بازدید 8794
۴
مجلس به دنبال شفاف سازی مالی در تأمین اجتماعی؛

از کسری 2000 میلیاردی تا بستانکاری 18 هزار میلیاردی

بهره گیری سازمان تأمین اجتماعی از منابع دولتی، در حالی انجام می گیرد که این سازمان، هجده هزار ميليارد تومان از دولت بستانکار است که البته يکي از اهداف تحقيق و تفحص مجلس نیز شمرده می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹ 31 October 2010
سرویس مجلس «تابناک»: شانزدهم خرداد ماه امسال، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با طرح تحقيق و تفحص از سازمان تأمين اجتماعي برای شفاف سازي مالي اين سازمان، موافقت کرده و آن را در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تأمین اجتماعی، سه گروه کاري تشکیل داده که يک کميته در خود سازمان تأمين اجتماعي، ديگری در شرکت شستا ـ که بخش اقتصادي اين سازمان تلقی می شود ـ و کميته سوم در سازمان بازنشستگي کل کشور مسقر شده است.

بنا بر این گزارش، این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی، دو سال با کسري بودجه روبه‌رو بوده و از منابع عمومي و دولتي به اين سازمان تزريق شده است، حال آن که بیشتر منابع سازمان تأمين اجتماعي، از حق بيمه بيمه شدگان تأمین می‌شده است.

همچنین سال گذشته، سازمان تأمين اجتماعي، دو هزار ميليارد تومان کسري بودجه داشته که گفته می شود، با توجه به روند هزینه، مصرف و تعهدات این سازمان، اين رقم امسال به 3400 ميليارد تومان برسد.

این گزارش می افزاید، بهره گیری سازمان تأمین اجتماعی از منابع دولتی، در حالی انجام می گیرد که این سازمان، هجده هزار ميليارد تومان از دولت بستانکار است که البته يکي از اهداف تحقيق و تفحص مجلس نیز شمرده می‌شود.

گفتنی است، برخی نمایندگان مجلس، از جمله برخی اعضای هیأت تحقیق و تفحص بر این باورند که مديريت منابع مالي سازمان تأمین اجتماعی، قابل پذیرفتن نيست و منابع و مصارف آن با یکدیگر همخواني ندارد.


تازه‌ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را  در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
من که سر گیجه گرفتم آخر یک نفر بصورت منطقی (نه شعار گونه)بگوید وضعیت مملکت خوب می شود یا بد؟
سلام بابا دستمريزاد يه حساب سر انگشتي نشون ميده چقدر بيمه داره پول ميگيره و چقدر خرج ميكنه ولي نمي ترسند از خدا و ميگند كه كم اورديم
من با سازمانهای مختلف اداری و وزارتخانه های عمده این مملکت عملا کار کرده ام فکر میکنید دیگر وزارتخانه ها ویا شرکتهای دولتی ورشکسته نیستند؟
بسیاری از شرکتهای دولتی به خدای واحد قسم که روی خودشان را با سیلی سرخ نگهداشته اند!و دائما دارند رانت دولتی می خورند واگر این رانت نبود معلوم نیست بر سر این مملکت عزیز که پر از گل وبلبل است چه پیش میآمد؟
انتصاب مدیران مدیران غیر متخصص عامل اصلی ورشکستگیها است. فقط تعهد کافی نیست .البته در عمل نبز ثابت کرده اند که تعهد هم ندارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار