بازدید 18315

آموزش آداب زناشویی به دانش آموزان

وی با بیان اینکه سلامت جسمانی و روحی توامان با هم در این کتاب لحاظ می شود گفت: شیوه زندگی و آداب زناشویی، یادگیری حرفه های اولیه همچون برق کاری و تعمیر لوازم در منزل برای مردان، آشنایی با نظامهای اداری، آداب معاشرت ازدواج و...در این کتاب آمده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳ 08 November 2010
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تدوین کتاب مهارتهای زندگی به شیوه ایرانی همسو با اجرای برنامه درس ملی خبر داد و گفت: در این کتاب نکات فراوانی همچون نحوه ازدواج و آداب زناشویی به دانش آموزان ارائه می شود.

دکتر بهرام محمدیان در گفتگو با مهر در پاسخ به اینکه " چرا با وجود نیاز جدی دانش آموزان به آموزش مهارتهای زندگی و تاکید مسئولان آموزش و پرورش در سالهای گذشته نسبت به این موضوع همچنان کتابی در این خصوص تالیف نشده است؟" گفت: آنچه که هم اکنون به عنوان مهارت زندگی معروف شده همان نکاتی است که سازمان جهانی یونیسف پیش بینی کرده است و شامل مهارت "نه گفتن کودکان و نوجوانان، آشنایی با مخاطره هایی مثل اعتیاد، ایدز، آشنایی با سازمانهای بین المللی و ...است که در سالهای قبل به صورت ملایم و با توجه به ملاحظات فرهنگی در کتابهای درسی یا به صورت جزوه لحاظ شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: اما نگاه ما در برنامه درس ملی فراتر از این مباحث است و قصد داریم نحوه زندگی کردن براساس سبک و اسلوب زندگی ایرانی را به دانش آموزان آموزش دهیم که خواسته های یونیسف نیز در آن گنجانده می شود.

وی با بیان اینکه سلامت جسمانی و روحی توامان با هم در این کتاب لحاظ می شود گفت: شیوه زندگی و آداب زناشویی، یادگیری حرفه های اولیه همچون برق کاری و تعمیر لوازم در منزل برای مردان، آشنایی با نظامهای اداری، آداب معاشرت ازدواج و...در این کتاب آمده است.

محمدیان افزود: همچنین مهارت سخن گفتن با دیگران، مهارت شنیدن، دوستی کردن با دیگران، مهارت درس خواندن، نحوه شغل پیدا کردن نیز بخشی از نیازهای نوجوانان و جوانان امروزی برای حضور در جامعه است که در این کتاب لحاظ خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶
هرچند گويند ماهي را هر وقت از اببگيري تازه است.ولي درطي اين سالها وباين دادگاهاي خانواده و قاضيان این گونه شده وكنون كه بچه هاي نوجوان وكودك خودشان درگیر شده اند، چگونه ميتوان انان رابسوي روش ومنش انساني واسلامي كشانداين خو نياز تلاش همه جانبانه از سويدست انذر كاران را ميطلبذ
درود برملتغيور ونجيب ايران
برنامه "آموزش آداب زناشویی به دانش آموزان " در يكي دوسال پيش در مدارس انگليس اعتراض مسمانان آن كشور را به همراه داشت و دولت از اين طرح عقب نشيني كرد،ولي ظاهرا ايران به لطف برادرا آزمايشگاه آنهاست!!!!
پاسخ ها
sa-foroud
| Germany |
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
خوب این بستگی به این داره که این آموزش ها در چه سنی باشه
حتما توی انگلیس در سن پایین بوده
خيلي خوب اما يك كم دير!
چقدر دیر!
يك وقت برادران عزيز هوس آموزشش را در سنين پائين نكنند كه نكبت بار است فهميديد؟ آفرين!
چه عجب.دانش آموزان فکر می کنند که زنان یا مردان از مریخ امدند. .امیدوارم به مطالب اصلی پرداخته شه. . و این چرندیات یاد داده نشه
مسئولین ما حدا قل ( با تخفیف ) 20 سال از بقیه دنیا عقب هستند . همیشه موضوعی را در غرب تقبیح می کنند و بعد از بیست سال همان کار را شروع می کنند .
یه طرح درست ریخته باشن همینه!اگه اجرا بشه
فردا انتشارات گاج ، قلمچی، مبتکران، راه اندیشه، و... شروع می کنند به فعالیت و مثلا به بچه ها نکاتی و آموزش می دهند که مولف کتاب درسی فقط یه نگاهی بهش کرده . خدا میدونه فردا واسه این کلمه چه تصاویر و چه مطالبی که منتشر نمیشه. مسئولان به فکر باشن
باید در نظر گرفت که در کشورهای اروپایی این فرهنگ جا افتاده اما در کشوری مثل ایران هنوز زوده که در مدارس ما این چیزها درس داده شود چون هنوز خانوادهها با این مسئله مشکل دارن
به خدا این خیلی بهتر از مطالب بی خودی که در مدارس اموزش داده میشود. من هنوز یادمه که 3 دور تاریخ ایران را به ما اموزش دادند که همش حفظی بود. از علوم اجتماعی هیچ چیزی یاد نگرفتم که به دردم بخورد، و هنوزم مسایلی پیش میاد که میگم ای کاش این ها رو به من یاد داده بودند.
به نظر من در مسایل زناشویی شاید دانش اموزان اول کمی مسخره بازی در بیاورند، ولی کم کم برایشان عادی میشود.
انشا هم که میبنید چقدر بد مینویسم.
اینو کم داشتیم ! شرافتن این نظر ترویج فرهنگ بی بندوباری غرب نیست؟چرا نمیگذاریددانش اموزان درسشونو راحت وبدوراز دغدغه بخوانند؟درمدارس جامعه اسلامی میخواهید ائین دوست یابی خیابانی تدریس کنید؟
بهتر است آموزش همسر گزيني را به آنها ياد دهيد تا زناشوي
خب قبلا هم یه جورایی این چیزها آموزش داده می شد یادمه توی کتابهای بهداشت طرح کاد مدارس دخترونه یه چیزایی در این مورد می‌گفتن
لزوم آموزش مهارت "نه" گفتن ریشه علمی ای نداره. حتی به بعضی ها باید مهارت "بله" گفتن آموزش داده بشه.
از نظر اجتماعی هم مدتهاست که "نه" گفتن در ایران به صورت یک توانایی اصلی نمایانده میشه. در حالیکه "نه" یا "بله" گفتن هیچکدوم به خودی خود توانایی نیستن، بلکه مهارت "پاسخ متناسب دادن" توانایی محسوب میشه.
در حالت کلی هم گرچه نه گفتن در موارد بسیار معدودی لازمه، اما در زندگی مشترک همزیستی حاصل موافقت هست و نه مخالفت و بهتره روی تقویت توانایی "موافقت کردن" کار بشه که به نظر من مشکل زایی بیشتری در خانواده های ایرانی داشته و داره.
چرا حالا در مدارس، مگه دانش آموزان مدرسه ای ازدواج کرده اند یا در شرف ازدواج هستند؟ می دونید چه اثر منفی ای میتونه داشته باشه، مخصوصا اگه یک دانش آموز بخواد مطالب یادگرفته شده را تجربه کنه؟!
بیچاره کنکوری ها ...
حالا باید به 30 سوال آداب زناشویی هم پاسخ دهند
به اين دخترها ياد بديد مردها دريايي از عشق و تكيه گاه نيستند. دنيايي از شهوتند و پرتگاه صواب داره آخه خيلي نادانند.
خاك وچوك!
این تذهبون؟
به کجا چنین شتابان!
بی بصیرتی تا کجا؟
چگونه به برنامه های جهانی منجمله یونیسف که مخالف با آموزه های اسلامی است را می خواهید در کشور اسلامی پیاده کنید. این همه تاًکید بر "اسلوب زندگی ایرانی" برای چیست؟
ما هرچه داریم از اسلام است.
چرا فراموش کرده اید که خداوند متعال در قرآن کریم این همه تاًکید دارد تا از کافران، یهودیان و مسیحیان پیروی نکنیم. با روشی که در پیش گرفته اید هم اسلوب اسلامی را از ما می گیرید و هم اسلوب ایرانی که مدعی آن هستید. آیا می دانید آموزش مسائل زناشویی به بهانه مبارزه با بیماری ایدز چه عوارض و مشکلات اخلاقی در پی دارد؟ بجای راهکارهای غربی بدنبال راهکارهای اسلامی توسط مراجع معظم، علمای اسلام و متخصصان متعهد مسلمان باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی