بازدید 8146
پيام ولی‌امر مسلمین به حجاج بيت‌الله‌الحرام:

حركت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق‌یابی روزافزون است

این اوضاع امیدبخش و حامل بشارت، باید ملت‌های مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آینده‌ مطلوب به پیش براند و از سوی دیگر با درس‌ها و عبرت‌های خود، هشیارتر از همیشه نگهدارد. این خطاب عمومی، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفكران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان مجاهدت و پیشگامی مطالبه می‌كند/ اسلام هراسی، تلاش برای اختلاف افکنی، دشمن تراشی کاذب میان شیعه و سنی و استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشا میان جوانان، نشان از آشفتگی دشمن دارد.
کد خبر: ۱۳۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۱ 15 November 2010
 پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام منتشر شد.

به گزارش «تابناک» متن این پیام مهم که khamenei.ir آن را منتشر کرده بدین شرح است:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد المصطفی و آله الطیبین و صحبه المنتجبین

كعبه، رمز وحدت و عزت و نماد توحید و معنویت، در موسم حج میزبان دل‌های مشتاق و امیدواری است كه از سراسر گیتی، به فراخوان ربّ جلیل پاسخ گفته و لبیك‌گویان به زادگاه اسلام شتافته‌اند. امت اسلامی اكنون می‌تواند تصویری فشرده را از گستردگی و تنوع خویش و عمق ایمانی كه بر دل پیروان این دین حنیف حاكم است، با چشم فرستادگان خود كه از چهارگوشه‌ی جهان در اینجا گرد آمده‌اند، مشاهده كند و این سرمایه‌ی عظیم و بی‌مانند را به درستی بشناسد.

این بازشناسی خویش، كمك می‌كند تا ما مسلمانان به جایگاه شایسته‌ی خود در دنیای امروز و فردا پی ببریم و به سوی آن حركت كنیم.

گسترش موج بیداری اسلامی در دنیای امروز، حقیقتی است كه فردای نیكی را به امت اسلامی نوید می‌دهد. از سه دهه پیش كه با پیروزی انقلاب اسلامی و تشكیل نظام جمهوری اسلامی، این خیزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بی‌وقفه پیش رفته، موانعی را از سر راه برداشته و سنگرهایی را فتح كرده است. پیچیده‌ترشدن شیوه‌های دشمنی استكبار و تلاش پرهزینه‌ای كه در مقابله با اسلام می‌كند نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها است. تبلیغات وسیع دشمن در جهت اسلام‌هراسی، تلاش شتاب‌زده‌ای كه برای ایجاد اختلاف میان فرقه‌های اسلامی و برانگیختن تعصب‌های فرقه‌ای می‌كند، دشمن‌تراشی‌های كاذب از شیعه برای سنی و از سنی برای شیعه، تفرقه‌افكنی میان دولت‌های مسلمان و كوشش برای تشدید اختلافات و تبدیل آن به دشمنی‌ها و معارضه‌های لاینحل، استفاده از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی برای تزریق فساد و فحشاء میان جوانان، همه و همه واكنش‌های سرآسیمه‌گون و آشفته در برابر حركت متین و گام‌های استوار امت اسلامی به سوی بیداری و عزت و آزادگی است.

امروز برخلاف سی سال پیش، رژیم صهیونیستی دیگر یك هیولای شكست‌ناپذیری نیست؛  برخلاف دو دهه پیش، آمریكا و غرب تصمیم‌گیران بی چون و چرا در خاورمیانه نیستند؛  بر خلاف ده سال پیش فن‌آوری هسته‌ای و دیگر فن‌آوری‌های پیچیده برای ملت‌های مسلمان منطقه، دور از دسترس و افسانه‌گون به شمار نمی‌رود. امروز ملت فلسطین، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهایی شكننده‌ی هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی و فاتح جنگ 33 روزه است و ملت ایران پرچمدار و خط‌شكن حركت به سمت قله‌ها است.

امروز آمریكای مستكبر، فرمانده‌ خودخوانده‌ی منطقه‌ی اسلامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی، در باتلاقی كه خود در افغانستان پدید آورده گرفتار است؛ در عراق با همه‌ی جنایت‌هایی كه به مردم آن كشور وارد كرده، در حال منزوی شدن است؛ در پاكستان مصیبت‌زده از همیشه منفورتر است. امروز جبهه‌ی ضداسلام كه دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌های اسلامی تحكمی ظالمانه می‌كرد و منابع آنان را به یغما می‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ایستادگی دلیرانه‌ی ملت‌های مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حركت بیداری اسلامی در حال پیشروی و عمق‌یابی روزافزون است.

این اوضاع امیدبخش و حامل بشارت، باید ما ملت‌های مسلمان را از سویی مطمئن‌تر از همیشه، به سوی آینده مطلوب به پیش براند و از سوی دیگر با درس‌ها و عبرت‌های خود، هشیارتر از همیشه نگهدارد. این خطاب عمومی، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفكران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان مجاهدت و پیشگامی مطالبه می‌كند.

قرآن كریم، رسا و زنده، ما را مخاطب می‌سازد: «كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ». امت اسلامی در این خطاب عزتمند، پدیدآمده برای بشریت است.  هدف از پیدایش این امت، نجات بشر و خیر بشر است.

وظیفه بزرگِ آن هم، فرمان دادن به نیكی و بازداشتن از بدی و ایمان راسخ به خداست. هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استكبار و هیچ منكری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستكبران نیست. امروز كمك به ملت فلسطین و محاصره شوندگان غزه، همدردی و همراهی با ملت‌های افغانستان و پاكستان و عراق و كشمیر، مجاهدت و مقاومت در برابر تعدی آمریكا و رژیم صهیونیستی، پاسداری از اتحاد مسلمانان و مبارزه با دست‌های آلوده و زبان‌های مزدوری كه به این اتحاد ضربه می‌زنند و گستردن بیداری و احساس تعهد و مسئولیت در میان جوانان مسلمان در همه اقطار اسلامی، وظایف بزرگی است كه متوجه خواص امت است.

منظره‌ شكوهمند حج، زمینه‌های مساعد برای انجام دادن این وظایف را به ما نشان می‌دهد و ما را به تلاش مضاعف و همت مضاعف فرا می‌خواند.

والسلام علیكم و رحمت الله

سید علی حسینی خامنه‌ای

اول ذی‌الحجة‌الحرام 1431

هفدهم آبان 1389

دریافت نسخه تصویر - پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت الله الحرام / ذی الحجه 1431
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
درود خدا ورسولش بر نایب الامام العصر حضرت ایت الله العظما خا منه ای دامه ظله
خامنه ای کوثر است
دشمن او ابتر است
انشاالله
اين مملكت با رهبري مقام عظماي ولايت حضرت امام خامنه اي تا آينده نزديك بر قله هاي پيشرفت و اقتدار جهاني تكيه خواهد زد.انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
كما اينكه در بيست سال گذشته نيز جامعه ايران را به جايگاه رفيع مادي و معنوي، توسعه همه جانبه و اوج اقتدار ، رهبري و هدايت فرموده اند.
سلام بر سید خراسانی...سلام بر نائب عام ولی عصر
این خطاب عمومی، بی‌گمان علمای دینی و رهبران سیاسی و روشنفكران و جوانان را بیش از دیگران، متعهد می‌سازد و از آنان مجاهدت و پیشگامی مطالبه می‌كند.

وقتي اين بيان رو در پيام رهبري براي حجاج ديدم ياد م امد كه نظر سنجي شما هم گام بود با اين بيان و به اين سبب از كسي كه اين نظر سنجي را به خوبي ايجاد نموده بود تشكر مي نمايم.
تابناک+کیهان
مبشرات در فرمايشات حضرت آقا حفظه اله

18-هدف فقط سر و سامان دادن به وضع كشور نيست.دنياى اسلام، بلكه جامعه‌ى بشريت نيازمند كمك به آنها از سوى اسلام و امت اسلامى است.حركت ملت ايران در همه‌ى عرصه‌ها حركت توقف ناپذيرى است و ان‌شاءاللَّه بر خط درست و صراط مستقيم هدايت الهى و اسلامى و قرآنى پيش خواهد رفت.آينده‌ى ملت ايران، آينده‌ى روشنى است؛ و اين بر دنياى اسلام و بر امت اسلامى اثر خواهد گذاشت و ان‌شاءاللَّه ملتهاى مسلمان را روزبه‌روز بيدارتر خواهد كرد.اميدواريم خداوند متعال فرج ولى‌عصر (ارواحنا فداه)را نزديك بفرمايد؛ و ما را از ياران آن بزرگوار در حضورش و در غيبتش قرار بدهد.89/8/2

19-امروز سرنوشت اسلام در اين سرزمين، وابسته و گره خورده‌ى به سرنوشت نظام اسلامى است.نظام زنده است، نظام سرپاست، نظام قوى است و با اطمينان كامل عرض ميكنم نظام بر همه‌ى چالشهائى كه در مقابلش قرار دارد، فائق و پيروز خواهد شد.89/07/29

20- حقاً و انصافاً امروز نيروهاى مسلح ما و ارتش جمهورى اسلامى ايران در يك طراز بسيار مطلوبى قرار دارد. هدف ، يك هدف الهى و انسانى است،اين است كه يك ارتش را، يك مجموعه‌ى نيروهاى مسلح را، يك ملت را آنچنان مقاوم و استوار ميكند كه قدرتهاى مادى قادر نيستند آن را به زانو در بياورند و نصرت نهائى و پيروزى نهائى با اوست.خداى متعال به شما وعده داده است كه اگر دين او را و راه او را و هدفهاى الهى را يارى كنيد، شما را يارى خواهد كرد. يارى خدا به معنى يارى تمام نيروهاى موجود در اين طبيعت است؛ همه به كمك شما خواهند آمد؛ نيروهاى ماوراء طبيعى هم به كمك شما خواهند آمد؛ يارى خواهيد شد، پيش خواهيد رفت؛ همچنان كه امروز پيش رفتيد.89/8/19

21-گسترش موج بيداري اسلامي در دنياي امروز حقيقتي است که فرداي نيکي را به امت اسلامي نويد مي‌دهد. از سه دهه پيش که با پيروزي انقلاب اسلامي و تشکيل نظام جمهوري اسلامي، اين خيزش پرقدرت آغاز شد، امت بزرگ ما بي‌وقفه پيش رفته، موانعي را از سر راه برداشته و سنگرهايي را فتح کرده است.ا مروز ملت فلسطين، قهرمان مقاومت است، ملت لبنان به تنهايي شکننده‌ي هيبت پوشالي رژيم صهيونيستي و فاتح جنگ 33روزه است و ملت ايران پرچمدار و خط شکن حرکت به سمت قله‌ها است.امروز جبهه‌ي ضداسلام که دو قرن بر ملت‌ها و دولت‌هاي اسلامي تحکمي ظالمانه مي‌کرد و منابع آنان را به يغما مي‌برد، شاهد زوال نفوذ خود و ايستادگي دليرانه‌ي ملت‌هاي مسلمان در برابر خود است و در نقطه مقابل، حرکت بيداري اسلامي در حال پيشروي و عمق يابي روزافزون است .اين اوضاع اميدبخش و حامل بشارت، بايد ما ملت‌هاي مسلمان را از سويي مطمئن‌تر از هميشه، به سوي آينده‌ي مطلوب به پيش براند و از سوي ديگر با درس‌ها و عبرت‌هاي خود،هشيارتر از هميشه نگهدارد. قرآن کريم ، رسا و زنده، ما را مخاطب مي‌سازد: «کُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ)). امت اسلامي در اين خطاب عزتمند، پديد آمده براي بشريت است. هدف از پيدايش اين امت ، نجات بشر و خير بشر است.هيچ معروفي برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهريمني استکبار و هيچ منکري زشت‌تر از وابستگي و خدمت به مستکبران نيست.89/8/24( پيام به حجاج)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست