بازدید 397004

آشنایی با 15 شماره تلفن راهگشا

کد خبر: ۱۲۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 25 March 2018
حتما خبر دارید که با گرفتن بعضی از شماره تلفن‌ها، می‌توانید مشاوره خانوادگی بگیرید، درخواست تاکسی کنید یا قبض‌هایتان را پرداخت کنید، اما بعید است بدانید که این همه شماره برای رفع مشکلات دیگر نیز در اختیار شما هستند. ناگفته نماند اکثر این شماره ها تنها در استان تهران کاربرد دارد.


شماره تلفن 148
این‌ روزها مشاوران به ازای یک ربع ساعت که با شما حرف می‌زنند، قیمت سرسام‌آوری طلب می‌کنند، اگر فقط یک راهنمایی کوچک می‌خواهید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید به 148 زنگی بزنید. این یک مرکز مشاوره معتبر است با این تفاوت که برای استفاده از آن می‌توانید توی خانه‌تان بنشینید و بدون این که لازم باشد توی چشم مشاورتان نگاه کنید، کمک بگیرید. اصلاً مهم نیست که مشاوره‌تان چقدر طول می‌کشد، مشاورها هر قدر که بخواهید، به رایگان برایتان وقت می‌گذارند، بعد هم کدشان را به شما می‌دهند تا بتوانید کارتان را پیگیری کنید.

اگر خدای نکرده مشکل‌تان حاد بود، همین مشاورها شما را به یک پزشک معرفی می‌کنند، به هر حال هیچ چیز جای صحبت‌کردن حضوری را نمی‌گیرد. اگر برای اولین بار به مرکز مشاوره زنگ می‌زنید و مشاور خاصی را در نظر ندارید، خودشان شما را به یک مشاور وصل می‌کنند.


شماره تلفن 1818

این شماره به اندازه کافی معروف هست، همین که بتوانید بدون ایستادن و وقت تلف‌‌کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتی که روی کاناپه دراز کشیده‌اید قبض تلفن‌تان را بپردازید، خودش کلی غنیمت است. اما 1818 فقط به درد همین کار نمی‌خورد. این شماره در واقع شماره سامانه خدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است. وقتی تماس می‌گیرید، اول از شما می‌خواهد شماره را وارد کنید. بعد بدهی‌تان را می‌گوید. برای پرداخت باید شماره عابر بانک‌تان را بدهید. نگران نباشید، آنها هم یک شماره به شما می‌دهند تا اگر مشکلی پیش آمد، دست‌تان به جایی بند باشد.

از 1818 می‌توانید خدمات دیگری مثل صورت حساب‌های قبلی و دریافت ریز مکالمات را هم بگیرید. یادتان باشد که فقط وقتی از تلفن خودتان زنگ زده باشید می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.


شماره تلفن 88612121

این شماره تلفن امداد خودرو است. الان دیگر ماشین‌های امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزی یکی دو بار با آنها برخورد می‌کنید. اگر ماشین‌تان توی راه خراب شد، به جای اینکه بغض کنید یا با گردن کج گوشه خیابان بایستید تا یکی دلش بسوزد و نگه دارد، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید تا یک مکانیک کاربلد به کمکتان بیاید. امداد خودرو در همه ایران خدمات می‌دهد. حتی اگر در یک روستای دورافتاده هستید، حداقل روی مشاوره تلفنی‌شان می‌توانید حساب کنید. فقط حواس‌تان باشد وقتی به امداد خودرو زنگ بزنید که پول توی جیبتان باشد.


شماره تلفن 192

اگر روز خیلی شلوغی دارید و می‌خواهید برنامه‌هایتان را طوری تنظیم کنید که خدای نکرده نمازهایتان قضا نشود، می‌توانید از این تلفن استفاده کنید. همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده به شما اعلام می‌کند. همه اوقات شرعی یعنی حتی ساعت نیمه شب شرعی را. اگر هم نمی‌دانید امروز چندم یا چند شنبه است، یا تاریخ میلادی یا قمری را نمی‌دانید هم، این تلفن به شما کمک می‌کند.


شماره تلفن 133

133را حتماً می‌شناسید این شماره به درد وقت‌هایی می‌خورد که این آژانس‌های دم دستی جواب نمی‌دهند. مثلاً شب عید یا روزهای برفی. 133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد می‌کنند. وقتی با 133 تماس می‌گیرید، اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی بیکار به منزل شما را می‌فرستد دنبالتان. لازم هم نیست آدرس بدهید. اگر قبلاً حتی یکبار ازشان ماشین گرفته باشید، شماره تلفن‌تان را با آدرس ذخیره کرده‌اند. وقتی هم می‌رسند، تماس می‌گیرند تا بروید دم در. البته اگر عجله دارید، کلاً بی‌خیالش شوید. هیچ وقت نمی‌شود روی زود رسیدن‌شان حساب کرد.
البته تهران کلی تاکسی بیسیم دیگر هم دارد. مثلاً تاکسی بی‌سیم بانوان با شماره تفلن 1821، 20102020 یا تاکسی تلفنی آریا با شماره 1814. همه آنها قبض‌شان را با تاکسی‌متر حساب می‌کنند، پس خیالتان از هزینه راحت باشد. بهتر است هر کدام از آنها را امتحان کنید ببینید کدامشان بیشتر به کار شما می‌آیند.


شماره تلفن 191

اگر خدای نکرده خیلی فوری احتیاج به داروخانه پیدا کردید و به خاطر این که هول شده‌اید مغزتان قفل کرد و هیچی یادتان نیامد، این تلفن حسابی به دردتان می‌خورد. 191 با پرسیدن منطقه‌ای که در آن هستید، برایتان اسم و آدرس همه داروخانه‌های نزدیک را می‌خواند.


شماره تلفن 119

یک صدا که استرس از آن می‌بارد به شما ساعت را اعلام می‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هایی است که در خانه تنها هستید، یک فیلم ترسناک هم دیده‌اید، کافیست به آن زنگ بزنید تا زهره‌ترک شوید!


شماره تلفن 137

این شماره فوریت‌های شهرداری است. اگر مشکلی با کوچه و خیابان پیدا کردید، مثلاً چاه فاضلاب کوچه سرریز شد یا موش توی جوی آب پیدا شد، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید. تا این گوشه شهرتان مثل روز اولش تمیز و مرتب شود.


شماره تلفن 199

به جای اینکه راه بیافتید، بکوبید و تا فرودگاه بروید که شماره پرواز مسافران را بپرسید، یک زنگ بزنید به 199. این شماره به شما می‌گوید که آن پرواز چقدر تأخیر دارد تا بیخودی توی فرودگاه معطل نشوید. کلاً هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید، 199 کمکتان می‌کند.


شماره تلفن 140

تا حالا چندبار شده که کد پستی‌تان را لازم داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ این شماره به درد این جور وقت‌ها می‌خورد. با دادن شماره تلفن، کد پستی خانه‌تان را به شما می‌دهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی تهران را می‌خواهید و می‌خواهید وضعیت بسته‌های پستی‌تان را پیگیری کنید، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید.


شماره تلفن 142

این شماره ندای تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از این سیستم بیمه‌شدگان و کارفرمایان را با حقوقشان آشنا می‌کند.


شماره تلفن 134
برای اطلاع از پیش‌بینی هوای استان تهران و دیگر استان‌های کشور و همچنین اطلاع از تفسیرهای نقشه هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید که اگر احیانا قصد مسافرت به منطقه‌ای از کشور را دارید با مشکل مواجه نشوید.


شماره تلفن 118

تماس با سامانه تلفنی 118 شما را به آخرین تلفن‌های به روز شده اعم از بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپیمایی، راه‌آهن متصل می‌کند، آ‌یا می‌دانید روزانه قریب به یک میلیون نفر با این سامانه تماس می‌گیرند و 500 هزار نفر از سامانه اینترنتی آن بازدید می‌کنند.


شماره تلفن 110

با گرفتن شماره 110 که متعلق به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است می‌توانید آخرین اطلاع رسانی خود را در زمینه سرقت، قتل، درگیری و نزاع و زورگیری به گوش مسئولان نیروی انتظامی برسانید.

منبع: وبلاگها
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۴۳
ببخشید شماره 110 رو ننوشتید ! بالاخره شمارش چنده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
شماره 140 هم برداشته شده و 118 شماره پست منطقه را میده البته بازهم در عمل می بینید که جواب نمیدن بعد که مجبور میشید حضوری برید می بینید که 11 هزار تومان ناقابل می خواستن هزینه بگیرن البته بی سروصدا که اینطور کارکردن هم هنری شده توایران خب 140 رو برداشتین که ما چیزی نگفتیم حداقل یه پیام بذارین که باید بری پست 11 هزار هم پول پیشت باشه!
پس شهرستان ها چی . آنوقت می گویند از تهران مهاجرت کنید . فکر امکانات هم باشید و سطح زندگی و خدمات اجتماعی ، بهداشتی ، آموزشی و غیره را ارتقاء بدهید . خود به خود مردم از جهنم تهران فرار می کنند . احتیاج به تبلغ نیست.
با سلام ...عالي بود هميشه اطلاعات مفيد را در اختيار مردم قرار دهيد.
د ست شما درد نکند کار خوبی کردید
اقا شماره 113 رو چرا ننوشتید. با تشکر
115 و 125 هم که به هیچ دردی نمی خورن لابد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
چی میگه!
اقا این 148 اصلا کار نمیکنه باور ندارین خودتون زنگ بزنین
چه عجب یه اطلاعات بدردبخور در اختیار خواننده گذاشتید
141 كو اطلاعات راهها وزارت راه و ترابري
آقا میگم یه کلاس ریاضی ابتدایی واسه نگارنده این متن برگزار کنید ، یا حداقل انگشتاتونو واسه کمک در اختیارش قرار بدین
من که هر جوری شمردم اینا 14 تا بودن، احتمالا شماره 15 باید تلفن نگارنده متن باشه
با تشکر کاش شماره پیامک های راهگشا جهت دریافت اخبار مختلف و...را نیز قید کنید
الانچندین بار با شماره 143 تماس گرفتم ولی پیغامی با این محتوا که شماره مورد نظر شما در شبکه موجود نمیباشد مواجه شدم.
خوب بید ولی اورژانس و آتش نشانی از کد پستی و فال حافظ مهمترند که یادتان رفت
شماره 2232222-0511 تلفن گوياي آستان قدس رضوي است.
2020-0511 سامانه تلفني پاسخگويي شبانه روزي به سؤالات شرعي در حرم مطهر امام رضا است
كاش مانند كشورهاي پيشرفته يك شماره تلفن مانند911 وجود داشت كه مجبور نبوديم اين همه شماره تلفن را حفظ كنيم.
لطفا" شماره هاي 115 (اورژانس) و125( آتش نشاني) را هم به آنها اضافه كنيد.
لطفا" شماره هاي 115 (اورژانس) و125( آتش نشاني) را هم به آنها اضافه كنيد.
واقعاً كه!!!! 118 را كه تمام ايراني ها مي شناسند معرفي مي كنيد ولي 125 و 115 كه حياتي است و ممكن است خيلي ها ندانند نمي نويسيد؟؟؟؟؟ اصلا خود شما مي دانيد 125 غير از اطفا حريق چه خدمات گسترده ديگري دارد. هر چند كه نه دولت و نه مردم قدر اين جان بر كفان را نمي دانند. كمتر كسي است كه حاضر باشد با اين حقوق بخور و نمير كه هر ماه هم به عناويني كمتر مي شود اينگونه جان خود را در كف دست بگيرد.آيا مي دانيد كه شغل آنها حتي جزئ مشاغل سخت هم نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
جدی؟؟؟؟؟؟؟؟
شماره تلفن 192 !!!
مخابرات دزفول از شماره تلفن اوقات شرعی هم برای درامد خودش استفاده کرده و برای شنیدن اوقات شرعی باید 2209292 رو بگیریم، امتحان کنید 0641 پیش شماره دزفوله
.
.
احتمالا چند وقت دیگه هم به جای 110 و 125 و ... شماره 7رقمی میزارن که یه پولی به جیب بزنن
تابناک جان خواهشن این نظر مارو به سمع و نظر گوش های شنوا برسون
الحمد الله 197 هم که از سیستم خارجه دیگه نه غلام!!!
شماره استخاره گویا از دقیقه ای 110 تومن شده ثانیه ای 110 تومن.این پول حلاله؟؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
تا وقتی علما را ول کنید و به یه تلفن اعتماد کنید همینه حقتونه
139 تلفن بليت شركت قطارهاي مسافري رجا
197 چی؟
با سلام وتشكر
همين الان شماره 140 را گرفتم . كلي زنگ زد ولي جواب نداد .جهت اطلاع . ميخواهيد شما هم امتحان كنيد. ساعت 15/30 عصر شنبه 1/8/89
beh man cheh? a
شماره 124 خيلي راهگشاست
با سلام شماره تلفن 193 هم مربوط به ارسال مراسلات می باشد با یک زنگ می توانید مرسوله خود را درب منزل پست نمایید
125 و 115 چی شدددد؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
متاسفمممممم
سلام ؛ باید موردی رو جهت اصلاح عرض کنم ؛ شماره 88612121 که برای امداد ذکر شده ، شماره امداد خودرو ایران هست که به خودروهای ایران خودرو سرویس میده ؛ شماره رایگان و کوتاهش هم 09644 هست ؛ شماره رایگان امداد خودرو سایپا 09655هست که هر دوی اینها نیاز به 021 ندارن .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
096440 و 096550 درسته
نصفش مال تهرانه که
من هم شماره 140 گرفتم ساعت 4.15 در تاريخ 01/08/89 جواب نداد
منبع : وبلاگها؟!!!
کپی رايت؟ اخلاق؟ اين حرفها؟
شماره تلفن 140 یش از 6 سال است که جواب نمی دهد.
شماره 1818 تو گرفتن شماره مشكل داره
اول این شماره ها رو خودتون امتحان کنید بعدا بذارید تو وب سایت , 191 که با 119 یکیه , 140 هم کهجواب نمی ده!
من هم شماره 140راگرفتم جواب نداد 1/8/89ساعت 45/23
فقط 113
همه ی ما باید نیروی اطلاعاتی باشیم
سلام من طراح سامانه اطلاع رساني 141 هستم.
اين سامانه راهگشاي هموطناني است كه قصد سفر داشته ويا در حال سفر مي باشند ونياز به اطلاع از آخرين وضعيت راه هاي كشور يا مسافت بين دو شهر مبدا ومقصد خاص مورد نظر خود ويا بهترين مسير بين دو مبدا و مقصد وامكانات بين راهي و.... كه اين سامانه در چهار بخش گويا ، مكتوب ، پيامك و وبگاه به كليه هموطنان با سابقه اي در حدود 10 سال در حال خدمت رساني مي باشد ليكن در اين خبر مورد كم لطفي شما قرار گرفته وهموطناني كه از اين طريق مي توانستند بهره بيشتري از اين سامانه داشته باشند با كم لطفي شما .... با تشكر هاشم زكي مركز مديريت راه هاي كشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
سلام
از آقای هاشم زکی بخاطر زحمات بی دریغشان در طراحی سامانه اطلاع رسانی 141 بسیار بسیار سپاسگزارم
سلام
خيلي بانمكي نمكدون
شماره 140 هیشکی توش نیست!!!!!
واقعا خوب و به درد بخور بود اگرچه با بعضی از شماره ها کمی تا قسمتی شوخی کرده بودید که یکی از اونها با گلایه ی کوچکی از آقای زکی مواجه شده ولی واقعا ممنون.خود من بارها برای کدپستی منزلم دچارمشکل شدم و این شماره 140واقعا میتونه به درد من کم حافظه بخوره.ممنون
اول این شماره ها رو خودتون امتحان کنید بعدا بذارید تو وب سایت , 191 که با 119 یکیه , 140 هم کهجواب نمی ده!
20
شماره استخاره ندارین
اصلا بدرد نميخوره 140 كسي جواب نميده
سلام لطفا شماره گویای فال حافظ را هم قرار بدید ممنون با تشکر
همسر م من ول کرد رفت خلی حال خراب هست دگه دوست ندارم زنده باش کمک کن
شماره فرعی ها رو ذکر کردید اصلی ها رو بی خیال شدید
125 و 115
ای کاش غیر از مشاوره تلفنی مشاوره پی ام یا sms نوشتن شبانه روزی هم وجود داشت ،مثلا از طریق وایبر یا ....چون گاهی اوقات آدم تو شرایطی هست که نمیتونه تلفنی حرف بزنه
ای کاش غیر از مشاوره تلفنی مشاوره پی ام یا sms نوشتن شبانه روزی هم وجود داشت ،مثلا از طریق وایبر یا ....چون گاهی اوقات آدم تو شرایطی هست که نمیتونه تلفنی حرف بزنه
سلام ممنون از سایت خوبتون
چرا پس شماره 140 جواب نمیده ؟؟؟؟؟؟
سلام،یه شماره هس که مشاور خانوادگیه و اگه دعوا بین خانواده و فرزند پیش اومد میاد وفرزند رو با خودش میبره ،نمیدونید شمارش چنده ؟؟بگید لطفا به شدت نیاز دارم
شماره 01 چیه ؟ چند وقت ÷یش یه شماره 01به گوشیم زنگ زده بود که متاسفانه نشد که جواب بدم
موارد آب و فاضلاب و گاز و برق و تلفن به شهرداری مربوط نیست. و ربطی به شماره 137 ندارد. اینجا ایران است و هر کدام از این موارد سازمان متبوع خود را به تفکیک و مجزا دارند.
چند تا شماره رو امتحان کردم میگه این شماره در شبکه موجود نمی باشد
سلام
ایکاش سامانه گردشگری کشور را بیشتر معرفی کنید تا مردم بتوانند از مزایای این سامانه بهرمند شوند
سامانه گردشگری کشور 09629
۱۹۷ عالیه،یکبار زنگ زدم از خانم اپراتور در قالب کسب اطلاع ،سوالی مطرح کردم.شتابزده میپرسید ومنم جواب دادم،اخرش گفت شکایت شما ثبت شدوقطع کرد.دوثانیه نشد تلفنم زنگ خورد،صدایی عصبانی به سبک داداشیای نوچه دار،بینم تو آمپر چسبوندی،سریع بیاکلانتری همین الان،خداییش رفتم برا یه سکته آبرو دار ،زنگ زدم ۱۹۷ گفتم من میخوام تشکرویژه کنم.بعدش من اصلا اون یارو نبودم بخدا.با اکثراین شمارهها کار کردم،اپراتورها خیلی متفاوت از هم و سلیقه آیی کارمی کنن
115 اورژانس و 125 آتش نشانی دو شماره اصلی فراموش شده است در لیست شما عزیز وشماره 140 معمول جواب گو نمیباشد با تشکر
خواهشا شماره هایی را که پاسخ نمیدهند خودتان حذف کنید
عال بود متشکرم
تا حالا ۲ بار تو موقعیتی بودم که لازم بود به ۱۱۰ زنگ بزنم هر بار هم از گوشی تلفن همراه استفاده کردم و هر دوباره مشغول بود یا در نهایت جواب نگرفتم ، تو شهر های مختلف هم بود ، مشکل از زنگ زدن با تلفن همراهه یا کلا همینجوریه؟
باسلام لطفا دیگرشماره های پلیس
سلام شماره مشاوره هارواعلام کنید مثلا مشاورحقوقی مشاوره اعتیادو....110.118که همه میدونن
140 در شبکه موجود نمیباشد
شماره تلفن 148 الان تبديل شده به 1480 ؛ بهتره اطلاعاتتون رو به روز كنيد .
با سلام
2000 كو؟؟
پرداخت تمامي قبوض با سامانه مخابرات هستش
خیلی از شماره هایی که نوشتین قدیمیه
متاسفانه من از شماره 1818 تجربه بدی دارم و توصیه می کنم از این شماره برای پرداخت قبوض تلفن خود استفاده نکنید.
یک بار حدود 50 هزار تومان هزینه تلفن را با این شماره پرداختم ولی در قبض بعدی این مبلغ جزو بدهی حساب شده بود. به مخابرات منظقه مراجعه کردم گفتند باید پرینت بانکی بیاورید. پرینت را از بانک گرفته و برایشان بردم. قول دادند بررسی و مبلغ را برگردانند. به رغم پیگیری مکرر و صرف وقت زیاد، یک سال گذشت و هیچ کاری نکردند. تصمیم گرفتم قبض بعدی را تازمان کسر این 50 نومان ندهیم ولی تلفن را قطع کردند. مجبور شدم از خیر 50 تومان بگذرم. یک دزدی آشکار به رغم داشتن مدرک پرداخت هزینه تلفن.
لطفا هزینه تلفنتان را با خود پرداز بپردازید و رسیدش را هم نگاه دارید. به کد پیگیری تلفنی 1818 که به شما می دهند و باد هواست اکتفا نکنید.
پست سال 89 رو بالا آوردید که چی ؟؟؟؟؟؟
خوب مطلب ندارید ببنددش این کارا چیه
شماره ها تغییر کرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی