بازدید 10725

ربات ايراني جهاني شد

بزرگترين انجمن حرفه‌اي دنيا به نام IEEE با تحليل ربات‌هاي پيشرفته دنيا، نام سورنا را در رديف پنج ربات صاحب نام دنيا قرار داد.
کد خبر: ۱۲۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۴ 06 November 2010
ربات انسان نماي «سورنا» در رديف پنج ربات صاحب نام دنيا قرار گرفت.

به گزارش ايلنا، دبير انجمن تخصصي مراكز تحقيق و توسعه صنايع و معادن با اعلام اين خبر گفت: بزرگترين انجمن حرفه‌اي دنيا به نام IEEE با تحليل ربات‌هاي پيشرفته دنيا، نام سورنا را در رديف پنج ربات صاحب نام دنيا قرار داد.

«حميد طاهباز توكلي» افزود: اين انجمن طي گزارشي رباتهاي Asimo (ژاپن)،Reem-B (اسپانیا) ، Justin (آلمان) ، Charli (آمریکا) ، Surena (ایران) را مورد تحلیل، بررسی و مقایسه قرار داده است.

وي اضافه كرد: انجمن IEEE از سورنا به عنوان «يك توسعه غافلگيركننده» ياد كرده است.

به گفته «توكلي» در گزارش اين مركز بين‌المللي آمده است: بعد ازانتشاراولين گزارشها، بعضي ازاشخاص شك كردند كه اين روبات چيزي بيشتراز يك بدنه يا پوشش پلاستيكي شبيه Asimo نيست، اما فيلم ويدوئي ثابت كرد كه اين ربات انسان‌نما، واقعا يك ربات انسان نما است كه با سيستم كنترل بازخوردي، مي‌تواند مثل انسان راه برود، به آهستگي گام بردارد، خم شود، بر روي يك پا بايستد و حركات منحصربه خودش را داشته باشد.

وي اين موفقيت را حاصل تلاش نخبگان جوان ايراني دانست و خاطرنشان كرد: "ستاد توسعه سورنا" با هدف توسعه و پیشرفت توانمندی های سورنا در سطح بین المللی با گروهی از نخبگان جوان كشور تشکیل شد و در مقايسه با سايرگروه‌هاي تحقيقي و پژوهشي دنيا، طي مدت زماني كوتاه توانست به موفقيت‌هاي بزرگي دست پيدا كند.

IEEE بزرگترین انجمن حرفه ای دنیا است كه در زمينه فعاليت‌هاي نوآورانه و تكنولوژيك با گرايش الكترونيك فعاليت مي‌كند.اين نهاد علمي در آمریکا مستقر است و دارای 400هزار عضو در بیش از 160 کشور و 90هزار دانشجو در در 80 کشور جهان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
خدا می دونه اگه به نخبگان کشور میدون بدن و از هر لحاظ حمایتشون کنند به چه علومی دست خواهند یافت من که به جوانان کشورم ایمان دارم
به خدا این همه پیشرفت مملکت رو نمی بینند فقط و فقط دنبال یه نقطه ضعف و یه سوتی می گردن تا توو بوق و کرنا کنند.. زنده باد ایرانی, زنده باد بچه های وطن
( ننگ بر وطن فروشان لس آنجلس نشین و لس آنجلس دوست )
inam link sahe asli bara kasaei ke shak daran be hamechi:
http://spectrum.ieee.org/robotics/humanoids/these-humanoid-robots-could-kick-your-asimo
افتخار آفرینه
آفرین به دوستان ایرانیم
با گرايش برق و الكترونيك، نه فقط الكترونيك!
واقعا از شنیدن این خبر خوشحال شدم . به جوانان کشورمان افتخار می کنم.
با توکل بر خدا و همت بیش از پیش، به پیش
راستش اینکه من هم اول به این خبر شما شک کردم ولی با مراجعه به سایت مجله اسپکتروم ieee خبر را مشاهده کردم. این روبات کار گروهی در دانشگاه تهران تحت راهنمایی دکتر یوسفی می باشد.
عکسی چیزی فیلمی ، هیچی از این روباته برای دیدن نیست؟
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی