بازدید 14425
بیانیه تهدیدآمیز «جندالله» علیه آمریکا؛

پس مانده های «ریگی» برای کاخ سفید خط و نشان کشیدند

هرچند هنوز شایعاتی درباره ارتباط تشکیلاتی سازمان های نظامی و جاسوسی آمریکا با «طالبان» و «القاعده» هست، ولی حتی در صورت مردود دانستن این شایعات، بر سر اینکه آمریکا در تشکیل و توسعه «طالبان» نقش محوری داشته، شکی نیست... سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته است: «قرار دادن نام جندالله در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا برای خوشایند دولت ایران انجام نشده بلکه این گروه ترویستی به دلیل انجام اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم عادی در لیست گروه‌های تروریستی جای گرفته است.»
کد خبر: ۱۲۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴ 08 November 2010
سرویس سیاست خارجی ـ باقی مانده گروهک «ریگی» که خود را «جنبش مقاومت جندالله» می نامند، در واکنش به «تروریستی» تلقی شدنشان از سوی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار اطلاعیه‌ای تهدید کردند که برای آمریکا و متحدانش، «مشکلات زيانباری» ایجاد می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته، وزارت خارجه آمریکا و پس از ماه ها ترور و خرابکاری گروهک «ریگی» که جان بسیاری از هموطنانمان را گرفت و یا به آنها آسیب جدی وارد ساخت، با انتشار بیانیه‌ای، جندالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و اعلام کرد که «جندالله از روش‌های گوناگونی مانند حمله انتخاری، کمین، آدم‌ربایی و ترور» در ایران استفاده کرده است.

بر پایه این گزارش، «فلیپ کرولی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفته است: «آوردن نام جندالله در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا برای خوشایند دولت ایران انجام نشده، بلکه این گروه ترویستی به دلیل انجام اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم عادی در لیست گروه‌های تروریستی جای گرفته است.»

چندی پیش، وزارت امور خارجه آمریکا، با اعلام فهرستی از اقدام مسلحانه «جندالله»،  نام این گروه را در کنار ٤٧ گروه دیگری قرار داده که هرگونه همکاری و کمک مالی به آن‌ها ممنوع است و دارایی‌شان نیز در آمریکا توقیف می‌شود.

گروهک «ریگی» در یکی از آخرین حملاتش، تیرماه ٨٩ اقدام به بمب‌گذاری درحسینیه ای در شهر زاهدان نمود که سبب شهادت ٢٧ نفر و مجروح شدن بیش از ٣٠٠ نفر از هم وطنانمان شد.

اما به دنبال این وقایع، گروهک «ریگی» در بیانیه‌ای که سه روز پیش در پایگاه خبری رسمی این گروه منتشر شده، ضمن انتقاد از این اقدام آمریکا، واشنگتن را به اقداماتی «زيانبار» تهدید کرد.

نگاهی به سوابق شکل گیری گروه های شبه نظامی در منطقه از سوی آمریکا با پوشش گروه های اسلامگرا و یا آزادیخواه به چند دهه پیش برمی گردد که مهمترین و شناخته شده ترین آن را می توان تشکیلات «طالبان» در افغانستان و پاکستان نامید. این تشکیلات با حمایت های سیاسی و تجهیزاتی آمریکایی ها در زمان حضور شوروی در افغانستان، گسترش یافت و با نام مجاهدینی که قصد بیرون راندن روس های کمونیست را از کشوری اسلامی دارند، با حمایت آمریکا تشکیل و سپس توسعه یافتند.

هرچند هنوز شایعاتی درباره ارتباط تشکیلاتی سازمان های نظامی و جاسوسی آمریکا با «طالبان» و «القاعده» هست، ولی حتی در صورت مردود دانستن این شایعات، بر سر اینکه آمریکا در تشکیل و توسعه «طالبان» نقش محوری داشته، شکی نیست.

موضعگیری اخیر گروهک «ریگی» در برابر آمریکا، به عنوان حامی اصلی مالی و اطلاعاتی این گروهک، تعبیر همان مثل معروف ایرانی «مار در آستین پروراندن» و یا حکایت «چاه کندن از برای دیگران» است. البته اینکه بقایای این گروهک تروریستی دیگر حتی توان عملیات ایذایی خواهند داشت یا نه، محل تردید است، ولی صدور این بیانیه از سوی آنها، این پیام را برای واشنگتن به همراه دارد که «قابلگی» گروهک های تروریستی از سوی آمریکا خود می تواند برای کاخ سفید هزینه های بسیاری به همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
نباید اجازه داد جندالله به یک القاعده دوم تبدیل بشه ایران جای اینها نیست.
یعنی خیلی سخت نابود کردنشون تا قبل اینکه جنایتی بکنند
«ماآمريكا را زير پا مي گذاريم».
«امام خميني رضوان الله تعالي عليه»
آمريكاي منفور عالميان، محوريتي ندارد كه با تعريف ها و جدول سازيها و گروه تراشي هاي جعليش جا بخوريم.شيطان بزرگ براي دل خوش كردن خود از اين كارها بيشتر مي كند.يك روز گروهكي را مبارز و روز ديگر به خاطر مطامع اهريمني خود يا هر انگيزه ديگر تروريست مي نامد!
دارودسته مزدور ملعون ريگي به قدري گند زده كه حامي اصلي وي يعني واشنگتن آن را تروريست مي خواند و گرنه خدماتي را كه اين جانيان و خائنان، به آمريكاي جنايتكار و جهانخوار كرده اند؛ در ليست هاي مخفي آنها مي درخشد!
خدا ریشه این ها رو بکنه
اگه سری به رسانه های حامی این گروهک بزنید به وضوح می بینید که یک گروه جدایی طلب است و تقاضای جدایی بلوچستان از ایران رو دارند. گروههای جدایی طلب هم همیشه منفور مردم ایران بوده اند.
ما از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی‌ توقع داریم هرچه سریع تر ریشهٔ این جنایتکاران رو قطع کنه لطفا نگزارید اینا برای کشور شاخو شونه بکشند .
این را میگند جاسوسی در جاسوسی این فقط بخاطر چهره گرگ را بمیش نشان دادن است که بفتنه گران داخلی کمکی باشد تا انها فقط به میش بودن این روباه حیله گر فکر کنند و نه بگرگ بودن ان ...بازی انها با این گروهکها علیه منافع واسقلال ایرانیها ادامه خواهد یافت...
بابا این آمریکا عجب حیله گریه
تازه یادش افتاده که همچین گرو هی هم هست
دو تا هدف بیشتر از این کار نداره
1- با توجه به در هم شکستن این گروه می خواهد آن ها رو دوباره مهم جلوه بده
2- می خواد بعد از این همه کشتار از مردم ایران دلجویی کنه و بگه من ازشون حمایت نکردم
دشمن دشمن من دوست من است
نفهمیدیم!!!ریگی که باامریکاارتباط داشت وچندنوبت همدیگررملاقات کرده بودند!! دم خروس راباورکنیم یاقسم حضرت عباس را؟؟
ای مگس عرصه گیتی نه جولانگه توست عرض خود میبری زحمت ما میداری !
اینم بازی جدید آمریکا
اول میگن گروهک ریگی تروریستیه تا اونا هم به ظاهر و با دست.ر آمریکایی ها واکنش نشون بدن
بعد آمریکا بگه : می بینید ما و گروهک ریگی خودمون با هم مشکل داریم حال شما چجور میگید که آمریکا از ریگی حمایت می کنه؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا الکی میگن .میخوان بگن ما با این نبودیم.اینم یه دورغ دیگه از امرکا و ادماش/
چی شد ؟؟؟؟ میگفتید که اینها با آمریکائیها سر و سر دارن .
ریگی را باید نگه میداشتیم واسه حالا تا تف کنه تو صورت آمریکا.
بلوچستان رو جدا کنند که چی بشه؟ آخرش هم یه افغانستان دیگه شکل می گیره با ایران باشند که به نفعشونه
به اين ميگن سياست !! وقتي تاريخ مصرف يك چيز تمام شود , بايد دور انداخته شود ... بدون شك هربار كه جندالله دست به اقدامي ميزد , مردم و دولت ايران از امريكا شاكي ميشد , حالا امريكا هم بعد از مدت ها وقتي ديد تاريخ مصرف اين گروه تمام شده , اين گروه را در ليست خود قرار داد و به قول گفتني شر رو از سر خودش كم كرد ... بايد منتظر بوجود آمدن كروه جديد توسط امريكا باشيم , گروهي كه فعلا تاريخ اعبتار دارد !! به اين ميگن سياست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار