بازدید 2449
روز دوم از هفته نهم ليگ برتر ؛

پرسپوليس دوباره در کشتارگاه ميثاقيان !

پس از جابه جايي هايي که به دنبال نتايج بر جا مانده از روز نخست بازيهاي هفته نهم ليگ برتر در جدول مسابقات صورت گرفت،
کد خبر: ۱۲۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳ 18 September 2010
امروز دو مسابقه ديگر اين هفته در تبريز و تهران برگزار مي شود و مهم ترين نکته در اين باره آن است که در غياب ذوب آهن، بار ديگر احتمال صعود پرسپوليس به صدر جدول بازيها وجود دارد.
 
به نوشته قدس : ذوب آهن که به دليل بازي در ليگ قهرمانان آسيا، بازي هفته نهم خود برابر راه آهن را در تاريخ 14 مهر ماه انجام مي دهد، دورا دور گوش به زنگ نتيجه مسابقه پرسپوليس در تبريز خواهد بود، تا براي وضعيت آينده خود در ليگ برنامه ريزي کند. پيروزي برابر شهرداري تبريز، پرسپوليس را به صدر جدول مي رساند و در اين صورت بار ديگر شاهد دست به دست شدن اين رتبه ميان پرسپوليس و ذوب آهن خواهيم بود.

بازي حساس ديگر امروز در تهران به ميزباني استيل آذين برابر تيم دوست داشتني نفت آبادان برگزار مي شود که اين هم نبرد بالاي جدولي به شمار مي آيد و طي آن بويژه مسائل تيم استيل آذين وارد مرحله جديدي مي شود.
 
نبرد صدر و قعر؛ شهرداري- پرسپوليس
پرسپوليس امروز در شهري به ميدان مي رود که هفته گذشته ذوب آهن در آن موفق شد تيم قوي تر خطه آذربايجان يعني تراکتورسازي را مغلوب کند. شهرداري تبريز که اکنون در قعر جدول دست و پا مي زند در حالي به ميزباني از پرسپوليس مي پردازد که اين تيم براي رسيدن به صدر جدول بي تاب است و مي خواهد همچون ذوب آهن در هفته گذشته، با کسب رتبه صدر جدول به خانه بازگردد.

حريف امروز پرسپوليس با آنکه در پائين ترين نقطه جدول قرار دارد، همراه با استقلال تهران با 15 گل زده، تاکنون صاحب بهترين خط حمله ليگ است که اين توانايي شهرداري را بايد يک زنگ خطر براي پرسپوليس در اين مسابقه محسوب کرد. اما از سوي ديگر شاگردان اکبر ميثاقيان 23 گل در هشت هفته دريافت کرده اند و شهرداري صاحب بدترين خط دفاع ليگ نيز محسوب مي شود. بر مبناي همين آمار مي توان گفت نماينده دوم شهر تبريز تيمي است با هويت دوگانه و هنوز نتوانسته است به مرز تعادل برسد.

نکته اينجاست که شهرداري با در اختيار داشتن مهره هايي مثل محسن نيساني، شهرام گودرزي، محمدرضا طهماسبي، ميثم بائو، سعيد دقيقي و... که سالها تجربه بازي در ليگ برتر را دارند، تيم بي تجربه اي نيست، اما همين ترکيب وقتي روياروي حريفان قرار مي گيرند، قافيه را مي بازند!

پرسپوليس را در بازي امروز حتماً به عنوان تيمي با روحيه و پرانگيزه در ميدان خواهيم ديد، زيرا صدر جدول اشتهاآور است و پرسپوليس را براي بردن در اين ميدان ترغيب مي کند. از سوي ديگر ترکيب پرسپوليس اين روزها جا افتاده تر از هفته هاي آغازين ليگ به نظر مي رسد و دايي مي تواند برنامه هاي تهاجمي بيشتري را در دستور کار قرار دهد؛ چيزي که براي بردن بايد به آن اقدام کرد.با اين همه وقتي به ياد مي آوريم که پرسپوليس در هفته هشتم در دقايق پاياني پيروزي را با تساوي برابر پاس در تهران عوض کرد، اين نکته واجد اهميت بيشتري مي شود که قرمزها در تبريز بايد تمرکزي جدي روي امور دفاعي هم داشته باشند. بويژه برابر شهرداري که در کار گلزني تبحر هم دارد. نکته طلايي بازي امروز البته حضور دوباره ميثاقيان برابر سرخ هاست. ميثاقيان هميشه در ليگ برتر دمار از پرسپوليس درآورده است. او با هر تيمي برابر سرخها بوده آنها را جان به لب کرده است. آيا او با شهرداري هم مي تواند مردان دايي را متوقف کند؟

هفدهمين دوئل اکبر ميثاقيان و پرسپوليس
اکبر ميثاقيان و پرسپوليس دوباره در ليگ برتر و اين بار در تبريز باهم روبرو مي شوند. اين هفدهمين دوئل ميثاقيان با پرسپوليس است که در سالهاي اخير مقابل پرسپوليس نتياج بدي نگرفته است. ميثاقيان با تيمهاي ابومسلم، راه آهن، شموشک و استقلال اهواز 16 بار مقابل سرخپوشان قرار گرفته است که 4 برد، 4 تساوي و 8 باخت بدست آورده است.
اولين برد ميثاقيان مقابل ابومسلم در ليگ 83 با ابومسلم بدست آمد و در فصل 85 نيز اين برد با نتيجه 3 - 2 تکرار شد. اما بيشترين شهرت ميثاقيان در مصاف با پرسپوليس در دوران حضورش در راه آهن بود. او در 4 مصاف با پرسپوليس دو بار اين تيم را برد و يک بار نيز در حضور 100 هزار تماشاگر با راه آهن موفق به توقف پرسپوليس شد. البته آخرين مصاف اکبرآقا با پرسپوليس، با باخت استقلال اهواز به سرخپوشان همراه بود.

هفتصدمين بازي پرسپوليس در تاريخ ليگ
پرسپوليس اولين تيم تاريخ ليگ است که به رقم 700 بازي در ليگ مي رسد.تيم پرسپوليس امروز براي هفتصدمين بار در تاريخ ليگ به ميدان مي رود و اولين تيمي مي شود که در مقابل تعداد بازيهايش در ليگ عدد 700 ثبت مي شود. اين تيم که در همه ادوار ليگ ايران حاضر بوده است، در 699 بازي قبلي 352 برد، 238 مساوي و 109 باخت کسب کرده است. پرسپوليس در اين بازي ها 1086 گل به ثمر رسانده و 578 گل نيز دريافت کرده است.
ششصدمين بازي سرخپوشان در ليگ برتر نيز يک بازي خارج از خانه بود که در فصل 86 در انزلي با ملوان به تساوي 1 - 1 - رسيد. همچنين پانصدمين بازي پرسپوليس در هفته اول ليگ 83 مقابل فولاد بود که سرخپوشان آن بازي را 3 - 1 باختند.تيم پرسپوليس امروز هم چنين براي سي امين بار در طول تاريخ خود در شهر تبريز به ميدان مي رود. اين تيم تاکنون 29 بار در تبريز طي مسابقات ليگ و جام حذفي به ميدان رفته است و با تيمهاي تراکتور سازي، ماشين سازي، شهرداري، پتروشيمي و گسترش فولاد روبرو شده است. پرسپوليس يک بار نيز در ليگ 79 با سپاهان در تبريز روبرو شده است که آن بازي به علت آماده نبودن ورزشگاه آزادي در تبريز برگزار شد.
در مجموع سرخپوشان در تبريز 14 برد، 11 تساوي و 4 باخت کسب کردهاند. پرسپوليس مقابل تراکتورسازي، ماشين سازي و شهرداري در تبريز يک بار شکست خورده است.پرسپوليس در حالي در تبريز به مصاف شهرداري مي رود که از آخرين شکست پرسپوليس در اين شهر 13 سال سپري شده است( البته منظور شکست مقابل تيمهاي تبريزي است، چرا که پرسپوليس در سال 80 به سپاهان در تبريز باخته است).

استيل- نفت؛ صعود ممانعت ناپذير
چه کسي گمان مي کرد استيل آذين پس از گردآوري اين همه ستاره، هفته هشتم را در رتبه سيزدهم جدول به پايان ببرد. اين تيم که بازي قبلي خود را هم در قم با شکست برابر صبا به پايان برد، اين هفته مقابل تيمي قرار مي گيرد که از پديده هاي فصل به شمار مي آيد و صاحب انگيزه بسيار بالايي است.در معرفي حريف امروز استيل آذين بايد به اين نکته اشاره کرد که صنعت نفت هفته گذشته در بازي با فولاد در حالي که نتيجه دو بر صفر به سود اين تيم بود ناگهان دو گل از حريف خود دريافت کرد و سرانجام نتيجه اي بهتر از تساوي 2 - 2 به دست نياورد، نکته اي که از ضعف نماينده آبادان در حفظ بازي حکايت دارد. با اين حال نفت سرشار از نيروي جواني است و استيل آذين که ميانگين سني نسبتاً بالايي دارد، براي نبرد با اين حريف مشکلاتي را هم احساس خواهد کرد، موضوعي که مي تواند روي نتيجه نهايي بازي بشدت اثرگذار باشد. 
  
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها