بازدید 3061

خروج ریل راه‌آهن از داخل تاکستان

کد خبر: ۱۳۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۹ 11 November 2010
نماینده تاکستان در مجلس مجلس شورای اسلامی گفت:راه‌آهن تهران-تبریز به خارج از شهر تاکستان منتقل می‌شود.

"امیر طاهرخانی "عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نشریه ولایت با اشاره به طرح جابجایی ریل راه‌آهن تهران - تبریز به خارج از شهر تاکستان گفت: این خط راه‌آهن از وسط تاکستان عبور و این شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند که مشکلات عدیده‌ای همچون سروصدا و ترافیک به وجود می‌آورد و در طرح جامع توسعه شهر تاكستان نیز آثار منفی با خود به همراه داشت.

وی افزود: مردم تاکستان سال‌هاست که خواستار انتقال این خط از وسط شهر به بیرون و حاشیه شهر هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: سال گذشته حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری در سفری به تاکستان از نزدیک بازدیدی از این خط راه‌آهن در وسط شهر انجام داد و در جریان مشکلات قرار گرفت و در دیدارهای مردمی متعددی كه ما نیز با مردم مناطق مختلف شهر داشته‌ایم، مردم بر ضرورت انتقال این خط آهن از مركز شهر تاكید دارند.

طاهرخانی گفت: وزیر راه جهت انتقال این خط به حاشیه شهر دستور دادند تا مطالعات لازم در این زمینه صورت گیرد که مطالعات لازم درخصوص ابعاد مختلف این موضوع انجام شده و در حال حاضر کمیسیون ماده 32 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هم تأییدیه اجرایی شدن آن را صادر کرد تا با انتقال این خط آهن به خارج از شهر بتوانیم شاهد بسترسازی‌ها برای توسعه مطلوب شهر باشیم.

وی با بیان اینکه این پروژه از سال آینده اجرایی می‌شود، افزود: با اجرایی شدن این پروژه ریل راه‌آهن تهران- تبریز از جنوب شهر عبور می‌کند و مسیر خود را كه بسیاری از محلات شهر را به دو نیم ‌می‌كرد به بخش‌های جنوبی شهر منتقل از آن جا با كمترین میزان ورود به شهر، ‌از حاشیه شهر عبور خواهد كرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت:این پروژه 17میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه خواهد داشت که ظرف سه تا چهار سال اجرایی خواهد شد و اجرای درست و اصولی آن می‌تواند ضمن مهار عوامل نگرانی مردم، بسترساز رونق و توسعه مطلوب شهر و شكل‌گیری برخی خدمات متناسب با عبور این راه‌آهن از شهر نیز
شود.

طاهرخانی افزود: برای خروج این خط از وسط شهر باید 12 کیلومتر راه‌آهن احداث شود و ما امیدواریم با اجرای این پروژه ما یکی از آرزوهای دیرینه مردم تاکستان برآورده شود.

وی تصریح کرد: قطعاً با خروج این خط از تاکستان از حجم بار ترافیکی سطح شهر كه به واسطه عبور مداوم قطار از سطح شهر صورت می‌گرفت، کاسته و بخشی از مشکلات تردد وسایل نقلیه حل و فصل خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما از مسئولان امر می‌خواهیم که در اجرای این پروژه همت لازم را به خرج داده و به وعده‌های خود در موعد مقرر عمل کنند.

پیگیری مشکلات باغداران در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی

طاهرخانی با بیان اینکه هفته گذشته جهت پیگیری مشکلات باغداران با صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی نشست مشترک داشته است، گفت: این نشست که در دفتر وزیر برگزار شد درخصوص طرح اصلاح باغات تاکستان، مشکلات باغداران و مشکلات کشاورزان بحث شد كه این دیدار در راستای دیدارهای پیگیرانه ما با شخص وزیر صورت گرفت.

وی افزود: یکی از تصمیمات مهم جلسه این بود که وزیر قول دادند تا برای بتونی‌سازی و لوله‌گذاری نهرهای باغات مبلغ دومیلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد تا میزان آبی از حاشیه نهرهای خاكی در طول مسیر انتقال هدر می‌رود به حداقل برسد و این میزان آب در ساختار باغات شهرستان و برای رشد و پرورش گونه‌های مرغوب انگو مصرف شود.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کار اجرایی در این زمینه امسال شروع و به بهره‌برداری خواهد رسیدو امیدواریم با اجرای این پروژه مشکلات باغداران و کشاورزان تاکستانی حل شود.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی و سرمازدگی ما شاهد خسارات بسیاری به این قشر زحمت‌کش بودیم که باید در جهت جبران آن آستین همت را بالا زد چرا كه كشاورزی در واقع مهمترین منبع تغذیه مردم و گذران زندگی آنهاست و در صورت ایجاد مشكل برای آنها در این بخش، ‌مشكلات زنجیره‌ای بی‌شماری برای آنها خلق می‌شود كه دیگر نمی‌توان آنها را مهار كرد.

 

سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به تاکستان

وی با بیان اینکه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت روز چهارشنبه 19 آبان ماه به استان قزوین سفر می‌کنند، افزود: این سفر سومین سفر استانی است که امیدواریم در جهت حل مشکلات استان و تاکستان گام‌های اساسی برداشته شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اشاره به مصوبات استانی دو سفر قبلی هیأت دولت تصریح کرد: حدود 15 تا 20 درصد این مصوبات اجرایی شد و انتظار مردم اینست که همه آن مصوبات اجرایی شود و مردم بتوانند در واقع رنگ و بوی اجرایی شدن تصمیمات بزرگ دولت برای توسعه استان قزوین و توسعه شهرهای آن را به شكل واقعی ببینند.

طاهرخانی افزود:سه شنبه 18 آبان ماه در نهاد ریاست جمهوری و در دفترمعاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای درخصوص هماهنگی درباره جلسه هیأت دولت در استان و مصوبات این سفر انجام خواهد شد كه همگی نمایندگان در آن حاضر و سرفصل‌های مشكلات و معضلات مردم در استان و در هریك از شهرستان‌ها را مطرح خواهند
كرد.

وی اضافه کرد: مردم از دولت، رئیس‌جمهور و مسئولان اجرایی استان می‌خواهند که به جای تصویب مصوبات به فکر اجرای این مصوبات باشند و برای رفع مشكلات اساسی استان اقدام عملی انجام دهند چرا که مردم چشم امید به این دولت و نظام برای رفع مشکلاتشان دوخته​اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل