بازدید 2207

انتقاد نماینده مجلس از دیوار کشی مرزها

کد خبر: ۱۲۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵ 06 November 2010
نماینده مردم زابل و زهك با تأكید بر اینكه دیوار كشی و انسداد مرز به خاطر جلو‌گیری از رفت و آمد‌ها و حركت‌های غیر رسمی بنا نهاده شد، گفت: معایب این کار از محاسنش بیشتر است، هزینه‌هایی كه برای انسداد مرز شد می‌توانست برای مردم استان ما ایجاد اشتغال كند و می‌توانستیم از این هزینه كرد جواب بهتری بگیریم.

به گزارش خانه ملت،"عباسعلی نورا" در گفت وگو با هفته نامه مندیل  به 2 اشتباه بزرگ در احداث دیوار اشاره کرده و اظهار کرد:  بخشی از زمین‌های مرغوب مردم ما دسترسشان خارج شده است و  از سوی دیگر رودخانه‌ مشترك بین ما و افغانستان از دسترس ما دور شده و شاید نام فاجعه برای این مسئله كم است.

نورا افزود: ‌هیچ كشوری خودش را از یك رودخانه مشترك محروم نمی‌كند و این خیانتی است كه ما در حق خودمان مرتكب شدیم.

 عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم از دریچه‌هایی كه در دیوار تعبیه شده است برای چند ساعت در روز اجازه سر كشی به زمین‌هایشان را دارند و چون برای كسانی كه در آن طرف مرز هستند، دیوار مرز به حساب می‌آید، ‌مردم گاهی با تیراندازی مواجه می‌شوند.

وی گفت: مشكل دیگر این دیوار كه برخی كارشناسان زیستی به آن نیز اشاره كردند اثرات تخریبی آن در اقلیم منطقه است.

 نماینده زابل و زهك با تأكید بر این مسئله اظهار کرد:  دیوار باعث شده توفان‌های شن كه در مسیرش به افغانستان می‌رفت در مرز ما مهار شود و افغانستان از این بادها نجات پیدا كند اما مشكلات زیست محیطی ما افزایش یابد.

نورا در پایان تاکید کرد: آنها فقط امنیت را در نظر داشتند و دیگر مؤلفه‌ها را فراموش كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس