بازدید 29155

بازیگر نقش اباالفضل(ع) در مختارنامه کیست؟

مدیر روابط عمومی سریال مختارنامه، «کاوه فتوحی» را بازیگر نقش حضرت ابوالفضل العباس(ع) معرفی کرد و توضیح داد: «وی دوره‏های مختلفی را زیر نظر چند مربی گذراند تا برای حضور در این نقش مهم آماده شود. ضمن آنکه به دلیل اهمیت و حساسیت این نقش، تاکنون هیچ تصویری از چهره‏ی این بازیگر منتشر نشده و اساساً این موضوع رسانه‏ای نشده است».
کد خبر: ۱۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴ 13 November 2010
«رضا استادی» مدیر روابط عمومی سریال مختارنامه در گفتگو با خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ به برخی شایعات و ابهامات درباره این سریال پاسخ گفت.

وی به برخی تبلیغات سوء علیه این سریال اشاره کرد و گفت: «پروژه‏ی مختارنامه از ابتدای ساخت تاکنون با اظهارنظرها و شیطنت‏هایی مواجه بوده است که هدف آنها مقابله با اصل این سریال است؛ در حالی که کارگردان مختارنامه بسیار دقت کرده است که موضوع خلاف شرع و عرف در آن نمایش ندهد».

استادی درباره نظارت مذهبی بر این سریال اظهار داشت: «داوود میرباقری کارگردان و نویسنده متن نهایی مختارنامه، برای ساخت این سریال با کارشناسان، مورخان، روحانیون و افراد مطلع زیادی گفت‏وگو کرد؛ و در آخر نیز به همراه "حجت‏الاسلام والمسلمین رسول جعفریان" ـ که در این پروژه به عنوان مشاور و محقق تاریخ اسلام حضور داشت ـ طی سفر به قم و دیدار با علماء، نظر آنها را در خصوص این اثر جویا شد. دیدگاه‏های مختلفی درخصوص شخصیت مختار و این مقطع تاریخی وجود داشت که در مرحله نگارش مورد توجه واقع شد و در نهایت، متن اصلی نیز برای مطالعه و تأیید در اختیار برخی از بزرگان قرار گرفت و نظرات آنها مورد توجه قرار گرفت».

او درباره‏ی نشان دادن چهره‏ی شخصیت‏های مقدس در این سریال نیز گفت: «چهره حضرت زینب(س) و حضرت علی اکبر(ع) نشان داده نمی‏شود. تنها چهره‏ی حضرت ابوالفضل(ع) در این سریال به تصویر کشیده شده است. این امر هم با نظر و موافقت آقای عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما صورت گرفت. قطعاً ایشان نیز ملاحظات فراوانی را لحاظ کرده‏اند و به عنوان رییس رسانه ملی، بر این مسأله نظارت داشته‏اند».

مدیر روابط عمومی سریال مختارنامه، «کاوه فتوحی» را بازیگر نقش حضرت ابوالفضل العباس(ع) معرفی کرد و توضیح داد: «وی دوره‏های مختلفی را زیر نظر چند مربی گذراند تا برای حضور در این نقش مهم آماده شود. ضمن آنکه به دلیل اهمیت و حساسیت این نقش، تاکنون هیچ تصویری از چهره‏ی این بازیگر منتشر نشده و اساساً این موضوع رسانه‏ای نشده است».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۱
تنها چهره‏ی حضرت ابوالفضل(ع) در این سریال به تصویر کشیده شده است. این امر هم با نظر و موافقت آقای عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما صورت گرفت... عجب واعجبا
آقای ضرغامی در این زمینه کارشناس هستند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
بسیار عجیب است با نظر موافق جناب ضرغامی !!!
اعتقادات مردم ایران نسبت به حضرت ابوافضل (ع) مثال زدنی است.
چه استدلال چوبيني؟يعني چه كه با نظر عزت ا... ضرغامي چهره حضرت ابوالفضل (ع) نمايش داده ميشود.
همه مسائل و ريزه كاري ها با نظر علما بوده و اين يكي با نظر ...؟!!!جاي بسي تعجب است.
من این کار را بسار زشت و پر از اشکال میدانم چون شخصیت آن مرد بزرگ را در این قالب ها آوردن واقعا ظلم بزرگ است چون در جهان اصلا امکان ندارد کسی پیدا شود شبیه آن مرد شود پس تا خشم خدا و امام حسین علی السلام را بر انگیختاید این نقش را حذف کنید
كار شايسته اي نكردند كه چهره قمر بيني هاشم را نشان دادند ، اين كار باورهاي مردم را خدشه دار ميكند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
ما به نمایش چهره حضرت مسلم هم اعتراض داشتیم حالا می گویند آقای ضرغامی اجازه فرمودند چهره علمدار کربلا نمایش داده شود!!!
مگه ضرغامی مرجع تقلید است که فتوا صادر میکنه مگر حضرت ابوالفضل مقامش و تقدسش پایینتر از حضرت علی اکبر و حضرت زینب است که چهره اورا میخواهید در فیلم نمایش دهید خجالت بکشید اون دنیا جواب خدا رو به خاطر این بی حرمتی چی میدید؟
با سپاس فراوان از آقاي ميرباقري از ساخت اين مجموعه زيبا و منقلب كننده .
أقاي ضرغامی چه کار است که نظر میده چهره حضرت عباس (ع) نشون بدن یا نه؟ حضرت عباس(ع) برای ما شیعیان مقامی بالا دارن و ما ان شخصیت بزرگوار را امام نمی دانیم ولی معصوم هستند همچون سایر ائمه علیهم السلام.
خواهش می کنم این کامنت رو بذارید. اگر چهره حضرت عباس (ع) نشان داده شود مطمئنا هرج ومرج زیاد میشه اختلاف ها بالا میره. این کار قشنگ هم(مختارنامه) زیر سؤال میره.
نباید چهره ای نشان داده شود ، نباید ! این خیلی بد است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
چرا نباید نشان داده شود؟!!!!!!!!!
اعتقادی که به قیافه اقا بسته باشد را اسمش باید گذاشت خرافات.
مجتبی
| United States |
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
مردم ما نسبت به حضرت عباس علیه السلام ارادت خاصی دارند. با اینکار احساسات ارادتمندان اهل بیت جریحه دار میشه. اگ کسی عاشق باشه این احساسات و عواطف پاک ما رو درک می کنه. اونوقت شما این احساسات رو خرافات می دونید؟!!
لطفا از پخش ظاهر حضرت ابوالفضل جلوگيري كنيد شخصيت ايشان وراي اين مسائل است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
اگر شخصیت ایشان ورای این مسائل است که چه فرقی می کند قیافه حضرت چطور باشد؟؟؟!!!!!!!!!!
به نظر من اگر چهره حضرت ابالفضل هم به نمایش در نمی امد پسندیده تر بود
مردم تعصب خاصی روی حضرت اباالفضل دارند، باید خیلی دقت کرد. اگر نشان ندهند بهتر است
سلام. وقتی شمایل حضرت عباس (ع) را در هیئت ها گذاشتند همه دادو بیداد کردند که حرام است. حال که شمایل ها جمع شد خود چهره‏پردازی می‏کنند. انگار عادت دارند احساسات را تحریک کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۲
این اعتقاداتی که به احساسات بند است را بذارید کنار. مگر اهمیت حضرت به ظاهرشان است؟؟؟؟!!!!
باسلام مگه حضرت عباس (ع) چه فرقي با حضرت علي اكبر وحضرت زينب دارند؟
وای از این تعصب کور کورانه . خوب چه اشکالی داره تصویر ایشونو نشون بدن مگه وقتی یوسف پیامبر رو نشون دادن چی شد
سلام
به نظر من نه تنها چهره حضرت عباس (س) بلکه سایر چهره ها را هم باید به تصویر می کشیدند تا سریال بسیار ملموس تر و واقعی تر شده و ببیننده هم بهتر با سریال ارتباط برقرار کند. الان در بسیاری از نقاط ایران مراسم تعزیه خوانی همه ساله برگزار شده و این گونه مسائل هم کاملا برای مردم بیننده این مراسم جا افتاده و از نظر خیلی از مراجع و علما هم بلااشکال است . بینندگان این سریال آنقدر درک و فهم دارند که بدانند این بازیگران تنها شبیه هستند و نه العیاذ باالله خود آن بزرگواران.
حضرت عباس بسیار بزرگوار بودند اما معصوم که نبودند. ما چهره ایوب و یوسف و ابراهیم و یعقوب و عیسی و سلیمان را که ÷یامبر خدا بودند و بعضا اولوالعزم هم بودند نشان می دهیم، آن وقت ...
نشان دادن چهره خوب نیست اگر بصورت نورانی باشد اشکال ندارد
به نظر ما آذربایجانیها حضرت ابوالفضل جایگاهی نزدیک به امامان دارد. حضرت علی اکبر و حضرت ابوالفضل هر دو فرزند امام هستند. یک بام و دو هوا!
مختارنامه فیلم خوب و نشاندهنده گوشه ای از حقایقی است که شاید تا به حال پنهان مانده بود.
حضرت ابوالفضل مرد دوم عاشوراست و پخش چهره ازاین بزرگوار کار درستی نیست . پاکی ومردانگی وجوانمردی ازشخصیتهای این والامقام است که دریک فرد ویک نقش سینمایی نخواهد گنجید .
باسلام واحترام،لطفا روی این موضوع حساسیت نشان دهید.نباید چهره تابناک حضرتشان نشان داده شود.ضمنا این استدلال شما هم اصلا درست نیست که چون ریس سازمان اجازه صادرفرمودند....
سلام
خواهش میکنم این یک کار را نکنید .
به روح تشیع و عمق آن توجه کنید و بدانید ایرانیان با دل شان حضرت ابوالفضل را میبینندو این کافی است.
به نظر من هيچ اشكالي نداره چهره ائمه نمايش داده بشه. مردم بايد واقع بين باشن. اگه خيلي ادعاي شيعه رو داريم بايد كردار و رفتارمون رو شبيه ائمه كنيم نه اينكه نگران باشيم با ديدن چهرشون توي جامعه اختلاف ايجاد بشه!!!
سلام.نمیدونم این آقای ضرغامی چه استدلالی داره؟ حضرت علی اکبر فرزند امام حسین (ع) هست و حضرت عباس فرزند امام علی (ع) .آیا مقام امام علی از امام حسین پایین تره؟ توی تمام کتب اسلامی و همه روایات هم از مقام بسیار والای حضرت عباس صحبت شده . اقای ضرغامی با این تصمیمش باید از مردم عذر خواهی کنه.
فقط اينو بايدگفت كه آقاي كارگردان شما چطور شما مي تونيد حق مطلب را با شبيه سازي ادا كنيد. هرگز نمي تونيد پس تا دير نشده اجازه پخش اين تصوير نا مربوط را بگيريد.
يادم ز وفاي اشجع ناس آيد
از چشم ترم سوده الماس آيد
آيد به جهان اگر حسين دگري هيهات برادري چو عباس آيد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۳
حق مطلب؟ مگه همه شخصیت حضرت ابالفضل در چهره ایشون خلاصه میشه؟
واقعاً جای تأسف که هنوز نمی تونیم درک کنیم که ائمه (ع) و فرزندانشون هم انسان آفریده شدن اگر اینطور نبود بزرگواریشان برای انسانها قابل لمس نبود واقعاً دکتر علی شریعتی راست گفت که به جای دیدن لبان تشنه امام حسین ای کاش اعتقاداتش را می دیدیم.
خیلی بده که چهره ایشون قراره نشون داده بشه من به عنوان کسی که کارشناس ارشد جامعه شناسیم میدونم ابهت و عظمت چهره ای که این قدر برای مردم ما با اهمیته نباید با تصویر سازی از بین بره به خاطر اینکه شما در تصویری که حضرت نشون میدید به هر حال دارید روایت خودتون رو از ایشون به تصویر میکشید و این تصویر ممکنه با تصویری که از حضرت عباس در نظر خیلی از مردم ایرانه منطبق نباشه به عبارتی شما نمیتونید تصورات 70 میلون رو نشون بدید که میتونید؟
تا بحال که نقش حضرت مسلم خیلی خوب از کار درومده این مجموعه از نظر سبک فیلم برداری ، گریم و نیز بازیگردانی بازیگرانش ، نورپردازی و استفاده از جلوه های ویژه(که معمولاَ کارگردانای درپیت ساز داخلی رعایت نمی کنند) بسیار عالی کار شده و واقعاَ با کارای هالیوودی قابل مقایسه است. میرباقری اصولآ بی گدار به آب نمی زنه. اگه کسی قراره این شخصیت بزرگوارو به تصویر بکشه کی بهتر از داوود میرباقری؟ مطمئن هستم کارشو خوب انجام داده. خدا نگهدارش باشه هرجا که هست. واقعا تآثیرگذار ساخته.
لطفا از بازیگر آن بخواهیدو او نیز باید این تعهد اخلاقی رابدهدکه بعد از ایفای این نقش دیگر در هیچ نقش غیر مذهبی (مخصوصا در نقشهای طنز ویانقشهای جلف)بازی نکند
تو را به جان مادرش امالبنین این کار را نکنید!

عباس علمدار حسین است!

او ماه پاره است!

مگر می توان چهره زیبایش را به تصویر کشید!
دست از تعصبات بیهوده بردارید جوانان ما با فیلمهای هالیودی دارند از دست می روند شما به جای حمایت از فیلمهای ارزشی و جذاب نظیر مختارنامه گرفتار حاشیه شده اید مخاطب باید ظرفیتش را بالا ببرد وبازیگران چنیین نقشهایی هم مراقب رفتارشان در جامعه باشند تا باورهای مردم به سخره گرفته نشود.
سلام علیکم،
ما که صدایمان به جایی نمی رسد، لااقل شما عزیزان شریف که اخبار را بی کم و کاست انتشار می فرمایید به آقایان بفرمایید که آیا علاوه بر اینکه سناریو را به رؤیت علمای گرانقدر رساندند از جوانب کار و نشان دادن چهره حضرت قمر منیر هاشمی آقا ابالفضل العباس صلوات الله علیه هم سخنی به میان آورده اید؟

کاوه فتوحی انسانی عزیز، امّا نه او و نه هزاران شخص به مانند و برتر از او ارزش این را ندارند که حتّی غبار قدوم معطّرش را توتیا کنند مگر اینکه او خود لیاقت دهد. حقیر بعد از عمری سرایش اشعار آیینی در رثای اهل بیت علیهم السّلام آنقدر از مسائل دینی آشنایی دارم که چه امری مشتبه است و چه امری خیر. ایرادات کار یه اینجا منتهی نمی شود، همه عزیزان مشاهده فرموده اند که در لحظات پایانی تیتراژ اوّل دو دست وارد آب می شود و مشتی آب برمی دارد و بعد از اندکی نام میرباقری در آن ظاهر می گردد. این یعنی چه؟ این آب؟ این دو کف پرآب؟ آستین های لباسی که مانند لباسهای تعزیه است؟ یعنی همه ماجرای "فذکر عطش الحسین" پوچ و هیچ؟ یعنی علمدار کربلا به جای یادآوری عطش امام در آیینه آب به یاد نام میرباقری افتاده است؟ یا آن صحنه ی خنک و سبکی آغازین پاشیدن خون به آسمان که هیچگاه نمی تواند جلوه ی واقعی ان روز و آن لحظه را به نمایش بگذارد. درد بسیار است و نظر محدود... البته کار از خیلی جنبه ها قوی و خوب و اطّلاع دهنده است و جای تقدیر دارد امّا باید خیلی در این سریال ها حسّاس بود.
خوشحال می شوم که وبلاگ اشعار آیینی حقیر سری بزنید:
majidlashkari.blogfa.com
علی علی...
نبايد تصويري براي حضرت عباس (ع) نشان داده شود چون باعث تضعيف مجموعه باارزش مختارنامه مي شود.
اگه اينقدر مرد هست كه تا آخر عمرش ديگه بازي نكنه بسم الله وگرنه مديون تمام اشكهاييه كه واثه ابالفضل ريخته شده
اونا كه يوسفو ديدن
همه دستا رو بريدن
اگه عباسو ميديدن
همه سرها مي بريدن
شاید بعد یه مدتی بخواهند چهره معصومین علیهم السلام را هم با مشاوره رییس تلویزیون، نشان دهند . . .
این روند غلطی است. جلویش را بگیرید لطفا.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج