بازدید 25265

هدیه آنکارا به ناتو و دهن کجی به ایران؟

شرط نخست ترکیه اینست که سیستم موشکی ناتو بجای تجهییزات سپر موشکی امریکا در ترکیه استقرار یابد. شرط دوم ترکیه اینست که این سیستم دفاع موشکی در کلیه کشورهای عضو ناتو استقرار یابد نه فقط کشور ترکیه و سوم اینکه ترکیه اجازه نخواهد داد که مسیر دفاعی این سیستم موشکی بسمت کشورهایئکه قبلا در حوزه "جنگ سرد" قرار داشته اند انحراف یابد.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲ 07 November 2010
خبرهای رسیده از ترکیه حاکی از این است که موافقت کلی این کشور برای استقرار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه و اعلام رسمی این موضوع در اجلاس 18-19 ماه میلادی جاری در جلسه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" داده می شود.

به گزارش خبرنگار بولتن، براساس این طرح قرار است موشکهای ضد هوایی و همچنین راکتهای ضد موشکهای بالستیک در مکانهایی در خاک ترکیه استقرار یابد که در حقیقت یکی از محلهای استقرار این موشکها در نزدیکی خاک ایران خواهد بود.

اما ترکیه به ادعای رهبران خود برای استقرار سپر موشکی در خاک خود سه شرط را بیان کرده است که انتظار می رود شروط اظهاری ترکیه با همکاری هم پیمانان ناتو و خود کشور ترکیه به توافق بین آنها منجر گردد.

شرط نخست ترکیه اینست که سیستم موشکی ناتو بجای تجهییزات سپر موشکی امریکا در ترکیه استقرار یابد. شرط دوم ترکیه اینست که این سیستم دفاع موشکی در کلیه کشورهای عضو ناتو استقرار یابد نه فقط کشور ترکیه و سوم اینکه ترکیه اجازه نخواهد داد که مسیر دفاعی این سیستم موشکی بسمت کشورهایئکه قبلا در حوزه "جنگ سرد" قرار داشته اند انحراف یابد.

ترکیه در این ارتباط درخواست به رسمیت سناختن احترامات متقابل نسبت به کشورهای شرق و غرب حوزه مرزی خود را نیز بیان داشته است.

ترکیه که اکنون یکی از اعضای کلیدی پیمان "ناتو"نامیده می شود قصد دارد با این اقدام خود شرایط را بنحو دیگری در منطقه برای خود رقم بزند.

در همین زمینه وزیر خارجه ترکیه "احمد داوداوغلو" در مورد استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در خاک اینکشور صحبت می کرد از هرگونه فرمولگذاری در مورد اختلاف با کشورهای پرهیز کرده است .
اوهمچین اعلام کرده است که دوران "جنگ سرد" پایان یافته است و نمی خواهیم برای یک جنگ روانی دیگر از این مورد بهره برداری گردد.

این درحالیست که موافقت ترکیه با استقرار سپر موشکی ناتو در خاک این کشور امنیت ملی ایران را هدف قرار داده و دولت ترکیه بعنوان یک کشور مسلمان نبایستی خاک خود را محل استقرار موشکها کشورهای دیگر برای حمله به بلاد مسلمین قرار دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۵
واقعا شما فکر کردید کشورها بجز منافع ملی کشور و مردمشان به چیز دیگری فکر میکنند؟
شما فکر کردید دنیا روی احساسات می گردد؟ یعنی اینقدر بچه اید؟
مباركه. تركيه را هم با يك اخم فتيله‌پيچ مي‌كنيم.
احتمالا اونها منافع ملت خودشون را بهتر از شما تشخيص ميدن؟ لطفا چند توصيه به مجلس خودمون داشته باشين تا کمی از اين حاشيه و انزوا خارج شن.
(این درحالیست که موافقت ترکیه با استقرار سپر موشکی ناتو در خاک این کشور امنیت ملی ایران را هدف قرار داده و دولت ترکیه بعنوان یک کشور مسلمان نبایستی خاک خود را محل استقرار موشکها کشورهای دیگر برای حمله به بلاد مسلمین قرار دهد.)!!!
از کشور دوست و برادرتان ارمنستان چه خبر!؟
چرا فکر می کنید ترکیه باید منافع ملی دراز مدت خود را فدای منافع کوتاه مدت ناشی از همکاری با ایران نماید . کی می خواهیم متوجه این قضیه بشویم که ترکیه با کارت ایران دارد برای خودش اعتبار جهانی می خرد و هر وقت احساس کند روابطش با ایران دیگر خیلی بکارش نمی آید ، قید آن را هم خواهد زد .
لطفا براي تركيه تكليف تعيين نكنيد ،
مگر قرار است ما به اروپا حمله کنيم که ناراحت می شويم؟
توهین به که کشوردوست وبرادر ترکیه؟؟/!
ترکیه نان را به نرخ روز میخورد،در دنیای واقعی زندگی میکند و نه در دنیای خیالی مثل ما
همین دولت چند ماه قبل از همپیمایان ما بود حالا چی شده که دم به تله نداده و خیانت می کند پس باید باور کرد که اراد آتاترکی هرگز به فکر منافع ما نبوده و در فکر منافع خودشان هستد و ما فقطخدا و مردممان را باید داشته بشیم و با ملل دیگر با سیاست پخته مراوده داشته باشیم
بحث امتیاز گیری بوده و هست
حالا کدوم طرف سر کیسه رو شل میکنه خدا میدونه
خوب شد روسيه تموم شده بود چسبيده بوديد به تركيه اينم جوابش
تابناک دیگه گفر آدم را در میاری بابا همه کشورها چه مسلمان و غیر مسلمان فقط به منافع خود فکر می کنند مثل ما نیستند منافع کشورمان را به خاطر چند کشور به خطر انداختیم همان ها یک روز به ما پشت می کنند به خاطر منافعشان این یک واقعیت مسلم است پس مسلمان بودن هیچ تاثیری در پشتبانی از هم دیگر در دنیای امروز نیست خواهشا درج کنید
هنر رهبران سياسي يك كشور ،استفاده حداكثري از موقعيتهاي پيش آمده در جهت منافع ملي كشورش هست.اين رهبران سياسي ما هستند كه بايد شماتت شوند نه تركيه!!
براي هر كسي كه الفباي سياسي را بداند ،مثل روز روشن بود كه تركيه فقط در حال چانه زني است تا حداكثر استفاده را ببرد!!و البته قرار هم نيست منافع ملي كشورشان را فداي منافع ملي ما ايرانيان بكنند.
نوش جانتان هی دادید ترکها خوردند و با پول ملت بدبخت ایران آنچنان شدندوحالا استقرار موشکها برای نابودی ایران در خاک عثمانی مستقر میشود/کی میخواهید بفهمید که اجنبی اجنبیست /به منافع ملی کشورمان فکر کنیداقایان محترم
سپر دفاع موشكي چه ربطي به حمله به بلاد مسلمين دارد؟
این که ترکیه نهایتا با استقرار این سیستم موشکی در خاکش موافقت خواهد کرد بر هیچ ناظر آگاهی پوشیده نیست. ترکیه عضو ناتو است و برای استفاده از حمایت آنها مجبور است با طرح های آنها هم همراهی کند و تازه به گفته خود اردوغان هدف اصلی ترکیه عضویت در اتحادیه اروپاست و خوب برای رسیدن به این هدف همراهی و همکاری آنها با ناتو الزامی است. با توجه به این ها می توان مطمئن بود که ترک ها آخر سر به ایران پشت کرده و بر علیه ایران با غربی ها همصدا و همگام خواهند شد. سوال این است که ایران برای مقابله با چنین وضعیتی چه گام هایی اندیشیده است؟ موضع گیری های اخیر مسئولین ایران در قبال ترکیه نشاندهنده نوعی خوش خیالی و اعتماد بی دلیل و غیر اصولی به ترک هاست.
کشوردوست و برادر روسیه مقان اول
کشور دوست و برادر مسلمان سکولار ترکیه دوم
انشاالله به ترتیب بدی ونزولا و.....
در اخر که همان اول است جزایر قمر
یادت باشه که این ترکها رو ما ایرانی ها آدم کردیم ... در ضمن ترکیه درسته که جمعیت مسلمان زیادی داره اما رسما لائیک هست پس ازشون بیشتر از این نباید انتظار داشت..
رو دوستی کسی نمیشه حساب کردبهترین دوست ملت خودمون هست
تا دلتون هم بسوزه . مگه تركيه ديوانه است آمريكا و اروپا رو ول كنه و به جمهوري اسلامي نزديك بشه ؟ اگر هم همگرائي بوده با ايران در جهت منافع ملي اش بوده تا دوستي استراتژيك با ايران ؟
ترکیه به منافع کشور خود بیشتر می اندیشد. دقیقا مثل ما
متاسفانه گاهی برخی از کشورها صرفا بمنظور امتیاز گیری از امریکا واروپا خود را به ایران چسبانده وبا دریافت امتیاز بیشتر به آغوش غرب باز میگردند..
مثله اینکه ایران این وسط شده امتیاز بگیر برخی کشورها....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر