بازدید 11481

مقصر جنايت ميدان كاج مقصر کیست؟

قاتل تهديد مي كرده در صورتي كه كسي جوان زخمي را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نيروي انتظامي منفعلانه صحنه حادثه را مي نگريستند و جرات نزديك شدن به جوان مجروح و دستگيري قاتل را نداشتند!
کد خبر: ۱۲۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸ 06 November 2010
کیهان: پنجشنبه گذشته ميدان كاج سعادت آباد تهران شاهد جنايتي دردناك بود. در اين حادثه يك جوان چاقو خورده 45 دقيقه نقش بر زمين بود و از مردم و نيروهاي انتظامي حاضر در صحنه درخواست كمك مي كرد. از علت درگيري منجر به قتل كه بگذريم حاضر نشدن به موقع اورژانس در صحنه حادثه و تعلل ماموران نيروي انتظامي در دستگيري ضارب كه هنوز عنوان قاتل را با خود يدك نمي كشيد ابهاماتي است كه در افكار عمومي مطرح است و هنوز پاسخي از سوي مسئولان براي رفع اين ابهامات داده نشده است.

شاهدان عيني حادثه مي گويند از لحظه اي كه مقتول با ضربه هاي جنون آميز قاتل نقش بر زمين شد تا لحظه اي كه اورژانس براي انتقال وي به بيمارستان در صحنه حاضر شود 45 دقيقه طول كشيده است.

در اين مدت 2 تن از ماموران نيروي انتظامي در صحنه جنايت حاضر شده و همانند ساير مردم به تماشاي حادثه نشسته بودند. شاهدان مي گويند اين ماموران نتوانسته و يا نخواسته بودند براي دستگيري قاتل كاري انجام دهند چرا كه ضارب جز يك سلاح سرد كه با آن در صحنه حادثه جولان مي داد سلاح ديگري در اختيار نداشت و ماموران مي توانستند طبق ضوابط با نشانه گرفتن پاي وي با دستگيري ضارب زمينه نجات مجروح كه اينك كشته شده است را فراهم سازند.

 قاتل تهديد مي كرده در صورتي كه كسي جوان زخمي را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نيروي انتظامي منفعلانه صحنه حادثه را مي نگريستند و جرات نزديك شدن به جوان مجروح و دستگيري قاتل را نداشتند!

به هرحال با گذشت نزديك به ده روز از وقوع حادثه، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ از تعلل 2 مامور حاضر در صحنه حادثه خبر داده و مي گويد با اين 2 مامور برخورد شده است ولي اين سؤال هنوز باقي است كه آيا ماموران نيروي انتظامي آموزش هاي لازم را در جهت اجراي وظايف خود در موقعيت هاي بحراني كه با آن مواجه مي شوند نديده اند؟

اورژانس نيز بايد جوابگوي اين سؤال باشد كه چرا بعد از 45 دقيقه از وقوع جنايت در صحنه حادثه حاضر شده است؟ مگر تاكنون ادعا نمي شد زمان حضور اورژانس در تهران فقط 15 دقيقه است؟
    
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل