بازدید 47787

تولید دو خودروی داخلی متوقف شد

وی افزود: پس از بررسی مستندات خودروسازان مشخص شد به جز خودروی سایپا 141 و پژو آر. دی بقیه خودروها توانستند استانداردهای 51 گانه را اعمال کنند.
کد خبر: ۱۲۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۷ 05 October 2010
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به توقف تولید خودروهای سایپا 141 و پژو RD به علت رعایت نشدن استانداردهای51 گانه گفت:از این پس کیفیت خودروهای دارای گواهی نامه استاندارد نیز به طور مستمر به ویژه از نظر موفقیت در تست تصادف ارزیابی می شود.

نظام الدین برزگری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود:از این پس گروههای کارشناسی ویژه ، علاوه بر بازرسی مستمر خط تولید ، محصول نهایی خودروسازان را نیز در آزمایشگاههای داخلی و خارجی بررسی می کنند.

وی گفت: در صورت رعایت نشدن کامل استانداردهای 51 گانه از شماره گذاری خودرو جلوگیری می شود.

برزگری درباره علت تاخیر در ارائه گزارش اقدامات خودروسازان در رعایت کامل استانداردهای اجباری 51 گانه با توجه به گذشت حدود 10 روز از پایان مهلت تعیین شده سازمان استاندارد گفت : برخی خودروسازان از چند ماه پیش مدارک و مستندات لازم را ارائه کردند و پس از بررسی ، گواهی های لازم به آنها داده شد اما برخی نیز در آخرین روزهای مهلت تعیین شده مستندات خود را ارائه کردند که بررسی انها چند روز طول کشید.

وی افزود: پس از بررسی مستندات خودروسازان مشخص شد به جز خودروی سایپا 141 و پژو آر. دی بقیه خودروها توانستند استانداردهای 51 گانه را اعمال کنند.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت : خودروسازان کوچک در کشور مانند راین خودرو و کرمان خودرو نیز استانداردهای 51 گانه را در تولید محصولات خود رعایت کرده اند.

وی درباره پژو 405 که باید تا پایان مهر همه استانداردهای51 گانه در تولید ان اعمال شود ، اظهارداشت : در تولید این خودرو تغییرات اساسی از جمله تغییر موتور به TU5 و بدنه و سیستم ترمز و تغییر و طراحی برخی قطعات و تست تصادف با همکاری یکی از کشورهای اروپایی انجام شد و توانست گواهی های لازم را کسب کند و در این خودرو نیزاستانداردهای 51 گانه اعمال شده است.

رئیس سازمان استاندارد درباره دیگر خودروهای سواری تولید ایران خودرو گفت: در تولید انواع پژو 206، انواع سمند، پژو پارس و تندر 90 ، استانداردهای 51 گانه رعایت شده است.

وی افزود : در گروه سایپا نیز سایپا 111 که در کاشان تولید می شود ، توانست استانداردهای 51 گانه را کسب کند و در تولید مینیاتور با نام جدید تیبا نیز استانداردها رعایت شده است.

برزگری گفت: شرکت سایپا همچنین پراید جدید 132 را در 4 مدل LX، SX، EX و CX با استانداردهای 51 گانه تولید کرده است که جایگزین پراید صبا 131 می شود.

برزگری گفت:‌ سایپا 141 حتی از لحاظ اسنادی هم نتوانست گواهی ازمایش تصادف و سایر موارد را دریافت کند و از اول مهر دستور توقف تولید آن صادر شد و خوشبختانه 2 روز بعد شرکت سایپا هم توقف تولید آن را اعلام کرد.

برزگری درپاسخ به اینکه با اعمال استانداردهای 51 گانه کیفیت خودروها چه تغییری خواهد کرد ، اظهارداشت : بیشتر نگرانی های مردم و پلیس از خودرو پراید بود که با اعمال استانداردهای 51 گانه تغییرات اساسی در این خودرو ایجاد شد.

وی افزود : برای موفقیت در تست تصادف 70 قطعه جدید به خودروی پراید افزوده

و بدنه خودرو مقاوم شده و به همین خاطر حدود 70 کیلوگرم به وزن پراید افزوده شده است.

رئیس سازمان استاندارد ‌سفت بودن فرمان پراید را یکی دیگر از مشکلات این خودرو برشمرد و گفت : در تولیدات جدید این مشکل هم برطرف شده است.

برزگری در پاسخ به این پرسش که آیا نصب ترمز ضد قفل یا ای بی اس و کیسه هوا جزو استانداردهای 51 گانه اجباری بوده است گفت: این موضوع به ویژه مورد توجه پلیس راهور ناجاست و ما نیز با هر فرد یا ارگانی که در ارتقای ایمنی تلاش کند ، همصدا هستیم و در شورای سیاست گذاری خودرو نیز برای نصب ترمز ای بی اس و کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو خودروهای سواری توافقی میان پلیس با خودروسازان منعقد شد.

وی افزود: مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد ه است از این پس هیچ خودرو سواری ، بدون ترمز ای بی اس از کارخانه خارج نمی شود.

برزگری گفت:‌کیسه هوا جزء استانداردهای اجباری نبود اما مقرر شد خودروهای تولیدی کشور در مقابل صندلی های جلو خودرو، کیسه هوا نصب کنند.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: در توافق با گروه سایپا نیز بر ضرورت نصب ترمز ABS و کیسه هوا تاکید و تغییراتی در داشبورد سواری های سایپا داده شده است.

خاطر نشان می شود نیمه دوم سال گذشته در شورای سیاست گذاری خودرو آئین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک تصویب شد که در آن رعایت کامل استانداردهای 51 گانه تا اول مهر 1389 در خودروهای سبک تولیدی کشور اجباری شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۰
پس تکلیف این همه خودرو 141که تحویل مردم دادهاند چی میشود
البته فردا تكذيب مشه و استاندارد در راستاي مهرورزي دوسال ديگه به خودرو سازان مهلت ميدهند.
فیلممون نکنید بابا - سایپا 141 و اردی به خاطره فروشه کمشون متوقف شدند عوضش صبا و سایپا 132 و 111 و 121 و ....با همون مشکلات دارن تولید میشن .
بقیه یعنی ردیفن الان می تونیم به ژاپن المان صادرات کنیم
دیگه بسته کلا پراید و 405 رو هم متوقف کنید خیلی ابرو ریزین بابا.
چه اصراری است که ما خودرو ساز شویم حال که مونتاژکار خوبی هم نیستیم چه رسد به خودروسازی مگر تمامی کشورهایی که تعرفه واردات خودرو در آنها پایین است مثل آلمان فرانسه امریکا و...خودروساز نشده اند؟آیا خصوصی سازی شامل دو شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا نمیشود ؟ایا سمند ایرانی است؟ تکنولوژی موتور گیربکس و سیستم الکترونیکی ان ایرانی است؟تا کی باید تاوان مصلحت اندیشی مدیران را پس دهیم ؟ ایا زمانی که میشود بجای پرداخت هزینه پژوی بی کیفیت با همان پول تویوتا سوار شد و صرفا حمایت بی چون و چرای دوستان مانع از ان شود بنظر شما حق الناس نیست کاش دستاندرکاران سریال ملکوت را می دیدند انوقت تصمیمات خدا پسندانه می شد و الی الله الترجع الامور
خسته نباشند آقايون اين دو تا خودرو كه چند ماهه خط توليدشون به دليل عدم استقبال مشتريان جمع شده!
بعدا آقايون چي رو متوقف كردن اونوقت؟
استاندارد 51 گانه کدامها هستند ؟
RD که خیلی وقته تولید نمیشه ، منظورتون Roa نیست احیانا ؟
باسلام . اميدوارم تابنك اين نظر را منعكس كند . ادعاي كارشناسي متداول را ندارم ولي ادعاي رانندگي بيش از سي سال را دارم و به همين خاطر بنظرم مطالب عنوان شده قابل بررسي و بحث كارشناسي اجتماعي و انتظامي را دارد . بدون مقدمه و فقط با نگاه به امار و ارقام بايد بپذيريم كه """ با ورود پرايد به كشور و ناوگان حمل و نقل جاده ايي و شهري ، فرهنگ جديدي به كشور منتقل و سريعا" رواج پيدا كرد """" اصلا" قصد توهين به فرد و يا گروهي را ندارم اما بايد بررسي كنيم چه كساني پرايد ميخرند . اگثر قريب به اتفاق كساني كه براي اولين بار قصد ماشين دار شدن را دارند با توجه به شرايط اقتصادي جامعه و شرايط اغوا كننده شركتهاي توليد خودرو به سمت خريد اين خودرو هجوم اورده اند و همچنان مي اورند . و بي ترديد داشتن ماشين ادم را به گشت و سفر ترغيب و مشتاق مي كند كه بي هيچ تجربه و سابقه ايي و از طرفي تيز بودن اين خودرو در عين ايمني پايين ان كه ... مي توان بقيه ماجرا را حدس زد و يا به امارها نگاهي بيندازيم . دوم نوعا" پس از موتور دار بودن براي يك پله ترقي كردن و خريد ماشين ، پرايد با توجه به شرايط ذكر شده در بالا ، پرايد بهترين گزينه است كه ويرا‍‍ژهاي مخصوص پرايد سواران از همان سابقه قبلي رانندگان ان سر چشمه مي گيرد و نگاهي به امارها و نوع تصادفات گويا و مويد همين موضوع است . بهرحال باز هم تاكيد ميكنم همه مردم و جوانان اين مرزو بوم لياقت زندگي بهتر و ابرومندانه تر را داشته و دارند و اميدوارم كساني كه قصد برنامه ريزي براي اينده اين ملت و مملكت را دارند با درايت بيشتري امكانات اين كشور را رقم بزنند . اما بازهم تكرار ميكنم "" با ورود پرايد فرهنگ جديدي در راننگي و رفتارهاي اجتماعي مردم در كشور رواج پيدا كرده كه اگر زودتر فكري براي اصلاح ان نشود مردم بايد منتظر مصيبتهاي بيشتري باشند . از ما گفتن . ارادتمند .عليرضا
ببخشید. ببخشید. ببخشید !!!!!

پژو RD نزدیک به ۴ ساله تولید نمیشه !!!!
اردی جمع شه روآ جاش میاد
روآ جمع شه مینا
و مینا جمع شه به اسم سینا در میاد
رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران واقعا شعور ایرانی را به سخره گرفته
تکلیف خوروهایی که تا به حال بدون این امکانات تولید شده حتی تا این ماههای اخیر چیست . بنده یک خوروی ال 90 تیپ ای صفر مدل 5/89 دارم که البته نه تنها ترمز ای بی اس نداره بلکه شیشه گرم کن عقب که فکر می کنم جزو استانداردادهای اصلی خودرو می باشد هم ندارد. فکر میکنم در دور دست ترین مکانهای قاره آفریقا هم بخواهند خودرویی تولید شود شیشه گرم کن حتما برایش می گذارند!!!!
آر دی که مدتهاست تولید نمیشود. آیا منظورتان روآ است؟
به نظر خنده دار نمي آيد پژو آر- دي كه حدود 3 سال هست توليد نميشه اگر منظور روا هست كه اسمش فرق داره واقعا مردم را ... فرض كردند .
دو خود روی مزخرف دیگر تولید خواهد شد
بشرطي كه موسسه استاندارد و اداره شماره گذاري مانند ساليان قبل با وعده خودرو جا نزنند، و اگر جا زدند توليد كنندگان هزينه پرداختي را از جيب مردم بدبخت بيرون نكشند.اين روند سالهاست دارد اتفاق مي افتد و دولت و مجلس و....همه نظاره گر چه چه گو شده اند. با چه قيمتي هيچ كس نمي داند.
یکی به من بگه پراید 141 با پراید هاهی دیگر چقدر تفاوت دارد !!؟؟؟
واقعا چقدر این استاندارد ها مهربونن که گذاشتن ماشین ها ازشون رد شن. واقعا کجای پژو پارس استاندارد هست حالا 56 تا که هیچی ، اصلا بگید 156 تا آزمایش انجام دادید. واقعا مردم رو چی فرض کردید. که این ماشینارو تحویل می دید. خود مدیران ایران خودرو چی سوار میشن؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار