارانه نيست بلكه دولت مي‌خواهد يارانه را به مصرف‌كننده و نه مصرف و همچنين توليدكننده و نه توليد پرداخت كند.

وي در ادامه در مورد نقش بسيج در اجراي اين قانون اظهار كرد:‌ نقش بسيج مربوط به بحث پايش در بازار به نمايندگي از مردم و اطلاع‌رساني به مسوولان است. ما 10 بازرس و ناظر داريم اما در اجراي اين پروژه نيازمند اطلاعات سريع‌تري هستيم كه بسيج ادارات در اين اطلاع‌رساني مي‌تواند به ما كمك كند. حالا ممكن است سازمان بازرگاني استان‌ها نيز آموزش‌هايي به آن‌ها بدهد و انجام كارهايي را از آن‌ها خواستار شود. اما اين به معني آن نيست كه اين افراد كارمند وزارت بازرگاني هستند. انتظار ما از بسيج اين است كه آن‌ها چشم بيدار مردم در پايش وضعيت اقتصادي كشور باشند.

وي اضافه كرد: همچنين از آنجايي كه نبود هماهنگي بين دستگاه‌ها نيز مي‌تواند يكي از مشكلات در روند اجراي هدفمندسازي باشد بسيج ادارات در اين زمينه مي‌تواند نقش‌هايي داشته باشد.

وزير بازرگاني در ادامه با طرح اين سوال كه چرا دولت‌هاي قبلي طرح هدفمندسازي را اجرا نكردند با اشاره به پاسخي كه رييس جمهوري در اين مورد داده است گفت:‌ دولت‌هاي قبلي مي‌خواستند يارانه‌ها را حذف كنند و ما نمي‌خواهيم كه اين يارانه‌ها راحذف كنيم همچنين آشنايي با قواعد اقتصادي در دولت‌هاي قبلي به اندازه امروز نبوده است. هم‌اكنون دولت مكانيسم‌هاي بازار مسكن، ارز، طلا و موارد ديگر را به خوبي مي‌شناسد و مي‌تواند مانع اختلال در اين مكانيسم‌ها شود.

* هدفمندسازي مي‌تواند ارزاني بياورد

غضنفري در ادامه با بيان اين‌كه اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها مي‌تواند ارزاني بياورد، عنوان كرد: لازم نيست خانه‌ها را پر از كالاها كنيم و ما در مورد انواع كالاها با تقسيم‌بندي آن‌ها با سه دسته‌ براي آن‌ها برنامه‌هايي را در نظر گرفته‌ايم.

وي ادامه داد: گروه اول كالاها كه بسيار حساس هستند و 35 درصد خوراك كالاها و 13 كالا را شامل مي‌شوند ما ذخيره‌ كرده‌ايم و موجودي ذخاير بازار اين كالاها را دريافت كرده و در كنار بازرسي مستمر از طريق سامانه 124 نيز تخلفات مربوط به اين كالاها را بررسي و پيگيري مي‌كنيم.

وي يادآور شد:‌ در گروه دوم كالاها كه شامل 9 كالا مي‌شود نيز موجودي در بازار را رصد مي‌كنيم و در كنار بازرسي مستمر پيگيري تخلفات از طريق سامانه 124 را خواهيم داشت. در گروه سوم كالاها نيز بازرسي مستمر و پيگيري تخلفات از طريق سامانه 124 را مدنظر داريم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
احتمالا ایشان به شعر مولوی تفائل زده اند که می گوید: از قضا سرکنگبین صفرا فزود، روغن بادام خشکی می نمود! البته همان قدر که به نتیجه این گونه تفائل ها می شود تکیه کرد، پیش بینی ایشان که برخلاف پیش بینی همه اقتصاد دانان، مجلس و حتی خود دولت است که این گرانی را قبول کرده فقط می گوید که آن را به فرآیندهایی کنترل می کنیم، حدس برعکس زده اند!
مزاح فرموده اند!!! :-))
ایشون اتفاقا درست می فرمایند زیرا به دلیل فقر وکاهش قدرت خرید مردم ، تقاضا برای کالا کم می شود و تجار وفروشندگان مجبور می شوند اتیش به مالشون بزنند !!!! فقط بیچاره تجار ورشکسته آینده
اینا خودشون هم نمی دونند قراره چی بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!
زنده باد ارزانی که دولت دهم به مردم هدیه داد و زنده باد به وزیر دور نگر
مردم از خنده
آدم یاد داستان اصحاب کهف می افته آقای وزیر چند ساله خوابه
جز تاسف کاری نمی توان انجام داد.
شاید؟
یعنی دارن روی شاید و اگر برنامه ریزی و اجرا میکنن؟
خدا عاقبت کار رو بخیر کنه.
...وشاید هم نیاورد اگر آورد چه خوب واگر هم نیاورد هم که هیچ
خيلي خنده دار بود.بازم از اين جوك ها بذار
دیشب رفتم یک کنسرو تن ماهی بگیرم 500 تومان گران شده بود (قیمت مندرج رو محصول)
نمیدونم دم خروس رو ببینیم یا قسم ...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی